Jump to content
0
Neerc95

Czy warto kupić 3.0 tdi 233km a4 b7?

Recommended Posts

Witam. Zastanawiam się nad kupnem audi a4 b7 z 2006/7 r wlaśnie z silnikiem 3.0 tdi 233km.Pytanie do was czy warto wybrać taki silnik i na co się przygotować? Pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na pewno warto pod względem mocy i kultury pracy ale wszystko zależy jak auto było eksploatowane

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hmm a co sądzicie aby przed zakupem oględziny zrobili ze strony autotesto.pl warto czy stara kasy?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja w auto musiałem wsadzić dużo, najmniej w sam silnik. Kolega kupił A6 z ASB i w ciągu 2 lat wymienił tylko olej, płyny i jakiś czujnik....

loteria.

Share this post


Link to post
Share on other sites
13 minut temu, marcin4x4 napisał:

Ja w auto musiałem wsadzić dużo, najmniej w sam silnik. Kolega kupił A6 z ASB i w ciągu 2 lat wymienił tylko olej, płyny i jakiś czujnik....

loteria.

Np w co musiałeś wsadzić kase?

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja po 3 latach od kupna i przejechaniu 60k km (obecny przebieg 285k), musiałem: wymienić koło pasowe oraz rolki i pasek, czujnik temperatury spalin, tarcze i klocki oraz pompkę spryskiwaczy lamp. Do tego takie pierdoły jak opony, akumulator itp. Olej oczywiście też wymieniałem. Można chyba uznać, że trafiłem dobrze. Jak się źle trafi, to lekko można włożyć w samochód >20k zł.

Share this post


Link to post
Share on other sites
23 godziny temu, Neerc95 napisał:

Np w co musiałeś wsadzić kase?

zawieszanie, magiel, pompa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Przygotuj sie na typowe bolaczki. Podwieszajace sie klapy kolektora, jesli skrzynia bedzie automatyczna, to tez uwazaj. Moze byc zajechany konwerter. No i wiadomo - rozrzad. To jest droga zabawa. Generalnie auto malo awaryjne z tym silnikiem, ale jak cos padnie to i koszty naprawy nie sa male.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk


Było A4 B6 1.8T BFB 163KM 

Było A4 B7 Avant 3.0 TDI Quattro (BKN) 

Jest A4 B7 Avant 3.0 TDI Quattro (ASB) https://a4-klub.pl/topic/427659-kolejny-avancior-v6/

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
23 godziny temu, poczekaj napisał:

Ja po 3 latach od kupna i przejechaniu 60k km (obecny przebieg 285k), musiałem: wymienić koło pasowe oraz rolki i pasek, czujnik temperatury spalin, tarcze i klocki oraz pompkę spryskiwaczy lamp. Do tego takie pierdoły jak opony, akumulator itp. Olej oczywiście też wymieniałem. Można chyba uznać, że trafiłem dobrze. Jak się źle trafi, to lekko można włożyć w samochód >20k zł.

Czyli trzeba kupić pewną sztuke tylko jak ją sprawdzić żeby nie władować się w koszta?:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Auto na pewno będzie w manualu na rozrząd się przygotowałem aby od razu po kupnie wymienić i mieć pewność że będzie okej. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
38 minut temu, Neerc95 napisał:

... na rozrząd się przygotowałem aby od razu po kupnie wymienić i mieć pewność że będzie okej. 

Nie śpiesz się z wymianą rozrządu jeśli znasz historię pojazdu i łańcuchów nie słychać.

Pojeździć, poobserwować silnik, zaplanować robotę przy silniku.

Silnik będzie na stole i aby po powrocie służył jak najdłużej działaj rozsądnie.

Jeden z ciekawszych rozrządów do wymiany ale przy okazji może będą potrzebne jakieś inne zabiegi.

Temat szeroko opisany i nawet sfilmowany.

Nie oszczędzać na częściach i powierzyć w dobre łapki solidnego mechanika.

