kuba.tkn 2 Opublikowano 23 Listopada 2017 Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2017 Witam, Problem pojawił się na LPG - samochód nie trzymał równo obrotów (na niskich obrotach falowały) oraz przełączał na benzynę przy 3k+ obrotach. Taki nagar pojawił się na listwie i we wtryskach: Gazownik powiedział, że to częste wizyty na "tanich" stacjach gazowych. Przeczyścił ultradźwiękiem całą listwę. Wymienił też parownik, który był bardzo "zmęczony". Przez parę miesięcy odkąd mam instalacje LPG tankuje na Orlenie/BP, bardzo rzadko na "tanich" stacjach. Kiedyś miałem też problem z ubywającym płynem chłodniczym, który ogarnąłem uszczelniaczem za 10PLN (wlałem 1/3 buteleczki). Po ok 1,5 miesiąca od przeczyszczenia całej instalacji gazowej i ponownym ustawieniu LPG problem ponownie powraca, dodatkowo zauważyłem, że zaczyna znów ubywać płynu chłodniczego. Dodam, że zmieniłem stacje na których tankowałem. Czy ktoś z Was miał może taki problem? Co to za nagar? Gdzie szukać przyczyny? Na benzynie nie ma żadnych problemów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KINIAM 46 Opublikowano 24 Listopada 2017 Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2017 Prawdopodobnie zasiarczenie gazu robi swoje a mówi się potocznie o czystym paliwie gazowym. Temperatura spalania gazu jest wyższa niż benzyny i olej dostaje mocniej w kość. Trzeba lać oleje o wysokim TBN 12-16 a tutaj większość to niskopopiołowe TBN 6-7 , skracać interwał wymiany oleju, ewentualnie uzupełniać dawkę TBN. Płyn chłodniczy trzeba sprawdzić na obecność spalin. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mszark 13 Opublikowano 24 Listopada 2017 Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2017 Ja tam tez przeważnie na orlenie tankowałem. A przy wymianie filtra fazy ciekłej pół silnika brązowa zawsze od syfu jaki wyrzuci. Ostatnio niecałe 10tyś zrobił i tak pełno syfu. Teraz tankuje gdzie wygodniej bo tak zawsze jest syf. Dobrze, że chociaż na filtrze się zatrzyma i w reduktor nie pójdzie, bo szybko by się zapchał. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kuba.tkn 2 Opublikowano 25 Listopada 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Listopada 2017 W dniu 24.11.2017 o 10:17, KINIAM napisał: Prawdopodobnie zasiarczenie gazu robi swoje a mówi się potocznie o czystym paliwie gazowym. Temperatura spalania gazu jest wyższa niż benzyny i olej dostaje mocniej w kość. Trzeba lać oleje o wysokim TBN 12-16 a tutaj większość to niskopopiołowe TBN 6-7 , skracać interwał wymiany oleju, ewentualnie uzupełniać dawkę TBN. Płyn chłodniczy trzeba sprawdzić na obecność spalin. Teraz będę zwracał na to uwagę przy wymianie oleju, dzięki za info! W dniu 24.11.2017 o 11:42, mszark napisał: Ja tam tez przeważnie na orlenie tankowałem. A przy wymianie filtra fazy ciekłej pół silnika brązowa zawsze od syfu jaki wyrzuci. Ostatnio niecałe 10tyś zrobił i tak pełno syfu. Teraz tankuje gdzie wygodniej bo tak zawsze jest syf. Dobrze, że chociaż na filtrze się zatrzyma i w reduktor nie pójdzie, bo szybko by się zapchał. Niestety na LPG nie ma żadnej normy :/ Gazownik również wymienił mi filtr na takie coś, lepiej wychwytuje syf: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mirko 0 Opublikowano 16 Listopada 2018 Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2018 Witam byłem u gazownika przeczyscił mi wtryski zwykłym wd a przyczyna filtry gazu trzeba wymieniać co 10 tyś Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kol@n 1 Opublikowano 16 Listopada 2018 Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2018 Dokładnie ja we wszystkich swoich autach olej filtry, filtry gazu zawsze co 10 tyś km. Dłużej pożyja? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kuba.tkn 2 Opublikowano 18 Stycznia 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2019 Tyle nawet nie zdążyłem zrobić w tym czasie :) Ale filtr jak najbardziej był też zmieniony. Reduktor okazał się być wadliwy. Udało się dostać nowy na gwarancji, przeczyszczono wszystko co potrzeba i założono nowe filtry. Od tamtego czasu 0 problemów z LPG. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
soul87 62 Opublikowano 18 Stycznia 2019 Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2019 Jaki to byl reduktor ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kuba.tkn 2 Opublikowano 21 Stycznia 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Stycznia 2019 W dniu 18.01.2019 o 16:13, soul87 napisał: Jaki to byl reduktor ? Tomasetto ale modelu nie pamiętam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
soul87 62 Opublikowano 21 Stycznia 2019 Udostępnij Opublikowano 21 Stycznia 2019 A nie magic 3 przypadkiem ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kuba.tkn 2 Opublikowano 15 Lutego 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2019 W dniu 21.01.2019 o 15:18, soul87 napisał: A nie magic 3 przypadkiem ? Tomasetto Artic z zapasem do 240 koni Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się