Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B6 AVF] Czas grzania świec


szymek697

Rekomendowane odpowiedzi

Witam mam pytanie jest tego duzo ale moze ktoś mi cos poradzi. Po sprawdzeniu świec okazało się że jest tylko jedna dobra. Wymieniłem na nowe i dalej nie grzeje. Przy jakiej temperaturze sterownik powonien odpalić grzanie? Mam dwa czujniki ktore pokazują temperaturę +4 stopnie i dalej nic. Czy temperatura musi spaść jeszcze niżej czy problem jest gdzie indziej? Dodam ze po odłączeniu czujnika świece grzeją czyli przekaźnik i bezpiecznik można wykluczyć

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Da się w VAGu w grupie 012 podejrzeć czy sterownik ma warunki do załączenia grzania świec i ile sekund grzeje...

blok 012.jpg

W pierwszym polu masz status układu grzania

11111111 Glowing off
00010000 Pre-glow
01110000 Start of glow
11110000 Interim glow
10110000 Post-glow
00110000 Readiness glowing

00000000 = Waiting for Coolant Temperature
00000001 = Waiting for ECO Start Request

00010000 = Pre-Glow
01010000 = No Pre-Glow
10110000 = Post-Glow
11000000 = No Post-Glow
11110000 = Interim Glow
00110000 = Readiness Glowing
01110000 = Glow Start
10110001 = Waiting for Post-Glow
11010000 = No Post-Glow
11110001 = Waiting for Interim Glow
11111111 = Glowing OFF

Zobacz co Ci się tam pojawia i jaki czas wystawia ECU na grzanie...

Edytowane przez kamil-vag
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiem tak. Mam dwa czujniki jeden jest oryginalny a drugi jakis zamiennik. Aktualnie mam włożony zamiennik i sprawa jest następująca. Przy temperaturze -1.5 ten zamiennik pokazał +4 a ten oryginalny jak włożyłem go tylko do kostki na zewnątrz pokazał 0. I teraz pytanie czy temperatura zewnętrzna bedzie niższa od temperatury płynu w silniku? Czy poprostu czujnik przeķłamuje. Dodam jeszcze że przy 5 stopniach świece nie odpaliły. Dopiero grzały przy 4 czasu nie znam bo sprawdzałem tylko na żarówke. Czy jest możliwlść zeby sterownik wcześniej załączał te świece np przy +15?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Układ podgrzewania silnika - sterowanie świecami żarowymi Q6 poprzez przekaźnik J52

Układ podgrzewania ułatwia rozruch silnika w niskiej temperaturze. Jest on uruchamiany, gdy temperatura silnika spadnie poniżej +9 °C (czujnik G62).
Sterownik silnika wysterowuje przekaźnik świec żarowych. Przekaźnik - J52 zasila wtedy świece wszystkich cylindrów.

Grzanie silnika dzieli się na dwie fazy:

  • Podgrzewanie

Jeśli zapłon zostanie włączony a temperatura silnika jest niższa niż +9°C, sterownik silnika uruchamia świece żarowe. Równocześnie zapala się lampka kontrolna świec żarowych - K29.
Po upływie czasu podgrzewania lampka kontrolna gaśnie i można uruchomić silnik.

  • Dogrzewanie

Po każdym rozruchu silnik jest dogrzewany, niezależnie od tego, czy przed rozruchem był podgrzewany. Zmniejsza to hałas spalania, poprawia bieg jałowy silnika i obniża emisję węglowodorów. Faza dogrzewania trwa maksymalnie 4 minuty i jest przerywana, gdy silnik osiągnie prędkość obrotową 2500 obr/min.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To w tamim razie u mnie tej fazy dogrzewania nie ma ponieważ tak jak pisałem wcześniej że świece odpalają tylko gdy temperatura spadnie poniżej 5 stopni 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 18.12.2017 o 19:58, szymek697 napisał:

Czy jest możliwlść zeby sterownik wcześniej załączał te świece np przy +15?

Jak silnik w lichym stanie, albo jest problem z dawkowaniem paliwa podczas startu silnika (mapy startowe ), to można dorezać układzik który w czasie odpalania będzie oszukiwał ( zaniżał ) temperaturę widzianą z G62 na czas uruchamiania auta :P:hi:

Koszt gratów potrzebnych do tego to kilkanaście złotych + robocizna :)

 

Edytowane przez piotrsob1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego a masz problem z rozruchem auta? Wczoraj wieczorem po pracy odpalałem auto było -1,5 i świece mi nie grzały. Auto odpala idealnie. A po nocy przy +2 grzeją chwilę . U mnie też różnie była ale nie mam problemu z rozruchem a czujnik ten zielony mam nowy ori.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Gregorski3 napisał:

Wczoraj wieczorem po pracy odpalałem auto było -1,5 i świece mi nie grzały.

