Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Problem z silnikiem 2.0 TDI


PablitoB7

Rekomendowane odpowiedzi

Witam ! Mam pewien problem i chciałbym zaczerpnąć jak najwięcej informacji na temat mojego problemu z silniczkiem .. 

Spawa wyglada nastepująco.. Pewnego dnia smigałem sobie do domu (moja audiczka a4 b7 2.0 TDI 140KM BPW 8V AUMTOMAT) i wraz wyskoczyła mi czerwona  kontrolka " oldduck " - cianienie oleju.. To że miałem zaledwie 50m do mechanika pojechałem i przedstawiłem sprawę .. " jechalem, oswiecila sie kontrolka ciesnienia oleju, auto nie chce jechać ...". Mechanik wziął auto ja czmychłem do domu, na następny dzień dzwoni i mówi " turbina jest zatarta.. Robimy ?" no to jak trzeba zrobić to robimy.. No i akcja mojej mekki.. 

Mechanik wymienił ze startu turbine, zregenerowana bo uznał ze jest zjechana totalnie .. Koszt : 2000zł - troche drogo no ale cóż musiałem zapłacić. 

Po wymianie odpalił auto i chodziło przez podobno ( według mechanika ) 15 min .. Później zgasło i silnik zatarty.. 

Pytanie moje brzmi do Was drodzy koledzy .. Czy mechanik nie zabrał sie od d*py strony i zamiast turbiny sprawdzić pompę olejowa ( bo chyba przyjechałem do niego z problemem cisnienia oleju ?... Fakt że turbine tez trzeba było opitolić ale zajmijmy się odpowiednią  kolejnością - dlaczego sie to zatarlo skoro wyskoczyła taka kontrolka ?).

Po dzisiejszej rozmowie z mechanikiem stwierdził ze oleju było wystarczająco w silniku i do 15 min a nawet do godziny auto sie nie zatrze bez oleju.. 

Panowie! Ratujcie wydaje mi sie ze mechanik cos kreci, a to nie tani bizness .. Co Wy o tym myślicie ? Pozdrawiam Paweł !

Snapchat-1136755717.jpg

Snapchat-655442386.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego cóż można powiedzieć... trafiłeś nie na tego ,,mechanika'' co trzeba.

Silniki 2.0 TDI słyną z awaryjnych pomp oleju wyrobionych gniazdach w wałku pompy oleju czy obrobionym imbusie służącym za ,,przeniesienie napędu'' pompy.

Dlatego mechanik powinien zbadać co było przyczyną poprzedniej awarii turbosprężarki a nie wkładać następną i ją zajechać.

A to że olej był w silniku co z tego? Jak pompa oleju nie dawała ciśnienia na turbosprężarkę i pozostałe elementy silnika.Także problemem jej zatarcia jak i silnika była na 98% prawdopodobnie awaria pompy oleju.

Dlatego za zatarcie silnika należy podziękować mechanikowi.I niech nie próbuje się wykręcić.

A odnośnie jazdy bez ciśnienia oleju powinieneś odrazu zatrzymać się i zgaśić silnik a nie jezdzić tak po mechanikach. :decayed:

 

 

Edytowane przez BartoszBB
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A więc tak. Potwierdzam to co pisze mój przedmówca. Mechanik powinien ustalić powód zatarcia turbiny, sprawdzić ciśnienie oleju. Błąd w jego diagnozie doprowadził do zatarcia silnika. Co dalej? Musisz szukać drugiego silnika, tego nie opłaca się robić. Zabrać auto od tego mechanika i oddać do kogoś bardziej kumatego. Co z kosztami? Jeżeli ten nie poczuwa się do winy sprawa do adwokata i do sądu, jeżeli okazuje odrobinę skruchy można zapytać go o ubezpieczenie OC i wtedy domagać się pokrycia kosztów od jego ubezpieczyciela. Jeżeli nie to adwokat i sąd, albo szpadel i bagażnik[emoji1][emoji1][emoji1]

Wysłane z mojego HTC Desire 825 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niezły mechanik, co odpala silnik i pozwala mu pracować przez 15min bez ciśnienia oleju (kontrolka pewnie jak byk świeciła).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, iwadrian napisał:

Niezły mechanik, co odpala silnik i pozwala mu pracować przez 15min bez ciśnienia oleju (kontrolka pewnie jak byk świeciła).

po zgaszeniu silnika nie świeci się kontrolka "OLDRUCK". dopiero przekroczenie ok 2k obr/min i za małe ciśnienie względem wymaganego wyrzuca błąd.

Wiem bo u taty w BPW tak było, na szczęście tylko korasa do turbiny wymieniliśmy oprócz regeneracji pompy w Futurum.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ewidentnie mechanik "dał d*py" i uśmiercił Ci silnik...

Jedz to niego i negocjuj, chodź myślę że będzie to trudny temat aby partycypował w kosztach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dlatego ja profilaktycznie wymienilem imbus. Tak jak koledzy wyzej, ja bym nie odpuscil temu mechanikowi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...