Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Avf jakie sprzęgło problem.


Fish1991

Rekomendowane odpowiedzi

Witam forumowiczów. Mam takie pytanie odnosnie mojej audi a4 b6. Powoli czeka mnie wymiana sprzegła razem z dwumasem bo juz go troszke słychać i problem mam z dobraniem sprzęgła bo kod silnika mam niby AVF a skrzynie mam 5 biegowa. Z tego co sie orientuje 5 biegowa byla AWX a w AVF były 6 biegowe. Czy mam cos kombinowane czy takie Avf też wychodziły? Jeśli ktos moze miec jakas wiedze na ten temat to poprosił bym o opinie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No własnie wszedzie mam AVF. I to mnie zdziwilo.taki kupiłem i nigdy sie nie zagłebiałem w temat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wrzuć zdjęcie naklejki, będzie tam oznaczenie skrzyni. Możliwe, że ktoś coś przekładał..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też mam AVF i też skrzynię 5 biegów, jak dokładałem tempomat okazało się, że pierwotnie był multitronic, ale poprzedni właściciel wymienił na 5-cio biegową. Możliwe, że u Ciebie jest tak samo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jutro wrzuce fotke to moze uda sie to ustalic :). Ale jak jest skrzynia 5-tka to raczej sorzeglo bedzie od AWXa.?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

seryjnie AVF nie wychodziło w 5b o ile mi wiadomo. Musiałeś mieć coś grzebane.

Spróboj na wyłączonym silniku wrzucić 6 bieg (max do prawej i do dołu). Może ktoś tylko gałkę z d*py zmienił. Jak nie da rady to masz 5b i kładziesz takie sprzęgło jak do AWX.

A nie zdziwiłbym się gdyby ktoś zmienił skrzynię na 5b po to, żeby założyć tam jednomas :banan: jest i taka opcja :decayed:

 

Osobiście mam AWX i 5b i mi leży. 3k obr mam przy 150km/h i jest stosunkowo cicho. Przełożenia są troszkę dłuższe i nie trzeba aż tyle "wajchlować" chociaż i tak więcej ruchu niż w PB. ;) 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skrzynia napewno 5 biegowa bo tam gdzie powinna byc 6 jest wsteczny. Czyli odpada :) wrzucam fotke tabliczki z pod silnika.

20180117_085137_HDR-2340x3120.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam jeszcze jedno pytanie ostatnio zainteresowałem sie tematem dymienia z pod korka oleju. U mnie jest tak ze jak odkrece korek to sakacze jak szalony ale jak dam gazu to korek juz nie skacze i wszystko jest dobrze. Według niektorych to silnik do wyjebania niektorzy twierdza ze odma a jeszcze inni ze ten typ tak ma. Dodam ze oleju nie bierze e jesli tak to sa to jakieś niezauważalne ilosci. Płyn chlodnicy czysty. Trzyma moc . jest się czym martwić? Zbierać na nowy silnik ? :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, Fish1991 napisał:

Mam jeszcze jedno pytanie ostatnio zainteresowałem sie tematem dymienia z pod korka oleju. U mnie jest tak ze jak odkrece korek to sakacze jak szalony ale jak dam gazu to korek juz nie skacze i wszystko jest dobrze. Według niektorych to silnik do wyjebania niektorzy twierdza ze odma a jeszcze inni ze ten typ tak ma. Dodam ze oleju nie bierze e jesli tak to sa to jakieś niezauważalne ilosci. Płyn chlodnicy czysty. Trzyma moc . jest się czym martwić? Zbierać na nowy silnik ? :D

nie zawracaj sobie tym tematem głowy, tak bedzie lepiej bo inaczej w nocy bedziesz miał koszmary :grin:

a jeśli chodzi o sprzęgło to musisz wkładać sprzęgło od AWXa czyli 228mm które na Twoją korzyść jest tańsze :)

wrzuć fote nalepki spod tylnej kanapy, dowiesz się jaka była fabrycznie skrzynia u Ciebie zamontowana

Edytowane przez MemberA4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też się zdziwiłem pewnego dnia szukając "jabłka" na którym chodzi lewarek, musiałem wymienić bo jedynka i wsteczny zaczęły się wbijać bez żadnej różnicy. A że nie mógł gościu w serwisie załapać o co mi chodzi poprosił o VIN. I tu się dowiedziałem że przecierz powinienem mieć multitronic. Wychodzi na to że często były wymieniane na manuale.


Wysłane z mojego D6503 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też się zdziwiłem pewnego dnia szukając "jabłka" na którym chodzi lewarek, musiałem wymienić bo jedynka i wsteczny zaczęły się wbijać bez żadnej różnicy. A że nie mógł gościu w serwisie załapać o co mi chodzi poprosił o VIN. I tu się dowiedziałem że przecierz powinienem mieć multitronic. Wychodzi na to że często były wymieniane na manuale.


Wysłane z mojego D6503 przy użyciu Tapatalka


To kolego seryjnie miałeś skrzynie 6 hcf ktoś przed tobą przekombinował.74e36e7b594db11f5f8cfab0bee7925f.jpg729987d22b65635a4da130f258a4f87a.jpg

Wysłane z mojego HUAWEI VNS-L21 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jest vin mojego auta :) dzięki kolego bo nie mam u siebie naklejki w bagazniku. Teraz juz wszystko jasne :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, Fish1991 napisał:

To jest vin mojego auta :) dzięki kolego bo nie mam u siebie naklejki w bagazniku. Teraz juz wszystko jasne :)

nie skojarzyłem vinu ze zdjęciem, a sprawdź czy nie ma naklejki pod kanapą, ja u siebie tam znalazłem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...