Skocz do zawartości
IGNOROWANY

1ba/ 1be


sonadores

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć, temat obniżenia zawieszenia pod włożenie większych felg na sezon męczy mnie juz z 3 msc i nie moge znaleźć konkretnego rowiązania ...

planuje na sezon zakup R18 żeby samochód nabrał przyjemnego dla oka wyglądu. Posiadam seryjne zawieszenie 1ba z naciskami na osie 1 -1010/2 - 1010

Na początku myślałem by włożyć springi pro kit -30 ale nie chce aż tak obniżać zawieszenia czyli ten pomysł odpada.

Zastanawiam sie nad włożeniem albo 18 z profilem 45 albo obniżeniem zawiechy na 1be z tym że przeszukałem duzo tematów i sam nie wiem co juz myśleć ....

sporo osób pisze ze nie żałuje zmiany z 1ba na 1be gdyż lepiej sie prowadzi, są mniejsze wychylenia na zakrętach, komfort minimalnie mniejszy

inni z kolei zmieniają z 1be na 1 ba i mimo wyglądu kozy/pontonu są zadowoleni z komfortu jazdy.

Nie rozumiem też  tego że niektórym po zmianie z 1ba na 1 be przód potrafi sie podnieść do góry :/ dreczy mnie to żeby w razie co nie było podobnie lub

po zmianie na 1be nie siadł tylko np. 1cm bo kiepsko dać ok 1tys na zawieche wraz z robocizną zeby był taki kiepski efekt.

Stąd temat który meczy co wybrać czy skusić sie na wymiane zawieszenia i jakoś dobrać kat wagowe czy cos tam zeby siadł te chociaż 1,5cm czy moze

brać 18 z profilem 45 zeby przy 1ba nie wygladał jak koza.

Dodaje fotke fury zeby było widoczne jak wyglada na 16 z profilem 55, troche wydaje mi sie ze samochód siedzi troche niżej niż u innych z tym zawieszeniem.

Moze jakies inne sugestie sie nawiną patrząc na foto

2018-01-28 12.25.36.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przód masz koza. 

Godzinę temu, sonadores napisał:

Nie rozumiem też  tego że niektórym po zmianie z 1ba na 1 be przód potrafi sie podnieść do góry :/

widocznie za mało czytałeś żeby to zrozumieć, najlepiej jak byś to przeżył na własnej skórze

Człowieku jak ty szukasz... mówi Ci coś hasło: "talerzyki przód b5"? załóż sobie, przód zejdzie 1,5cm całość wyniesie 50zł i bedzie auto stało równo.

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak masz kłaść 18” i profil 45 a dla Ciebie 30mm to duzo to odpuść temat całkiem. Szkoda Zawracać sobie głowę.
Jedyne moim zdaniem idealne wyjście by to wyglądało to standardowa opona 224/40 + amorki 1be + pro kit -30mm.
Właściwości jeżdzę bedziesz miał o wiele lepsze i będzie to wyglądać. B7 czy B6 poradzi sobie nawet na 19”. O gwincie nie wspominam bo w tym wypadku nie ma sensu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u kolegi zmienialiśmy miesiąc temu w 1.9tdi  z 1ba na 1be ,przód miał 1ba 9kat 68cm zmieniony na 1be 7kat 65cm + nowe amory,tył 1ba 11kat zmieniony na 1be 9kat ,zostały amory 1ba usiadł 2 cm ale nie pamiętam ile było i ile jest

Edytowane przez greg2505
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, tobias napisał:

przód masz koza. 

widocznie za mało czytałeś żeby to zrozumieć, najlepiej jak byś to przeżył na własnej skórze

Człowieku jak ty szukasz... mówi Ci coś hasło: "talerzyki przód b5"? załóż sobie, przód zejdzie 1,5cm całość wyniesie 50zł i bedzie auto stało równo.

Tego tematu nie widziałem jeżeli chodzi talerzyki i sie nim zainteresuje napewno, być moze za mało czytałem itp. czuje troche złośliwość w tym no ale gdybym wszystko wiedział to bym nie zakładał tematu i nie prosił o pomoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

30 minut temu, darek995 napisał:

Jak masz kłaść 18” i profil 45 a dla Ciebie 30mm to duzo to odpuść temat całkiem. Szkoda Zawracać sobie głowę.
Jedyne moim zdaniem idealne wyjście by to wyglądało to standardowa opona 224/40 + amorki 1be + pro kit -30mm.
Właściwości jeżdzę bedziesz miał o wiele lepsze i będzie to wyglądać. B7 czy B6 poradzi sobie nawet na 19”. O gwincie nie wspominam bo w tym wypadku nie ma sensu.

idealne pod względem wizualnym to jasne że takie rozwiązanie 1be + pro kit było by super, ale i dobre to napewno same 1be. Pro kity to też dodatkowy koszt. Na dobrą sprawa nie trzeba mieć 1be zeby założyć te springi. Na 1ba też by jak najbardziej pasowało takie rozwiązanie z tym ze nie chce sie bawić w obniżanie springami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

