Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Regeneracja gąbki na klapach


Shan

Rekomendowane odpowiedzi

Robiłem tak, że ustawiłem nawiew ze wszystkich możliwych otworów i czuć wyraźną różnicę (wiem, że najlepiej termometrem było by to zmierzyć) między szybą (najcieplejsze), kratkami (dość ciepłe), a na nogi zdecydowanie zimnie jednak czasami po dłuższej jeździe zdarzało się, że na nogi też leciało ciepłe... Myślę, że nie ma już co kopać tematu, robi się ciepło więc w najbliższym czasie wyciągnę mieszalnik i dam znać o co chodziło.

Tutaj dodatkowe pytanie, jest możliwość jakoś dobrać się do mieszalnika, żeby były widoczne wszystkie silniczki i odpalić w VCDS output test? Czy już wtedy będzie wszystko na tyle rozebrane, że lepiej nie włączać zapłonu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie odpisałeś na moje pytanie, jak ustawisz na samą szybę/kratki/nogi to leci ciepłe czy nie?
U mnie też jak ustawię wszystkie kierunki nawiewu to na nogi leci chłodniejsze, a najcieplejsze ze środkowych kratek - dzieje się tak że względu na to że ogrzane powietrze z nagrzewnicy trafia na wprost przez klapę centralną do tych kratek a zatem najmniejsza linia oporu + najkrótsza droga.
Sam wgląd do silniczków masz nawet teraz, wystarczy że schylisz się pod schowek a nad plastikiem nawiewu na nogi masz silniczek.od regulacji klapy temperatury (cięgno koloru białego) i klapy centralnej (niebieskie cięgno)
Jak się schylisz od strony kierowcy to zobaczysz klapę od szyba/nogi, cięgno koloru czerwonego.
Metalowy profil troszkę przeszkadza no i jest dość głęboko ale da się go zobaczyć.
Na Output Test przecież czuć czy wszystko jest w porządku jak testujemy tylko dany silniczek (daną klapę), idzie obczaić czy na pozostałe kratki jest przedmuc**je czy go nie ma a to świadczy o szczelności klapy.
Ale tak jak pisałem na nogi delikatnie zawsze będzie dmuchać bo tak jest już to rozwiązane przez niemiaszków - tą klapa nie jest idealnie szczelna.
Dorzuciłem fotki klapy szyba/nogi, jak idzie zauważyć pianka jest tylko od "czoła" klapy a po bokach niczym nie jest oklejona i te szczeliny po bokach powodują że tam zawsze coś tego powietrza przedmucha.1465644386.0.jpg-1193656831.0.jpg

Wysłane z OP3T

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No jak jest nawiew na kratki ustawiony to leci ciepłe na tyle, że bez problemu ogrzewa ręce i zagrzewa budę. W momencie zmiany nadmuchu na nogi leci po prostu zimne powietrze... Tak znacząca różnica w temperaturze może być związana z ogólnym problemem dość niskiej temp nawet na ustawieniu Hi. 

edit: Dopiero gdzies po przejechaniu 20km zaczyna normalnie ciepłe na nogi lecieć więc dziwna sprawa.

Edytowane przez Shan
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli po przejechaniu kilkunastu kilometrów jest w porządku to masz najprawdopodobniej zapowietrzoną nagrzewnicę.
Dolej trochę płynu do zbiorniczka i przygotuj sobie jakieś stare szmaty na płyn chłodniczy. Zagrzej silnik (węże mają być gorące) a potem maska do góry i wrzucasz szmatę na podszybie przy wężach nagrzewnicy, zsuwasz wąż powrotny nagrzewnicy tak żeby z dziurki leciał płyn.
Nie zawsze płyn z niej leci więc kładziesz następną szmatę na węże i przytrzymaj kilkanaście sekund silnik na 2000-2500rpm.

Jak odpowietrzenie nagrzewnicy nie pomoże to spróbować przepłukać lub odkamienić nagrzewnicę. W najgorszym przypadku sprawdzenie w jakim stanie są klapy ale to zostaw na sam koniec, jak na razie spróbuj dobrze odpowietrzyć.

Wysłane z OP3T

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po wielu miesiącach odkopuję z odpowiedzią dla potomnych, winna okazała się być nagrzewnica, teraz zawsze grzeje jak szalona :) przy okazji parę fotek:

Czujnik temperatury na nogi
 

Spoiler

1 czujnik temp nogi.jpg

Czujnik temperatury z kratek

Spoiler

1 czujnik temp kratki 2.jpg

Spoiler

1 czujnik temp kratki.jpg

Oraz jak się okazało, klapy są w całości gumowe :) 
 

Spoiler

1 klapy.jpg


Robiłem to przy pomocy godzinnego filmiku na youtube jednak w wielu miejscach miałem dodatkowe wyciszenia, których na filmie nie było, w niektórych momentach wręcz utrudniały odkręcanie śrub, zwłaszcza nawiewu na szybę, który koniec końców odpuściłem i jakoś "wyszarpałem" ;) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...