Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[ALL B5] Wymiana tylnej belki oraz tulei belki


krzysiek23

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, dziś ja jestem po wymianie. Bez wyciągania belki,odkręcałem tylko śruby przechodzące przez tulejki klucz 18mm po obu stronach. Na bank będzie to wszytko zapieczone. Używałem ściągacza własnej konstrukcji M. Wszystko idzie trochę inaczej niż w bajce :) Ważne by ustawić poprawnie kierunek (kąt) osadzenia tej tulejki. Nie skręcać w powietrzu lecz tylko przyłapać. Bujać autkiem przed skręceniem. Bez porządnego ściągacza trzeba robić pranie ręczne młotkiem. Mój amatorski ściągacz również wspomagany był młotem. Nie ma jednak cudów i tuleje muszą zejść. Wtedy do osadzenia nowych można wykorzystać stare (rura o odpowiedniej średnicy będzie jednak niezbędna do wybicia tulejki . Gdy używamy prętów gwintowanych (twardość 5.5) warto kupić 2, 3 sztuki wraz z szerokimi śrubami (3-4 cm). Średnica pręta zewnętrzna 12 mm w tulei jest 12,3 mm. Poprawa 100%.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy wymienialem ostatnio tuleje u siebie... i wyciagalem stare tuleje w taki sposób ze stare gumy wyrwalem (ukrecilem z tulejki gumy duza żaba jedna z nich byla juz przekrecona i sama wypadla z tulejki po uderzeniu mlotkiem druga trzeba bylo rwac ale poszlo bez wiekszych oporow) a same tuleje sa aluminiowe i gdy byly jeszcze w belce przeciolem je brzeszczotem idzie latwo.. potem tulejka zostala wybita sprawnie i bez oporow... nowe tuleje wprasowac bylo juz gorzej ale mialem sciagacz wlasnej konstrukcji... cala operacja odbyla sie bez wyciagania belki... Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pany wszystko sie zgadza DO WYMIANY TULEI NIE MA KONIECZNOSCI WYCIAGANIA CALEJ BELKI ja to zrobilem bo moja byla krzywa i musialem zmienic na nowa,druga sprawa PO WYMIANIE TULEI NIE MA KONIECZNOSCI USTAWIENIA ZBIEZNOSCI/KATOW....ja ustawialem poniewaz odkrecalem cala belke wiec byla koniecznosc skorygowania i ustawienia wszystkiego

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie jednego nie kumam

Moje rozumowanie jest takie ze

w srodek tulei wkładamy pręta 12

od strony gdzie jest mniejsza srednica tulei dajemy rurke zaspawana z jednej strony i z wywiercona dziurą na pręd 12

na pręt od strony zaspawanej rurki nakładamy podkładkę i śrubę

kręcimy śrubą i ma wypychać tuleje

ale o co ma się spierać pręt o przecież kręcąć śrubą zamiast wypychać tuleje to będzie nam się pręt cofał

opisujecie ze z przeciwnej strony tulei też trzeba kawałek rurki ale jak mamy wypchać tuleje skoro z drugiej strony jest owa rurka.

Proszę o pomoc bo chce sie przygotować do tematu a nie chce żeby podczas rozwalenia wszystkiego trzeba było składać do kupy

no i z wcisnięciem nowej tulei to samo pytanie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No dobrze a w jaki sposób reguluje się zbieżność z tyłu po wymianie tych tulei ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie ostatnio byłem sprawdzić zbieżność i wyszło mi, że na tyle nie ma ;/ Auto podczas jazdy ma drgania i to dosyć mocno odczuwalne :( Wydaje mi się właśnie, że te drgania idą jak by z tylej osi ;/ Co o tym sądzicie?? Belka do wymiany tak jak u kolegi??

