Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Zaawansowane wartości pomiarowe UDS


resiak82

Rekomendowane odpowiedzi

Może komuś się przyda. U nie których mogą być pod innymi numerami.

 

Zaawansowane wartości pomiarowe UDS

1. Compressor torque - moment obrotowy sprężarki
2. Absolute intake pressure - Bezwzględne ciśnienie wejściowe
3. Acceleration - przyśpieszenie
4. Accelerator pedal sensor voltage 1-napięcie czujnika pedału przyspieszenia 1
5. Accelerator pedal sensor voltage 2-napięcie czujnika pedału przyspieszenia 2
6. Accelarator pedal switch positions-pozycje przełącznika pedału przyspieszenia
7. Air mass actual value-rzeczywistą wartość masy powietrza
8. Air mass specified value-określona wartość masy powietrza
9. Allocation of oxygen sensors- Przydział czujników tlenu
10. Camshaft speed-prędkość wałka rozrządu
11. Cause for cancellation-Przyczyna anulowania
12. Charge air pressure specified value-Określ określoną wartość ciśnienia powietrza
13. Charge air pressure actual value-Oblicz rzeczywistą wartość ciśnienia powietrza
14. Charge limit for field regeneration-Limit opłat za regenerację pola
15. Charge pressure Actuator -Siłownik ciśnienia ładowania
16. Charge pressure Actuator; activation -Siłownik ciśnienia ładowania; aktywacja
17. Checksum of flash-Suma kontrolna lampy błyskowej
18. Control Module temperature-Temperatura modułu sterującego
19. Conversion factors-Przeliczniki
20. Coolant fan 1; activation-Wentylator chłodzący 1; aktywacja
21.  Coolant fan 2; activation-Wentylator chłodzący 2; aktywacja
22. Coolant temperature-Temperatura płynu chłodzącego
23. Coolant temperature at radiator outlet-Temperatura chłodziwa na wylocie chłodnicy
24. Coolant temperature at radiator outpu-Temperatura chłodziwa na wyjściu chłodnicy
25.  Crankshaft speed-Prędkość wału korbowego
26. Cruise Control System; status -Tempomat; status
27. Cruise Control System; switch -Tempomat; przełącznik
28. Cruise Control System; specified speed -Tempomat;określona prędkość
29. Current test step-Bieżący etap testu
30. Currently running routine-Obecnie działa rutyna
31. Dist. driven with exh
32. EGR solenoid valve; actual value -Zawór elektromagnetyczny EGR; aktualna wartość
33. Electric auxiliary heater; relay activation-Elektryczny podgrzewacz pomocniczy; aktywacja przekaźnika
34. Engine mount 1-Uchwyt silnika 1
35. Engine oil temperature-Temperatura oleju silnikowego
36. Engine speed-Prędkość silnika
37. Engine star; start quantity-Start silnika; rozpocznij ilość
38. Engine start; start synchonization-Start silnika; rozpocznij synchronizację
39. Engine torque-Moment obrotowy silnika
40. Engine drag torque-Moment hamowania silnika
41. Exhaust gas recirculation EGR-Recyrkulacja spalin EGR
42. Fuel consumption-Zużycie paliwa
43. Fuel Metering Valve-Zawór dozujący paliwo
44. Fuel Pressure Regulator Valve-Regulator ciśnienia paliwa
45. Fuel temperature-Temperatura paliwa
46. Generator power-Moc generatora
47. Generator load signal-Sygnał obciążenia generatora
48. Glow status-Stan blasku
49. High fuel pressure ;specified value -Wysokie ciśnienie paliwa; określona wartość
50. Injection amount deviation cylinder 1-Cylinder odchyłki wielkości wtrysku 1
51. Injection amount deviation cylinder 2-Cylinder odchyłki wielkości wtrysku 2
52. Injection amount deviation cylinder 3-Cylinder odchyłki wielkości wtrysku 3
53. Injection amount deviation cylinder 4-Cylinder odchyłki wielkości wtrysku 4
54. Intake air temperature-Temperatura powietrza wlotowego
55. Intake manifold Runner Control-Kontrola Runner w kolektorze dolotowym (...)
56. Intake manifold Runner Control-Kontrola Runner w kolektorze dolotowym (...)
57. Limitation; accelerator pedal-Ograniczenie; pedał gazu
58. Limitation; smoke -Ograniczenie;  palić
59. Limitation; status of clutch protection  -Ograniczenie;  status ochrony sprzęgła
60. Limitation; torque  -Ograniczenie;  moment obrotowy
61. Limitation; torque of clutch protection  -Ograniczenie;  moment obrotowy ochrony sprzęgła
