Skocz do zawartości
IGNOROWANY

AUDI A4 B7 wycięty DPF


kriso000

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Jestem o krok od zakupu b7 z 2.0tdi 170KM, wszystko pięknie tylko obawiam się jednej rzeczy, mianowicie auto ma wycięty DPF. Jak się ma sprawa jeśli chodzi o przegląd auta bez dpf? Czy to prawda, że od nowego roku mają wejść zmiany jeszcze bardziej restrykcyjne jeśli chodzi o emisję spalin? Nie chciałbym kupić auta pułapki. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zawsze go możesz wpakować na nowo! I Bez DPF przechodzi przeglad

Wysłane z mojego FRD-L09 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kupując audi bez dpf zaoszczędzisz ok 800zł, bo tyle kosztuje jego usunięcie. Sam niedawno wywaliłem to ustrojstwo i potem byłem na przeglądzie. Zero problemu.

Wysłane z mojego HTC Desire 825 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko pięknie ładnie tak jak piszą koledzy jeżeli chodzi o badania techniczne.

Pytanko tylko jedno przy silniku BRD, jak ktoś w sterowniku Siemensa "wywalił" tego DPF'a.

Większość "tjunerów" wywala z całą  tabelą błędów. Podpinałeś kompa pod to auto ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie podpinałem komputera pod samochód. Właściciel twierdzi, że auto ma wgrany cały program, z tym, że coś zrobili i świeci się błąd - przepalona żarówka. Jestem zielony jeśli chodzi o sprawy mechaniczne auta. :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moja BPW na przelocie 3 cale i mocą 230km/505Nm przeszła ostatnio przegląd bez najmniejszego problemu . Więc nie wiem czym się tu martwić i panikować . 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak napisałem wyżej - obiło mi się o uszy, że od nowego roku będą bardziej restrykcyjnie sprawdzać  emisję spalin, tym się bardziej martiwę 

Edytowane przez kriso000
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, kriso000 napisał:

Tak jak napisałem wyżej - obiło mi się o uszy, że od nowego roku będą bardziej restrykcyjnie sprawdzać  emisję spalin, tym się bardziej martiwę 

Ciekawe co wtedy z tyloma modzonymi Tedeikami będzie , już nie mówię o reszcie wszystkich innych diesli bez pampersa ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, danielstol napisał:

Ciekawe co wtedy z tyloma modzonymi Tedeikami będzie , już nie mówię o reszcie wszystkich innych diesli bez pampersa ...

głownie z tego powodu założyłem ten temat hehe

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W każdej chwili możesz wrzucić nawet samego kata bez zmiany softu i auto bez problemu przejdzie normę zadymienia , podejrzewam że i zdrowe auto na przelocie by przeszło te niby nowe normy . 

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wchodzą żadne nowe normy ! Wchodzi tylko pedantyczność badań - czytaj wreszcie będą je wykonywać i egzekwować.

Normę emisji spalin auto dostaje jak jest wyprodukowane.

Np. 2.0 TDI 170KM spełnia normę Euro 5 mimo że obowiązuje od 2009 i wartość PM czyli zadymienia na poziomie max 0.5.

Przy sprawnym silniku, wyciętym DPF-ie, usuniętym EGR, zaślepionej chłodnicy spalin, chip 220KM lub 240KM - wynik na stacji nie przekracza 0.4 - test na 6 samochodach = auto przechodzi badania nawet w 2020 roku bo takie normy go obowiązują.

 

Jedyna zmiana z badaniami jest taka że bardziej restrykcyjnie są przeprowadzane czyli wreszcie będą to badać.

