Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AEB] Nadmiernie grzejące się turbo


gregory

Rekomendowane odpowiedzi

Witam! od jakiegoś czasu mam problem z grzejącym się turbo.Po przejechaniu 5km z predkością 120...140km/h czyli troche szybsza jazda wraz z wyprzedzaniem muszla turbiny wraz z kolektorem wydechowym robi się czerwona jakbym butował samochód przez godzinie po miescie :eek: .Ponadto samochód jest słabszy rozpędza się jak "cinquecento" bez urazy oczywiscie.Ma też charakterystyczny objaw jak puszcze nagle noge z gazu jest zawsze szarpnięcie.Samochód także troszke poszarpuje podczas nagłego wciśnięcia pedału gazu(dodam że to automat- Tip Tronic).Błędy jakie wypluł Vag:

00561 - Mixture Adaptation

14-10 - Adaptation Limit (Add) Exceeded - Intermittent

00561 - Mixture Adaptation

13-00 - Adaptation Limit (Mul) Not Reached

Dodam jeszcze że wymieniłem:

-przepływomierz

-sonde lambda

-N75

-filtr paliwa/powietrza

Ciśnienie spręzania około 12 bar-ów na każdym cylindrze.

Nieszczelności nie ma w układzie dolotowym.

Cisnienie paliwa na listwie podczas pracy na wolnych obrotach 3,5 bar ,jednak po wyłączeniu silnika od razu spada,podczas jazdy nie udało mi się zmierzyć.

Świece zapłonowe OK!

Kata nie mam ,zamiast niego jest kawałek zwykłej rury(przetestowane na innym samochodzie z tym samym silnikiem-nic nie powoduje)

Układ wydechowy zaraz za katalizatorem uszczelniony ,mimo to słychać delikatny swist podczas dodawania gazu.

Ustawienie rozrządu sprawdzone trzy razy.

Pomóżcie coś bo nie wiem co jeszcze można sprawdzic.Powoli chyba się załamie bo męcze się już z tym jakiś czas.Z góry dzięki za odpowiedzi.

[ Dodano: 09-03-2007, 12:56 ]

Dzisiaj udało mi się zmierzyć cisnienie paliwa podczas jazdy.Nigdy nie spada poniżej 3,5 bar a jeśli wciskam gaz to manometr pokazuje jakies 5,2 bar.Na wolnym gazie podczas jazdy jest między 3,5....4bar.Wydaje mi się więc że pompa paliwa jest ok ,regulator cisienia paliwa też ok.Dzis wysypał się kolejny mechanik który obstawił że jest winna pompa paliwa ponieważ może już nie wydalać i podaje zbyt mało paliwa-wtedy jest zbyt uboga mieszanka-spaliny maja większą temperature-przez co turbina wraz z kolektorem nadmiernie się nagrzewa.Teoria była nawet przekonująca.Jednak nie tędy droga.Znów jestem bez pomysłu co go boli? :rolleyes:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A powiedz czy auto chodzi równo na wolnych obrotach i przy lekkim dodawaniu gazu? Możliwe że którys wtryskiwacz żle pracuje i przy ostrym depnięciu juz nie wydala

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Swiece z zapłonowe wygladają ok! ,są tam trzy elektrodowe ,mają lekki nagar ,nie są okopcone ani popękane,ale na wyglad są ok ,inaczej nie potrafie sprawdzic.

Silnik zaplala za pierwszym razem.Na biegu jałowym trzyma równiutkie obroty,gra jak orkiestra :smile: Obroty nie falują,po wcisnięciu pedału gazu od razu reaguje,po opadnięciu obrotów nie spadają one poniżej 850..900.Problemy występują podczas jazdy.Czerwona turbina.. .Po skasowaniu błędów auto rozpędza się o wiele lepiej jednak jak już załapie błędy po kilku..kilkunastu km o których pisałem wyżej ,wpada w tryb awaryjny przypuszczam i jest zmulowe wtedy. :confused: .Dzisiaj zamontowałem sobie czujnik cisnienia doładowania i zaobserwowałem że do 3 tyś. obrotów turbina pompuje 0,7 - 0,8 bar jednak powyżej tych obrotów cisnienie spada i jest gdzies około 0 a nawet poniżej -0,2bar.Czyli podcisnienie.Jak samochód jest na biegu jałowym to wskaznik pokazuje -0,4....-0,6bar czyli podcisnienie.Czy takie zchowanie jest normalne??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

