Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B6 TDI PD] Swap na 1.9 AFN do B6 ? Czy ktoś robił ?


czteryrazy

Rekomendowane odpowiedzi

Hej, czy ktoś już robił 1.9 AFN w budzie b6 ? np z 2.5 tdi. Swapa ogarnę sam chodzi mi tylko czy będzie jakiś problem z elektryką ? mam silnik AFN ze sterownikiem od AVG z ESP i z pompą 11 i szkoda żeby się zmarnował :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobrze by było gdybyś miał sterownik obsługujący Can, z Passata. Do rozwiązania tez problem z sterowaniem wiatrakami no i pompka paliwa w zbiorniku

Wysłane z mojego GT-I9505 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam sterownik na Can od AVG z ESP z 2001 roku z audi a6 C5, robiłem już kilka swapów w a6 c5 tylko na PD ale na VP jeszcze nie. Z tą pompką w baku to jeśli można tak samo to obejść jak w C5 to poradzę sobie, kwestia zostanie z tymi wentylatorami. Pas przedni pewnie pójdzie od 1.9 ale instalacje zostawię z oryginalnego pasa. interesuje mnie głównie kwestia licznik, esp i klimatronik czy nie będę musiał nic tam kombinować jeśli np audi b6 będzie z 2004 roku 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pas przedni jest taki sam. Inna jest chłodnica, rura dolotu na dole. Wiatrak w ostateczności możesz podłączyć przez opornice i jakiś czujnik temperatury dodatkowy. Nie jestem pewien czy klimatronic dogada się z tym sterownikiem i pompa ABS..

Wysłane z mojego GT-I9505 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Porównaj sobie oba schematy, zobacz czy mniej więcej się zgadza. A zegary jak coś możesz wrzucić z passata, one są proste w obróbce programowej zwykłym KKL, jak się sterownik nie dogada z klimatronikiem to będzie lipa, wejdzie w awaryjny i będzie dmuchał pełną mocą. Do tego pewnie immo off by trzeba zrobić. Kolejna kwestia czy w B6 prędkość była z ABS czy skrzyni, 04r powinno być z ABS, więc jeden problem z głowy... Pompa w baku przy silniku VP może być zbędna, ale jak jest to można wykorzystać do wspomagania układu, zmienić tylko sterowanie przekaźnika np z sygnału z alternatora po odpaleniu...

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, kamil-vag napisał:

Porównaj sobie oba schematy, zobacz czy mniej więcej się zgadza. A zegary jak coś możesz wrzucić z passata, one są proste w obróbce programowej zwykłym KKL, jak się sterownik nie dogada z klimatronikiem to będzie lipa, wejdzie w awaryjny i będzie dmuchał pełną mocą. Do tego pewnie immo off by trzeba zrobić. Kolejna kwestia czy w B6 prędkość była z ABS czy skrzyni, 04r powinno być z ABS, więc jeden problem z głowy... Pompa w baku przy silniku VP może być zbędna, ale jak jest to można wykorzystać do wspomagania układu, zmienić tylko sterowanie przekaźnika np z sygnału z alternatora po odpaleniu...

 

 

jeśli chodzi o immo i pompkę w baku to se poradzę, w a6 prędkość z ABS była już czytana z drogiej połowy 2002 roku, może w a4 jest podobnie, ale dać się musi jak widać na tym ogłoszeniu 

 

https://www.olx.pl/oferta/a4-b6-1-9-tdi-110km-2002-rok-nowy-rozrzad-i-wiele-innych-czesci-CID5-IDrqBnW.html#434f3b328e

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jeszcze nie znaczy ze wszystko tam działa jak powinno :) BTW afn avg w C5 sobie nie radzi zupełnie... ma za mało momentu na dole i jazda jest męcząca, nawet po chipie

Wysłane z mojego GT-I9505 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

47 minut temu, misiek95 napisał:

To jeszcze nie znaczy ze wszystko tam działa jak powinno :) BTW afn avg w C5 sobie nie radzi zupełnie... ma za mało momentu na dole i jazda jest męcząca, nawet po chipie

Wysłane z mojego GT-I9505 przy użyciu Tapatalka
 

Silnik który posiadam ma już założoną pompę 11 , turbo od awx i sprzęgło, jak zmienię wtryski i zrobię program to spokojnie 160-170km wyciągnę a wtedy nie sądzę żeby jakoś się przymulał :) , teraz mam c5 z quattro z 1.9 ale PD 131km na początku myślałem że będzie słabo jechało w serii ale radzi sobie całkiem fajnie, może temu że IC został z 2.5 centralny, waga auta przed swapem 1780KG ( automat) waga po swapie 1620KG (manual)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Inne, ale to też zależy od rocznika c5. Ogólnie lutowanie Cię nie minie

Wysłane z mojego GT-I9505 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W c5 zawsze poliftowe robiłem i tam miałem kostki z płaskimi pinami i takie też wiązki kupowałem, lutować nie musiałem, w przedliftach są z okrągłymi bolcami i tam już trzeba lutować, w b6 wiązka nie będzie taka sama jak w c5 po 2001 roku ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...