Skocz do zawartości
IGNOROWANY

2.0tdi BPW nie odpala


luckimen

Rekomendowane odpowiedzi

Część,

Auto jeździło jak trzeba, żadnych problemów z mocą, praca silnika równa, brak błędów. Po jednym dniu nieużywania samochód nie odpala. Rozrusznik kręci ochoczo ale auto nie odpala. Nawet się nie zająknie na sekunde, tylko kręcenie rozrusznikiem. Brak błędów, paliwa pół baku, dla pewności załadowałem akumulator i dalej nic.

Podpowiedzcie co sprawdzić? może paliwa nie daje? może bezpiecznik od pompy paliwa? Może się kluczyk rozkodował (cokolwiek to znaczy)? jak i gdzie to sprawdzić?

Auto: Audi a4 B7 2.0 tdi BPW 2006r.

Edit: Dodam, że bezpieczniki po lewej stronie deski rozdzielczej sprawdzone i są wszystkie całe.

Edit: Z wyjścia filtra paliwa psika paliwem dość żwawo po przekręceniu kluczyka na ignition.

Edytowane przez luckimen
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pierwsze co zrób to podepnij kompa i zrób podstawową diagnostykę 

Jak dostępu do kompa nie masz to spróbuj odpalić auto z plaka :decayed::hi:

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzieki @piotrsob1, z plaka odpalił. Nie wiem co było przyczyną. Idę teraz wymienie pro forma filtr paliwa bo jeszcze tego nie robiłem od kupna auta. Martwi mnie tylko wystrzał jaki poszedł podczas odpalania (plak wybuchł w rurze dolotowej). Mam nadzieje, że nie narobił szkód jakiś na dłuższą metę. Domyślam się, że za dużo napisikałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, luckimen napisał:

 Martwi mnie tylko wystrzał jaki poszedł podczas odpalania (plak wybuchł w rurze dolotowej). Mam nadzieje, że nie narobił szkód jakiś na dłuższą metę. Domyślam się, że za dużo napisikałem.

To gdzieś Ty psikał tym plakiem ?:cheesy:

Do filta powietrza czy w turbinę ? :facepalm:

Wyjmujesz szybkozłączkę przy klapie gaszącej ( czy jak ktoś woli przepustnicy ) i psikasz przez klapę ( przepustnicę ) do kolektora ssącego ...:decayed:

Myślę że auto ma problem z zapowietrzaniem się przez noc, zalej zbiornik do pełna paliwem i tylną ośkę postaw na noc z 30-40 cm wyżej niż przód ( kawałek górki lub wjazd do garażu w podpiwniczeniu by się przydał :P).

Powtórz to ze trzy razy , jak będzie odpalał OK, to powtórz trzy razy z odwrotnym ustawieniem i napisz jak będzie wtedy odpalał :hi:

Edytowane przez piotrsob1
  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej,

Tutaj psikałem plakiem:

https://drive.google.com/open?id=0B6suKmf05REwTVQzY3BQV1F3X1U

Faktycznie auto stało z lekko uniesionym przodem na parkingu. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety auto znowu nie odpaliło. Wykluczam powód, ze auto stoi przodem do gory. Tym razem stało normalnie, tak jak każdego innego dnia.

Wszystko wskazuje na to, ze powodem jest temperatura ponizej zera w nocy. Zarówno teraz jak i podczas pierwszego razu bylo grubo na minusie.

Dodam, ze auto próbowałem odpalić kiedy temperatura byla juz na plusie.

Oczywiscie plak pomógł ale to nie jest rozwiązanie.

 

Edytowane przez luckimen
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem wlasnie na etapie sprawdzania swiec zarowych i przekaznika zalaczajacego prad do swiec. Dam znac jak beda jakies konstruktywne wnioski.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja kiedyś miałem taki przypadek, że auto potrafiło zgasnąć podczas jazdy :), pomogła wymiana przekaźnika od pompy paliwa, sprawdź go sobie może

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Świece sprawdzone, są ok, napięcie dochodzi, przekaźnik działa jak trzeba. Auto dalej nie odpala. Na holu odpali od kopa. Potem już nie ma problemu przez kolejny dzień z odpalaniem. Jak postoi to znowu lipa. 

Czy ktoś coś więcej może powiedzieć na temat pompek? Jak auto działa to sprawdzałem VCDSem czasy wtrysków, wydają się ok. Poza tym jak auto chodzi to nie ma z nim absolutnie żadnego problemu, ma moc, równa praca itp. 

Edytowane przez luckimen
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdz - zlooguj parametry pracy wtrysków na zimnym silniku i wklej najlepiej do tego tematu. Logi podczas odpalania grupa 13,18,23. Możliwe że układ się zapowietrza przez nieszczelność na oringach pompowtrysków co temperatury na minusie dodatkowo potęgują.

