Skocz do zawartości
IGNOROWANY

1.9tdi AVF quattro slaby moment obrotowy


don1993

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Panowie mam następujący problem wydawalo mi sie ze z moja b6 jest wszystko wporzadku ladnie przyspiesza itd.Znajomy ma hamowanie zrobilismy pomiar i wyszlo moim zdaniem kiepsko bo tylko 122km i 280Nm i w czym szukac przyczyn robilem logi dynamiczne grupy 3 8 i 11 wszystko wporzadku pompki tez wedlug vcds ok . gdzie szukac dalej zeby zblizyc sie do seri. Walek sprawdzany ladny niewytarty. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, don1993 napisał:

Witam. Panowie mam następujący problem wydawalo mi sie ze z moja b6 jest wszystko wporzadku ladnie przyspiesza itd.Znajomy ma hamowanie zrobilismy pomiar i wyszlo moim zdaniem kiepsko bo tylko 122km i 280Nm i w czym szukac przyczyn robilem logi dynamiczne grupy 3 8 i 11 wszystko wporzadku pompki tez wedlug vcds ok . gdzie szukac dalej zeby zblizyc sie do seri. Walek sprawdzany ladny niewytarty. 

Robiłem pomiary na dwóch hamowniach i na jednej wyszło 125KM a na drugiej 134KM.  Zrób test na innej hamowni i wtedy szukaj przyczyn. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hamownia zdaje mi sie byc bardzo wiarygodna mierzone inne auta wychodza blisko serii lub nawet ponad . nie chodzi mi nawet o te konie bo robił mi 5 pomiarów i konie wychodzily od 122 do 125 ale martwi mnie zanizony moment obrotowy z 310 zostalo tylko 280 . żadnych martwiacych objawow nie ma, spalanie w normie praca silnika też .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź, może masz kata zabitego. Po tylu latach jak nie był ruszany.... będziesz miał odpowiedź ;) zwłaszcza gdy kupiłeś auto od dziadka Niemca co do sklepu po bułki jeździł :decayed:
Bez logów nikt Ci wiele nie powie niestety. Zakładając że wsio jest OK, katalizator byłby następną rzeczą w której szukałbym problemu. Ewentualnie vacuum pompa i pompa w baku (niska dawka paliwa)

Edytowane przez Ralen
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tez o tym myślałem ale w ta sobotę zmienialem zlaczke elsatyczna bo pewnego dnia typ mi w tyl wjechal i tlumik sie posypal,  i mialem problem taki ze przy przyspieszeniu gwizdal jak czajnik jak turbo wstawalo mialem okazje wzrokowo obejrzec kata i wyglada calkiem czysto. I dodam ze dolny zakres ma mocny tak mi sie wydaje gaz w podłogę wstaje odrazu bez problemu. Auto kupione w  Austrii w salone a wlasciciel  pochodzi z moich stron i on jest pierwszym wlascicielem. Według niego nie cofany przebieg 306 tysiecy miał równy rok temu gdy kupwalem na obecna chwile 323 tysie. Dosc długo szukalem ladnego zadbanego egzemplarza jak na quattro z tym przebiegiem wydawal sie byc zdrowy ale po hamowni wydaje sie byc co innego. Na dniach mysle zrobić pomiar kompresji ale raczej to nie to autko odpala na dotyk zimno czy cieplo oleju nie bierze rowno pracuje na zimnym jak odpale na vcds wskazania to delikatny skok obrotow jest z 886- 892 ale to przy temp 40 -60 stopni ale to chwilowy nie szatkuje caly czas raz na jakis czas skok obrotow, moze dwumas moze któryś pompowtrysk nie domaga , na tak zwane ucho nie slychac nawet tego podczas pracy silnika  Nie czaruje rozkladam rece posprawdzalem to co moglem i co potrafie w warunkach domowych i szukam przyczyn i co dalej robic. 

Tutaj mam logi dynamiczne grupy 3 8 i 11.

http://vaglogi.pl/log-011_MRKr8f.html

http://vaglogi.pl/log-003_H9ns43Q.html

http://vaglogi.pl/log-008_3atNBm8.html

 

Dodam auto hamowane u znajomego tjunera wedlug niego wszystko ok. moim zdaniem cos go boli na obenca chwile moc podniesiona na 158km i 333 Nm . Tak jak pisałem wczesniej konie ok 5 koni mniej ok rozumiem nie nowe ale zeby 30 Nm ucieklo. wczesniej mialem A3 1.9tdi 110km i po hamowni wyszło 116km i 241Nm na seryjnej mapie. Nie powiem mialo po kupnie swoje bolączki ale lubie dochodzi do czegos jak ma byc tak to tak.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Piszesz że z autem wszystko w porządku, odpala i zbiera się wzorowo, nie odczuwasz braku mocy, nie bierze oleju, na VAGu wszystko OK, więc pytam po co szukasz dziury w całym. Na innej hamowni wyjdzie że brakuje np. tylko 10-15 Nm do serii a ty mimo to zaczniesz grzebać przy silniku, pompkach i nie wiem gdzie jeszcze i wtedy mogą zacząć się prawdziwe problemy. Ciesz się autem a nie myśl tyle o cyferkach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No wydawalo mi sie ze dobrze przyspiesza szalu nie ma w przyspieszeniu w quattro i to 1.9 130 km w porownaniu do oski.  Ale stwierdziłem ze na naped na 4 to tak ma jechac, kilka egzemplarzy ogladalem w Q i jakos inne znacznie lepiej nie przyspieszaly dlatego sie nie zagłębialem. Moze i racja ze szukam dziury w calym. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

po 300k przebiegu chociażby pompowtryski mogą być już w średniej kondycji i stracisz te 10 koni.
Quattro cięższe niż ośka. Nie ma sensu wnikać jak z samochodem wszystko OK i jesteś zadowolony :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...