Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Problem z AUTOMATEM. Proszę o pomoc.


Vynidaron

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Latałem po tematach na forum, ale nie znalazłem nic podobnego do mojego problemu.

Do rzeczy.

Swojego czasu wymieniłem olej w swojej skrzyni automatycznej (1.8 ADR, 4-stopniowa skrzynia). Olej jaki zalałem okazał się złym olejem, był to MOTUL MULTI ATF do tipronika, kolor czerwony, żałośny błąd. Po przejechaniu ok. 15-20tys. kilometrów, zmieniłem ponownie olej, tym razem na FEBI'ego, kolor żółty, taki jaki fabryka lała.

Dokonałem statycznej wymiany oleju, spuszczenie oleju z miski i poluzowanie śrub sterownika. Łącznie spuściłem ok. 3.5 litra oleju. Założyłem nowy filtr i uszczelkę, wyczyściłem miskę i magnesik, usunąłem reszki starej uszczelki i silikonu, skręciłem z powrotem sterownik upewniając się kilka razy, czy zawór nad filtrem działa prawidłowo, nie zacinał się, skręciłem wszystko do kupy. Odkręciłem korek spustowy, zalałem oleju do momentu przelania. Podłączyłem autko do komputera, rozgrzałem olej w skrzyni do ok. 30 stopni, przewajchlowałem go na każdym biegu kilka razy, przy 35-36 stopniach dolałem resztę oleju ponownie do momentu przelania- sumarycznie wlałem 3 litry oleju. Zrobiłem jazdę testową, skrzynia pracuje idealnie, depnąłem go wciskając gaz w dechę, wszystko działa jak należy. Posprzątałem po sobie i się ogarnąłem, wsiadam w auto i jadę. Tu się zaczynają problemy. Skrzynia zaczęła dziwnie pracować, nie nazwałbym tego szarpaniem, przy zmianie z pierwszego na drugi stopień jest okej, z drugiego na trzeci jest takie... jakby to... takie odczuwalne pchniecie samochodu- na wysokich obrotach 4-6k nie ma problemu, do 3-4k jest za każdym razem. Zmiany biegu z trzeciego na bieg wysprzęglający nie czuć w ogóle, zmiana na czwarty bieg również jest nie odczuwalna. Następnego dnia ponownie rozgrzałem olej do 35 stopni, do momentu przelania wszedł mi jeszcze litr oleju, sumarycznie wlałem 4 litry. Dzisiaj zdjąłem miskę, aby upewnić się raz jeszcze czy zawór nie jest ściśnięty przez sterownik, działa prawidłowo, dolałem jeszcze dwie setki oleju. Jedyny efekt jest taki, ze owe pchniecie jest trochę łagodniejsze, ale niewiele i nie zawsze. Dla większej pewności wymieniłem obie poduszki pod skrzynią, jednak to też nie pomogło. Test komputerem nie wykazał żadnych nieprawidłowości. Tu moje pomysły się kończą.

Prosiłbym o jakieś rady.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprecyzuj jak skrzynia zachowuje się przy zmianie z 2 na 3 bieg.
Nazwane przez Ciebie "pchnięcie" nic mi nie mowi. Zmiana biegów jest nagła, twarda z szarpnięciem? Czy jeszcze inaczej to wygląda?

Wysłane z OP3T

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z podanych przez Ciebie propozycji, zmiana biegu "twarda z szarpnięciem" pasuje najlepiej.

Tak sobie myślę, czy winowajcą jednak może jest olej? Żółty olej Febiego jest rzadki, w porównaniu do czerwonego Motula, który jest gęsty. Wiem, że zmiana oleju w silnikach z gęstego na rzadki jest bardzo ryzykowne, może i w skrzyni działa taka sama zasada i właśnie on narobił takiego bałaganu?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W silniku zmiana oleju z gęstego na rzadki jak to nazwałeś, nie ma negatywnych konsekwencji jeśli motorownia jest w dobrym stanie - rozszczelnienie to mit i pojawia się jeśli motor nie jest w najlepszej kondycji.

Do tej skrzyni leje się olej syntetyczny koloru żółtego/słomkowego.

