Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Wymiana silnika z BLB na ???????


DareG

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Urwała mi się szpilka rolki napinacza rozrządu.Rozważam wymianę silnika,ale nie wiem który będzie pasował plug&play i jest najlepszy.Proszę o sugestie i pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, DamianT4 napisał:

1.9 BKE najlepsze rozwiazanie w nienajlepszej sytuacji.

No to może daj chociaż ze trzy przesłanki przemawiające za takim swapem na miejsce BLB :P:hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

BLB- 1 pekajace głowice, 2 zacierajacy silnik moduł pompy oleju, 3 Audi z silnikiem 1.9 sprzedasz za normalne pieniadze bo silnik jest mniej awaryjny. Koszty zakupu silników sa podobne, to moje zdanie bo taką sama operacje przeprowadziłem w swoim B7 z BLB i mam teraz 1.9 BKE 116KM delikatny CHip i auto jexdzi az miło.

Ewentualnie SWAP jeszcze na 2.0 TDI 8V BPW, 8-zaworowe dwulitrówki były troche bardziej zywotne chociaz problem modułu olejowego nadal pozostaje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, DamianT4 napisał:

BLB- 1 pekajace głowice, 2 zacierajacy silnik moduł pompy oleju, 3 Audi z silnikiem 1.9 sprzedasz za normalne pieniadze bo silnik jest mniej awaryjny. Koszty zakupu silników sa podobne, to moje zdanie bo taką sama operacje przeprowadziłem w swoim B7 z BLB i mam teraz 1.9 BKE 116KM delikatny CHip i auto jexdzi az miło.

Oczywiście że taki przeszczep jet możliwy , ale daleko mu do optimum jeżeli chodzi o zakres robót , ilość części do wymiany i w końcu koszt ogólny , by wszystko ogarnąć :decayed:

Zakładając zamiast BLB motor BKD prawie wszystko pasuje P&P a motor jest bez wałków wyrównoważających i imbusowego napędu pompy i nie jest bardziej awaryjny od BKE :hi:

3 godziny temu, DamianT4 napisał:

Ewentualnie SWAP jeszcze na 2.0 TDI 8V BPW, 8-zaworowe dwulitrówki były troche bardziej zywotne chociaz problem modułu olejowego nadal pozostaje.

A tu to już namawiasz by stryjek zamienił siekierkę na kijek , akurat z tym motorem mam po drodze od 10 latek i na pewno nikomu go nie polecę jako panaceum na problemy z 2,0 TDI  :P

To  zamiast niego bez problemu ( P&P ) zamontujesz BKE, choć osobiście ze względu na jakość materiałów i wykonanie zdecydowanie polecam AVF-a :hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wkładaj awx avf :)

Wysłane z mojego GT-I9505 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, misiek95 napisał:

Wkładaj awx avf :)

Wysłane z mojego GT-I9505 przy użyciu Tapatalka
 

A to jest chyba najlepsze rozwiązanie co pisze forumowicz "misiek95", w ostatnim Audi założyłem silnik BKE zamiast BLB i chodzi fajnie a wczesniej do B7 wstawiłem 1.9 AWX-a z Passata FL. Zostawiasz pompowtryski turbine z kolektorami, wymieniasz tylko kolektor ssący na ten elektroniczny z BKE wiązke i sterownik silnika a przy okazji usuwania Imo ze sterownika i licznika zapytaj czy z fabrycznych 115 nie podciągnie Ci Softa z 25-30% i auto bardzo przyjemnie i dynamicznie jeżdzi i zarazem mało pali.

Zrobiłem juz taki zabieg 2 razy, jednym autem jezdze ja drugim kolega i wystawiony mam silnik BLB na sprzedaż w kolejnej A4B7 i jak tylko sprzedam to auto nie zjeżdza z podnośnika tylko juz na nie czeka AWX 131KM z passata.

Najbardziej zywotny pompowtryski i turbina fabrycznie przystosowane na min 130km wiec jest zapas mocy i pole do popisu przy modyfikacji softu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, DamianT4 napisał:

A to jest chyba najlepsze rozwiązanie co pisze forumowicz "misiek95", w ostatnim Audi założyłem silnik BKE zamiast BLB i chodzi fajnie a wczesniej do B7 wstawiłem 1.9 AWX-a z Passata FL. Zostawiasz pompowtryski turbine z kolektorami, wymieniasz tylko kolektor ssący na ten elektroniczny z BKE wiązke i sterownik silnika a przy okazji usuwania Imo ze sterownika i licznika zapytaj czy z fabrycznych 115 nie podciągnie Ci Softa z 25-30% i auto bardzo przyjemnie i dynamicznie jeżdzi i zarazem mało pali.

Zrobiłem juz taki zabieg 2 razy, jednym autem jezdze ja drugim kolega i wystawiony mam silnik BLB na sprzedaż w kolejnej A4B7 i jak tylko sprzedam to auto nie zjeżdza z podnośnika tylko juz na nie czeka AWX 131KM z passata.

