Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[TDI PD] Problem z pokrywą zaworów (odmą). Niedrożna odma i kopcenie.


szukamaudi

Rekomendowane odpowiedzi

10 minut temu, kamil-vag napisał:

Jak zacznie dymić weź kawałek szmatki, odkręć korek wlewu oleju i połóż żeby Ci nie chlapalo, a żeby był swobodny przedmuch i zobacz czy przestaje dymić... 

jutro sprawdzę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spróbowałem dzisiaj odkręcić korek według porady i mam wrażenie, że zaczął kopcić słabiej. Czy w takim wypadku wszystko wskazuje na odmę? Pokrywę najlepiej wyczyścić i przedmuchać sprężonym powietrzem , czy raczej zaserwować jej dłuższą kąpiel?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

36 minut temu, kamil-vag napisał:

Zrób tak, żeby był swobodny przelot przy wdmuchiwaniu... 

Nie kumam trochę, chodzi Ci o to jak ściągnę pokrywę i będę przedmuchiwać odmę?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spróbuję, chociaż dzisiaj po rozmowie z mechanikiem stwierdził , że to raczej wina uszczelniaczy. Po dłuższym postoju puszczają olej i dlatego kopci ,aż do rozgrzania.

 

Tak to wygląda

 

Edytowane przez bongkox
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli uszczelnień nie wymieniałeś to zapewne warto to zrobić bo kultura pracy silnika może się poprawić. Niemniej zafunduj kąpiel w chemii pokrywie, to jest dużo prostsze a może rozwiązać problem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 14.07.2019 o 22:13, karol1981 napisał:

Może kogoś zainteresują zdjęcia odmy z 2.0 tdi 16v blb 

IMG_20190714_174722653.jpg

IMG_20190714_174731550.jpg

IMG_20190714_174752777.jpg

IMG_20190714_174756688.jpg

IMG_20190714_174803285.jpg

Jak zdjąć tą pokrywke?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 14.07.2019 o 22:13, karol1981 napisał:

Może kogoś zainteresują zdjęcia odmy z 2.0 tdi 16v blb 

IMG_20190714_174722653.jpg

IMG_20190714_174731550.jpg

IMG_20190714_174752777.jpg

IMG_20190714_174756688.jpg

IMG_20190714_174803285.jpg

W jaki sposób zdjąć tą pokrywke?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, KarolKrzysiek napisał:

Znalazłeś gdzieś zamienniki na allegro, bo ja do wersji BLB nie moge nie gdzie znaleźć ?

Nie, kupiłem ori, ale z niej też olej puszcza w dolot ???także szkoda kasy lepiej oil catch założyć. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, karol1981 napisał:

Nie, kupiłem ori, ale z niej też olej puszcza w dolot ???także szkoda kasy lepiej oil catch założyć. 

Masz zdjęcie jak to u Ciebie wygląda??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie co myślicie o czymś takim:

ALLEGRO.PL

Kup teraz z OŁAWA - POKRYWA ZAWORÓW 1.9 2.0 TDI 038103469R VW AUDI, na Allegro.pl, za 229 zł w kategorii {Silniki i...

 

Warto czy szkoda kasy?? Będę u sobie robił Turbo i mechanik mówi że warto wymienić pokrywę bo jest z 2001r. i odma jest już zapchana na amen.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, Lukasz_mk2 napisał:

Będę u sobie robił Turbo i mechanik mówi że warto wymienić pokrywę bo jest z 2001r. i odma jest już zapchana na amen.

Może najpierw pasowało by sprawdzić czy Pan Mechanik ma rację ?

Masz jakieś objawy niedrożnej odmy ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, piotrsob1 napisał:

Może najpierw pasowało by sprawdzić czy Pan Mechanik ma rację ?

Masz jakieś objawy niedrożnej odmy ?

Z rurki która biegnie od pokrywy do dolotu jest dość sporo oleju
Odma się zatkała (nie idzie w nią dmuchnąć).

Jadę jeszcze do mechanika i spytam czy faktycznie nie lepiej jej na noc do ropy wsadzić z tego co tu wszyscy piszą, że nie ma się w niej co zepsuć. Z drugiej strony robię turbo (do tej pory zrobione 300tkm bez żadnej ingerencji) i nie chciałbym usłyszeć, że przez odmę turbo się popsuło i gwarancja na regeneracje nie zostanie uznana (na pewno jak przyjdzie co do czego to zakład będzie szukał dziury w całym). Dodatkowo moja pokrywa jest z 2001 czyli ta "gorsza" niż po 2003.

Edytowane przez Lukasz_mk2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 12.01.2021 o 08:38, Lukasz_mk2 napisał:

Z rurki która biegnie od pokrywy do dolotu jest dość sporo oleju
Odma się zatkała (nie idzie w nią dmuchnąć).

Jadę jeszcze do mechanika i spytam czy faktycznie nie lepiej jej na noc do ropy wsadzić z tego co tu wszyscy piszą, że nie ma się w niej co zepsuć. Z drugiej strony robię turbo (do tej pory zrobione 300tkm bez żadnej ingerencji) i nie chciałbym usłyszeć, że przez odmę turbo się popsuło i gwarancja na regeneracje nie zostanie uznana (na pewno jak przyjdzie co do czego to zakład będzie szukał dziury w całym). Dodatkowo moja pokrywa jest z 2001 czyli ta "gorsza" niż po 2003.

Ja wymieniłem i święty spokój. Też maczalem wcześniej w ropie. Maczanie w ropie pomoże na chwilę. Dużo oleju mi się zbieralo przez ten mały króciec od odmy,  raz na postoju w trasie zrobiłem syf na parkingu bo większa ilość mi przeszła przez węże od podcisnienia. Teraz po wymianie auto mniej kopci,  i lepiej pracuje jeśli chodzi o dźwięk. Pokrywe też miałem starego typu,  a ona podobno że obliczona jest na 200tys km. Ja na nowej zrobiłem już 40 tys. I jest git. Ja w tym samym samym momencie wymieniłem także egr bo też poszedł olej. Bez sensu jest wymiana egr bez wcześniejszej wymiany odmy bo i tak syfu naleci. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytanie techniczne: Po założeniu nowej pokrywy z odmą dalej mam wyziewy przez bagnet i korek, leci widoczny dymek. Jak korek otworzę z bagnetu nie wydostaje się dym, tylko z korka. Korek po odkręceniu podskakuje. Jeżeli odma jest już w porządku bo na nowej też tak robi to co to może być? Chyba, że to normalne w dieslach AWX 1,9 TDi

Jacek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U siebie też tak mam. Wymieniana przy 360 tys teraz 395 tys jeździ i ma się dobrze. Jedynie tylko przez uszczelke korka pokrywy się poci. Przy ujściu bagnetu jak go przegonie a jeżdżę dużo po autostradach też pojawia się sadza ale to znikome ilości. Dla mnie jeździć,  obserwować. Mechanik po rozkreceniu układu dolotowego twierdzi że u mnie w układzie dolotowym obok intercoolera jest sporo mniej oleju niż u innych (tylko turbo się poci).  Także zabieg przyniósł oczekiwane korzyści. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...