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 godziny temu, Neerc95 napisał:

Auto na pewno będzie w manualu

Manual w tym samochodzie odbiera mi smak życia i radość z jazdy. Drugi raz bym tego błędu nie popełnił, mimo że do czasu zakupu audi zawsze byłem zwolennikiem manualnych. Inaczej to wygląda w 5 biegowej benzynie 136KM, a inaczej w mocnym dieslu.

Edited by poczekaj

Share this post


Link to post
Share on other sites
5 godzin temu, KINIAM napisał:

Nie śpiesz się z wymianą rozrządu jeśli znasz historię pojazdu i łańcuchów nie słychać.

Pojeździć, poobserwować silnik, zaplanować robotę przy silniku.

Silnik będzie na stole i aby po powrocie służył jak najdłużej działaj rozsądnie.

Jeden z ciekawszych rozrządów do wymiany ale przy okazji może będą potrzebne jakieś inne zabiegi.

Temat szeroko opisany i nawet sfilmowany.

Nie oszczędzać na częściach i powierzyć w dobre łapki solidnego mechanika.

Czyli na moje rozumowanie zaczekać z wymianą aż do momentu gdy będzie słychać rozrząd ? 

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 godziny temu, poczekaj napisał:

Manual w tym samochodzie odbiera mi smak życia i radość z jazdy. Drugi raz bym tego błędu nie popełnił, mimo że do czasu zakupu audi zawsze byłem zwolennikiem manualnych. Inaczej to wygląda w 5 biegowej benzynie 136KM, a inaczej w mocnym dieslu.

Możesz rozwinąć wypowiedź dlaczego manual odbiera krótko mówiąc frajdę z jazdy?

Share this post


Link to post
Share on other sites
16 minut temu, Neerc95 napisał:

Możesz rozwinąć wypowiedź dlaczego manual odbiera krótko mówiąc frajdę z jazdy?

Zapewne chodzi o pierwsze 2 biegi których praktycznie nie ma. Wahlujesz wybierakiem jak szalony żeby skorzystać z dobrodziejstw wysokiego momentu. Do 3.0TDI w góre tylko automat.

Share this post


Link to post
Share on other sites
25 minut temu, turzol napisał:

Zapewne chodzi o pierwsze 2 biegi których praktycznie nie ma. Wahlujesz wybierakiem jak szalony żeby skorzystać z dobrodziejstw wysokiego momentu. Do 3.0TDI w góre tylko automat.

No tak tylko dochodzą wysokie naprawy skrzyni automatycznej. Trochę obawiam się tych automatów.

Share this post


Link to post
Share on other sites
37 minut temu, Neerc95 napisał:

Czyli na moje rozumowanie zaczekać z wymianą aż do momentu gdy będzie słychać rozrząd ? 

Wszystko zależy od stanu silnika i jego eksploatacji ale musisz się liczyć z tym, że przy przebiegu ok.250 tys.km łańcuchy przenoszące napęd na wałki ulegają rozciągnięciu.

Musisz posłuchać dobrej jednostki napędowej aby wiedzieć na co być wyczulonym.

Generalnie to raczej bym przestrzegał przed tym silnikiem.

Zajrzyj na pocztę prywatną.

Share this post


Link to post
Share on other sites

szczerze to pier**licie od bani, w ten sposób nie kupi żadnego samochodu bo 2.0 w tych rocznikach to jeszcze większe śmietniki a jeżdżą słabo.

Nikt dzisiaj nie wyjmuje ślinika by zrobić w nim rozrząd a cały zabieg z gratami jest tańszy od wymiany zawszenia, magiel + pompa = rozbicie skarbonki, kolejny problem to quattro (przeguby, podpora, dyfer) i przeniesienie napędu. No ale jak dla was w aucie jest tylko silnik ... który nawet jak choruje to klepie grube tysiące.

Koszt Twoich napraw zależy od zdolności mechanika i Twojego sprytu,

 

 

Edited by marcin4x4

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
0

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...