Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Silnik trzęsie, nierówno pracuje, dławi się


Cin3k

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć, mam problem ze swoim 2.0 tfsi cdnb. W piątek jeszcze normalnie jeździłem autem, natomiast wczoraj odpaliłem samochód i poczułem, że się trzęsie bardziej niż zwykle. Przejechałem około 100m i zrobiłem postój, gdyż na kogoś czekałem. Silnik zaczął wtedy powoli się trząść i obroty spadły i falowały. Za chwilę wyskoczyła kontrolka check engine. Odstawiłem zatem samochód z powrotem pod dom. Dzisiaj zrobiłem skan VCDS i bardzo proszę o pomoc, ponieważ nie mogę znaleźć przyczyn problemu.

Co mogło się stać?

P.S. W grudniu zmieniałem olej i fitry. Zmienany był także pasek wielorowkowy oraz rolki. Zmieniane niedawno były także świece - ale to około września. 

 

Address 01: Engine (CL0MA-CDNB)       Labels: 06H-907-115-CAB.clb
   Part No SW: 8K2 907 115 AH    HW: 8K2 907 115 D
   Component: 2.0l R4/4V TF H14 0002  
   Revision: E1H14---    
   Coding: 010C000C18070160
   Shop #: WSC 00453 002 1048576
   ASAM Dataset: EV_ECM20TFS0118K2907115AH 001002
   ROD: EV_ECM20TFS0118K2907115AH.rod
   VCID: 75E62D9FD4C5D7EA9F-8020

5 Faults Found:
7144 - Please Check DTC Memory in CAN Gateway (J533) 
          U1008 00 [032] - -
          Intermittent - Not Confirmed - Tested Since Memory Clear

5453 - Starter Relay 
          P3088 00 [096] - Electrical Malfunction
          Intermittent - Not Confirmed - Tested Since Memory Clear
             Freeze Frame:
                    Fault Status: 00000001
                    Fault Priority: 2
                    Fault Frequency: 1
                    Mileage: 201736 km
                    Date: 2017.12.20
                    Time: 07:56:53

                    Engine speed: 0.00 /min
                    Normed load value: 0.0 %
                    Vehicle speed: 0 km/h
                    Coolant temperature: -1 įC
                    Intake air temperature: 1 įC
                    Ambient air pressure: 1010 mbar
                    Voltage terminal 30: 11.803 V
                    Unlearning counter according OBD: 2

5646 - Leak in Air Intake System 
          P2279 00 [101] - -
          Not Confirmed - Tested Since Memory Clear
             Freeze Frame:
                    Fault Status: 00000001
                    Fault Priority: 2
                    Fault Frequency: 1
                    Mileage: 202311 km
                    Date: 2018.01.13
                    Time: 15:02:17

                    Engine speed: 739.50 /min
                    Normed load value: 7.5 %
                    Vehicle speed: 0 km/h
                    Coolant temperature: 54 įC
                    Intake air temperature: 5 įC
                    Ambient air pressure: 1020 mbar
                    Voltage terminal 30: 14.536 V
                    Unlearning counter according OBD: 40

5671 - Boost Pressure Regulation 
          P0299 00 [096] - Control Range Not Reached
          Intermittent - Not Confirmed - Tested Since Memory Clear
             Freeze Frame:
                    Fault Status: 00000001
                    Fault Priority: 2
                    Fault Frequency: 1
                    Mileage: 201417 km
                    Date: 2017.12.08
                    Time: 23:26:48

                    Engine speed: 2460.00 /min
                    Normed load value: 67.1 %
                    Vehicle speed: 92 km/h
                    Coolant temperature: 88 įC
                    Intake air temperature: 13 įC
                    Ambient air pressure: 990 mbar
                    Voltage terminal 30: 14.630 V
                    Unlearning counter according OBD: 14

4007 - Idle Control System RPM 
          P0507 00 [237] - Higher than Expected.
          MIL ON - Confirmed - Tested Since Memory Clear
             Freeze Frame:
                    Fault Status: 00000001
                    Fault Priority: 2
                    Fault Frequency: 2
                    Mileage: 202294 km
                    Date: 2018.01.12
                    Time: 08:06:53

                    Engine speed: 968.50 /min
                    Normed load value: 7.5 %
                    Vehicle speed: 0 km/h
                    Coolant temperature: 78 įC
                    Intake air temperature: 19 įC
                    Ambient air pressure: 1010 mbar
                    Voltage terminal 30: 14.489 V
                    Unlearning counter according OBD: 40

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, kixi4 napisał:

Odma

@kixi4 czy mógłbyś trochę rozwinąć swoją diagnozę? Dzięki za udzielenie się w temacie. 

