Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B7 BKE] Wymiana silnika na AVF/AWX


Davciiio133

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, Mam takie pytanie posiadam audi a4 b7 1,9tdi 116km silnik BKE i chciałbym wsadzić 130km tylko nie wiem jakiego oznaczenia szukac? Co o tym sądzicie? 

Edytowane przez Davciiio133
  • Pomoc techniczna 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 minut temu, Davciiio133 napisał:

Witam, Mam takie pytanie posiadam audi a4 b7 1,9tdi 116km silnik BKE i chciałbym wsadzić 130km tylko nie wiem jakiego oznaczenia szukac? Co o tym sądzicie? 

Chcesz zmienić silnik, bo padł czy mało mocy?

Mógłbyś zmienić nazwę tematu, bo trochę przydługi :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

41 minut temu, Davciiio133 napisał:

chciałbym wsadzić 130km

Wybieraj , tu masz silniki z b7. 

c81a51582693.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 godzin temu, przem8 napisał:

Chcesz zmienić silnik, bo padł czy mało mocy?

Mógłbyś zmienić nazwę tematu, bo trochę przydługi :P

Dokładnie, ale chcę od razu żeby miał więcej km

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To lepiej zrób chipa... spokojnie te 140-150km będziesz miał

wymiana silnika jeżeli twój jest sprawny nie ma najmniejszego sensu,  jest możliwa, tylko nieuzasadniona ekonomicznie...

pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie silnik jest popsuty, oleju bierze mocy nie ma i jakoś klekocze i duzo pali, więc chyba naprawa się nie opłaca 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sluchaj napisze tak: wymiana silnika to nie hop siup. Podstawa to znalesc cos w lepszym stanie od tego co masz... Te auta beda mialy zwykle ogromne przebiegi. Widze ze nie znasz sie zbytnio wiec nie chce Cie urazic, ale mozesz trafic z deszczu pod rynne, sproboj zdiagnozowac co masz zepsute i dopiero podjac decyzje co dalej robic. Moze wystarczy regeneracja turbo? Moze dojdzie np dwumasa? A moze Twoj silnik to szrot?  A moze to nic powaznego? Podstawa to porzadny mechanik ktory sprawdzi co jest nie tak...

Pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawa weryfikacji czy naprawa obecnej motorówki jest opłacalna to jedno, a sam swap na AWX-a czy AVF-a to drugie :hi:

Jak chcesz wymienić goły słupek ( ubierając go w osprzęt z BKE ) to wszystko praktycznie będzie pasowało P&P :)

Ogólnie jest duża różnica jeżeli chodzi o jakość wykonania i użytych materiałów   ( na plus oczywiście ) tych starszych motorów .

Kluczowym dla powodzenia tego swapa jest znalezienie słupka w dobrej kondycji :P

Jak chcesz by po tej robocie pod maska było więcej jak 140 KM to oczywiście przydała by się turbina z AWX-a, AVF-a czy BPW.

A jak chcesz zostać przy seryjnej mocy to nawet w sofcie nie musisz grzebać :decayed:

Jeżeli chcesz więcej informacji to poczytaj temat o wymianie BPW na AVF-a , od strony mechanicznej to bardzo podobna operacja, nie będą tylko dotyczyły Ciebie kwestie różnicy pojemności skokowej i DPF-a , którego w Twoim przypadku nie ma i chyba nie będzie :D:hi::

 

Edytowane przez piotrsob1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 20.01.2018 o 15:56, alonso napisał:

To lepiej zrób chipa... spokojnie te 140-150km będziesz miał

wymiana silnika jeżeli twój jest sprawny nie ma najmniejszego sensu,  jest możliwa, tylko nieuzasadniona ekonomicznie...

pozdr

 

23 godziny temu, piotrsob1 napisał:

Sprawa weryfikacji czy naprawa obecnej motorówki jest opłacalna to jedno, a sam swap na AWX-a czy AVF-a to drugie :hi:

Jak chcesz wymienić goły słupek ( ubierając go w osprzęt z BKE ) to wszystko praktycznie będzie pasowało P&P :)

Ogólnie jest duża różnica jeżeli chodzi o jakość wykonania i użytych materiałów   ( na plus oczywiście ) tych starszych motorów .

Kluczowym dla powodzenia tego swapa jest znalezienie słupka w dobrej kondycji :P

Jak chcesz by po tej robocie pod maska było więcej jak 140 KM to oczywiście przydała by się turbina z AWX-a, AVF-a czy BPW.

A jak chcesz zostać przy seryjnej mocy to nawet w sofcie nie musisz grzebać :decayed:

Jeżeli chodzi o chcesz więcej informacji to poczytaj temat o wymianie BPW na AVF-a , od strony mechanicznej to bardzo podobna operacja, nie będą tylko dotyczyły Ciebie kwestie różnicy pojemności skokowej i DPF-a , którego w Twoim przypadku nie ma i chyba nie będzie :D:hi::

 

Czyli silkik z Passata b5 AJM 115km bedze pasował? Tylko cały osprzęt trzeba z BKE? 