obrotów turbina pompuje 0,7 - 0,8 bar

cos przy duzo max dla serii to 0,6-0,65 to ze jest podcisnienie to norma nie ma co sie tym przejmowac u mnie po programie pompuje max 0,9 i takie jest maximum dla k003. ja bym obstawial po takim doladowaniu ze mieszanka jest za uboga w paliwko i sie dlatego grzeje ale nie mam pojecia co z tym zrobic. moze zawor WG jest zle ustawiony moze ktos przy tym grzebal a tak dla scislosci to czasem przy doladowaniu 0,8 nie szrpie ci samochod bo na serii to przy takim doladowanu wchodzi w tryb awaryjny i nie jezdzi jak trzeba

no wsumie po tym co napisalem to zacznij od WG zmniejsz doladowanie do 0,6

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a ja obstawiam wycięcie katalizatora :twisted:

oooo jak wycięty kat to pozostaje tylko komputer....bo wychodzi na to, że masz kiepski AFR

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie,panowie czytajcie uważniej ,ja nie mam kata jak już wczesniej napisałem zamiast niego jest zwykły kawałek rury.A samochód lekko poszarpuje podczas znacznego wcisnięcia pedału gazu.Jest też szarpnięcie znaczne po nagłym odjęciu nogi z gazu tak jakby nie miał co z tym cisnieniem zrobic.A gdy samochód się rozpędza to podczas zmiany biegu gdy nagle zieniają się obroty na mniejsze silnik kicha do wydechu i słychać coś w okolicach turbiny,jakby nie spalone paliwko dopalało się w turbinie,jak miałem kiedyś w poprzednim aucie gaz zamontowany i mi kilka razy strzeliło to podobnie to słychać było,z tym że gaz cofał się do filtra powietrza.Co to jest WG ???

[ Dodano: 17-03-2007, 13:33 ]

Dzisiaj udało mi się zrobic ładne logi.Zerknijcie na nie i powiedzciec co sądzicie:

Saturday,17,March,2007,12:14:44

8D0 907 558 E ,,1.8L R4/5VT MOTR AT D02,

,Group A:,'002,,,,Group B:,'003,,,,Group C:,'011

,,RPM,Time,Time,Mass Flow,,RPM,Voltage,Temperature,Temperature,,RPM,Time,Speed,Fuel Consump.

,TIME,,,,,TIME,,,,,TIME,,,,

MARKER,/min,ms, ms, g/s, STAMP,/min, V, °C, °C,STAMP,/min, ms, km/h, l/h

STAMP

, 0.00,1520,3.40, 4.67, 16.81, 0.31,1560,13.720,93.0,16.5, 0.62,1560,3.55, 37.1, 3.92

, 0.89,1640,6.70,13.86, 35.56, 1.20,1600,13.580,93.0,18.0, 1.53,1640,7.60, 38.4,11.90

, 1.80,1640,7.90,15.64, 41.81, 2.15,1640,13.510,93.0,16.5, 2.50,1680,8.45, 42.2,15.54

, 2.80,1760,8.50,16.23, 47.64, 3.08,1800,13.440,93.0,15.0, 3.36,1840,8.55, 46.1,15.68

, 3.64,1920,8.65,16.23, 52.71, 3.92,1960,13.440,93.0,15.0, 4.20,2000,8.65, 49.9,15.26

, 4.48,2080,8.60,15.81, 57.01, 4.79,2120,13.650,93.0,15.0, 5.06,2160,8.40, 53.8,17.08

, 5.35,2240,8.25,14.62, 59.23, 5.65,2280,13.650,93.0,15.0, 5.92,2360,8.20, 58.9,18.90

, 6.19,2400,8.05,14.28, 62.08, 6.44,2480,13.580,93.0,15.0, 6.72,2520,7.90, 62.7,18.06

, 7.04,2600,7.90,13.94, 65.48, 7.38,2640,13.580,93.0,15.0, 7.68,2720,8.00, 66.6,20.58

, 7.97,2760,7.95,13.94, 70.56, 8.26,2840,13.580,93.0,15.0, 8.55,2880,7.75, 71.7,21.98

, 8.87,2960,7.70,13.52, 72.57, 9.16,3000,13.580,93.0,16.5, 9.45,3080,7.65, 75.5,21.70

, 9.73,3120,7.65,13.60, 75.90,10.00,3160,13.510,93.0,16.5,10.31,3200,7.65, 80.6,23.94

