Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Audi A4 B6 1.6 wibracje


byku136

Rekomendowane odpowiedzi

witam.

Posiadam audi a4 b6 1.6 alz 2003r 202 tys km. problem polega na tym że przenosi wibracje na budę podczas jazdy na wyższych obrotach i powyżej 3tys obrotów jest strasznie głośno w wewnątrz auta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przyczyn moze byl troche. Opony, zbieznosc, cos w zawieszeniu, lozysko, dwumas. Najpierw bym sprawdzil opony i zawieszenie w jakies stacji kontroli

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziś zauważyłem że na postoju też  delikatnie przenosi wibracje. opony nowe,zbieżność ok, zawieszenie cale nowe, poduszki silnika i skrzyni nowe, łożyska ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wcześniej było wszystko OK, czy to nowy nabytek? Pytam bo ogólnie kultura pracy tego silnika pozostawia dużo do życzenia i wiele osób jest rozczarownych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do głośności pow 3 tyś obrotów to raczej bym radził się do tego przyzwyczaić bo ten silnik już wchodzi na wyżyny swoich możliwości :)  

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wcześniej było mniej wyczuwalne.

Jest strasznie głośno jak się chce przyspieszyć lub wyprzedzić a jak sie jedzie na stałych obrotach to cicho i nie czuć tych drgań 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 godzin temu, byku136 napisał:

Wcześniej było mniej wyczuwalne.

Jest strasznie głośno jak się chce przyspieszyć lub wyprzedzić a jak sie jedzie na stałych obrotach to cicho i nie czuć tych drgań 

Sprawdź szczelność układu wydechowego tak profilaktycznie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 29.01.2018 o 00:51, PERUN_ napisał:

Wcześniej było wszystko OK, czy to nowy nabytek? Pytam bo ogólnie kultura pracy tego silnika pozostawia dużo do życzenia i wiele osób jest rozczarownych.

 

W dniu 29.01.2018 o 09:43, patryq633 napisał:

Co do głośności pow 3 tyś obrotów to raczej bym radził się do tego przyzwyczaić bo ten silnik już wchodzi na wyżyny swoich możliwości :)  

Witam,

Mam ten silnik  pracje idealnie i cicho, żadnych wibracji. Więc nie wiem czy mieliście ten silnik czy tylko kogoś wprowadzacie w błąd. Dopiero powyżej 3 tys autko fajnie się zbiera i nawet przy 5/6 tys obrotu jest cicho i nie ma żadnych wibracji. Wczesniej mialem b6 1.9 TDI 130 KM i byl dwa razy glosniejszy. Naprawdę jestem zaskoczony jak ten silnik radzi sobie aż tak z dużą budą, ale trzeba go przytrzymać na wysokich obrotach. Jedyny minus narazie jaki zauważyłem to spalanie, ale zobaczę dopiero teraz bo wczoraj wymieniałem klocki hamulcowe z przodu bo miałem zatarte i tarly juz o tarczę.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, zielony0531 napisał:

 

Witam,

Mam ten silnik  pracje idealnie i cicho, żadnych wibracji. Więc nie wiem czy mieliście ten silnik czy tylko kogoś wprowadzacie w błąd. Dopiero powyżej 3 tys autko fajnie się zbiera i nawet przy 5/6 tys obrotu jest cicho i nie ma żadnych wibracji. Wczesniej mialem b6 1.9 TDI 130 KM i byl dwa razy glosniejszy. Naprawdę jestem zaskoczony jak ten silnik radzi sobie aż tak z dużą budą, ale trzeba go przytrzymać na wysokich obrotach. Jedyny minus narazie jaki zauważyłem to spalanie, ale zobaczę dopiero teraz bo wczoraj wymieniałem klocki hamulcowe z przodu bo miałem zatarte i tarly juz o tarczę.

 

Mam cały czas samochód z tym motorem i nie mam zamiaru wprowadzać nikogo w błąd. Autor postu ma b6, tak samo jak ja, ty masz b7 więc tutaj już może być autko inaczej wyciszone. A pozatym dla kogoś może być za głośno, a dla kogoś nie robi to żadnego problemu np w moim przypadku.  Moja przy spokojnej jeździe pali 8,1l/100 a jak ją właśnie katowałem cały czas na wysokich obrotach itd to już spaliła 12l/100km, także różnica jest spora. A co do wibracji to trzeba zobaczyć czy poduszki silnika całe, mocowania wydechu i czy jest szczelny ,  nic innego mi nie przychodzi na myśl co może być przyczyną tych wibracji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 7.02.2018 o 09:35, zielony0531 napisał:

 

Witam,

Mam ten silnik  pracje idealnie i cicho, żadnych wibracji. Więc nie wiem czy mieliście ten silnik czy tylko kogoś wprowadzacie w błąd. Dopiero powyżej 3 tys autko fajnie się zbiera i nawet przy 5/6 tys obrotu jest cicho i nie ma żadnych wibracji. Wczesniej mialem b6 1.9 TDI 130 KM i byl dwa razy glosniejszy. Naprawdę jestem zaskoczony jak ten silnik radzi sobie aż tak z dużą budą, ale trzeba go przytrzymać na wysokich obrotach. Jedyny minus narazie jaki zauważyłem to spalanie, ale zobaczę dopiero teraz bo wczoraj wymieniałem klocki hamulcowe z przodu bo miałem zatarte i tarly juz o tarczę.

