Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Problemy z ogrzewaniem (odpowietrzenie układu chłodzenia)


znachor287

Rekomendowane odpowiedzi

Może masz maksymalnie zapchaną nagrzewnicę i nie ma przez nią przepływu. Węże masz oba ciepłe?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A przygazowujesz mu i masz zakręcony zbiorniczek wyrównawczy? Jak jest przepływ i oba węże gorące, to powinno sikać po chwili. Ewentualnie pompa wody niedomaga.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To juz nie wiem co może być. U mnie też z oporem chcial sikać, ale wreszcie siknął tylko, że znaczna część nagrzewnicy jest zapchana, wiec mam tylko letnie powietrze i będę wymieniał nagrzewnicę na dniach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wieczorem zrobię rundę autem i zobacze czy coś sie poprawiło.


W czwartek po odpowietrzeniu układu ogrzewanie w środku bardzo mocno grzało aż sie dziwiłem

a dziś znów zimno jak temp dochodziła do 60C to zaczynało sie gorąco robic a jak temp doszła do 90 C to wiał sam chłód.

Na szybko sprawdziłem węże od nagrzewnicy i doprowadzajacy był goracy a powrotny też gorący ale już nie tak .

Latałem po mechanikach i każdy inaczej prawił.

Jeden mówi że jak węże od nagrzewnicy gorące to ona jest sprawna a problem leży w klapie ciepło/zimno

drugi znów na odwrót itd

teraz to już sam nie wiem.


dostane sie do klapy ciepło/zimno przez wyciagania całej deski???

Edytowane przez rafal9119
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jesli oba węże są takie same w ciepłocie, to nie jest zbyt dobrze, bo nagrzewnica nie oddaje ciepla. Jak odda ciepło, to ciecz sie nieco ochlodzi i wąż powinien być mniej gorący. Jesli węże sie nagrzewaja, to nie oznacza, że nagrzewnica jest sprawna. Może być np. drożna ale w 1/5 swojej części i nie będzie grzala, ale przepływ będzie. Jeśli grzala wcześniej, to może układ nie odpowietrzyl sie dokladnie i poszło powietrze w nagrzewnicę? Może gdzies nieszczelność masz i tam łapie powietrze? U mnie nagrzewnica jest tak zapchana, że jednokrotne czyszczenie jej nie pomogło, wiec zmieniam ją na nową. A węże mam gorące. Przy 90 leci lekko letnie powietrze.

Masz climatronic? Jak tak, to podepnij vaga i sprawdź silniczki. Jak nie, to nie wiem, jak się dostać do klapy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

o to chodzi żę ten powrotny jest mniej ciepły i jest wyczuwalne to ręką.

Już to pisałem w czwartek po odpowietrzaniu układu i zrobieniu 8 km na próbe w budzie tak mocno grzało żę aż sam sie dziwiłem. nigdy tak nie grzało.

dojechałem do domu zgasiłem auto i wczoraj podczas podróży jak silnik łapał 60C zaczynało sie robić ciepło a gdy temp doszła do 90C znów wiało zimnem. na dworze było -15 i jazda nie była przyjemna

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To musi chyba łapać gdzieś powietrze i zapowietrza sie nagrzewnica. Jeśli ładnie grzało, a potem juz nie, to musi sie zapowietrzać, albo klapy nie domagają. Jak masz climatronic, to od strony pasażera widac silniczek klapy z czerwoną dźwigienką, on odpowiada za klapę ciepło-zimno. Sprawdź czy sie porusza po zmianie temperatury.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kazda b5 z 99r ma klimatronik.

ok dzieki jutro spradze.


Panowie dziś zauważyłem że jak przy 90 C zrobi sie lekkie cisnienie w układzie to ogrzewanie znika.

porównałem twardość węży z audi b7 i sa takie same.

w starym ADR miałem twarde węże i ogrzewanie było.

o co to chodzi??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam dzisiaj chciałem odpowietrzyc układ i co się okazało zająłem wężyk z dziurką a tam ledwo co leci płyn od strony kabiny prawie wgl a tryska tylko jak przygazuje do ok 2-4 tys obrotów i to tryska chwilę i ustępuje co może być przyczyną

/// Płukanie nagrzewnicy pomogło ;)

Edytowane przez mks1948
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie mam problem - układ działa przez pewien okres, po czym przestaje działać. Da się to w jakiś domowy sposób naprawić, czy od razu uderzać z tym zadaniem do specjalisty??