Po czym to wnioskujesz ? Nie zawsze ikonka na blacie jest tożsama z tym co robi ECU ze świecami :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie moj akurat wyjątkowo pali dobrze pomimo że miałem 3 spalone a tylko jedna dobra. Nie patrze tutaj na kontrolke bo ona gaśnie duzo wcześniej zresztą słychać to późniejsze tyknięcie przekaźnika. Tylko troche mi to diwne ze odpala świece dopiero poniżej 5 stopni. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale zauważ, że tu jest brana pod uwagę nie temperatura zewnętrzna a temperatura silnika (czyli czujnik G62), która po jeździe nie musi wcale być niższa od tej na dworze po postoju...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy po wynikach grupy 12 mogę ocenić stan świec i ewentualną konieczność ich wymiany? Jak to zrobic?

Wysłane z mojego HUAWEI VNS-L21 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

24 minuty temu, bobikos napisał:

Czy po wynikach grupy 12 mogę ocenić stan świec i ewentualną konieczność ich wymiany? Jak to zrobic?

Nie, to jest tylko podgląd co wystawia ECU - czyli status układu grzania świec oraz czas podgrzewania. 

Świece możesz sprawdzić sobie miernikiem (omomierzem) - info w tym temacie:

https://a4-klub.pl/topic/381054-świece-żarowe-19-tdi-pd-info-o-doborze-i-diagnozie-w-pierwszym-poście/

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy temperaturze jaką mamy teraz świece włączają mi się na dosyć krótko 2-3 sec po czym słychać pyknięcie przekaźnika i rozłącza grzanie. Pytanie czy przekaźnik jest już trochę przypalony i na tak krótko je załącza czy po prostu mają tak krótko grzać jak to wygląda u Was ?  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie grzeje jakieś 5s ale tylko wtedy gdy temperatura spadnie ponieżej 5 stopni. Fajnie byłoby gdyby dało się to przestawić w sterowniku żeby odpalał wcześniej. A swiece mozna sprawdzic za pomocą kabla ktory podłączasz do plusa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Im wyższa temperatura tym wyższa rezystancja czujnika - można by sobie dołożyć rezystor w układ by wskazywał ok 6kohm i wtedy świece będą grzały zawsze :P Ale to tak czysto teoretycznie... Piotr już wspominał, że są takie układy...

3 minuty temu, szymek697 napisał:

U mnie grzeje jakieś 5s ale tylko wtedy gdy temperatura spadnie ponieżej 5 stopni

Kolejny raz napiszę, nie patrz na temperaturę zewnętrzną... zobacz w VAGu co Ci pokazuje wtedy G62 ! Może Ci zawyża temperaturę i dlatego... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, szymek697 napisał:

U mnie grzeje jakieś 5s ale tylko wtedy gdy temperatura spadnie ponieżej 5 stopni. Fajnie byłoby gdyby dało się to przestawić w sterowniku żeby odpalał wcześniej. A swiece mozna sprawdzic za pomocą kabla ktory podłączasz do plusa.

można dowolnie edytować temp do jakiej mają grzać świece i czas grzania ,oczywiście nie za pomocą sprzętu diagnostycznego

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jak inaczej? Ja bym chciał zeby np od 15 juz odpalały chociaż na chwile. Bo mialem takie dziwne drgania silnika przy odpalaniu w lecie rano. Teraz w zimie jak odpalaja sie swiece to tego nie mam. Tylko nie wiem czy to wina swiec czy juz moze ktoraś pompka sie konczy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

42 minuty temu, kamil-vag napisał:

Im wyższa temperatura tym wyższa rezystancja czujnika - można by sobie dołożyć rezystor w układ by wskazywał ok 6kohm i wtedy świece będą grzały zawsze :P Ale to tak czysto teoretycznie... Piotr już wspominał, że są takie układy...

Kolejny raz napiszę, nie patrz na temperaturę zewnętrzną... zobacz w VAGu co Ci pokazuje wtedy G62 ! Może Ci zawyża temperaturę i dlatego... 

Ale ja nie patrze na zewnetrza. Na poczatku pisalem ze mialem kompa podłaczonego i mialem dwa czujniki. Wczeaniej mialem czarny a teraz mam zielony. Przy temperaturze -1.5 (mialem zwykły termometr) czujnik zielony ktory siedzi aktualnie miał 5 stopni i nie odpalił swiec a czujnik ten czarny ktory miałem kiedyś podłączyłem tak tylko do samej kostki to pokazał mi 0 stopni i świece odpaliły. Pózniej byla inna tempreatura ale zawsze ten zielony zawyżał około 3 stopnie 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 minut temu, szymek697 napisał:

To jak inaczej? Ja bym chciał zeby np od 15 juz odpalały chociaż na chwile. Bo mialem takie dziwne drgania silnika przy odpalaniu w lecie rano. Teraz w zimie jak odpalaja sie swiece to tego nie mam. Tylko nie wiem czy to wina swiec czy juz moze ktoraś pompka sie konczy

 w oprogramowaniu ecu , jak chcesz możesz podjechać i poprawimy fabryke 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...