62. Main injection; duration of activation-Główny wtrysk; czas trwania aktywacji
63. Main injection; start of activation-Główny wtrysk; początek aktywacji
64. Mean injection quantity-Średnia wielkość wtrysku
65. Monitoring status since erasing DTC-Status monitorowania od czasu usunięcia kodu DTC
66. Normed load value-Normowana wartość obciążenia
67. OBD-requirements -Wymagania OBD
68. Oil fill level-Poziom napełnienia olejem
69. Oil warning threshold-Próg ostrzegawczy oleju
70. Operating Instructions-Instrukcja obsługi
71. Particle filter; difference pressure-Filtr cząstek; różnica ciśnienia
72. Particle filter; field regeneration lock (...)-Filtr cząstek; blokada regeneracji pola (...)
73. Particle filter; field regeneration (...)-Filtr cząstek; regeneracja pola (...)
74. Particle filter; kilometers from the last-Filtr cząstek; kilometry od ostatniego wypalania
75. Particle filter; offset for differential-Filtr cząstek; przesunięcie dla dyferencjału
76. Particle filter; oil ash volume-Filtr cząstek; objętość popiołu olejowego
77. Particle filter; soot mass calculated-Filtr cząstek; Obliczono masę sadzy
78. Particle filter; soot mass measured-Filtr cząstek; zmierzona masa sadzy
79. Particle filter; time since last regeneration-Filtr cząstek; czas od ostatniej regeneracji
80. Post-injection 1; activation duration-Po wstrzyknięciu 1; czas trwania aktywacji
81. Post-injection 1; activation start-Po wstrzyknięciu 1; rozpoczęcie aktywacji
82. Post-injection2; activation duration-Po wstrzyknięciu2; czas trwania aktywacji
83. Post-injection 2; activation start-Po wstrzyknięciu 2; rozpoczęcie aktywacji
84.  Post-injection3; activation duration-Po wstrzyknięci3; czas trwania aktywacji
85. Post-injection 3; activation start-Po wstrzyknięciu 3; rozpoczęcie aktywacji
86.  Preheat time-Czas podgrzewania
87. Pre-injection 1; activation duration-Wstępne wstrzyknięcie 1; czas trwania aktywacji
88. Pre-injection 1; activation start-Wstępne wstrzyknięcie 1; rozpoczęcie aktywacji
89. Pre-injection 2; activation duration-Wstępne wstrzyknięcie 2; czas trwania aktywacji
90. Pre-injection 2; activation start-Wstępne wstrzyknięcie2; rozpoczęcie aktywacji
91. Pre-injection 3; activation duration-Wstępne wstrzyknięcie 3; czas trwania aktywacji
92. Pre-injection 3; activation start-Wstępne wstrzyknięcie3; rozpoczęcie aktywacji
93. Rail pressure regulation; status-Regulacja ciśnienia w szynach; status
94. Regulation factor; total-Współczynnik regulacji; całkowity
95. Regulator valve-Zawór regulatora
96. Security Access; Number of invalid keys-Dostęp bezpieczeństwa; Liczba nieprawidłowych kluczy
97. Service regeneration; cancel conditions-Regeneracja usług; anuluj warunki
98. Service regeneration; current duration-Regeneracja usług; obecny czas trwania
99. Service regeneration; phase-Regeneracja usług; faza
100. Service regeneration; release conditions-Regeneracja usług; warunki wydania
101. Service regeneration; status-Regeneracja usług; status
102. Starter control; Interlock- or P/N-signal - Kontrola rozrusznika; Sygnał blokujący lub P / N
103. Starter control; shut-off conditions 1 - Kontrola rozrusznika; Warunki wyłączenia 1
104. Starter control; terminal 50 - Kontrola rozrusznika; terminal 50
105. Starter control; terminal 50 acknowledge - Kontrola rozrusznika; zacisk 50 potwierdzić
106. Status of actuator test - Status testu siłownika
107. Status of basic setting - Status podstawowego ustawienia
108. Status of initial fuel filling - Stan początkowego napełnienia paliwem
109. Status of starter activation - Status aktywacji rozrusznika
110. Test steps still to be performed - Wykonaj jeszcze kilka kroków, które należy wykonać
111. Throttle valve position (absolute) - Położenie zaworu przepustnicy (bezwzględne)
112. Torque request; sum of auxiliary - Prąd torque; Moment obrotowy suma pomocniczych
113. Transmission input speed - Szybkość wejściowa skrzyni biegów
114. Unlearning counter according OBD - Odblokowanie licznika według OBD
115. Vehicle speed - Prędkość pojazdu
116. Voltage of oxygen sensor bank 1 sensor - Czujnik napięcia czujnika 1 czujnika tlenu