 

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tez mam BRD. Przez jakiś czas świeciła sie kontrolka świec oraz check. Mam wycięty DPF i usunięty EGR oraz wyłaczone klapy kolektora. Po wycięciu auto odżyło. Tak jak ktoś pisał wyżej, gość który wycinał DPF usunąl tabele błędów. Dopiero kolega z forum (edraven) doprowadził wszystko do porządku, wyłączył egr, klapy kolektora oraz dpf i przy okazji podniósł pare koni. Od tego zabiegu święty spokój. Jak ma wycięty DPF to tylko na plus. [emoji6]

Wysłane z galaxy s7

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 20.12.2017 o 21:34, ...radek... napisał:

Tez mam BRD. Przez jakiś czas świeciła sie kontrolka świec oraz check. Mam wycięty DPF i usunięty EGR oraz wyłaczone klapy kolektora. Po wycięciu auto odżyło. Tak jak ktoś pisał wyżej, gość który wycinał DPF usunąl tabele błędów. Dopiero kolega z forum (edraven) doprowadził wszystko do porządku, wyłączył egr, klapy kolektora oraz dpf i przy okazji podniósł pare koni. Od tego zabiegu święty spokój. Jak ma wycięty DPF to tylko na plus. emoji6.png

Napisz ważną rzecz. Czy auto nadal spełnia normy emisji spalin ? Bo to jest meritum naszych rozważań.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 21.12.2017 o 22:39, ...radek... napisał:

Chciałbym. Ale przy badaniu technicznym diagnosta nie sprawdził spalin.

Wysłane z galaxy s7
 

Mozna jakos inaczej sprawdzic czy dpf zostal prawidloeo usuniety z. Komputera? 

Mam na myśli inna technike niz brak bledow na desce 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, scania1213 napisał:

Mozna jakos inaczej sprawdzic czy dpf zostal prawidloeo usuniety z. Komputera? 

Mam na myśli inna technike niz brak bledow na desce 

Tak . VCDS blogi pomiarowe . Przy dobrze usuniętym DPF cała grupa 68 będziesz miał same zera , czyli ilość popiołu itp . W Grupie 67 temperatur egt w drugim wierszu czyli temp spalin DPF będziesz miał - 273 stopnie :-) Myślę że pomogłem :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja też wywaliłem niedawno ale ci gorsza ciut wcześniej wymieniłem olej powinien być jakiś inny??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie. Masz olej do dpf ( niskopopiołowy), a jeśli go już niemasz, to możesz lać zwykły. Ja nie mam dpf i leje liquid moly 4100 5w40. Silnik ciszej pracuje i jest git.

Wysłane z mojego HTC Desire 825 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 20.12.2017 o 21:16, Pawelkiwi napisał:

Nie wchodzą żadne nowe normy ! Wchodzi tylko pedantyczność badań - czytaj wreszcie będą je wykonywać i egzekwować.

Normę emisji spalin auto dostaje jak jest wyprodukowane.

Np. 2.0 TDI 170KM spełnia normę Euro 5 mimo że obowiązuje od 2009 i wartość PM czyli zadymienia na poziomie max 0.5.

Przy sprawnym silniku, wyciętym DPF-ie, usuniętym EGR, zaślepionej chłodnicy spalin, chip 220KM lub 240KM - wynik na stacji nie przekracza 0.4 - test na 6 samochodach = auto przechodzi badania nawet w 2020 roku bo takie normy go obowiązują.

 

Jedyna zmiana z badaniami jest taka że bardziej restrykcyjnie są przeprowadzane czyli wreszcie będą to badać.

 

Od kiedy silnik 2.0TDI 170km o oznaczeniu BRD spełnia normę Euro 5 ? Przepisy ani pedantyczność badań się nie zmieniają ;)  NOx (tlenki azotu), zadymienie spalin ( W DIESELu nie mamy emisji spalin !! mierzymy poziom zadymienia nie mylmy pojęć ;) ) mają się zgadzać z tym co jest na tabliczce znamionowej pojazdu ! i niech Wam drodzy forumowicze nie próbują ludzie wciskać kitu ! Pozdrawiam i życzę szczęśliwego nowego roku!!! 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...