Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B6 2.0 ALT] Słynny check i próba pozbycia sie problemu


Ryan

Rekomendowane odpowiedzi

Witam , w mojej b6 2.0 alt co jakies 200 - 500km, czasem czesciej czasem rzadziej (np raz po 1500km) wyskakuje mi check 

Zawsze jest to bład

17545  - Fuel Trim: Bank 1 (Add) P1137 - 002 - System too Rich - Intermittent - MIL ON

Wedle wskazówek z tematu o diagnostyce 2.0 ALT wykonałem log dynamiczny z grup 002 , 032 , 033 i tutaj tabelka w jpg , oraz jakby komus nie pasował ten program to załaczam tez sam LOG 

Da sie z tego cos wywnioskowac czy musze dalej szarpac inne grupy ? 

Na jałowym wartosci odpowiednio :

032 - 0.0% , -2.3%

033 - -3.9% , 1.540V
002 - 840/min , 21.8% , 4.08ms , 3.97g/s

niestety jałowe zbadałem na zimnym , na ciepłym zapomniałem :P 

 

LOG.jpg

LOG-01-032-002-033.CSV

 

z tego co widze ja jako laik to przepływka ma chyba dobre czasy za sobą ? :) 

Edytowane przez Ryan
x
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czytałem co ogolnie moze powodowac ten bład , ale zaczynam od poczatku czyli od samych podstaw , jesli tutaj jest w miare ok , to jutro sie pobawie dalej w innych grupach :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Ryan napisał:

17545  - Fuel Trim: Bank 1 (Add) P1137 - 002 - System too Rich - Intermittent - MIL ON

Może być kilka przyczyn ww. błędu:
> przepływomierz (chyba najczęściej) czym bliżej jego końca błąd będzie coraz częściej
> sprawdź odpowietrznik pokrywy zaworów i wszystkie wężyki przy nim, wężyki wychodzące z kolektora trzeba przepatrzeć i te z przepustnicy podciśnieniowe...
> gruszka od skracania dolotu może być uszkodzona membrana
> uszczelnienia wtrysków

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 31.12.2017 o 15:15, Ryan napisał:

z tego co widze ja jako laik to przepływka ma chyba dobre czasy za sobą ? :) 

nojka sztuka to to nie jest ale ujdzie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dorzucam jeszcze raz logi wedle tematu o 2.0 ALT , moze sie cos ukaze , jesli nie to bede pokolei sprawdzał tak jak pilKOZAK radził 

002032033 dynamic.jpg

002032033 static.jpg

014015016 static.jpg

020031091 dynamic.jpg

130131134 static.jpg

LOG-01-002-032-033.CSV

LOG-01-014-015-016.CSV

LOG-01-031-091-020.CSV

LOG-01-130-134-131.CSV

 

dorzucam jeszcze kody gotowosci 
2v3l9hl.jpg

Edytowane przez Ryan
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak autko ma tylko Pb to podglądnij za dzień dwa wartości grupy 032. Nie jestem też pewny co do ALT ale zerknij co masz w 093.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak tylko PB, ok zerkne w sobote bo akurat bede przepływke czyscił to zloguje po i zajrze do 093

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie , wiem ze to nie ten temat , ale juz dorzuce tutaj .. 

Wyciagnałem przepływke do czyszczenia i taki mały mindfuck nastapił , mianowicie , zdjecie kolegi kamil-vag z tematu o 2.0 ALT -> 2549011624_97e2c140e1_o.jpg

Moja przepływka nie ma tego drucika.. jest to ORI Bosch , tak ma byc , czy tak troche nie za bardzo ? 

26696319_1549361145129671_1672158184_n.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak troche nie za bardzo. Kolego ten drucik robi za sensor mierzy mase przeplywajacego powietrza do poprawnego dawkowania paliwa i zaplonu. Twoje przeplywka to zlom.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czyli mozna powiedziec ze swego rodzaju ewenement , skoro wcale jeszcze takich złych wartosci nie pokazuje.. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 ten drucik nie mierzy ilości powietrza. 

Inna rzecz że nie spotkałem się z przeplywkami bez. Ten drucik... Sam w sobie kosztuje parę groszy. Tylko trzeba wiedzieć jaki. 

Edytowane przez zwonko
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, zwonko napisał:

 ten drucik nie mierzy ilości powietrza. 

Masz racje kolego. Temat jest o przeplywomierzu masowym ,powietrze chlodzi drucik. Mase mierzyly klapkowe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten drucik mierzy temperaturę powietrza w dolocie, jest to zwykly termistor. Za wyliczenie ilości powietrza czy tam przepływu, ki pies jak to zwał :P odpowiada to co jest w miejscu gdzie na pierwszym zdjęci kamil-vag pryska spray'em, do czyszczenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 minut temu, tyfus83 napisał:

Mase mierzyly klapkowe.

NIe chodzi mi o samo nazewnictwo, czy ktory co tam mierzy. Po prostu ten drucik mierzy temperaturę powietrza w dolocie, jest to zwykly termistor. Za wyliczenie ilości powietrza czy tam przepływu (ki pies jak to zwał :P w każdym razie mass flow w [g/s] itp) odpowiada to co jest w miejscu gdzie na pierwszym zdjęciu kamil-vag pryska spray'em, do czyszczenia.

 

EDIT:  p.s dziwne tylko że nie ma żadnych błędów... wydaje mi się że powinien jakiś być. Swoją drogą w którejś grupie da się podejrzeć IAT czy nie pokazuje głupot

Edytowane przez zwonko
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

temp IAT mam w logach powyzej :) konkretnie grupa 134 , przynajmniej tak mi sie wydaje ze to jest to 

no wlasnie błedów zadnych nie stwierdzono :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Grupa 134
1 kratka - temperatura oleju, 2 kratka - temperatura zewnętrzna, 3 kratka - temperatura zasysanego powietrza (czujnik w kolektorze dolotowym), 4 kratka - G62

czyżby w ALT zrezygnowali z czujnika w MAF na korzyść czujnika w kolektorze? Pasuje dopytać @kamil-vag  może jeszcze pamięta. Choć powiem szczerze że mi się kojarzy że IAT jest gdzieś w pierwszych grupach. ZObacz w 004 i 006.

Edytowane przez zwonko
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dam znac jutro , tylko wpierw dla odstresowania se dołoze fisa , potem bede szukał :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak w kolektorze ;)

13 godzin temu, zwonko napisał:

czyżby w ALT zrezygnowali z czujnika w MAF na korzyść czujnika w kolektorze?

Obok gruchy skracania dolotu, wtyczka nr 5:

aks89za2.jpg

Lubi się zapaprać olejem, kąpiel w IPA dobrze mu robi :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli to ze go nie ma to zasadniczo ma na cos wpływ czy nie ? 

zrobiłem log 002 / 032 / 006 , ale mi sie laptop rozladował przy poczatku , natomiast zapisał log do 2300 , i po 16 sekundach na spadku do 2100

i w grupie 006 jest cos takiego jak Altitude Correction Factor i w całym zakresie wynosi -3.1 , ale zaraz po tym jak laptop wstał ponownie w 18 sek pomiaru ma wartosc 37.11 przy 2300 obrotow 

wiem ze musze to zlogowac jeszcze raz , ale moze to juz jakis trop 

btw , po 700km znow miałem 17545

 

aaa był bym zapomniał temp na G42 - 36 stałe na postoju , 20-24 w bucie 

Edytowane przez Ryan
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...