117. Ac compressor shut-off status - Status wyłączenia sprężarki Ac
118. Accelerator position - Pozycja akceleratora
119. Actual air mass - Rzeczywista masa powietrza
120. Air conditioner fan activation - Aktywacja wentylatora klimatyzatora
121. Ambient air pressure - Ciśnienie powietrza otoczenia
122. Ambient temperature - Temperatura otoczenia
123. Calibration Identification - Identyfikacja kalibracji
124. Calibration Verification Number - Numer weryfikacyjny kalibracji
125. CCS limiting torque - Minimalny moment obrotowy CCS
126. CCS status - Status CCS
127. Charge adjuster output stage - Stopień wyjściowy regulatora ładowania
128. Charge prassure adjuster activation - Aktywacja regulatora ciśnienia ładowania
129. Charge prassure adjuster position - Ustaw regulator ciśnienia ładunku
130. Cluth torque minimum - Minimalny moment obrotowy sprzęgła
131. Coolant temperature - Temperatura płynu chłodzącego
132. Coolant temperature at radiator outlet - Temperatura chłodziwa na wylocie chłodnicy
133. EGR valve activation - Aktywacja zaworu EGR
134. EGR valve feedback - Odpowietrznik zaworu EGR
135. EGR valve output stage - Stopień wyjściowy zaworu EGR
136. EGR valve status learning - Sterowanie stanem zaworu EGRfiltr
137. EOBD dataA - Dane OBD
138. Exhaust gas temp. after pre-catalyst - Temperatura spalin po wstępnym katalizatorze
139. Exhaust gas temp.  turbocharger - Temperatura spalin turbosprężarka
140. Exhaust gas temperature before particulate - Temperatura spalin przed cząstkami stałymi
141. Exhaust gas vol. flow particulate filter - Spaliny obj. filtr cząstek stałych
142. Field regeneration status - Status regeneracji pola
143. Fuel high pressure; status - Wysokie ciśnienie paliwa; status
144. Fuel high pressure; control difference - Wysokie ciśnienie paliwa; różnica kontrolna
145. Gearbox control unit limiting torque - Przekładnia redukująca moment obrotowy sterownika
146. Governing factor exhaust temp. - Współczynnik temp. Wydechu.
147. Intake air temperature - Temperatura powietrza wlotowego
148. Lambda probe air mass throughput - Przepływ masy sondy lambda
149. Lambda probe calib. value internal - Sonda lambda calib. wartość wewnętrzna
150. Lambda probe diagnosis - Diagnostyka sondy lambda
151. Lambda probe electronics - Elektronika sondy Lambda
152. Lambda probe heater activation - Aktywacja grzałki sondy Lambda
153. Lambda probe oxygen concentration - Sonda lambda stężenia tlenu
154. Lambda probe plausibility check - Kontrola wiarygodności sondy lambda
155. Lambda probe pressure - Sonda lambda (nacisk?)
156. Lambda probe temperature signal - Sygnał temperatury sondy lambda
157. Lambda signal - Sygnał Lambda
158. Limiting torque - Ograniczający moment obrotowy
159. Loading limit 3 - Limit ładowania 3
160. Loading limit 4 - Maksymalny załadunek 4
161. NMK learn cycle counter 1st cal.press
162. NMK learn cycle counter 2nd cal.press
163. NMK learn cycle counter 3rd cal.press
164. Oxygen concentration - stężenie tlenu
165. Oxygen signal calibration status - Status kalibracji sygnału tlenu
166. Oxygen signal offset - Przesunięcie sygnału tlenu
167. Service regeneration current regeneration - Regeneracja prądu regeneracji usług
168. Surface temperature of filter - Temperatura powierzchni filtra
169. Synchronous angle - Kąt synchroniczny (rozrząd)
170. Temperature at air conditioner heat - Temperatura na ciepło klimatyzatora
171. Throttle valve activation - Aktywacja zaworu dławiącego (przepustnica)
172. Throttle valve feedback - Informacja zwrotna zaworu przepustnicy
173. Throttle valve offset closed - Zamknięcie zaworu przepustnicy zamknięte
174. Throttle valve offset open - Otwarcie zaworu przepustnicy
175. Throttle valve output stage - Stopień wyjściowy zaworu dławiącego
176. Throttle valve position sensor - Czujnik położenia przepustnicy
177. Torque limitation - Ograniczenie momentu obrotowego
178. Vehicle Identification Number (VIN) - Numer identyfikacyjny pojazdu (VIN)
179. Vehicle speed - Prędkość pojazdu
 