Olej ma mieć normę którą przewidział producent dla tej skrzyni. Jeśli wlany przez Ciebie olej spełnia normę producenta to gęstość jest drugorzędną sprawą.

 

Wykonaj następującą procedurę:

Sprawdź czy nie ma żadnych kodów błędów w komputerze skrzyni biegów. Kluczyk w położenie włączenia, silnik WYŁĄCZONY. Nie dotykaj pedału gazu. 

[select] 

[02 - Auto Trans] 

[basic Settings - 04] 

Grupa kompletu do "000" 

[Go!] 

Pedał gazu do podłogi. (do oporu, razem z tzw. kick-down, poczujesz na pedale chwilowy opór tak jakby przejście)

[Done, Go Back] 

Puść pedał gazu. - zauważ że puszczasz pedał gazu dopiero po wyjściu z BS

 

Wysłane z OP3T

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz jakieś błędy w ECU silnika?

ECU silnika komunikuje się z ECU skrzyni i na odwrót, gdy jest problem z jakimś ważnym czujnikiem silnika np. czujnik obrotu wału korbowego to mogą zaistnieć problemy ze skrzynią - może wchodzić w tryb awaryjny, mieszać biegami itp.

Masz benzynę, zrób adaptację przepustnicy - jak to zrobić znajdziesz na forum lub u wujka google.

Pisze z fona więc wszystkiego na tacy pod nosek nie podstaię [emoji6]

 

Wysłane z OP3T

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Po kolei. Wykonałem test, o którym wspomniałeś. Test nie wykazał żadnych nieprawidłowości, żadnych błędów, wszystko w normie. Dodatkowo zrobiłem test komputera silnika, który poza za niskim ciśnieniem przepływomierza nic nie wykazał. W pierwszym rzędzie wyczyściłem przepływomierz i ponownie zrobiłem test, błąd nie znikł. Kupiłem i zamontowałem nowy przepływomierz, zrobiłem test i błąd znikł. Kolejnym krokiem było zdjęcie przepustnicy i wyczyszczenie jej. Nie była za specjalnie brudna, powiedziałbym nawet, że była czysta. Wyczyściłem ją mimo to, zamontowałem, zrobiłem adaptacje. Nie przyniosło to żadnych rezultatów, skrzynia nadal szarpała z dwójki na trójkę. Zrobiłem nim kilkaset kilometrów, coś mnie skusił do zrobienia kolejnej statycznej wymiany oleju, wykonałem wszystko zgodnie z procedurą- tak jak opisałem to w pierwszym poście. I teraz uwaga. Do momentu przelania, na rozgrzanym odpowiednio oleju, wlałem go jeszcze aż 800ml. Sumując to wszystko wlałem go ok. 5 litrów. Ciekawa sprawa, widocznie skrzynia zaciągnęła oleju w każdy możliwy kącik i dlatego weszło go jeszcze aż tyle. Teraz pracuje ładnie, nie szarpie, nie rwie, zmiany na wyższe i niższe biegi są niemalże niewyczuwalne. Jest tak jak być powinno.

Ważna lekcja. OLEJ MA BYĆ TAKI JAKI PRODUCENT PISZE, JEŚLI NIE JESTEŚ PEWNY CZY PORADZISZ SOBIE ZE ZMIANĄ OLEJU W AUTOMACIE, ODDAJ AUTO DO MECHANIKA. To nie takie łatwe jak może się wydawać. :)

Dziękuje Ci za pomoc i pozdrawiam serdecznie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobrze że sobie poradziłeś i przede wszystkim napisałeś rozwiązanie problemu [emoji4]

EDIT:

Ogólnie rzecz biorąc to do suchej wchodzi 5,3L

Przy statycznej wymianie powinno zejść minimum 3L

http://www.prnd.pl/skrzynia-biegow-vw-ag4-01m,4,20.html

Sprawdź dla świętego spokoju czy na pewno nie wlałeś za dużo oleju.

Poziom oleju w automacie jest bardzo ważny głównie z tych przyczyn:

- jeśli jest go mało to wiadomo że popalimy tarczki na pakietach sprzęgłowych

- gdy jest go za dużo, olej może zacząć się pienić i wywalić przez odpowietrzenie

 

Wysłane z OP3T

 

 

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...