Edytowane przez róża
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie mam problem - układ działa przez pewien okres, po czym przestaje działać. Da się to w jakiś domowy sposób naprawić, czy od razu uderzać z tym zadaniem do specjalisty

określ sie w czym jest problem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam problem z goła inny.
Dzisiaj jadac do pracy (mam 7km) wskazik wskazywal 90st, jednak ze z nawiewow lecialo zimne powietrze. Dodam ze jechalem na klimie, a na klimatronicu ustawione Auto i 21stopni na obie strony.
Z czym moze byc problem? Zrobic nastawy http://a4-klub.pl/in...awy-podstawowe/?

Obczaiłem problem jak wracałem z pracy wygląda to tak:

Na AUTO boczne przy szybach przednich działają normalnie, środkowa natomiast nie.

Gdy ustawiam manualnie na guzik "kratke" to wtedy środkowe kratki dmuchają ale zimnym powietrzem a dopiero po parunastu sekundach ciepłym.
Kiedyś tego nie miałem problemu, zwłaszcza z tym AUTO.

Jak odpowietrzyć nagrzewnice ?

A i jeszcze pytanie dotyczące logów dynamicznych, skąd bierzecie informacje które trzeba kanały wybrać żeby sprawdzić odpowiednią część w samochodzie ? Macie jakąś rozpiske z wszystkimi grupami i kanałami VAG ?
Te moje logi wykonam jak znajdę kierowcę i więcej czasu, albo w ten weekend albo w przyszły. :)
Teraz ten nawiew muszę opanować. Wykonanie nastawów podstawowych może wystarczyć ?

ktoś coś mógłby pomóc ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

WItam Kolegow!

MAm problem z silnikiem AWT 1.8T w passacie - pisze tez tutaj bo na razie nikt nie zna odpowiedzi.

Problem jest taki, ze przy aktualnych temp zewn. musze zrobic ponad 4km zeby na zegarach bylo 90C - faktycznie wg vaga jest to 75C. Pelne 90C osiaga po ponad 6-7km. Rozbieznosci w wskazaniach VAGa i wskazowki sa norma w passacie.

Chodzi o to, ze np juz przy 50C wszystkie weze w ukladzie chlodzenia, w tym chlodnica i zbiorniczek wyrownawczy sa juz lekko cieple, z wyjatkiem rury idacej z dolu chlodnicy do termostatu. Termostat jest nowy WAHLERA. Przed jego wymiana temp na trasie mialem w okolicy 80-3C, teraz mam ok 90-92C. Czy kots ma pojecie jak przebiega maly i duzy obieg chlodzenia w tym silniku?

Ponizszy schemat jest dla Audi A4 z 2003roku:

7a8560010589580a.jpg

A ten dla Passata z 2004r.:

d6b72d9013e48704.jpg

Dochodzi do tego wysokie spalanie, ok 15l w miescie, ale zostala mi do sprawdzenia przeplywka i sonda lambda.

Skrzynia automat.

Co to za sruba na pozycji 14 Audi A4?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witajcie. Jestem nowy i mam nadzieję że w dobrym temacie piszę/ Mianowicie mam taki problem . Mam audi a4 b5 z 1996 r, z klimatronikiem. Dzisiaj miałem taką przypadłość iż klimatronik się załączał ale nic nie dmuchało powietrze z nawiewów. Ani ciepłe ani też na klimatyzacji zimne. Pojechałem do pracy , auto stało na parkingu podziemnym, jak wsiadłem to normalnie ogrzewanie działało bez problemów. Nie wiecie co może być przyczyną? Po za pracą auto stoi na polu.

Druga sprawa możliwe że powiązana bo już i tak myślę, od dwóch dni mam problem z działaniem wycieraczek. Zacinają się w trakcie albo nie działają w momencie przełączenia wajchy. Dopiero jak poruszam od zewnątrz to zaczynają pracować.

Proszę was o pomoc co może być przyczyną,

Dzięki wielkie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, czy to normalne, że na trybie ECON autko grzeje mi niemal natychmiastowo i odczuwalnie, a na klimatroniku odczuwalnie gorzej?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...