SORR za offa :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

takie drgania ustają właśnie po wymianie tulei tylnej belki. a co do wymiany tych tulei to do audi musimy zrobić odpowiedni ściągacz, (na YT jest taki pokazany) składa się z pręta podkładek, śrub i ramki zapierającej o belkę. Ps w aucie VW pasztet tuleje te są umieszczone nie wzdłuż belki jak w audi a pionowo i można je naprawić bez ściągacza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w a4 b5 w wersji z napędem na przednie koła, i belka z tyłu zbieżności się nie ustawia, można tylko ją sprawdzić

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja wymieniałem tuleje pod domem na podnośniku i koziołku. Zrobiłem to bez żadnych ściągaczy. U mnie metalowa tuleja ze środka sama wypadła więc wybiłem tuleje przecinakiem. Warto uważać na pierścień wokół tej tulei bo on zostaje w belce. Do wbijania nowej wykorzystałem fizykę, czyli tuleje trzymałem w zamrażalniku przez całą noc żeby zmniejszyć jej zewnętrzną średnicę. Po wyciągnięciu starej tulei, do samochodu, 6 uderzeń młotkiem i tuleja na miejscu.

Lewą stronę trochę zepsułem bo naruszyłem owy pierścień wokół tulei. Natomiast zrobienie prawej strony zajęło mi dosłownie 15min (od rozpoczęcia wybijania tulei do ostatniego uderzenia w nową).

Zapomniałem dodać że warto mieć szlifierkę i ściąć zewnętrzną stronę tulei od strony tarczy hamulcowej. Później przecinakiem wbijać do środka, tylko uważać na wcześniej wspomniany pierścień.

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy mam pytanko.Zauwazylem ze u mnie z tyłu koła sa lekko pochylone tzn /=====\ <-----cos takiego.Przyczyna moga byc zuzute tuleje na belce??

I jescze jedno..zapozycze foto kolegi.http://images61.fotosik.pl/208/a0e437069291fc4dmed.jpg

Na zdjeciu widac belka jest spieta opaską zaciskową i mnie jest identycznie tak samo.Tak powinno byc?A jezeli nie to dlaczego tak ktos zrobil?

---------- Post dopisany 25-09-2013 at 14:25 ---------- Poprzedni post napisany 24-09-2013 at 17:58 ----------

Nikt nie zna odpowiedzi na moje pytanie ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dobry opis:) we wtorek zmieniam tuleje, a tak btw, w warsztacie mi powiedzieli ze jak gladko pojdzie to za 400zl wymienia i to na moich czesciach:) rozbawilo mnie tp strasznie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witajcie,

Jutro będę wymieniał tuleje w belce i zastanawiam się nad prawidłowym montażem...

W jaki sposób one powinny być włożone w belkę?

tak jak na zdjęciu? czy obrócone o 90 stopni?

16192.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zastanawiam się, a nie można trochę nasmarować nowej tulei aby łatwiej dało się ją wepchnąć?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do wymiany tulei użyłem podnośnika hydraulicznego, 1,5t nie dał rady, więc użyłem 2,5t, potrzebna jest też rurka o średnicy minimalnie mniejszej od tulei. Podnośnik zapieramy o drugi koniec belki, używając do tego jakiejś rury, teownika itp odpowiednio dobranej długości. Jedyny problem to dobrać rurę do wypchnięcia tulei i to, że podnośnik nie za bardzo działa w pozycji poziomej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja rok temu płaciłem 50 zł za wymiane za strone i tak lepiej wymieniać parami to po co ręce brudzic kombinować

