Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Rozrusznik nie Kręci


JaCuS08

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Mam Problem ze Swoim Autem, konkretnie z Elektryką. Audi A4 B5 1.6 Benzyna 96 rocznik. Mianowicie jak na dworze jest Zimno i Przymrozi na Dworze od ok 0 do -5 i niżej to Rozrusznik nie Kręci. Tak jakby Akumulator nie podawał Prądu do Rozrusznika. Nie dzieje się stale tylko Raz na jakiś czas ok na dwa Miesiące. Jak Przekręcam kluczyk to mi zeruje Radio i wyłacza je całkowicie do ustawień Fabrycznych i liczknik w Aucie też zeruje. Słychać takie 3  krótkie Dzwięki. Jak nie chce odpalić i podłacze aku do Prostownika na 10 minut to odpali bez niczego. Podobnie się dzieje gdy w Aucie włacze Nawiew i pochodzi z 10-20 minut na wyłączonym silniku z przekręconym kluczykiem na zapłon i zapalonymi światłami w Aucie czy to mijania czy też światłami w Podsufitce. Już naprawdę nie wiem co robić i gdzie leży problem. Nic nie moge w Aucie Zrobić nawet nawiewu nie mogę włączyć na zgaszonym silniku jak mi szyby zaparują bo się boję że nie odpali, ani swiatła w Środku zapalić, strach że zaraz nie odpali. Wiecie co może być z nim nie tak ?

Edytowane przez JaCuS08
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdziłem Ładowanie Akumulatora, więc Tak:

Na postoju :
-12,28V

Na włączonym silniku :

-14.00V i skacze nawet do 6,00V

Na włączonym silniku z Włączonym podgrzewaniem szyb, Światłami Drogowymi(Długie), Włączonym Nawiewem na maksa:

- 13, 38V i też skacze nawet do 4,00V

Alternatora nie sprawdzałem bo nie wiem jak się podpiąć Multimetrem do niego


 

Zgłoś post
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak jest tak jak piszesz to altek nie laduje.

Aku nie dostaje pradu i pobiera z niego.

Altek ma dawac rowno ok 14 pod obciazeniem i nie ma prawa spasc do 6...

Regulator napiecia do wymiany raczej na 98% 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, wesz82 napisał:

Jak jest tak jak piszesz to altek nie laduje.

Aku nie dostaje pradu i pobiera z niego.

Altek ma dawac rowno ok 14 pod obciazeniem i nie ma prawa spasc do 6...

Regulator napiecia do wymiany raczej na 98% 

Alternator też czy tylko regulator? Akumulator też zmienię Bo ten już chyba dostał i ma dość.

Dodam że na obrotach ładowanie ma 13,5 V- 13,7 V

Edytowane przez JaCuS08
fhthhyyjjy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W alternatorze pada raczej tylko regulator i jego wymień-groszowa sprawa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

25 minut temu, sitar napisał:

W alternatorze pada raczej tylko regulator i jego wymień-groszowa sprawa.

Raczej szczotki sie koncza stad takie cyrki...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla mnie padnięty regulator to brak szczotek-szczotki i stąd tak napisałem. Jak będziesz wymieniał to zobacz jak wygląda powierzchnia której szczotki dotykają

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minut temu, JaCuS08 napisał:

Czyli radzicie Wymienić Regulator Napięcia i Szczotki w Rozruszniku?

najpierw zobaczyć jak wyglądają szczotki i komutator-to to coś po czym ślizgają się szczotki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie regulator-w nim są 2 szczotki które dotykają komutatora. Podczas wymiany zwróć uwagę na powierzchnię komutatora tam gdzie dotykają szczotki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdziłem Dzisiaj Pomiar jeszcze Raz jak ten mrozik odpuścił. Na włączonym silniku tylko przy Obrotach pomiar utrzymywał się od 14,00 V do 14,10 V i nie skakał. Inne pomiary wyszły mniej więcej tak samo jak poprzednio. Na odpalonym silniku przy włączonych światłach drogowych, Nawiewem, Podgrzewanie szyb itd, pomiar był 12, 65V przy obrotach Wrastał do 13,35 V i skakał do 0,95 V. Zaobserwowałem jeszcze hałas z Alternatora jakby coś obcierało.

Edytowane przez JaCuS08
yjjhhk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wykręć ten regulator-naprawdę nie jest dużo roboty-jak będziesz go miał w ręku to zobaczysz stan szczotek ,  zdejmij pasek i zakręć alternatorem-jeśli nadal coś będzie obcierało to i pewnie łożyska do wymiany. Koszt samego regulatora pewnie z 30 zł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...