Od siebie jeszcze dodam, że wykasowałem na razie błędy. Po odpaleniu na zimnym silniku przez pierwsze kilkanaście sekund obroty były około 1200 (ale tak było chyba zawsze, że na zimnym silniku przez chwilę chodził trochę szybciej) i było słychać z okolic filtra powietrza zaciąganie powietrza i delikatne ruchy obudowy filtra były widoczne. Kiedy obroty zeszły w okolice 800 hałas ustąpił, natomiast zaczęło się falowanie i takie jakby dudnienie silnika - obroty falowały od około 700 do 1100. 

Przejechałem się kawałek i rozgrzałem silnik. Nie wykazywał braku mocy, raczej wszystko wydawało się być normalnie. Samochód żwawo przyspieszał, na biegu jałowym już nie trzęsło silnikiem, dudnienie ustąpiło. Zostawiłem samochód do ostygnięcia silnika.

Przed chwilą podjechałem jeszcze do sklepu. Po odpaleniu na zimnym obroty falowały, ale nie w tak szerokim przekroju jak z rana. Wahają się od 800 do 1000. Podczas jazdy już nie wiem czy mi się wydawało ale odczuwałem takie sporadyczne delikatne walenie silnika, a tym samym kabiną. Dystans nie był duży (niecałe 2 km), więc silnik już się nie rozgrzał. 

Czy wymiana tej odmy jest bardzo skomplikowana i wiąże się z jakąś adaptacją? Widziałem na allegro odmę za 40 zł. 

P.S. W grudniu pękł mi pasek wielokrokowy. Najpierw się trochę postrzępił i może to on coś narozrabiał latając po komorze silnika. Czy w przedniej części silnika jest coś co mogło się uszkodzić i powodować owe objawy? 



 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak kolega Ci wyżej napisał, odma, a konkretniej membrana w odmie. Możesz ostrożnie zdjąć tą okrągłą pokrywkę z zaczepami i sprawdzić. Wymieniając odmę musisz zwrócić uwagę na to czy silnik jest po stage1 bo są odmy z różnymi numerami. Wymiana odmy nie jest skomplikowana.

Edytowane przez zabiello
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokladnie tak, kup nowa wzmocniona membranke na allegro sa po 120-130zl, lub cala nowa odme, najlepiej dobrac po vinie bo zalezy czy byl po stage 1 czy nie..

Edytowane przez kixi4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wczoraj zrobiłem research w necie i znalazłem już filmiki na youtubie z instrukcją wymiany tej odmy. Faktycznie nie jest to zbyt trudne, w pół godziny powinno mi się udać.

Co dziwne, dzisiaj rano jadąc do pracy już nie odczułem szarpania silnikiem. Sprawdzę po powrocie do domu jeszcze raz samochód VCDSem.

Tutaj zdjęcie numeru odmy z mojego auta. To już jest ta niby poprawiona po stage1? W książce serwisowej mam informację, że samochód miał robiony stage1.

e9ajgo.jpg

Odmę kupować nową czy bawić się w używaną?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Albo nowa membrane, albo nowa odme, uzywana nie warto bo trafisz to samo, bo bardzo czesto membranki sie przedzieraja.. widac ze odme masz z 2014 roku to juz ktos zmienial kiedys..

Edytowane przez kixi4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok, dzięki serdeczne za poradę, mam nadzieję, że diagnoza będzie trafna :).

Szukałem na allegro samych membran, ale nie mogę znaleźć do tego silnika nic. Czy mógłbyś poratować linkiem?