 

 

Edytowane przez resiak82
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy te wartości możemy w tym protokole zmieniać czy tylko podejrzeć?????????

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak tylko pytam z ciekawości.

Swoją drogą.... to jestem po chipie i napiszę,że nie bardzo samochód oddaje moc moim zdaniem.Nie wiem za bardzo w co uderzyć? z 170 na 199.1KM/ 350 na 415 Nm. niby jest różnica ale jak w samochód siądzie 4 kolegów w pracy to sam czuję że się nie zbiera. Jak jadę sam to  lepiej. Widzę też że duże zużycie ON jest. W sumie zawsze było wielkie. Na FIS pokazuje 5,5-6,5 a w rzeczywistości teraz przy tej pogodzie w mieście ok 11- 12 l W TRASIE 120-130-8,5 l. Jak depnę na max-a to tak jakby był zamulony i jak mu odpuszczę to dopiero się pobiera. Podejrzewałem przepływkę. Jak robiłem program Pan powiedział że przepływkę wyklucza,  bo wartości są jak najbardziej w normie. Róże tematy czytam i doszukuję się winy  w ABS-ie. Gdy wyłączę przycisk trochę lepiej samochód się zachowuje, ale nadal to nie jest to. Do pomiaru na hamowni Pan Tomek wypiął wtyczkę z ABS-u żeby dokonać pomiaru. Wydaje mi się że po podpięciu wtyczki samochód nie ma tej mocy która wyszła na wykresie. Inny kolega kieruje mnie w stronę potencjometru pedału przyśpieszenia. Kto inny czujnik różnicy ciśnień na DPF-ie(jeśli dobrze piszę).

Kolego piszę to wszystko tu  chociaż to chyba nie dział dla tego tematu- aczkolwiek pokrewny ponieważ diagnostyka powinna być wykonana przed wprowadzeniem nowego programu- żeby nakreślić jakie w/g mnie są spostrzeżenia. Szukam gdzie mogę aby znaleźć odpowiedz na moje pytania. Dlatego zapytałem czy w UDS można coś zmienić. Zastanawiam się czy można inaczej pompę ABS-u zakodować, żeby nic nie popsuć. Nie wiem już czy ja za dużo wymagam od swojego samochodu czy fura ma jakąś bolączkę lecz nie widać tego w trakcie diagnostyki. Nie czuję przyjemności z jazdy. Na blacie 245 tkm . Chyba że piec się kończy?????? Inaczej sobie to wyobrażałem. Może mnie jakoś nakierujecie.........

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chyba za dużo wymagasz to tylko 2.0 tdi ,jak tak Cie to męczy odepnij pompe abs i tak sobie potestuj ,masz chęć wrzuć logi ,ogólnie pali jak smok wawelski te 11-12 ,mam w jednym aucie taki sam silnik ponad 230 km i koła 20 cali na lato i jakbym go nie męczył to 9 litrów nie przekroczy w cyklu mieszanym

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w tych logach to na które kanały w/g Ciebie najbardziej zwrócić uwagę?????????