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Davciiio133 napisał:

Czyli silkik z Passata b5 AJM 115km bedze pasował? Tylko cały osprzęt trzeba z BKE? 

Powinien pasować P&P :hi:

Ale osobiście szukał bym AVF-a , do tego ori turbo od niego + lekki programik i masz pod maską bez napinania 160 kucyków :decayed:

Jakbyś brał graty z jeżdżącego dawcy to bym się jeszcze zastanowił nad kompletem ze sprzęgłem i  szóstką skrzynią , a może i dawca w quattro się trafi ? :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam panowie a ja mam trochę takie pytanie z innej beczki bo nie chce zakładać nowego tematu a mianowicie zamierzam kupić audi a4 b6 z silnikiem 1.9tdi 115 BKE i właśnie o te oznaczenie mi chodzi jak to jest z tymi panewkami czy ten silnik jest jest wolny od wad czy jednak te panewki się przekręcają jak w bxe bardzo mi zależy na waszej opinii ponieważ wracam do marki i chciał bym zostać na dłużej ar 

Edytowane przez Pablosko88
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ? mam pytanie do Was  może coś doradzicie. Otóż mam silnik bke w którym już się kończy wałek, silnik chlipie 1l oleju na 10-13tys. Czasami zdążyło się też dolac płynu chłodniczego. Ogólnie silnik molowaty na niskich obrotach i nie kręci się powyzej 4. 5 tys. I co radzicie w tym wypadku, czy robić wałek, szklanki, uszczelnienie pd? Jeszcze może bym tym dolewaniem oleju się nie przejmował jak by auto odzyskało wigor ? czy może szukać silnik avf, awx? Założyć tylko dolot z egr od bke i zrobić chipa? Co sądzicie? I jak jest z miska olejowa, trzeba przekręcać od bke, i mocowanie poduszki przy pasie jest inne? Bo koszt części przy naprawie bke to 1500 plus robota, to za to idzie dopasc silniki avf ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

AVF-y z ostatniego roku produkcji miały przednią łapę już taką jak BKE , szukaj takiego słupka z pompkami i z ori turbiną najlepiej.

Przekładka wtedy to bułka z masłem , praktycznie P&P.

A, zawczasu ogarnij sobie tylko tunera , powiedz mu co i jak chcesz poskładać by powiedział czy soft ogarnie :decayed:

Po samym sofcie powinno być ze 160 koników :)

Edytowane przez piotrsob1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli nieopłacalne jest bawienie się z naprawa bke? Czyli dolot i Egr od bke musiał bym wsadzić, bo tam jest elektroniczy. Wiązka do pompek jak i elektronika powinna pasować? Tylko chipa zrobić. A jak bym to wszystko podłączył to idzie dojechać na takim sofcie? ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko tak, pod warunkiem że znajdziesz dobrego AVF-a, najlepiej jeszcze w aucie  :decayed:

Auto po zmontowaniu powinno śmigać bez problemu zanim do tunera dojedziesz :)

Z BKE przełóż świece żarowe , coś mi chodzi po głowie że są już na niższe napięcia ( sterowanie PWM ).:hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie dobrze by było dobasc silnik jeszcze w jakimś aucie, no ale z tego co widzę to może być ciężko. A jeszcze jedno pytanie co ze sprzęgłem? Czy z bke będzie dobre? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, szalonyharry napisał:

 A jeszcze jedno pytanie co ze sprzęgłem? Czy z bke będzie dobre? 

Dobre pytanie.

Na wał korbowy powinno pasować i dać się poskładać z resztą twoich gratów.

Jest tylko małe ale, w BKE zdaje się że jest sprzęgło 228 mm które może przenieść mały moment obrotowy.

W AVF-ie i AWX-ie siedzi sprzęgło 240 mm jak dobrze pamiętam , a i ono po chipie z niutem w okolicach 400 Nm potrafi się ślizgać :decayed:

Tak że wyjścia są dwa, wzmocnienie starego albo wymiana na większe z wymianą skrzyni biegów taką z AVF-a 

Jakbyś się decydował to dobre by było by ktoś potwierdził to co napisałem, bo te wiadomości wygrzebałem z pamięci , a dość długo tam leżały nieużywane i pewny na 100% ich nie jestem ...:D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W Bke można przeszczepić sprzęgło z AWX 228mm do tego musi być rozrusznik z AWX. AVf ma 240mm i nie podejdzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co wyczytałem awx oska też ma moment 285 czyli tyle samo co bke. A quattro 310. Avf tylko 310. W bke po chipie niby wzrost jest do 340. Czyli czysto teoretycznie jakiś tam margines jest na tym sprzęgle ?tak że powiedzmy przy zdrowym seryjnym avf powinni wytrzymać przy spokojnej jeździe ? no dobrze cosik już wiem, w najbliższym czasie podskoczę jeszcze do mechanika i mi ogarnie, sprawdzi silnik dokładnie. Jak będę wsadzał avf to będę informował ? A jeśli coś sobie przypomnicie odnośnie tematu to piszcie piszcie, wiedzy nigdy niezamalo ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...