Cena z allegro 250 zł za nową odmę to dobra cena?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znalazłem też taki zestaw naprawczy, wcyhodzi na to, że to o to Ci chodziło @kixi4.

http://allegro.pl/zestaw-naprawczy-odma-06h103495-1-8-2-0-tsi-tfsi-i6881148159.html#thumb/2

 

A inne błędy, które wyskoczyły? Błąd startera i ten pierwszy o DTC -  co tutaj może chodzić?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Cin3k napisał:

Znalazłem też taki zestaw naprawczy, wcyhodzi na to, że to o to Ci chodziło @kixi4.

http://allegro.pl/zestaw-naprawczy-odma-06h103495-1-8-2-0-tsi-tfsi-i6881148159.html#thumb/2

 

A inne błędy, które wyskoczyły? Błąd startera i ten pierwszy o DTC -  co tutaj może chodzić?

 

Tak to ta membranka. Tamte bledy to jakies sporadyczne, sprawdz w wszystkich sterownikach bledy, ale usun najlepiej wszystko jak zmienisz membrane i wtedy po jakims czasie sprawdz czy cos sie pojawilo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chłopaki, @kixi4, @zabiello i inni :), prośba o pomoc.

Znajomy mechanik zmieniał mi łożysko w przednim kole, więc przy okazji zmienił mi też odmę na nową - sam kupiłem nówkę sztukę. Znajomy twierdził, że sama odma nie jest niesprawna, ale na moje życzenie wymienił. Niestety sytuacja się nie poprawiła, myślałem, że trzeba skasować błędy, żeby wszystko wróciło do normy. Podłączyłem VCDS i zrobiłem diagnostykę - błędy poniżej... Proszę o pomoc, co może być jeszcze nie tak - mechanik coś wspominał o wtryskach. Cewki zmieniał poprzedni właściciel koło marca zeszłego roku, ja świece zmieniałem we wrześniu... Ostatnio był wymieniany pasek wielorowkowy z rolkami - czy to może mieć cokolwiek wspólnego z tą sytuacją? 

W piątek mam jechać w trasę tym samochodem, o ile podczas normalnej jazdy nic wielkiego się nie dzieje, to na biegu jałowym zaraz po odpaleniu silnik wariuje, a podczas jazdy, kiedy nacisnę sprzęgło lub wrzucę na luz obroty też się dziwnie zachowują - dochodzą do 1500, poźniej spadają do 800 itp. 

Wyskoczyły następujące błędy:

 

 Address 01: Engine       Labels: 06H-907-115-CAB.clb
Control Module Part Number: 8K2 907 115 AH    HW: 8K2 907 115 D
  Component and/or Version: 2.0l R4/4V TF H14 0002
           Software Coding: 010C000C18070160
            Work Shop Code: WSC 00453 002 1048576
              ASAM Dataset: EV_ECM20TFS0118K2907115AH 001002 (AU48)
                       ROD: EV_ECM20TFS0118K2907115AH.rod
                      VCID: 75E62D9FD4C5D7EA9F-8020
7 Faults Found:
 
5646 - Leak in Air Intake System 
          P2279 00 [101] - -
          Not Confirmed - Tested Since Memory Clear
             Freeze Frame:
                    Fault Status: 00000001
                    Fault Priority: 2
                    Fault Frequency: 1
                    Mileage: 202439 km
                    Date: 2018.01.22
                    Time: 08:12:48
 
                    Engine speed: 981.00 /min
                    Normed load value: 7.8 %
                    Vehicle speed: 0 km/h
                    Coolant temperature: 77 °C
                    Intake air temperature: 12 °C
                    Ambient air pressure: 1000 mbar
                    Voltage terminal 30: 14.229 V
                    Unlearning counter according OBD: 40
 
4007 - Idle Control System RPM 
          P0507 00 [096] - Higher than Expected.
          Intermittent - Not Confirmed - Tested Since Memory Clear
             Freeze Frame:
                    Fault Status: 00000001
                    Fault Priority: 2
                    Fault Frequency: 2
                    Mileage: 202571 km
                    Date: 2018.01.29
                    Time: 15:48:45
 
                    Engine speed: 988.00 /min
                    Normed load value: 7.8 %
                    Vehicle speed: 0 km/h
                    Coolant temperature: 56 °C
                    Intake air temperature: 18 °C
                    Ambient air pressure: 990 mbar
                    Voltage terminal 30: 14.088 V
                    Unlearning counter according OBD: 40
 