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jako że dzisiaj jestem świeżo po wymianie tych tulejek przy okazji wtrącę coś od siebie do tematu. Tuleje były słabe już za czasów poprzedniego właściciela, a ja już miałem dosyć stukania z tyłu i niestabilności na zakrętach. Zakupiłem tulejki Bilsteina po 50zł za sztukę i tak leżały z pół roku aż dzisiaj postanowiłem je wymienić z nudów. Cała robota zajęła mi może 3 godziny, w tym prawie godzinę mordowałem się z wyjęciem pierwszej tulei, za nic nie chciała się ruszyć, podcinanie, wyrywanie kawałków, próba cięcia brzeszczotem była strasznie ciężka i mozolna bo nie zdecydowałem się na wyjęcie belki więc ostatecznie zacząłem napierdzielać młotkiem żeby zagiąć do środka kołnierz tulei i wtedy młotkopiryną w końcu udało mi się to dziadostwo wybić. Oczywiście nie bawiłem się w odkręcanie niczego oprócz śrub od tulei i podniosłem tył na tyle żeby mieć możliwość działania. Z drugiej strony nie bawiłem się już jak z pierwszą tylko długim płaskim śrubokrętem porozrywałem po kawałku gumę w tulei, wybiłem środek i tak samo jak przy pierwszej młotkiem zagiąłem do środka aluminiowy kołnierz i też wyleciała z hukiem. Przy montażu użyłem własnego ściągacza zrobionego z 30cm gwintowanego pręta oraz z jednej strony grubych podkładek zakupionych w żelaźniaku za grosze a z drugiej założyłem element kolumny zawieszenia z Vectry A (ten kawałek u góry między sprężyną a łożyskiem, idealnie pasował na tulejkę żeby się dała wciągnąć, musiałem tylko ściąć jeden bok bo nie mieściło się dobrze przy wciskaniu). I tutaj ważna wskazówka- wrzućcie na kilka godzin tuleje do zamrażarki. Jako że jest aluminiowa elegancko się przykurczyła że wciskanie jej na upartego udałoby się młotkiem i dopasowaną rurką ale ja wolę ściągacz albo prasę żeby nie zmniejszać żywota wciskanego elementu. Podsumowując- nie ma potrzeby wywalania całej belki, odkręcania wszystkiego, przycinania mocowań od przewodów itd, nie trzeba na to poświęcać całego dnia. Wystarczy podnieść tył trochę, odkręcić śruby od tulei i opuścić sobie belkę żeby mieć jak przy niej działać. I oczywiście zamrożenie tulejek jak najbardziej pomaga, przed wciśnieciem trzeba papierem ściernym oczyścić otwory w belce i najlepiej nałożyć smaru tam oraz na tulejkę, ułatwi to równomierne wciśnięcie i na przyszłość pozwoli też łatwiej wycisnąć tuleje przy nastepnej wymianie, oby dopiero za kilka lat...

Edytowane przez Chelios
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja dzis jestem po wymianie tulei wsadzałem tuleje SWAGowskie. Odkreciłem śrube wchodząca w tuleje na klucz 19, belke wziałem na dół odchyliłem wbiłem klina aby zeszło jeszcze bardziej w dół, porządny młotek a nie jakas zabaweczka dobre 5 kilo, dobry przecinak. Na poczatku pierzemy ile wlezie i się nie bać ze cos strzeli, zamykać oczy i prać :D, jak sie juz kołnierz schowa w otworze bierzemy przecinak i na zmiane uderzamy góra-dół, góra-dół. 10 minut sportu i tuleja wypadnie, potem ładnie wyczysciłem powierzchnie otworu ale bez przesady :P Troche tawotu i taką praskę miałem że z jednej strony płytka z przyspawanymi 3 śrubami ktore są wycentrowane specjalnie na otwory w tulejce która bedziemy wbijać a z drugiej strony tuleja z zaspawana jedna sciana i otwor w srodku na śrube przez całą praskę przechodziła śruba na ktorej były nakretki. I ładnie pneumatem się skreciło. Czas operacyjny na dwie tuleje niecałe 1.5h :Phttps://drive.google.com/file/d/0B1lGoiZnSr_eeWJjanBaRzluZEE/view?usp=sharing <<<--- dla zainteresowanych szkic praski na AutoCadzie

Edytowane przez kafarek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołączam się do pytania: czy ma znaczenie kierunek montażu? Specjalnych znaczników na samych tulejach nie ma ale guma idealnie symetryczna też nie jest...

Witajcie,
Jutro będę wymieniał tuleje w belce i zastanawiam się nad prawidłowym montażem...
W jaki sposób one powinny być włożone w belkę?
tak jak na zdjęciu? czy obrócone o 90 stopni?

16192.jpg

Edytowane przez adrian009
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć,  chciałbym spytać ile obecnie trzeba wydać na wymiane tulejów tylnej belki w audi a4 b5 ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...