Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Anb Tiptronic Ebu opór na lewarku na zimnym


Marcin Gugu33

Rekomendowane odpowiedzi

Witam :hi:

Mam takie objawy.

1.Przy zimnym aucie ciężko jest przestawić lewarek z P - gdy mocniej pociągne to czuję szaprniecia gdy przeskakuje z P przez R,N do D.

Auto parkuje na prostym i zawsze z ręcznym hamulcem. 

2.Kolejny objaw to do puki jest zimny to z biegu 2 na 3 jest szrpniecie?

Więc robię tak że przez 3 światła jadę na Tiptronicu ręcznym i nie rozpędzamam się do 3 biegu.

Po rozgrzanym skrzynia pracuje normalnie- kickdown bez problemu.

3. Podasz jazdy gdy odpuszczam gaz lub dodaje i jest to raptowne to jest szarpniecie.

Myślałem że poduszki ale które silnik czy skrzynia? 

Zachęcam do dodawania opini i pomocy! :wink:

Dodam, że mam fakturę z 11.2015 wymiana oleju. Ok 25kkm.

Skrzynia jest mokra - mam foto.

wymieniać olej czy szukać speca? Tylko gdzie w Trójmieście? 

Edytowane przez Marcin Gugu33
Blad
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Może przywieszać się elektromagnes w kasecie lewarka, ewentualnie zapadka blokady parkingowej nie działa do końca dobrze, to moja hipoteza.

2. To już raczej z racji wieku i wyeksploatowania, może pomóc wymiana oleju i czyszczenie płyty sterującej.

3. Mogą być wszystkie luźne, trzeba sprawdzić z kanału.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skrzynia mokra ?!
W którym miejscu ? Miało być foto.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zobacz czy skrzynia jest oblana olejem silnikowym, czy atf. W pierwszym wypadku nie jest dobrze, ale w drugim fatalnie. Zacząłbym w ogóle od sprawdzenia ile tego oleju w skrzyni masz. Co do speców to Łęgowo osobiście bym omijał, ale to moje zdanie. Za Wejherowem masz jeszcze jeden serwis, więcej na szybko nie kojarzę ale mogę popytać bo sporo ludzi dłubie te skrzynie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 minut temu, majkel_majki napisał:

Na moje to coś z silnika z góry się polało, nie tędy droga.

ale spójrz na ten wątek co dodałem w poprzednim komentarzu- tam widać skrzynie od dołu..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podtrzymuję, że to z silnika. Najlepiej weź w palce tego oleju i powąchaj, atf ma inny zapach niż silnikowy, ogólnie i tak należałoby to umyć i szukać świeżych śladów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chciałbym umyć ale garażu nie mam - może wujo zwolni garaż to wjadę i uda sie pogrzebać..

16 godzin temu, majkel_majki napisał:

1. Może przywieszać się elektromagnes w kasecie lewarka, ewentualnie zapadka blokady parkingowej nie działa do końca dobrze, to moja hipoteza.

2. To już raczej z racji wieku i wyeksploatowania, może pomóc wymiana oleju i czyszczenie płyty sterującej.

3. Mogą być wszystkie luźne, trzeba sprawdzić z kanału.

Ad. 2 Jak sam rozbiorę i wymienię olej i filtr to ta płytka jak wygląda? mam sam ją przeczyścić - wyjąć?
Na co zwrócić uwagę i co mogę bezpiecznie sam zrobić podczas wymiany ATF i filtra?
 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do mycia od góry silnik i skrzyni ( to drugie słabi widzę od góry na miesi w ) .

Zlej dobrą chemią i opłucz na myjce ręcznej gdzieś na mieście ... pojeździj dzień i będzie coś wiadomo.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obmyj skrzynię jak koledzy radzą bo jest uchlastana jak świnia w korycie [emoji23]

Bez umycia skrzynk i silnika, na marne szukanie gdzie są wycieki.

Na sam początek sprawdź poziom oleju w skrzyni, jeśli mało to dolej i sprawdź jak skrzynia będzie się zachowywać.

Podłącz vaga i sprawdź błędy w ECU silnika i skrzyni.

 

Wysłane z OP3T

 

 

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

błędów brak - sprawdzałem, nad olejem sie zastanawiam czy wymieniać czy tylko dolać? albo wgl oddać do warsztatu jest to poważniejsze wymiany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź stan, jak mało to dolej taki sam jaki masz obecnie zalany w skrzyni.
W ciemno nie wymieniaj filtra i oleju, bo to jak na razie zbędny wydatek.

Wysłane z OP3T

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,
1.  lewarek z P cieżko przestawić- staram sie przed odpaleniem pamietać przestawić lewarek po wszystkich biegach - ale gdy zimny to przy zmianie na D jeszcze mocne szarpnięcie.

2. nadal jest to szarpniecie z 2 na 3 - do puki nie rozgrzany. 

3. Nadal podczas jazdy, gdy odpuszczam gaz lub dodaje i jest to gwałtowne to jest szarpniecie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdzałeś stan oleju?
Wygląda to na zbyt małą ilość oleju w skrzyni i przytarcie jej elementów z tegoż powodu.

Wysłane z OP3T

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

szykuje sie właśnie do sprawdzenia stanu.
mam pytanie w mojej skrzyni jest sterowanie hydrauliczne E18/2  czy E17?  Posiadam EBU 5HP19

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pytanie najważniejsze - jaki rozmiar klucza/ imbusa do odkręcenia korka wlewu/ kontroli ? bo chyba w skrzynce takiego dużego nie ma?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OK wczoraj dolałem +- 1 litr bo ze strzykawką to sie cały ujeb..em. Ale efekt juz dziś rano po nocy -11 zmiana biegów o wiele przyjemniejsza! :radocha:
macie fotki patentu na napełnianie skrzyni? bo mu ogarnąć coś zdecydowanie solidniejszego :)

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam takie pytanie od jakiegoś czasu jadąc na biegu z puszczonym gazem słychać czasem pukanie (początkowo tylko w okolocsch 30km/h teraz nawet 80), lub gdy tylko delikatnie dotykam gaz (w niedziele to odkryłem gdy stroiłem AFR- skrzynia rozgrzana, różne prędkościjak wcisnę mocniej gaz-przestaje.

Na luzie nie puka, nie ma problemów z wrzucaniem biegów. 

Nie ma tez metalicznych dzwieków przy odpalaniu i gaszeniu. 

 

Bylem u kolegi mechanika, w zawieszeniu nie znaleźliśmy dokładnie przyczyny stukania.

Przegub luzu góra dół nie ma, choć metaliczny dźwięk przy próbie kręcenia do oporu ale czy tak moze byc?

Poduchy prawe silnika i skrzyni mają spory luz.

Wahacze, amory, drążki, końcówki szarpalismy i nic..

W czym może być wina? Czy coś z Tiptroniciem się dzieje?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...