4054 - Cylinder 1 
          P0301 00 [096] - Misfire Detected
          Intermittent - Not Confirmed - Tested Since Memory Clear
             Freeze Frame:
                    Fault Status: 00000001
                    Fault Priority: 2
                    Fault Frequency: 1
                    Mileage: 202571 km
                    Date: 2018.01.29
                    Time: 11:26:25
 
                    Engine speed: 740.00 /min
                    Normed load value: 12.5 %
                    Vehicle speed: 0 km/h
                    Coolant temperature: 40 °C
                    Intake air temperature: 11 °C
                    Ambient air pressure: 990 mbar
                    Voltage terminal 30: 14.559 V
                    Unlearning counter according OBD: 40
 
4060 - Cylinder 3 
          P0303 00 [096] - Misfire Detected
          Intermittent - Not Confirmed - Tested Since Memory Clear
             Freeze Frame:
                    Fault Status: 00000001
                    Fault Priority: 2
                    Fault Frequency: 1
                    Mileage: 202571 km
                    Date: 2018.01.29
                    Time: 11:26:53
 
                    Engine speed: 717.50 /min
                    Normed load value: 12.2 %
                    Vehicle speed: 0 km/h
                    Coolant temperature: 45 °C
                    Intake air temperature: 11 °C
                    Ambient air pressure: 990 mbar
                    Voltage terminal 30: 14.559 V
                    Unlearning counter according OBD: 40
 
4057 - Cylinder 2 
          P0302 00 [096] - Misfire Detected
          Intermittent - Not Confirmed - Tested Since Memory Clear
             Freeze Frame:
                    Fault Status: 00000001
                    Fault Priority: 2
                    Fault Frequency: 1
                    Mileage: 202571 km
                    Date: 2018.01.29
                    Time: 11:26:25
 
                    Engine speed: 740.00 /min
                    Normed load value: 12.5 %
                    Vehicle speed: 0 km/h
                    Coolant temperature: 40 °C
                    Intake air temperature: 11 °C
                    Ambient air pressure: 990 mbar
                    Voltage terminal 30: 14.559 V
                    Unlearning counter according OBD: 40
 
4051 - Random/Multiple Cylinder Misfire Detected 
          P0300 00 [096] - -
          Intermittent - Not Confirmed - Tested Since Memory Clear
             Freeze Frame:
                    Fault Status: 00000001
                    Fault Priority: 2
                    Fault Frequency: 1
                    Mileage: 202571 km
                    Date: 2018.01.29
                    Time: 11:26:17
 
                    Engine speed: 779.00 /min
                    Normed load value: 10.2 %
                    Vehicle speed: 0 km/h
                    Coolant temperature: 39 °C
                    Intake air temperature: 10 °C
                    Ambient air pressure: 990 mbar
                    Voltage terminal 30: 14.300 V
                    Unlearning counter according OBD: 40
 
4105 - Bank 1; System too Lean at Idle 
          P2187 00 [101] - -
          Not Confirmed - Tested Since Memory Clear
             Freeze Frame:
                    Fault Status: 00000001
                    Fault Priority: 2
                    Fault Frequency: 1
                    Mileage: 202439 km
                    Date: 2018.01.22
                    Time: 08:12:35
 
                    Engine speed: 931.50 /min
                    Normed load value: 7.8 %
                    Vehicle speed: 0 km/h
                    Coolant temperature: 77 °C
                    Intake air temperature: 11 °C
                    Ambient air pressure: 1000 mbar
                    Voltage terminal 30: 14.229 V
                    Unlearning counter according OBD: 65
 

Readiness: 0010 0100






 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Opiszę jak nastąpiło rozwiązanie problemu dla potomnych. Dodatkowo podziękowania dla @kixi4 za wsparcie na pw :).

Po wymianie odmy, oraz zaworu n80 problem dalej występował - silnik pracował nierówno, obroty na biegu jałowym falowały. Wymieniłem dodatkowo rurkę bagnetu, ponieważ też była pęknięta, ale to również nie pomogło.