Po drugie sprawdz ciśnienie na pompie tandemowej i pompce paliwa w baku.

Coraz więcej problemów z odpalaniem BPW,AWX,AVF itd....

Edytowane przez BartoszBB
  • Pomoc techniczna 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety ale aktualnie nie mogę odpalić auta i nikt nie weźmie mnie teraz na hol. Logi podczas odpalania auta (nieudane odpalanie) załączam ale one nic nie wnoszą.

odpalanie_LOG-01-013-018-023.CSV

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej z tego co wrzuciłeś powyżej rzeczywiście nic nie odczytasz pozwoliłem sobie pobrać twój plik i wrzucić na serwer na którym widać nieco więcej.

http://log.malonetuning.com/chart/228756#H8KLCAA6V39aAgNNw4tBCsKAIBDChcOhwrvDjHoEwq1uIy7CrAYbMA3CncKgOn1ZwpvClsOvw794w5bDgsKUw5fCkRPCqVDDssK%2BVUDDrcKww4XCmAtfw7RMwoRAwonCihfCgiZ%2Bwp7DlcKpw7zDgcO1wrXDgmHCkRcqw4kPwqxGwoMdw7YOw4F8wr9dcsOdIktTMzh3A8KiI8OHwpV7AAAA

Według tego co przedstawiłęś pompki ani trochę nie dały paliwa na tłok.Jeśli wogóle kręciłeś bo nie widzę obrotów silnika....I do tego miejsca należałoby szukać przyczyny. Czyli zasilanie pompek w paliwo.

Więc zaczynamy:

1)Czy widnieją jakiekolwiek błędy w diagnostyce samochodu? Sprawdzałeś to?

2) Czy po przekręceniu kluczyka słychać buczenie i pompę paliwa w baku?

3)Czy świecą jakieś nieporządane kontrolki w liczniku?

4)Czy jeśli pompka paliwa się załącza i słychać buczenie czy z filtra paliwa węzykiem idącym do pompy tandemowej leci paliwo?

5)Jeśli któryś z powyższych kroków nie został spełniony sprawdz go.Gdy sprawdzisz przejdziemy dalej.

Edytowane przez BartoszBB
  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Część, ten temat jest srawdzony:
1) brak jakichkolwiek błędów w diagnostyce,
2) po przekręceniu kluczyka słychać buczenie pompy paliwa w baku,
3) nie świecą się żadne niepożądane kontrolki,
4) tak, z filtra paliwa leci ropa aż miło.
Dodam, że temperatura cieczy chłodzącej przez VCDSa pokazuje prawidłowo, taka jak temp otoczenia (silnik zimny).

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z  plaka czy tam samostartu też auto nie odpala ?

Nie ma nawet żadnych oznak że traktując  go tymi  specyfikami podczas próby rozruchu chce załapywać ?

Edytowane przez piotrsob1
  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z plaka 2x udalo mi sie odpalic. Jednego razu nie chcial. Ogolnie jak psikne plakiem to slychac ze chce odpalic. Żwawiej i zrywniej silnik kreci, cos tam zalapuje. 

Dzisiaj spróbuje z tym plakiem jeszcze raz ale tylko po to zeby zebrac logi.

Bez plaka nic nie lapie, zadnego nawet malego szarpniecia.

Edytowane przez luckimen
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymień uszczelki na PD przede wszystkim te na dole...podejrzewam że to jest u Ciebie problemem... 

Uszczelnienia jak siadają problem następuje zazwyczaj od razu nie na rastajaco.

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 minuty temu, SotoM napisał:

Wymień uszczelki na PD przede wszystkim te na dole...podejrzewam że to jest u Ciebie problemem... 

Uszczelnienia jak siadają problem następuje zazwyczaj od razu nie na rastajaco.

Dzięki za propozycję. Dodam jeszcze ze jak już auto odpali (czy to plak czy to holowanie) to nie ma żadnego problemu z odpalaniem późniejszym. Można nawet po 30s od pierwszego odpalenia go zgasić i odpalić bez problemu. Myślę, że nawet po 5s jakbym go zgasił to by odpaliłby z kopa.  Dopiero po dłuższym czasie nieużytkowania auto nie odpala - prawdopodobnie minusowe temperatury się też do tego przyczyniają.

Intuicyjnie jak dla mnie brak paliwa. Auto w ogóle nawet nie szarpnie jak normalnie próbuje odpalać. Jak już się uda to chodzi i odpala jak marzenie (paliwo z filtra paliwa leci, świece sprawne).

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Patrzałeś czy są gdzieś wycieki paliwa z okolicy tandem pompy? Z tyłu silnika? Czy możesz wstawić grupy 013,018,023 na odpalonym silniku ,rozgrzanym? Może już wtedy coś będzie widać...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...