Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Problem z rozrządem na łańcuchu 2.0 alt


kamilk223

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, potrzebuje odpowiedzi na pare pytań, ale zaczne od początku, autko to b6 2.0 alt z 2001 roku, licznikowo 222kkm, autko kupiłem z przebiegiem 210kkm (przy tym przebiegu zalałem motula 10w40 6100) odrazu jak auto kupiłem na zimnym silniku przez 2/3 sekundy lekko szumi (warkocze) wariator ale to chyba nieproblem bo od tego sie nic złego niemoze stać (chyba mam taką nadzieje :) ) ale przy przebiegu 218 kkm oprócz waraitora pojawił sie problem najprawdopodobniej z łańcuchem bądz napinaczem, gdy silnik sie rozgrzeje i złapie 90 stopni gdy go zgasze i ponownie odpale to prawie za każdym razem pojawia sie takie grzechotanie dość głośnie, i nieustaje samo z siebie, silnik musze wkrecić do jakichś 3 tysiecy obrotów i wtedy robi sie cicho, to dzwonienie łańcucha nigdy sie niepojawia na zimnym silniku, i niegdy sie tez niepojawia w trakcie pracy na rozgrzanym,  auto moze na niskich obrotach stać i godzine i niezacznie grzechotać, a wysatrczy ze zgasze i odpale głośno dzwoni. na oleju juz zrobiłem 12kkm(dolewałem jakieś 0.5 na tysiąc km) tak ze chyba zużycie oleju niema wpływu na ten napinacz hydrauliczny bo olej prawie cały czas świezy jest. I teraz moje pytania, 1. duża jest szansa ze ten lańcuch sie zerwie? bo jeszcze z 2/3 lata chciałbym tym autkiem pojeździć. 2. Czy gdyby ten łańcuch mi strzeli to jest szansa że przedni rozrząd na pasku utrzyma mi wałki zeby niedoszło do kolizji? 3. czy zeby zmienić łańcuch z napinaczem trzeba rozpinać przedni rozrząd? (kiedyś gdzieś na grupie fb coś takiego wyczytałem) jak tak to poco? 4. czy przy okazji robienia łańcucha jest sens robić tez wariator i zawór sterujący nim? bo koszta tego bardzo duże a słyszałem ze na długo to niepomaga i to terkotanie na zimnym po czasie wraca i ze to terkotanie na zimnym gdy jest spowodowane wariatorem to w niczym nieprzeszkadza

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, potrzebuje odpowiedzi na pare pytań, ale zaczne od początku, autko to b6 2.0 alt z 2001 roku, licznikowo 222kkm, autko kupiłem z przebiegiem 210kkm (przy tym przebiegu zalałem motula 10w40 6100) odrazu jak auto kupiłem na zimnym silniku przez 2/3 sekundy lekko szumi (warkocze) wariator ale to chyba nieproblem bo od tego sie nic złego niemoze stać (chyba mam taką nadzieje [emoji4] ) ale przy przebiegu 218 kkm oprócz waraitora pojawił sie problem najprawdopodobniej z łańcuchem bądz napinaczem, gdy silnik sie rozgrzeje i złapie 90 stopni gdy go zgasze i ponownie odpale to prawie za każdym razem pojawia sie takie grzechotanie dość głośnie, i nieustaje samo z siebie, silnik musze wkrecić do jakichś 3 tysiecy obrotów i wtedy robi sie cicho, to dzwonienie łańcucha nigdy sie niepojawia na zimnym silniku, i niegdy sie tez niepojawia w trakcie pracy na rozgrzanym,  auto moze na niskich obrotach stać i godzine i niezacznie grzechotać, a wysatrczy ze zgasze i odpale głośno dzwoni. na oleju juz zrobiłem 12kkm(dolewałem jakieś 0.5 na tysiąc km) tak ze chyba zużycie oleju niema wpływu na ten napinacz hydrauliczny bo olej prawie cały czas świezy jest. I teraz moje pytania, 1. duża jest szansa ze ten lańcuch sie zerwie? bo jeszcze z 2/3 lata chciałbym tym autkiem pojeździć. 2. Czy gdyby ten łańcuch mi strzeli to jest szansa że przedni rozrząd na pasku utrzyma mi wałki zeby niedoszło do kolizji? 3. czy zeby zmienić łańcuch z napinaczem trzeba rozpinać przedni rozrząd? (kiedyś gdzieś na grupie fb coś takiego wyczytałem) jak tak to poco? 4. czy przy okazji robienia łańcucha jest sens robić tez wariator i zawór sterujący nim? bo koszta tego bardzo duże a słyszałem ze na długo to niepomaga i to terkotanie na zimnym po czasie wraca i ze to terkotanie na zimnym gdy jest spowodowane wariatorem to w niczym nieprzeszkadza
Lancuch i wariator do wymiany nic nie da jak zmienisz sam lancuch do tego jeszcze moze dojsc czujnik wysokiego cisnienia oleju dlatego dzwoni i wariator brzeczy bo nie dostaje odpowiedniego cisnienia oleju przerabialem kiedys ten sam temat