Najbardziej zywotny pompowtryski i turbina fabrycznie przystosowane na min 130km wiec jest zapas mocy i pole do popisu przy modyfikacji softu

Ja jeżdże AWX manual w B7, włożonym w miejsce multitronika BLB. Aktualnie kompletuje fanty i wkładam do tego napędy quattro i myślę że będę miał dobre auto na lata :) po chipie mam moc i moment takie jak BLB po chipie. BKE i te inne 115 bym wykluczył ze względu na problematyczny egr, klape gaszącą, no i często występowały z DPFem, więc kombinowanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, misiek95 napisał:

Ja jeżdże AWX manual w B7, włożonym w miejsce multitronika BLB. Aktualnie kompletuje fanty i wkładam do tego napędy quattro i myślę że będę miał dobre auto na lata :) po chipie mam moc i moment takie jak BLB po chipie. BKE i te inne 115 bym wykluczył ze względu na problematyczny egr, klape gaszącą, no i często występowały z DPFem, więc kombinowanie.

Jak masz rozwiązaną sprawe z elektronicznym Egr-em w swoim AWX bo ja standardowo kolektory dawałem od 1.9 BKE

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, DamianT4 napisał:

Jak masz rozwiązaną sprawe z elektronicznym Egr-em w swoim AWX bo ja standardowo kolektory dawałem od 1.9 BKE

ja mam wszystko postawione na EDC 15 z a4 b6, więc egr jest (a raczej go nie ma) z AWX 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

30 minut temu, misiek95 napisał:

ja mam wszystko postawione na EDC 15 z a4 b6, więc egr jest (a raczej go nie ma) z AWX 

Czyli instalacja silnika i wnetrza, sterowniki; silnika, AbS-u, Airbag i inne czujniki masz z B6 ??  Skorupa B7 a wnetrze B6.

Chodziło mi po głowie mieszać wiązke silnika z b6 a wnetrza z B7 przy okazji Swapa 2.0TFSi na 1.8T BFB z B6 ale B6 ma jedną szyne CAN a w B7 sa zastosowane szyny CAN niska i wysoka i wyszło ze trzeba było całą wiązke z kompletna elektronika przewalać z B6 do B7.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 godzin temu, misiek95 napisał:

Ja jeżdże AWX manual w B7, włożonym w miejsce multitronika BLB. Aktualnie kompletuje fanty i wkładam do tego napędy quattro i myślę że będę miał dobre auto na lata :) po chipie mam moc i moment takie jak BLB po chipie. BKE i te inne 115 bym wykluczył ze względu na problematyczny egr, klape gaszącą, no i często występowały z DPFem, więc kombinowanie.

Dobre auto na lata też tak myślałem :decayed: Sam mam Q i AWXa w B7 po chipie ale no dobrą dynamikę czy osiągi , dobre spalanie  zbytnio nie licz. Ciekawe jak ze sprzedażą auta po zmianie silnika na 1.9 i jak większośćci się to widzi...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, BartoszBB napisał:

Dobre auto na lata też tak myślałem :decayed: Sam mam Q i AWXa w B7 po chipie ale no dobrą dynamikę czy osiągi , dobre spalanie  zbytnio nie licz. Ciekawe jak ze sprzedażą auta po zmianie silnika na 1.9 i jak większośćci się to widzi...

Teraz jeżdże ośką po chipie, b6 quattro po chipie też jeździłem jakiś czas. W pełni świadoma skutków decyzja, mi odpowiada takie zestawienie w 100 procentach:P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 3.02.2018 o 20:36, DamianT4 napisał:

Czyli instalacja silnika i wnetrza, sterowniki; silnika, AbS-u, Airbag i inne czujniki masz z B6 ??

z B7 ... stawiasz wszystko na edc 15. Wszystko się dogaduje ABS/ESP, airbag itp. Ze ECU (z programu) wywalasz błąd airbagów, który zostaje w sterowniku ewentualnie błędy poduszek silnika itp itd. Programowo wywalasz wszystko co nie potrzebne i z założenia jest bezawaryjnie. 2.0 TFSI też możesz spokojnie swapować na 1.8T z B6/7 wszystko będzie funkcjonować. Mam taki swap za sobą i wiem o czym piszę :) Wracając do TDI również uważam, że zapakowanie zdrowego AVF/AWX to najlepsza opcja w zamian za 2.0 TDI 16V. Ale jak to u nas na 10 osób 11 opinii. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja w miejsce BLB wrzuciłem sprawdzony BKD z golfa V i jestem BARDZO zadowolony, do tego mam fabrycznego multitronika 7 biegów i elegancko sie jeździ, nie trzeba wymieniać wiązek, grzebać w softach i nie wiadomo co jeszcze. Wyjmujesz wkładasz nowy i tyle, ew miska olejowa z BLB

w kwietniu zeszłego roku za słupek BKD przebieg ori 210tys z nieruszanymi wtryskami dałem 2800 (wolałem dopłacić do 2800 z wtryskami niż za 2000 bez wtrysków i potem przekładanie swoich co nie jest takie tanie bo głupie uszczelniacze też kosztują) a ze starego BLB odzyskałem z 1700 jak dobrze pamiętam (głównie wtryski, głowica, popychaczze drogo poszły a jeszcze kupa gratów zalega w piwnica), robocizna 1100 plus rozrządy płyny itd. Przejechałem od tego czasu 15tys i dolałem niecały litr oleju 5w30 syntetyk co uważam za dobry wynik

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam panowie ,mam pytanie jak sie ma zgranie elektroniki z 2.0 16v z 1.9 8v PD
i jak wyglada sprawa z 2.0 bkd w a3 i swapem na 1.9 arl/asz/axr...
Dziekuje za ew info

Edytowane przez Walter White
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...