Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Szarpie przerywa podczas przyspieszania audi a4 b7 2.0 tdi


marcin19860430

Rekomendowane odpowiedzi

Pacjent audi a4 b7 2.0 tdi oznaczenie silnika bpw 140koni Audi podczas delikatnego przyspieszania przerywa w zakresie obrotów 1800 do 2200 i słychać z prawej strony szuranie Dodam ze przy gwałtownym wciśnięciu pedału przyspieszenia problemu nie ma Dzieje się to zarówno na ciepłym jak i zimnym silniku Patrzyłem i czytałem fora  piszą aby włożyć kryzę i po problemie ale mnie takie rozwiązanie nie zadowala Skoro było dobrze jak było to trzeba naprawić wadliwą część i nie rzeźbić Zrobiłem czyszczenie zaworu egr ten na obrazku był taki w nim syf ze głowa mała no i po złożeniu i jeździe próbnej jest jeszcze gorzej szarpie już po kilka razy na biegu Pytanie czy jak wymienię ten zawór to problem z szarpaniem zniknie? Dodam ze dziś odłączyłem kostkę od tego zaworu szarpanie zniknęło zaświeciła sie żółta kontrolka spirala jak by siec grzanie Podłączyłem szarpanie powróciło i powił się następnym problem Sieci się błąd silnika i słychać syczenie podczas przyspieszania tak jak by uszkodził sie jakiś przewód powietrzny turbo Czy możliwe ze gdy odłączyłem zawór egr poszło jakieś ciśnie i uszkodziło przewód od turbo?  97fe09d2457a9c1236e5d185cebb.jpg

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nikt Ci nie zagwarantuje że po wymianie EGR-a na nowy poszarpywanie przy delikatnym przyspieszaniu zniknie, bo może przyczyną jest przepustnica, albo wina jest po obu stronach  :decayed:

Według moich wieloletnich obserwacji problemem w BPW powodującym to poszarpywanie jest program sterujący pracą silnika , który nie toleruje nawet niewielkich niedokładności w ich współpracy :P

Jeżeli EGR i Przepustnica nie generują żadnych błędów , to kryza z otworem 9 mm na 95 % załatwi sprawę i poszarpywanie zniknie, nie powodując przy tym żadnych niechcianych ubocznych konsekwencji :hi:

Sprawdzenie skuteczności kryzy to kilka minut roboty i zerowy koszt  ( wystarczy wsunąć na próbę kawałek aluminiowej blaszki z otworem w połączenie pomiędzy flanszą rurki idącej od chłodnicy spalin a kolektor ssący ):decayed:

Jeżeli takie podejście do problemu uważasz za niepoprawne , to zlikwidowanie problemu może sporo kosztować :P:D

P.S.

Tutaj masz podwieszony temat o tym problemie :whistling:

 

 

 

Edytowane przez piotrsob1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Słuchajcie dziś zamontowałem nowy zawór egr i co... jest jeszcze gorzej niż było Czyli szarpie ciągle w zakresie obrotów 1800 do 2100 Mało tego doszedł problem z turbiną na 5 i 6 biegu turbina wyłącza się auto wchodzi w tryb awaryjny i jedzie max 80 km/h Po odłączeniu kostki egr auto śmiga jak szalone Zamówiłem zaślepkę egr jak dostane i zamontuje to powiem czy pomogło Jak na razie jestem wściekły ponad 600zl i 80zl diagnozy komputerowe a problem nie rozwiązany a nawet jest gorzej .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chciał bym zobaczyć Twoją minę jak po zamontowaniu kryzy z otworem 9 mm (zamiast zaślepki) i starego EGR-a wszystko wróci do normy :nabijasie:

Zdj_cie0397.jpg

Zdj_cie0396.jpg

A autko wreszcie przestanie poszarpywać i nie będzie walić błędami :P:hi:

 

Edytowane przez piotrsob1
  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego dziś zamontowałem ową kryze z otworem 8mm Jazda próbna błędów brak szarpanie ustało na biegu 2,3,4 natomiast na 5 i 6 biegu jest odczuwalne szarpanie Problem natomiast zostaje z rozłączeniem turbo 5 bieg zakres obrotów 1800 i w momencie szarpanie turbo wyłącza sie i auto traci moc nie jedzie  Wymieniłem egr na stary jazda próbna na odcinku 10km auto na 5 biegu poszarpuje ale turbo działa natomiast po wbiciu biegu 6 w zakresie obrotów 1800do 2100 (auto poszarpuje) powoduje natychmiastowe wyłączenie turbiny  auto wchodzi w jakiś tryb awaryjny bez błędu w ecu Następny problem jaki się pojawił to strasznie słychać syczenie powietrza w okolicy przepustnicy Przewód gumowy przepustnicy sprawdzałem siedzi zapięty Dodam ze autem zrobiłem 100tyś km przez 1,5roku bez jakich kol wiek usterek  Az do momentu gdy auto zaczęło szarpać wyczyszczony egr i nic więcej tam nie dotykałem a auto przestało kompletnie jeździć Po odłączeniu wtyczki egr auto ma błędy ale jeździ Poradzisz cos kolego jeszcze? Może otwór w kryzie za duży?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozwierć otwór w kryzie na 10 mm ( przy 8 mm i u mnie czasami na wysokich biegach przy spokojnej jeździe pojawiał się błąd zbyt małego przepływu przez EGR i tryb awaryjny ), przetestuj i napisz co jeszcze jest nie tak , jak się będą pojawiać tryby awaryjne to daj screeny błędów które się zapisują w sterowniku silnika :hi:

A co do syczenia to pewnie gdzieś masz nieszczelność  w dolocie , musisz szukać .

jak logujesz lub podglądasz grupę 011 w czasie jazdy to turbina dobija ciśnienie w dolocie do żądanego przez ECU ?

Edytowane przez piotrsob1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witajcie Panowie,                                                                                                                                                                                             Posiadam Audi A4 B7 2.0 tdi  BPW z 2006r. Objawy takie same jak i u Was - szarpanie, kichanie podczas przyśpieszania w zakresie obrotów 1600-2400. Problem pojawia się co jakieś 150-200 km, i trwa koło 10-15 min. Zakładałem już 3 kryzy przed EGR-em,  zacząłem od 7 mm, problem nie zniknął i pojawiła się mrugająca kontrolka od EGR-a. więc założyłem większą - 8 mm, problem znowu nie zniknął ale nie pojawiała się kontrolka, wczoraj założyłem kryzę 6,5 mm po około 50 km wywaliło błąd i zapalił się check. Jak myślicie co robić teraz? I czy to może mieć związek np z zapchanym DPF-em ? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozwierć kryzę na 9-10 mm, jak nie pomoże to szukaj innego rozwiązania bo przyczyna problemu będzie inna niż w większości przypadków ...:hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki kolego, niestety większa kryza nie załatwiła problemu, zaślepiłem Egr i szarpanie nadal występuje więc egr sprawny, szukam dalej przyczyny :unsure:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odłącz przewody od przepustnicy ( tylko sprawdź czy jest w pozycji otwartej ) i pojeździj , jak nie będzie szarpać to będzie pewnie jej sprawka ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...