Skocz do zawartości
IGNOROWANY

B6 1.8T ucieka woda


Natka85

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, jestem świeża na forum, szukam podpowiedzi. W miejscu zaznaczonym na zdj (zapożyczone z neta) leci u mnie płyn chłodniczy. do czego to w ogóle słuzy ta część i czy da się naprawić wyciek bez ściągania kolektora ssącego

silnik avj.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co mi się wydaję to masz tam zamocowany króciec z termostatem oraz czujnikiem. Prawdopodobnie uszczelka się poddała lub króciec pękł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, maryn_08 napisał:

Z tego co mi się wydaję to masz tam zamocowany króciec z termostatem oraz czujnikiem. Prawdopodobnie uszczelka się poddała lub króciec pękł. Tutaj masz temat o wyjęciu

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Serdeczne dzięki za podpowiedź widzę że czeka mnie kolejna wizyta u mechanika ech...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zazwyczaj to mąż robi wszystko w naszej audi. Gdyby był to już dawno by tam grzebał? ale niestety 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Natka85 napisał:

Witam, jestem świeża na forum, szukam podpowiedzi. W miejscu zaznaczonym na zdj (zapożyczone z neta) leci u mnie płyn chłodniczy. do czego to w ogóle słuzy ta część i czy da się naprawić wyciek bez ściągania kolektora ssącego

silnik avj.jpg

Ponawiam pytanie. Co to za cześć zaznaczona na zdj, chodzi o tą wyglądającą jak paluch uniesiony do gory z jednej strony przykrecona jest srubą a tam u dołu w blok chyba

Najprawdopodobniej z tamtąd leci płyn. Z termostatem nic się nie dzieje pokazuje cały czas temp 90 bez żadnych wahań 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to zaznaczone-paluch uniesiony do góry:) to jest czujnik stukowy,i stamtąd nie ma prawa nic cieknąć,chyba że w tym miejscu pęknięty jest blok silnika

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam nadzieję że nie, jestem dopiero co po wymianie uszczelki pod głowicą.  Zapowietrzal się układ chłodzenia i przestał grzać w środku -diagnoza uszczelka(test co2).  Głowica rzeczywiście była krzywa dopiero za czwartym razem ją zebrali. Odebrałam go z warsztatu trzy tygodnie temu wszystko było ok, i teraz znowu słabo grzeje. Na silniku juz dawno 90 a z nawiewu zimno dopiero gdzies po 10 km tak 1500 obrotow letnie, 2000 juz ciepło i goraco na postoju zimno. Chciałam go odpowietrzyć wiec kawałek wyjechałam z garażu żeby  przód był wyżej a tam mokra różowa plama. Nosz wykończy mnie ten samochód . Jakie mogą być objawy pękniętego bloku. Sprawdzałam czy zbiera się ciśnienie w układzie chłodzenia na zimnym silniku. Ale nic. Przy walnietej uszczelce zbierało się tyle że nie mogłam odkręcić korka bo tak go pchało do góry 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, darko napisał:

to zaznaczone-paluch uniesiony do góry:) to jest czujnik stukowy,i stamtąd nie ma prawa nic cieknąć,chyba że w tym miejscu pęknięty jest blok silnika

Bzdura :) Jak to nazywacie paluch uniesiony do góry to nie czujnik spalania stukowego ale zaślepka układu chłodzenia. Owszem ma o-ring. Ponad to lubi pękać bo często jest przegrzana. Wymienić najlepiej na OE z ASO. Numer części: 06B103033A

PS: Czujnik spalania stukowego przykręcony jest nad zaślepką :)

 

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od razu mi ułożyło.

 Szukałam czujnika i właśnie wszystko z przewodem było. Dzięki wielkie to jest właśnie to o co mi chodzi. Najlepsze jest to że jak mechanik robił głowicę to pytał mnie co to jest bo sam nie miał pojęcia. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 godzin temu, viechooo napisał:

Bzdura :) Jak to nazywacie paluch uniesiony do góry to nie czujnik spalania stukowego ale zaślepka układu chłodzenia. Owszem ma o-ring. Ponad to lubi pękać bo często jest przegrzana. Wymienić najlepiej na OE z ASO. Numer części: 06B103033A

PS: Czujnik spalania stukowego przykręcony jest nad zaślepką :)

 

tak jak przedmówca napisał to jest zaślepka bloku w to miejsce w krajach skandynawskich wchodzi grzałka która zagrzewa układ przed rozruchem ( duże mrozy}. kupuj zaślepkę wg numeru bierz oryginał. od razu przy okazji termostat do przeglądu jak nie trzyma stale 90 stopni na zegarze to tez juz jest do wymiany tym bardziej ze będzie do zdjęcia przed wymiana tej zaślepki.  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ktoś potwierdzi, że konieczny jest demontaż termostatu do wymiany tej zaślepki?

Jestem już po wymianie. Info dla potomnych ;)

Wymiana tej zaślepki nie jest możliwa bez demontażu termostatu. Jest schowana ciasno pomiędzy termostatem a blokiem i nie ma do niej dojścia by ją wyciągnąć, wyczyścić gniazdo itd. Wydaje mi się, że da się to też zrobić od góry gdy nie ma kolektora dolotowego. Polecam wymianę tej zaślepki profilaktycznie przy okazji demontażu termostatu. Szkoda, że mało się o tym pisze na forum bo musiałem kolejny raz ruszać termostat. Moja była tak spróchniała, że wyciągnąłem ją z bloku w 4 częściach. Koszt niski bo oryginalna 29 zł. Pod termostat zaleca się nowy oring 038121119 (50x4mm) i najlepiej jeżeli nie wymienialiście wcześniej to również oring na metalowej rurce wchodzącej w termostat, jego nr to N90365302 (20x3mm)

Edytowane przez Krzysiek2808
  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...