Właściwy problem ujawnił się dopiero po przejechaniu dystansu 100 km w trasie. Pomiędzy silnikiem, a skrzynią biegów było widać znaczny wyciek oleju - czego wcześniej nie było widać w ogóle.  Nie było plam pod samochodem, oleju nie ubywało jakoś strasznie dużo. Diagnoza - simering  - uszczelniacz wały korbowego do wymiany.
Po wymianie auto śmiga jak nowe :). Silnik nie łapie lewego powietrza, pracuje równo i dużo ciszej.

Może niepotrzebnie zmieniałem odmę i resztę części, ale jestem zadowolony, bo teraz mam wszystko nowe i mam nadzieję, że nie będzie żadnych przykrych niespodzianek.
 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 12.02.2018 o 15:53, Cin3k napisał:

Diagnoza - simering 

Jak do tego doszedłeś? n80 to ten zawór odpowietrzający bak?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

26 minut temu, petrosdbz20 napisał:

Jak do tego doszedłeś? n80 to ten zawór odpowietrzający bak?

Tak, to ten cykający zaworek.

Tak, jak napisałem, prawdziwy problem ujawnił się trochę przypadkiem, ponieważ wcześniej nie było widać śladów wycieków pomiędzy skrzynią, a silnikiem. Na co dzień jeżdżę dość krótkie dystanse, a podczas trasy silnik się porządnie rozgrzał i zaczął pluć olejem... :(
Co prawda @kixi4 wspominał mi, że skoro odma jest ok, zawór jest ok, pęknięty bagnet wymieniony, to lewe powietrze musi dostawać się gdzieś przez silnik. Jako możliwą przyczynę podawał mi również właśnie uszczelniacz wału korbowego. I ostatecznie miał rację :).

Sama uszczelka tego simeringu odpadła od tej metalowej części. Zużyła się, albo rozpadła ze starości :).

Po wymianie silnik chodzi równiutko, a nawet chyba mniej pali (?).



 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, Cin3k napisał:

pęknięty bagnet wymieniony

Dużo zabawy z wymianą rurki? Dzisiaj spróbuję się umówić na odmę i n80, to może i bagnet bym ogarnął, bo uchwyt przy metalu odłamany jest.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, petrosdbz20 napisał:

Dużo zabawy z wymianą rurki? Dzisiaj spróbuję się umówić na odmę i n80, to może i bagnet bym ogarnął, bo uchwyt przy metalu odłamany jest.

Dwie śrubki, jedna u góry, jedna od dołu. Rurka w ASO 145 zł, a na allegro nie mogłem znaleźć :P.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, Cin3k napisał:

Dwie śrubki, jedna u góry, jedna od dołu. Rurka w ASO 145 zł, a na allegro nie mogłem znaleźć :P.

Nie mam teraz pod ręką samochodu, więc spytam. Od góry bez wyjmowania niczego jest dostęp do dolnej części?

A czekaj. Dopiero zauważyłem, że to B8 :D

Edytowane przez petrosdbz20
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 minut temu, petrosdbz20 napisał:

Nie mam teraz pod ręką samochodu, więc spytam. Od góry bez wyjmowania niczego jest dostęp do dolnej części?

A czekaj. Dopiero zauważyłem, że to B8 :D

Najprawdopodobniej trzeba zdjąć obudowę i od dołu skręcić - nie wiem dokładnie, bo nie ja to montowałem.
B8, ale raczej jest to podobnie rozwiązane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 15.01.2018 o 10:46, zabiello napisał:

Wymieniając odmę musisz zwrócić uwagę na to czy silnik jest po stage1 bo są odmy z różnymi numerami.

 

W dniu 15.01.2018 o 10:51, kixi4 napisał:

najlepiej dobrac po vinie bo zalezy czy byl po stage 1 czy nie..

Panowie a czym tak naprawdę (negatywnym) może skutkować założenie do 1.8 TFSI odmy o innym oznaczeniu np. AK (poprawiona i wzmocniona, dedykowana do 2.0 TFSI) zamiast AH która powinna być wdg. VIN i ASO.

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Inna odma=inne podcisnienie=zmiana softu + uszczelniacz walu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...