,10.58,3280,7.55,13.43, 79.17,10.87,3320,13.510,93.0,18.0,11.14,3360,7.50, 84.5,23.66

,11.43,3440,7.40,13.18, 81.67,11.72,3440,13.440,93.0,18.0,12.01,3560,7.30, 88.3,25.34

,12.28,3600,7.25,13.09, 82.64,12.57,3640,13.580,93.0,19.5,12.86,3680,7.10, 92.2,24.64

,13.17,3760,7.00,12.75, 83.96,13.50,3800,13.650,93.0,19.5,13.81,3840,6.90, 94.7,26.04

,14.11,3920,6.85,12.50, 85.90,14.42,3920,13.510,93.0,21.0,14.75,4000,6.80, 99.8,25.76

,15.07,4040,6.70,12.33, 86.81,15.39,4120,13.580,93.0,22.5,15.69,4160,6.70,102.4,27.58

,15.98,4160,6.65,12.24, 89.37,16.23,4200,13.580,93.0,22.5,16.55,4240,6.60,105.0,27.44

,16.81,4320,6.60,12.16, 90.56,17.10,4320,13.580,93.0,24.0,17.37,4360,6.55,108.8,27.16

,17.65,4400,6.55,12.07, 91.81,17.96,4440,13.580,93.0,25.5,18.28,4480,6.50,111.4,29.12

,18.59,4520,6.45,12.07, 93.54,18.88,4560,13.650,93.0,25.5,19.16,4600,6.40,115.2,28.98

,19.46,4640,6.40,11.90, 94.58,19.75,4640,13.650,93.0,27.0,20.06,4720,6.30,116.5,30.66

,20.37,4760,6.30,11.82, 95.28,20.70,4800,13.580,93.0,27.0,20.98,4800,6.30,120.3,30.52

,21.26,4840,6.25,11.82, 96.59,21.56,4880,13.650,91.5,28.5,21.87,4880,6.25,122.9,30.38

,22.16,4960,6.25,11.90, 98.61,22.47,4960,13.650,91.5,30.0,22.75,5000,6.20,124.2,30.52

,23.01,5040,6.20,11.98, 99.65,23.28,5080,13.580,91.5,30.0,23.57,5080,6.20,126.7,32.48

,23.84,5120,6.20,11.98,101.04,24.12,5160,13.650,91.5,31.5,24.39,5200,6.20,128.0,34.44

,24.67,5200,6.10,11.90,101.81,24.95,5240,13.650,91.5,31.5,25.24,5240,6.10,130.6,32.62

,25.53,5280,6.05,11.90,102.71,25.81,5280,13.580,91.5,33.0,26.09,5320,6.10,131.8,32.48

,26.36,5360,6.05,11.82,103.47,26.64,5400,13.510,90.0,33.0,26.93,5400,6.00,134.4,34.30

,27.19,5400,6.00,11.82,103.54,27.49,5400,13.580,90.0,34.5,27.79,5440,6.00,135.7,33.74

,28.09,5440,6.00,11.90,104.65,28.38,5520,13.440,90.0,34.5,28.68,5520,5.90,137.0,35.56

,29.01,5520,5.90,11.56,103.54,29.29,5560,13.580,90.0,36.0,29.58,5600,5.90,138.2,35.42

,29.85,5640,5.85,11.48,105.21,30.13,5640,13.580,90.0,36.0,30.41,5640,5.85,140.8,35.14

,30.69,5640,5.80,11.48,105.07,30.97,5680,13.650,90.0,36.0,31.26,5720,5.80,142.1,35.00

,31.54,5720,5.80,11.39,105.76,31.83,5720,13.580,90.0,37.5,32.12,5760,5.75,142.1,35.70

,32.42,5760,5.75,11.48,105.21,32.71,5800,13.650,90.0,37.5,32.98,5840,5.70,144.6,35.70

,33.30,5800,5.70,11.31,105.76,33.62,5840,13.650,90.0,37.5,33.90,5880,5.70,145.9,34.16

,34.19,5880,5.65,11.22,106.39,34.48,5880,13.650,90.0,39.0,34.75,5880,5.65,147.2,35.70

,35.04,5920,5.60,11.14,105.97,35.35,5960,13.580,90.0,39.0,35.65,5920,5.60,148.5,35.70