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

obroty silnika

doładowanie -zadane - otrzymane

ograniczenie dymienia , momentu

temp w kolektorze (na turbo) ,dawka paliwa (mg) ,przepływomierz i różnica ciśnienia dpfa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

fajnie dopiero teraz przeczytałem. Z racji zbliżających się świąt będę teraz trochę się przemieszczał i nie za bardzo będzie na to czas ale z NOWYM ROKIEM NOWYM KROKIEM:grin:

Jaki masz kabel? Od adako czy ,,krzacz-or" bo jestem ciekawy czy Twój pierwszy post pokryje się z moim sprawdzeniem tylko jakoś ostatnio przeszła mnie ochota siedzenia w garażu chyba za zimno. Ja mamo od adako.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 20.12.2017 o 20:14, dieselchip_ napisał:

obroty silnika

doładowanie -zadane - otrzymane

ograniczenie dymienia , momentu

temp w kolektorze (na turbo) ,dawka paliwa (mg) ,przepływomierz i różnica ciśnienia dpfa

Kolego mam nadzieję żę się nie obrazisz jak poproszę Cię o wskazanie numerowe tych kanałów??????

Robię to na szybko i bardzo proszę bo 300 km przede mną i jak zajadę na miejsce mam nadzieję że mi  już podpowiesz do tego czasu, to sobie na spokojnie sprawdzę po takim odcinku przy małej PIANCE:jerk: Pozdrawiam i SPOKOJNOŚCI W OKRESIE ŚWIĄTECZNYM ŻYCZĘ!!!!!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chętnie ci bym podpowiedział ale zawsze szukam w vcdsie po nazwie ,bo w autach na uds-ie nie wystepuje cos takiego jak nazwa kanału

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trochę jestem w tym słaby. Jaka nazwa odpowiedzialna za sprawdzenie turbiny, pracy gruszki?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Charge pressure Actuator -Siłownik
Charge pressure Actuator; activation

Charge prassure adjuster activation -
Charge prassure adjuster position -

 

zresztą będziesz widział parametr %

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

24 minuty temu, dieselchip_ napisał:

Charge pressure Actuator -Siłownik
Charge pressure Actuator; activation

Charge prassure adjuster activation -
Charge prassure adjuster position -

 

zresztą będziesz widział parametr %

Dzięki  za szybką  odpowiedź 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciekaw jestem do czego dojdziesz bo moja CAHA też strasznie " gumowa" jest zwłaszcza do 2000 2200 obrotów a powyżej też szału nie ma. Na pewno nie jedzie to tak jak powinno jechać 170 koni. Spalanie 10l miasto 5.5-6 autostrada tak do 130km/h. spalanie na postoju nigdy nie spada poniżej 0.9l/h syncro rozrządu w okolicy 0.0.

Brak jakichkolwiek błędów w ECU.

Co logować, na co zwrócić uwagę?

 

Edytowane przez iwadrian
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trochę się nie odzywałem. Po sprawdzeniu kompem wychodzi że wtryskiwacze trochę rozjechane wartości mają. Ale nie wiem czy przypadkiem nie odpowiada za to -3.50 na wartości synchronizacji rozrządu????????? Odpowiedzcie jeśli ktoś się na tym zna. Proszę:decayed:!

 


                Adres 01: Silnik  (03L 906 022 NP)

14:49:43
  IDE00351   Wtrysk główny: początek sterowania -1.98 °
  IDE00353   Uruchomienie silnika: ilość podczas uruchamiania 14.08 mg/stroke
  IDE00365   Różnica dawki wtrysku cylinder 1 -0.05 mg/stroke
  IDE00366   Różnica dawki wtrysku cylinder 2 0.05 mg/stroke
  IDE00367   Różnica dawki wtrysku cylinder 3 0.28 mg/stroke
  IDE00368   Różnica dawki wtrysku cylinder 4 -0.27 mg/stroke
  IDE00371   Zużycie paliwa 0.93 l/h
  ENG106252   Kąt synchronizacji -3.38 °


 Tutaj to dawka jest poprawna i -3.38 ale jak dałem w pedał to się rozjeżdżało nawet do -3.65 chyba że wszystko jest OK a ja się nie znam to też proszę mnie poinformować bo może w błędzie żyje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Korekcje wtryskiwaczy masz jak najbardziej o.k. kąt synchronizacji do poprawy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 27.01.2018 o 01:06, iwadrian napisał:

Korekcje wtryskiwaczy masz jak najbardziej o.k. kąt synchronizacji do poprawy.

W jaki sposób przeprowadza się w tych silnikach synchronizację kąta wyprzedzenia zapłonu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W taki sam sposób jak w silnikach PD. Luzujesz trzy śruby na kole wałka rozrządu i przestawiasz wałek względem koła pasowego w lewo albo w prawo zależnie od potrzeby.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...