Skocz do zawartości
IGNOROWANY

HELP!! 2.0TDI BPW Niedogrzewa się silnik, duże spalanie i kilka innych


CzarnyJezus

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Krótko i na temat: Audi posiadam już miesiąc, od początku mam problem z niedogrzewaniem się silnika (patrz załączone zdjęcia), do tego duże spalanie. Jeżdżąc 15km trasy do miasta, po mieście i z powrotem potrafi wciągnąć nawet 12L (zważając na to, że auto trzymam w garażu - nie stoi na mrozie). Trasa jest to jakies 7-8L przy prędkości  max. ok: 100-120.

Fotka temperatury przy prędkości 110-120

IGmsNZf.jpg

fotka przy prędkości 45km/h na tempomacie w zabudowanym, wzkazówka opada jeszcze bardziej.

mTUTAkO.jpg

Wiem, że nikt nie jest jasnowidzem i wróżyć z fusów nie będzie, ale wertując forum stwierdziłem, że może być walnięty termostat.

_______________

Drugi problem w ciągu tego miesiąca zapaliła mi się dwa razy kontrolka świec żarowych i towarzyszyło temu przejścia auta w tryb awaryjny, rozłączyło sie turbo. Po zgaszeniu i ponownym uruchomieniu wszystko wróciło do normy.

 

________________

Trzeci problem jest to nieznany mi błąd (pali się check engine, można zauważyc na fotkach wyżej)

WULHzIC.png

Tyle co pokazało mi OBD2. Nie moge znaleźć informacji na temat tego błędu, ale stawiam na coś ze spalinami, dpf etc.

 

____________

No i czwarty problem - wydaje mi się, że jak na 140KM auto jest nieco zamulone, miał po kupnie problem z zapchanym DPF'em - może związane coś dalej z tym?

Niestety logów nie mam możliwości zrobić ani wrzucić. Nie posiadam VAG'a ani nie znam nikogo kto by go posiadał.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na początek wymiana termostatu i koniecznie podepnij vcdsa to może pokaże co go boli. W okolicy na pewno masz spoty klubowe, pogadaj, postaw browara na spocie i na pewno ktoś podepnie vaga.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymień termostat i czujnik tęperatury spalin do sprawdzenia(okablowanie, wtyki i sam czujnik). Podnieś na inny, skasuj błędy i zobacz czy powróci. Co do spirali i trybu awaryjnego to do sprawdzenia zmienna geometria turbiny. Wężyki, zawór n75 ewentualnie geometria do czyszczenia. Po ogarnięciu tego auto napewno odżyje.

Wysłane z mojego HTC Desire 825 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ogromne dzięki za podpowiedzi. Jutro raczej wezne się za temat. Tylko może być ciężko z mechanikiem po świętach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ogromne dzięki za podpowiedzi. Jutro raczej wezne się za temat. Tylko może być ciężko z mechanikiem po świętach
Na próbę wyłącz klime, zobacz czy się zagrzeje, u mnie problemem byl termostat.

Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla auta z DPF-em kluczowe jest utrzymywanie przez silnik właściwej temperatury roboczej , procedura wypalania może się rozpocząć bodajże dopiero po osiągnięciu przez silnik 80 st.C , pod warunkiem że cały osprzęt odpowiedzialny za utrzymanie odpowiednich parametrów podczas wypalania jest sprawny :whistling:

A ten błąd ze screena mówi o niesprawnym czujniku temperatury spalin prawdopodobnie za DPF-em , tak że jak nie ogarniesz termostatu i tego czujnika to będzie wieczny problem z zatykaniem się filtra :naughty:

Poza tym zatkany DPF i do tego za niska temperatura silnika to powód dużego dawkowania ( i za razem zużycia ) paliwa , a w efekcie produkcji dużej ilości sadzy przez silnik , czyli problemy z filtrem postępują w trybie geometrycznym :P

Ile auto ma nalatane i jak wygląda zawartość popiołu w DPF-ie ( daj może screeny grup 068, 073 i 075 ), to będzie łatwiej podpowiedzieć czy warto go ratować :decayed::hi:

Edytowane przez piotrsob1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Auto ma aktualnie 260k. Raczej pewny przebieg bo są ksiązki serwisowe, faktury itd.

 

Tak jak wspominałem nie moge wrzucic screenów bo nie mam VAG'a

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, CzarnyJezus napisał:

Auto ma aktualnie 260k.

Przy takim przebiegu nie widzę wskazań do jego ratowania ( jeżeli to jeszcze ori fabryczny ), chyba że wymiana na nowy zamiennik :hi: 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko też mechanik mi mówił coś, że puszka od dpf była spawana. Także nie wiem czy on tam jest w ogole

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dlatego ogarnij VCDS i zrób diagnostykę auta . VCDS oczywiscie tez sprawdzisz czy masz usunięty DPF z mapy i czy zrobione jest to wogóle dobrze zwłaszcza jeśli ktoś jednak coś kombinował przy puszcze bo mechanik mówił Ci że widział jakieś spawy :-) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok. Jutro auto idzie na wymiane termostatu i od razu pogadam z mechanikiem żeby mi to sprawdził

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koszt usunięcia dpf to 700-1000pln. Ja za wywalenie cegły zapłaciłem 250i 400za program.

Wysłane z mojego HTC Desire 825 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla auta z DPF-em kluczowe jest utrzymywanie przez silnik właściwej temperatury roboczej , procedura wypalania może się rozpocząć bodajże dopiero po osiągnięciu przez silnik 80 st.C , pod warunkiem że cały osprzęt odpowiedzialny za utrzymanie odpowiednich parametrów podczas wypalania jest sprawny :whistling:
A ten błąd ze screena mówi o niesprawnym czujniku temperatury spalin prawdopodobnie za DPF-em , tak że jak nie ogarniesz termostatu i tego czujnika to będzie wieczny problem z zatykaniem się filtra :naughty:
Poza tym zatkany DPF i do tego za niska temperatura silnika to powód dużego dawkowania ( i za razem zużycia ) paliwa , a w efekcie produkcji dużej ilości sadzy przez silnik , czyli problemy z filtrem postępują w trybie geometrycznym [emoji14]
Ile auto ma nalatane i jak wygląda zawartość popiołu w DPF-ie ( daj może screeny grup 068, 073 i 075 ), to będzie łatwiej podpowiedzieć czy warto go ratować :decayed::hi:
Piotrek, za dpfem już chyba nie ma czujnika temperatury, u mnie tylko rurka od różnicy ciśnień.

Wysłane z mojego HTC Desire 825 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

27 minut temu, ecobuda napisał:

Piotrek, za dpfem już chyba nie ma czujnika temperatury, u mnie tylko rurka od różnicy ciśnień.

Wysłane z mojego HTC Desire 825 przy użyciu Tapatalka
 

Jest czujnik temperatury za DPF, już w rurze wydechowej zaraz za flansza łącząca dpf z resztą wydechu. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, ecobuda napisał:

Koszt usunięcia dpf to 700-1000pln. Ja za wywalenie cegły zapłaciłem 250i 400za program.

Wysłane z mojego HTC Desire 825 przy użyciu Tapatalka
 

W Tune-up.pl chcieli 1400 za egr i dpf. To dużo?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W Tune-up.pl chcieli 1400 za egr i dpf. To dużo?
Myślę że nie, jak bebechy dpf sprzedssz to odzyskasz 400? zl

Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W Tune-up.pl chcieli 1400 za egr i dpf. To dużo?
Dużo. U mnie na wsi egr i dpf off za tysiaka robią

Wysłane z mojego HTC Desire 825 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...