,35.94,5960,5.60,11.05,106.59,36.22,6000,13.580,90.0,40.5,36.49,5960,5.55,148.5,35.70

,36.77,6000,5.55,11.05,106.46,37.06,6000,13.510,90.0,40.5,37.34,6040,5.55,149.8,35.70

,37.63,6000,5.55,11.05,106.32,37.91,6040,13.440,90.0,40.5,38.19,6040,5.50,151.0,35.70

Na Wskazniku Boost cisnienie doładowania czasem skacze na 1bar :eek: .Ale podczas tego pomiaru trzymało się na wartosci gdzies 0,7bar-a.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na Wskazniku Boost cisnienie doładowania czasem skacze na 1bar .Ale podczas tego pomiaru trzymało się na wartosci gdzies 0,7bar-a.

to duzo za duzo jak na serie zmniejsz je i bedzie ok napewno

Znaczy się to cisnienie wskoczy na 1bar na chwile,jest to tylko skok i pózniej szybko opada.A dzieje się tak podczas nagłego wcisnięcia pedału gazu.Czy może tak skakać chwilowo czy powinno maxymalnie podnieść się na 0,65bar-a??Jak robiłem logi to po wcisnięciu pedału gazu do oporu troche skoczyło ale za ułamek sekundy opadło i ustaliło się własnie coś koło 0,7bar-a.W całym przedziale obrotów trzymało się stałe własnie coś około 0,7 bar-a.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znaczy się to cisnienie wskoczy na 1bar na chwile,jest to tylko skok i pózniej szybko opada

to chwilowe wystarczy zeby komp wszedl w tryb awaryjny

Czy może tak skakać chwilowo czy powinno maxymalnie podnieść się na 0,65bar-a??

tak max to 0,65 przy chwilowym wcisnieciu wiecej na serii nie powinno byc

po wcisnięciu pedału gazu do oporu troche skoczyło ale za ułamek sekundy opadło i ustaliło się własnie coś koło 0,7bar-a.W całym przedziale obrotów trzymało się stałe własnie coś około 0,7 bar-a.

tyle to mi trzyma po programie a chwilowe 0,9-1,0

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tyle to mi trzyma po programie a chwilowe 0,9-1,0

A powiedz mi ile ci samochód spala po tym programie tylko szczerze.Bo jestem ciekaw.Może jak się uporam z tymi bolączkami mojego samochodu może sam się skusze na jakis program :rolleyes:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem podobny przypadek w FC.

Jak dodawałem gazu, to niewiadomo skąc ciśnienie doładowania nagle skakało na 1,5b, z tym że tam był MapSensor i ECU odcinał zapłon, jak ciśnienie w piku przekraczało 1,5b, żeby czegoś nie uszkodzić.

Okazało się, że zaworek elektromagnetyczny, sterujący podciśnieniem dla WG był uszkodzony mechanicznie. Elektrycznie było wszystko ok, więc ECU nie widział błędów. Natomiast kulka w zaworku się przywieszała i chwilami turbina pompowała maksa.

Sprawdź ten zaworek, może też sie coś z nim dzieje, turbinka dmucha więcej niż powinna i sterownik przechodzi w stan serwisowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź ten zaworek, może też sie coś z nim dzieje, turbinka dmucha więcej niż powinna i sterownik przechodzi w stan serwisowy.

Witam! Cie ten zaworek o którym piszesz to zapewne N75.Już wyżej pisałem że jest wymieniony.Ja miałem podobny przypadek.Na tescie w EsiTronicu zaworek cykał jak powinien i elektrycznie było wszystko ok.Zaworek ten jednak nie domykał się fizycznie do końca i przepuszczał.Ktoś mądry to wyczaił i odłaczył go z wężyków i dmuchał w niego.W chwili kiedy zaworek powinien być otwarty -był otwarty.Jednak wtedy kiedy się miał zamknąć to zamykał sie nie do końca.No więc jednym słowem tak własnie się powinno sprawdzać N75.Odpiąć go fizycznie i przetestować.Nie jest to jednak to o czym piszesz..,bo już wymienione.Czy ktoś może mi coś na temat Logów powiedzieć?? Czy ktoś się tutaj zna dobrze na logach??Bo już raczej lepszej diagnozy jak logi to nie można zrobic Vag-iem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wiesz moze ktos sie zna na logach ale ja ci dorazu mowie ze jesli masz n75 sprawny to musisz recznie zmniejszyc cisnienie doladowania na WG jest to dosyc ciezko zrobic na k003 bo dojscie do tego jest kiepskie tylko od dolu wiec bez kanalu sie nie obejdzie ewentualnie mozesz wyjac turbo i zawiesc do jakiegos speca zeby ci ustawil. ja jak sie bawilem MBC to jak na serii ustawilem 0,8 bara to wchodzil w tryb awaryjny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

plati on ma to samo co u mnie: przeładowanie turbiny bo jest wycięty katalizator :exclaim: jestem 100% pewny, że to jest to samo.

