Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B6 AWX] Wymiana sterownika ECU


Adri

Rekomendowane odpowiedzi

ponieważ prawdopodobnie uwaliłem sterownik, zamówiłem używke identyczną.

zamierzam to sam wymienić

czy wystarczy po tym zabieguzrobić adaptacje immo

vcds grupa 25 immobilaizer

10 adaptacja i potwierdzamy 00

to wystarczy czy napotkam jakieś problemy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Engine Control Unit (ECU) Swapping (USED ECU)

Prerequisites:

  • The REPLACEMENT (USED) ECU is installed in the car.
  • Battery voltage at least 12.5 V.
  • All relevant coding and adaptation values have been transferred from the ORIGINAL (OLD) ECU to the REPLACEMENT (USED) ECU.
  • Make sure to have BOTH PIN's, from the ORIGINAL (OLD) and the REPLACEMENT (USED) ECU.
  • Make sure to have the Radio Code (for factory radios only).


[Select]
[01 - Engine]

[Login - 11]
For the following procedure, use the PIN of the REPLACEMENT (USED) ECU.

  • 4-digit PIN
    • The PIN needs to be entered as 5-digit number in the New Value box. For example, if your PIN is 1234, enter 01234.

[Do it!]


[Adaptation - 10]
Enter 050 in "Channel Number".
[Read]
For the following procedure, use the PIN of the ORIGINAL (OLD) ECU.

  • 4-digit PIN
    • The PIN needs to be entered as 5-digit number. For example, if your PIN is 1234, enter 01234.

[Test]

  • The values may change to "32000", this is normal

[Save]
[Done, Go Back]
[Close Controller, Go Back - 06]

 

  • Switch OFF the ignition and let the car sit for ~1 minute, then switch ON the ignition again.
  • Verify that the REPLACEMENT (USED) ECU now shows the VIN and if supported IMMO-ID of the vehicle now.
  • Verify that the REPLACEMENT (USED) ECU has the same Coding as the original unit, or code it from scratch using the repair manual or coding chart in VCDS when applicable. 
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 godzin temu, Adri napisał:

to wystarczy czy napotkam jakieś problemy?

Jak widzisz, będziesz potrzebował PIN nowego jak i starego ECU - najlepiej będzie jak udasz się do kogoś z tym starym sterownikiem i Ci go postawi, być może się uda skoro uwaliłeś tylko flash a nie eeprom. 

Mozna by jeszcze VAG K+CAN Commanderem się próbować połączyć i sczytać PIN... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 18.11.2017 o 12:56, kamil-vag napisał:

Jak widzisz, będziesz potrzebował PIN nowego jak i starego ECU - najlepiej będzie jak udasz się do kogoś z tym starym sterownikiem i Ci go postawi, być może się uda skoro uwaliłeś tylko flash a nie eeprom. 

Mozna by jeszcze VAG K+CAN Commanderem się próbować połączyć i sczytać PIN... 

 

W dniu 18.11.2017 o 12:56, kamil-vag napisał:

Jak widzisz, będziesz potrzebował PIN nowego jak i starego ECU - najlepiej będzie jak udasz się do kogoś z tym starym sterownikiem i Ci go postawi, być może się uda skoro uwaliłeś tylko flash a nie eeprom. 

Mozna by jeszcze VAG K+CAN Commanderem się próbować połączyć i sczytać PIN... 

niczym sie niemoge połączyć z ecu silnika. zero komunikacji, ale pin do logowania chyba standardowy 12233, o tego chodzi? takim sie logowałem do adaptacji silnika

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a jak odpiąć ten kabel od sterownika co jest blachą obudowany? trzeba sterownik w aucie rozebrać? czy jak?

poda ktoś instrukcje?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Są specjalne nasadki do odkręcania śrub zabezpieczenia przed szybką wymianą ECU :whistling:

Przykład tutaj:

https://www.olx.pl/oferta/nasadki-do-odkrecania-obrobionych-srub-CID628-IDgmCCL.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli masz  przykręconą obudowę ECU śrubami z zerwanymi Końcówkami, to bierzesz flexa nacinasz rowek na płaski śrubokręt , dobre zaparcie i powinna puścić śruba.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Siemka,mam podobny problem. Nie mam żadnej komunikacji z ECU silnika( prawdopodobnie spalony,  bo śmierdzi bardzo spaloną elektroniką), kupiłem nowy i teraz chce to wszystko zakodować. Problem jest taki, że nie mam PINu ze starego ECU. Moze w salonie Audi mogliby mi go podać?  Jeśli nie to jest jakiś inny sposób?  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak mieszkasz w DE i chcesz auto uruchomić tanio to wyślij nowy sterownik do kogoś kto Ci immo w nim wyłączy.

Po tej operacji montujesz go do auta i śmigasz , a jak będziesz w PL to ktoś Ci to ogarnie żeby było jak z fabryki :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...