Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Czy warto kupić 3.0 tdi 233km a4 b7?


Neerc95

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Zastanawiam się nad kupnem audi a4 b7 z 2006/7 r wlaśnie z silnikiem 3.0 tdi 233km.Pytanie do was czy warto wybrać taki silnik i na co się przygotować? Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na pewno warto pod względem mocy i kultury pracy ale wszystko zależy jak auto było eksploatowane

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm a co sądzicie aby przed zakupem oględziny zrobili ze strony autotesto.pl warto czy stara kasy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja w auto musiałem wsadzić dużo, najmniej w sam silnik. Kolega kupił A6 z ASB i w ciągu 2 lat wymienił tylko olej, płyny i jakiś czujnik....

loteria.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 minut temu, marcin4x4 napisał:

Ja w auto musiałem wsadzić dużo, najmniej w sam silnik. Kolega kupił A6 z ASB i w ciągu 2 lat wymienił tylko olej, płyny i jakiś czujnik....

loteria.

Np w co musiałeś wsadzić kase?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja po 3 latach od kupna i przejechaniu 60k km (obecny przebieg 285k), musiałem: wymienić koło pasowe oraz rolki i pasek, czujnik temperatury spalin, tarcze i klocki oraz pompkę spryskiwaczy lamp. Do tego takie pierdoły jak opony, akumulator itp. Olej oczywiście też wymieniałem. Można chyba uznać, że trafiłem dobrze. Jak się źle trafi, to lekko można włożyć w samochód >20k zł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 godziny temu, Neerc95 napisał:

Np w co musiałeś wsadzić kase?

zawieszanie, magiel, pompa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przygotuj sie na typowe bolaczki. Podwieszajace sie klapy kolektora, jesli skrzynia bedzie automatyczna, to tez uwazaj. Moze byc zajechany konwerter. No i wiadomo - rozrzad. To jest droga zabawa. Generalnie auto malo awaryjne z tym silnikiem, ale jak cos padnie to i koszty naprawy nie sa male.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 godziny temu, poczekaj napisał:

Ja po 3 latach od kupna i przejechaniu 60k km (obecny przebieg 285k), musiałem: wymienić koło pasowe oraz rolki i pasek, czujnik temperatury spalin, tarcze i klocki oraz pompkę spryskiwaczy lamp. Do tego takie pierdoły jak opony, akumulator itp. Olej oczywiście też wymieniałem. Można chyba uznać, że trafiłem dobrze. Jak się źle trafi, to lekko można włożyć w samochód >20k zł.

Czyli trzeba kupić pewną sztuke tylko jak ją sprawdzić żeby nie władować się w koszta?:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Auto na pewno będzie w manualu na rozrząd się przygotowałem aby od razu po kupnie wymienić i mieć pewność że będzie okej. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

38 minut temu, Neerc95 napisał:

... na rozrząd się przygotowałem aby od razu po kupnie wymienić i mieć pewność że będzie okej. 

Nie śpiesz się z wymianą rozrządu jeśli znasz historię pojazdu i łańcuchów nie słychać.

Pojeździć, poobserwować silnik, zaplanować robotę przy silniku.

Silnik będzie na stole i aby po powrocie służył jak najdłużej działaj rozsądnie.

Jeden z ciekawszych rozrządów do wymiany ale przy okazji może będą potrzebne jakieś inne zabiegi.

Temat szeroko opisany i nawet sfilmowany.

Nie oszczędzać na częściach i powierzyć w dobre łapki solidnego mechanika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Neerc95 napisał:

Auto na pewno będzie w manualu

Manual w tym samochodzie odbiera mi smak życia i radość z jazdy. Drugi raz bym tego błędu nie popełnił, mimo że do czasu zakupu audi zawsze byłem zwolennikiem manualnych. Inaczej to wygląda w 5 biegowej benzynie 136KM, a inaczej w mocnym dieslu.

Edytowane przez poczekaj
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, KINIAM napisał:

Nie śpiesz się z wymianą rozrządu jeśli znasz historię pojazdu i łańcuchów nie słychać.

Pojeździć, poobserwować silnik, zaplanować robotę przy silniku.

Silnik będzie na stole i aby po powrocie służył jak najdłużej działaj rozsądnie.

Jeden z ciekawszych rozrządów do wymiany ale przy okazji może będą potrzebne jakieś inne zabiegi.

Temat szeroko opisany i nawet sfilmowany.

Nie oszczędzać na częściach i powierzyć w dobre łapki solidnego mechanika.

Czyli na moje rozumowanie zaczekać z wymianą aż do momentu gdy będzie słychać rozrząd ? 

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, poczekaj napisał:

Manual w tym samochodzie odbiera mi smak życia i radość z jazdy. Drugi raz bym tego błędu nie popełnił, mimo że do czasu zakupu audi zawsze byłem zwolennikiem manualnych. Inaczej to wygląda w 5 biegowej benzynie 136KM, a inaczej w mocnym dieslu.

Możesz rozwinąć wypowiedź dlaczego manual odbiera krótko mówiąc frajdę z jazdy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 minut temu, Neerc95 napisał:

Możesz rozwinąć wypowiedź dlaczego manual odbiera krótko mówiąc frajdę z jazdy?

Zapewne chodzi o pierwsze 2 biegi których praktycznie nie ma. Wahlujesz wybierakiem jak szalony żeby skorzystać z dobrodziejstw wysokiego momentu. Do 3.0TDI w góre tylko automat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

25 minut temu, turzol napisał:

Zapewne chodzi o pierwsze 2 biegi których praktycznie nie ma. Wahlujesz wybierakiem jak szalony żeby skorzystać z dobrodziejstw wysokiego momentu. Do 3.0TDI w góre tylko automat.

No tak tylko dochodzą wysokie naprawy skrzyni automatycznej. Trochę obawiam się tych automatów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

37 minut temu, Neerc95 napisał:

Czyli na moje rozumowanie zaczekać z wymianą aż do momentu gdy będzie słychać rozrząd ? 

Wszystko zależy od stanu silnika i jego eksploatacji ale musisz się liczyć z tym, że przy przebiegu ok.250 tys.km łańcuchy przenoszące napęd na wałki ulegają rozciągnięciu.

Musisz posłuchać dobrej jednostki napędowej aby wiedzieć na co być wyczulonym.

Generalnie to raczej bym przestrzegał przed tym silnikiem.

Zajrzyj na pocztę prywatną.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

szczerze to pier**licie od bani, w ten sposób nie kupi żadnego samochodu bo 2.0 w tych rocznikach to jeszcze większe śmietniki a jeżdżą słabo.

Nikt dzisiaj nie wyjmuje ślinika by zrobić w nim rozrząd a cały zabieg z gratami jest tańszy od wymiany zawszenia, magiel + pompa = rozbicie skarbonki, kolejny problem to quattro (przeguby, podpora, dyfer) i przeniesienie napędu. No ale jak dla was w aucie jest tylko silnik ... który nawet jak choruje to klepie grube tysiące.

Koszt Twoich napraw zależy od zdolności mechanika i Twojego sprytu,

 

 

Edytowane przez marcin4x4
  • Pomoc techniczna 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...