Wysłane z mojego D6503 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chodzi ci o ten zawór sterujący wariatorem czy jest tam jeszcze jakiś dodatkowy czujnik, bo nigdzie nic oprocz zaworu niemoge znaleźć, i orientujesz sie pod jakim hasłem tego czujnika szukać i jaka cena mniej wiecej?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chodzi ci o ten zawór sterujący wariatorem czy jest tam jeszcze jakiś dodatkowy czujnik, bo nigdzie nic oprocz zaworu niemoge znaleźć, i orientujesz sie pod jakim hasłem tego czujnika szukać i jaka cena mniej wiecej?
Oj wlasnie zawor raczej pod tym haslem szukaj nie jest tani z tego co wiem, jego mozna wyciagnac z wariatora ale zawsze sie lamie zapal samochod i zobacz jak bedzie chodzi na odpietym pinie z tego zaworu

Wysłane z mojego D6503 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oj wlasnie zawor raczej pod tym haslem szukaj nie jest tani z tego co wiem, jego mozna wyciagnac z wariatora ale zawsze sie lamie zapal samochod i zobacz jak bedzie chodzi na odpietym pinie z tego zaworu

Wysłane z mojego D6503 przy użyciu Tapatalka

Tam w zaworze sa zabezpieczenia i one sa zapieczone

Wysłane z mojego D6503 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czy ten pin jest gdzieś na zewnątrz pokrywy zaworów, jestem w stanie sam go odciąć i sprawdzić jak chodzi?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czy ten pin jest gdzieś na zewnątrz pokrywy zaworów, jestem w stanie sam go odciąć i sprawdzić jak chodzi?
Stojac przodem do maski wtyczka jest jak dobrze pamiętam po prawej taka sama jak np przy kolektorze tak sam ogarniesz i posluchaj jak chodzi silnik moze byc ze zawor nie daje odpowiedniego cisnienia na wariator i terkocze ja robilem wszystko i z aso czesci mnie kosztowaly 4,500 kola

Wysłane z mojego D6503 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

masakra, no musze sprawdzić, ale wydaje mi sie ze chyba zwór ok bo wariator tylko chwilke hałasuje na zimnym a na ciepłym tylko po odpaleniu tłucze sie łańcuch ( bardzo charakterystyczny dzwiek) a w trakcie pracy czy na ziemnym czy na ciepły i pod obciążeniem i na wolnych obrotach silnik ciuchutko i równo pracuje. na allegro znalazłem gościach który oferuje regeneracje wariatora z nowym łańcuche i napinaczem za 720zł  tak ze chyba tego bede musiał sprobować. a pamietasz moze czy trzeba było rozpinać przedni rozrząd lub robić jakiś inne kosztowne rzeczy zeby sie dostać do tego wariatora i łańcucha? i orientujesz sie jaka część z tej całości co zrobiłeś to robocizna ( robiłeś całość aso czy tylko części aso a robote prywatnie?)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

masakra, no musze sprawdzić, ale wydaje mi sie ze chyba zwór ok bo wariator tylko chwilke hałasuje na zimnym a na ciepłym tylko po odpaleniu tłucze sie łańcuch ( bardzo charakterystyczny dzwiek) a w trakcie pracy czy na ziemnym czy na ciepły i pod obciążeniem i na wolnych obrotach silnik ciuchutko i równo pracuje. na allegro znalazłem gościach który oferuje regeneracje wariatora z nowym łańcuche i napinaczem za 720zł  tak ze chyba tego bede musiał sprobować. a pamietasz moze czy trzeba było rozpinać przedni rozrząd lub robić jakiś inne kosztowne rzeczy zeby sie dostać do tego wariatora i łańcucha? i orientujesz sie jaka część z tej całości co zrobiłeś to robocizna ( robiłeś całość aso czy tylko części aso a robote prywatnie?)
Chyba tez mam numer do goscia co regeneruje wariatory tak z tego co pamietam bedziesz musial rozpiac bo trzeba bedzie walki przejrzec i na nowo z lancuchem ustawic, ale ja mialem takie koszta prawie 5lat temu a teraz z tymi cenami co podales to mysle ze 1500 mozesz sie zamknac z robota

Wysłane z mojego D6503 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba tez mam numer do goscia co regeneruje wariatory tak z tego co pamietam bedziesz musial rozpiac bo trzeba bedzie walki przejrzec i na nowo z lancuchem ustawic, ale ja mialem takie koszta prawie 5lat temu a teraz z tymi cenami co podales to mysle ze 1500 mozesz sie zamknac z robota

Wysłane z mojego D6503 przy użyciu Tapatalka

Tak trzeba ropinac caly rozrzad zeby walki wyciagnac i na nowo ustawic lancuch i wariator

Wysłane z mojego D6503 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...