 

tez mam b7 sedan 1.6 alz. Czytałem gdzieś ze silnik pracuje optymalnie dopiero w granicach 3tys. Ja staram sie nie trzymać go na 2tys. tylko wrzucać niższy bieg, wiadomo ze dochodzi spalanie przy takiej jeździe ale jak założyć sobie gaz(silnik na prawdę jest do tego stworzony) to zrobisz 500km za 80zł+ :)))(tyle mi wychodzi na jednym tankowaniu nie liczę tutaj benzyny do odpalania)

 

P.S Po założeniu instalacji poczułem niewielki przyrost mocy podczas jazdy na gazie (Mam BRC). Przyjemnie jest go wkręcać na 4-5tys. obrotów bo ich po prostu nie słychać:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Fwl7 napisał:

P.S Po założeniu instalacji poczułem niewielki przyrost mocy podczas jazdy na gazie (Mam BRC).

Bzdura.

Zwiększenie mocy silnika na LPG (bez przeróbek) jest nie możliwe. Jeśli naprawdę „dupohamownia” twoja wyczuwa większą moc wynika ona jedynie z tego, że układ LPG może być bardziej sprawny od Pb. A kojarzę że z twoim silnikiem nie do końca jest wszystko OK

W codziennej praktyce osiągnięcie tych samych wyników na obu paliwach już jest sporym wyzwaniem. Dochodzi przecież skoro kilogramów do masy auta.

W ogóle to masz jakąś cudowna ta instalacje, pali tyle co nic a moc większa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, PERUN_ napisał:

Bzdura.

Zwiększenie mocy silnika na LPG (bez przeróbek) jest nie możliwe. Jeśli naprawdę „dupohamownia” twoja wyczuwa większą moc wynika ona jedynie z tego, że układ LPG może być bardziej sprawny od Pb. A kojarzę że z twoim silnikiem nie do końca jest wszystko OK

W codziennej praktyce osiągnięcie tych samych wyników na obu paliwach już jest sporym wyzwaniem. Dochodzi przecież skoro kilogramów do masy auta.

W ogóle to masz jakąś cudowna ta instalacje, pali tyle co nic a moc większa.

tez tak twierdziłem. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po wymianie klocków jest poprawa bo autko pali 2 litry mniej, ale dalej wydaje mi się trochę dużo jak źle myślę to mnie poprawcie. Jazda tylko miasto, odcinki do 4 km przy aktualnej pogodzie 11 L, ale oczywiście jazda na tzw. emeryta nie przekraczając 3 tys obrotów, co o tym myślicie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po wymianie klocków jest poprawa bo autko pali 2 litry mniej, ale dalej wydaje mi się trochę dużo jak źle myślę to mnie poprawcie. Jazda tylko miasto, odcinki do 4 km przy aktualnej pogodzie 11 L, ale oczywiście jazda na tzw. emeryta nie przekraczając 3 tys obrotów, co o tym myślicie?
Jazda w mieście w dodatku krótkie odcinki więc tutaj spalanie jak najbardziej adekwatne, silnik niedogrzany itd.

Wysłane z mojego SM-G920F przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 10.02.2018 o 10:59, zielony0531 napisał:

Po wymianie klocków jest poprawa bo autko pali 2 litry mniej, ale dalej wydaje mi się trochę dużo jak źle myślę to mnie poprawcie. Jazda tylko miasto, odcinki do 4 km przy aktualnej pogodzie 11 L, ale oczywiście jazda na tzw. emeryta nie przekraczając 3 tys obrotów, co o tym myślicie?

To dużo ci pali mi w lecie przy normalnej jezdzie 6.5 a teraz w zimie przy -10 około 8

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A mam takie pytanie bo wibracje przenosi dwumasa idzie ja zastąpić sztywnym kołem ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, byku136 napisał:

A mam takie pytanie bo wibracje przenosi dwumasa idzie ja zastąpić sztywnym kołem ?

Słyszałem że wiele osób stosowało taki zabieg w 1.9TDI więc może i by się jakoś tutaj dało to zrobić, jednak nie do końca jestem przekonany co do pracy silnika na sztywnym kole, możesz mieć jeszcze większe wibracje niż masz teraz ale jednak mogę się mylić. Ceny za DKZ idą w dół już powolutku także nie wiem czy jest sens przerabiania tego na sztywne koło, według mnie wymienisz koło dwumasowe i będziesz jeździł i jeździł bo w benzynie nie ma takich obciążeń jak w przypadku silników diesla, takie jest moje zdanie w tej kwestii. :) 

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 18.02.2018 o 04:32, byku136 napisał:

To dużo ci pali mi w lecie przy normalnej jezdzie 6.5 a teraz w zimie przy -10 około 8

Kolego coś nie chce mi się wierzyć że  w mieście ci tyle pali? To w trasie ile? 4 litry.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 18.02.2018 o 15:43, patryq633 napisał:

jednak nie do końca jestem przekonany co do pracy silnika na sztywnym kole, możesz mieć jeszcze większe wibracje niż masz teraz ale jednak mogę się mylić.

Mylisz się i to grubo. Mam jednomas tylko, że w 1.8t i nie ma żadnej, podkreślam, żadnej różnicy i 1000 zostaje w kieszeni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, zielony0531 napisał:

Kolego coś nie chce mi się wierzyć że  w mieście ci tyle pali? To w trasie ile? 4 litry.

Robię okolo 50km dziennie z czego 10km to miasto 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...