Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Awaryjność Multitronika


PInkusek

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie.

Na początku chciałbym się Wami przywitać bo jestem Świeżakiem na forum i bardzo się cieszę że tyle wiadomości mogę tu znaleźć.

Przymierzam się do zakupu A4 B8 2012 TDI Multitronic. Wszyscy mi odradzą Multitronica, ale ja jestem osioł i zawsze idę pod prąd.

Robię średnio 30 tyś rocznie 1/3 miasto 2/3 trasa. Jak tao jest  z tymi skrzyniami, ile np szacunkowo takich skrzyń na 100szt  po przejechaniu 200 tyś zaczyna mieć problemy, czy da się to jakoś oszacować? Czy jeśli kupie 5 letnie Audi koszt ok 70k z multitronikiem i po kilku miesiącach trzeba będzie włożyć 20k za wymianę skrzyni to trochę lipa. Czy przed zakupem można jakoś sprawdzić stan skrzyni ?

Napiszcie proszę jakie jest wasze zdanie.

Właścicieli Multi proszę o info ile już na skrzyni przejechali, jaki mają przebieg i czy dokonywali jakich napraw.

Z góry dzięki i pozdrawiam wszystkich pasjonatów Audi :)

 

*Pierwsze to należy się przywitać w odpowiednim dziale, a potem szukać pomocy. ->Nowicjusz
Zapraszam również tu ->Regulamin.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć, też miałem podobne obawy przy zakupie bo naczytałem się opinii z neta jaki to multitronik jest zły, awaryjny, beznadziejny i że jeździ się jak skuterem.

Kupiłem B8 1.8tfi wersja 160KM z multi i nie żałuję zakupu, moje wrażenia z jazdy są bardzo pozytywne, skrzynia pracuje mega płynnie, w trybie D jeździ się bardzo komfortowo i przyjemnie, w trybie S albo przy zabawie manetkami zbiera się to nawet nieźle jak na takiego ciężkiego klocka(avant).

Co do sprawdzenia to za wiele nie sprawdzisz bo jedynie możesz sprawdzić jak skrzynia sobie radzi z ruszaniem i jeździe na wstecznym - czy nie ma szarpnięć i dziwnych hałasów podczas pracy. Kondycja skrzyni zależy najbardziej od przebiegu, tego czy ktoś wymieniał w niej olej co 60tyś km i jak jeździł(tego nie sprawdzisz).

Ja mam przejechane aktualnie 105tyś km czyli niewiele jak na samochód z 2008 roku(w końcu nie kupuje się benzyny do bicia kilometrów), olej wymieniony przy 60tyś, na chwilę obecną problemów żadnych nie ma, nie szarpie, nie zrywa. Trochę niepokoiło mnie, że przy ruszaniu po puszczeniu hamulca skrzynia miała delikatnego laga, a jak dodawałem od razu gaz to ruszała trochę nerwowo, ale podobno ten typ tak ma i jest to normalne. W momencie ruszania z bardzo delikatnym gazem rusza bardzo płynnie więc obawy zostały rozwiane. 

Podsumowując można powiedzieć, że wszystkie złe opinie na temat multi pochodzą od osób które kupiły samochody z przebiegami 250tyś(ale tylko na zegarze) i od osób które o samochód nie dbały. Tak wiem każdy w ogłoszeniu stan igła pod kocem trzymany, a prawda jaka jest taka jest. Więc jak masz opcję kupić samochód z pewnym przebiegiem i sprawdzoną historią serwisową to myślę, że nie ma się czego obawiać. A co do awaryjności to jak coś ma się zepsuć to i tak się zepsuje czy to multitronic czy stronic czy inny tiptronic nie ma reguły.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...