Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Dokręcenie głowicy


DareG

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Dzisiaj przy wymianie głowicy przy kręceniu drugiej 90 poczułem nagły brak oporu w dwóch szpilkach.Czy można wymienić szpilki i uratować uszczelkę?Np.wykręcić 10 i wkręcić nową 40Nm+60Nm+90+90 i tak kolejne?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a skręcałeś na nowych szpilkach czy starych rozciągnietych?

powinienes użyc nowych szpilek, na twoim miejscu rozkreciłbym to, sprawdził gwinty w bloku bez głowicy czy są ok, jesli tak to nastepnie kupił nową uszczelke + nowe szpilki i składać to.  lepiej wydac teraz te 200zł wiecej, niż potem ściagać głowice i planować ją kolejny raz itd. koszty jeszcze większe, a uszczelka się na bank zagniata przy takiej sile dokręcenia. 

Edytowane przez JeJu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prawdopodobnie śruby zaczęły się ciągnąć. Czy dałeś nowe? Ja jak kilka miesiecy temu skręcałem u siebie też miałem taką sytuację na jednej srubie. Zostawiłem tak i nic nie poprawiałem, wszystko jest dobrze.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, JeJu napisał:

a skręcałeś na nowych szpilkach czy starych rozciągnietych?

powinienes użyc nowych szpilek, na twoim miejscu rozkreciłbym to, sprawdził gwinty w bloku bez głowicy czy są ok, jesli tak to nastepnie kupił nową uszczelke + nowe szpilki i składać to.  lepiej wydac teraz te 200zł wiecej, niż potem ściagać głowice i planować ją kolejny raz itd. koszty jeszcze większe, a uszczelka się na bank zagniata przy takiej sile dokręcenia. 

Niestety kręciłem na starych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, machina napisał:

Prawdopodobnie śruby zaczęły się ciągnąć. Czy dałeś nowe? Ja jak kilka miesiecy temu skręcałem u siebie też miałem taką sytuację na jednej srubie. Zostawiłem tak i nic nie poprawiałem, wszystko jest dobrze.

 

 

Kręciłem na starych,słyszałem aby tak zostawić ale męczy mnie to.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kiedys znajomy zaklad w mojej miescinie dostal volvo do roboty.

Zrzucili gore, firma splanowala co trza itp zlozyli to do kupy a auto dalej kulalo.

Wiec znow na nowo wsio poszlo do roboty i wlacznie ze sprawdzeniem czy glowica jest rowna.

Co sie okazalo ze firma ponoc naj w okolicy zaooszczedziala paru pln na nowe sruby.

Pazerny zawsze 2x  traci.

Ja bym dal nowe sruby i nowa uszczelka malo tego dalbym mocniejsze.

Wiem ze to generuje koszta ale pomysl ze przez taka pier**le mozesz narobic sobie powtorke z rozrywki...

 

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...