Skocz do zawartości
IGNOROWANY

2,0 TDI błąd 7934 - Turbocharger Boost Control Position Sensor Circuit


duzy616

Rekomendowane odpowiedzi

Panowie potrzebuje pomocy?

Od kiedy zakupiłem moje autko tzn. 4 miesięcy co jakiś czas wywala poniższy błąd. Z tego co wyczytałem jest on związany tzw. gruszką turbiny. 

Błąd pojawia się jak samochód jest rozgrzany i się zatrzymam, zaświeca się kontrolka od świec żarowych (podłączenie VCDS-a i jest błąd) Zaznaczam błąd nie zawsze się pojawia.

Ogólnie nic z samochodem się nie dzieje nie traci mocy itd. Wzrokowo nie zauważyłem żadnego uszkodzenia. 

 

1 Fault Found:

7934 - Turbocharger Boost Control Position Sensor Circuit 
          P2563 00 [036] - Implausible Signal
          Intermittent - Not Confirmed - Tested Since Memory Clear
             Freeze Frame:
                    Fault Status: 00000001
                    Fault Priority: 2
                    Fault Frequency: 3
                    Mileage: 146281 km
                    Date: 2017.12.27
                    Time: 18:44:16

                    Engine speed: 811.00 /min
                    Normed load value: 45.9 %
                    Vehicle speed: 0 km/h
                    Coolant temperature: 88 °C
                    Intake air temperature: 16 °C
                    Ambient air pressure: 980 mbar
                    Voltage terminal 30: 14.320 V
                    Unlearning counter according OBD: 40
                    Accelerator position: 0.00 %
                    Charge Pressure Actuator: activation: 100.00 %
                    Charge Pressure Actuator: acknowledgment: 90.59 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam są 2 rozwiązania albo przycina się zmienna geometria łopatek turbiny i dlatego wali błąd albo będzie szwankować grucha, w takim wypadku najlepiej wyciągnąć turbo zawieść do zrobienia koszt robocizny ok 800 zł i masz święty spokój.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, Arti_P napisał:

Witam są 2 rozwiązania albo przycina się zmienna geometria łopatek turbiny i dlatego wali błąd albo będzie szwankować grucha, w takim wypadku najlepiej wyciągnąć turbo zawieść do zrobienia koszt robocizny ok 800 zł i masz święty spokój.

Postanowiłem, że dopóki nie będzie występował notlauf to nic nie ruszam.

Mam wrażenie, że ten błąd zaczyna się pojawiać jak gdy zbliża się czas wypalania dpf-a Później go niema. (Ale co to ma do turbiny)

Muszę narazie obserwować i zaraz podpinać komputer jak się pokaże spirala świec (będę sprawdzał  wtedy również parametry dpf)

Nadmienię tylko że poprzedni właściciel był na wgraniu  nowego Softu DPF (posłynnej aferze w vag)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli faktycznie rzadko się pojawia ten błąd to masz rację nie warto tego ruszać. jak najbardziej sprawdź wszystkie parametry, jak już się podepniesz to wypal tego pdf-a i zobaczysz czy coś to pomoże. A wracając do błędu to może być tak że sztanga od turbiny się przytnie nie otworzy się do końca i czujnik w gruszce momentalnie wywala błąd bo nie widzi prawidłowego parametru otwarcia sztangi , turbo wtedy przeładowuje i wyskakuje błąd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...