pozostaje kwestia grzania się turbo - egt za wysoki, czemu?? :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

plati, WG zostaw w spokoju, on jest regulowany N75 i jesli jest sprawny to WG nie ma nic do tego. Ten turbo serwis na obozowej ktory ustawil mi WG rzekomo zeby sie otwieral przy 1.2bara, ustawil go tak ze westegate byl naciagniety do konca - i jak to ma pracowac ???? Po to jest sprezyna zeby otwieral sie i zamykal tyle ile kaze mu elektrozawor a nie byl naciagniety na stale

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam! dwa dni temu rozebrałem układ dolotowy.Okazało się że w rurce gumowej na wejsciu turbiny była dziurka,której wczesniej nie zauważył mechanik który sprawdzał szczelność :evil::evil: .Wymieniłem rure na inną.Samochód zaczął płynniej przyspieszać,nie poszarpuje,cisnienie turbo sięga max 0,6bar,jak wciskam gaz to stoi na 0,45bar.Podczas zmiany biegu gdy troche szybciej przyspieszam słychać małe "ppssssssss" ,czyli DV działa.Wczesniej nie było takiego efektu.No i wszystko byłoby pięknie jakby nie czerwona muszla turbiny :cry: Panowie pomóżcie mi jakoś.Nie mam już gdzie pojechać z tym samochodem.Dwóch mechaników w okolicy których uważało się za dobrych się już wysypało i powiedzieli że oni już nie wiedzą co to może być i się poddają.Tym samym zostawili mnie na lodzie.Ja sam już załamałem ręce bo też mi się pomysły skończyły.Mam wyjazd za granice i odkładam go z tygodnia na tydzien .Ale już mi się kończy czas.Po przejechaniu ok. 5km-10km z prędkością 140...160km/h muszla turbiny wraz z kolektorem wydechowym i w ekstremalnych przypadkach zachodzi już na katalizator jest rozgrzana do czerwoności.Jak jedzie się spokojnie 100km/h to turbina się tak nie rozgrzewa,ma normalny kolor.Czy mieszka może ktoś w okolicy kto ma taki silnik 1.8T AEB ktoś dobroduszny,może by coś szło pozamieniać na próbe,metodą prób i błędów np. Przepływomierz,bo mam nowy ale nie oryginalny,i jeden koleś obstawiał jeszcze że przepływka przekłamuje.No więc kto chętny do pożyczenia przepływki napróbe??Albo poleccie mi kogoś,jakiegoś fachowca.Mieszkam w woj. Śląskim 20km od Tarnowskich Gór.Pomóżcie! :cry:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Logi które porobiłeś są trochę nie z tej bajki bo to nie diesel :wink: Jeśli masz możliwość, to zrób logi z:

002 na jałowym

002 pod obciążeniem

015 i 016 na jałowym

022 i 023 pod obciążeniem

030 i 031 w czasie jazdy

032 ja jałowych

034 wtedy gdy się najbardziej nagrzewa

115 pod obciążeniem

Pod obciążeniem, jak zwykle znaczy że rozpędzasz na pełnym gazie. Pamiętaj żeby logi na jałowych zrobić na końcu, po przejechaniu paru kilometrów. W czasie jazdy, tzn. przy różnych obrotach/zmianie biegu, etc. Wszystkie logi zrób na w pełni rozgrzanym silniku.

1.8T to jest trochę bardziej skomplikowany niż dizelek :wink: Więc nie wiadomo czy coś z tego będzie. No ale może akurat ktoś coś zauważy.

Pozdrawiam

PS. I zrób z logów jakieś fajne tabelki :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

022 i 023 pod obciążeniem

030 i 031 w czasie jazdy

032 ja jałowych``1

034 wtedy gdy się najbardziej nagrzewa

115 pod obciążeniem

Nie ten rocznik.

Nie ma tam wogóle 115 kanału :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...