33 minuty temu, greg2505 napisał:

u kolegi zmienialiśmy miesiąc temu w 1.9tdi  z 1ba na 1be ,przód miał 1ba 9kat 68cm zmieniony na 1be 7kat 65cm + nowe amory,tył 1ba 11kat zmieniony na 1be 9kat ,zostały amory 1ba usiadł 2 cm ale nie pamiętam ile było i ile jest

ładnie siadł  :D  amory ori czy jakies zamienniki ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przód siadł tak jak chciał tył jest minimalnie wyżej ,ogólnie wizualnie jest ok,amorki monroe e2054  + nowe odboje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

idealne pod względem wizualnym to jasne że takie rozwiązanie 1be + pro kit było by super, ale i dobre to napewno same 1be. Pro kity to też dodatkowy koszt. Na dobrą sprawa nie trzeba mieć 1be zeby założyć te springi. Na 1ba też by jak najbardziej pasowało takie rozwiązanie z tym ze nie chce sie bawić w obniżanie springami.


Do 1BA to Nie wiem kto ci poleca springi do obniżenia skoro amorek prędzej czy pózniej wyleje. Nie powinno sie tak robić w przypadku 1BA. Wiem ze niektórzy moze i tak maja ale nie zaleca sie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, darek995 napisał:

 


Do 1BA to Nie wiem kto ci poleca springi do obniżenia skoro amorek prędzej czy pózniej wyleje. Nie powinno sie tak robić w przypadku 1BA. Wiem ze niektórzy moze i tak maja ale nie zaleca sie.

no własnie z tego co wiem to einbach testował springi na seryjnym zawieszeniu przy którym dostały certyfikat TUV i gdyby miało byc cos nie tak to napewno by nie miały tego certyfikatu.

Ogólnie można by rzec że  1be i -30 zejdzie ok -5mm ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, greg2505 napisał:

przód siadł tak jak chciał tył jest minimalnie wyżej ,ogólnie wizualnie jest ok,amorki monroe e2054  + nowe odboje

kolega kupił same spręzyny jakos okazyjnie że skompletował nowe amorki + odbije ? zastanawiam sie czemu nie brał całych używek.

Co do tyłu ze siedzi wyżej to jakby wyglada troche ze springi troche źle dobrane co do kategorii wagowej, chyba ze sie ułoża jakos

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no własnie z tego co wiem to einbach testował springi na seryjnym zawieszeniu przy którym dostały certyfikat TUV i gdyby miało byc cos nie tak to napewno by nie miały tego certyfikatu.
Ogólnie można by rzec że  1be i -30 zejdzie ok -5mm ?


Tak można by rzec ze ok +\- te 0,5cm zejdzie od 1BE podejrzewam ze nie więcej jak ten 1cm. Czyli miedzy kołem a nadkolem dla mnie będzie i tak japa ale wizualnie rzec można ze jest przyjemnie. Przemyśl to.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 minut temu, darek995 napisał:

 


Tak można by rzec ze ok +\- te 0,5cm zejdzie od 1BE podejrzewam ze nie więcej jak ten 1cm. Czyli miedzy kołem a nadkolem dla mnie będzie i tak japa ale wizualnie rzec można ze jest przyjemnie. Przemyśl to.

jak dobrze rozumiem to zawias 1be i pro kity będzie ok 0,5-1cm mniej niz na samym ori 1 be ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja kupowałem dla niego same sprężyny ,przód o 1 klasę wagową niżej niż u mnie , a tył tak samo jak u mnie i o ile przód siadł tak samo jak w moim aucie to tył ma wyżej , ale możliwe że to wina amorów 1ba,albo mioje trochę już zmęczone, amory chciał nowe dlatego nie szukałem kompletu, springi są dobrze dobrane bo usiadł tak jak liczyliśmy 

Edytowane przez greg2505
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

29 minut temu, greg2505 napisał:

Ja kupowałem dla niego same sprężyny ,przód o 1 klasę wagową niżej niż u mnie , a tył tak samo jak u mnie i o ile przód siadł tak samo jak w moim aucie to tył ma wyżej , ale możliwe że to wina amorów 1ba,albo mioje trochę już zmęczone, amory chciał nowe dlatego nie szukałem kompletu, springi są dobrze dobrane bo usiadł tak jak liczyliśmy 

czaje, ogólnie czytam z doborem kategorii wagowych to nie taka prosta sprawa jaki efekt moze być końcowy ogolnie :/

sprawdziłem że przód mam kat 7 a tył kat 8 i z tego co widze to zaleca sie dobrać takie same kat wagowe bo z mniejszymi nie wiadomo jak moze być ;/

chyba nie da sie jakoś dobrać tych kat. żeby auto równo stalo

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

My wzięliśmy 2 kategorie wagowe niżej i wyszło Ok, czyli ja masz 1ba 7 to wg tabeli 1be pasuje 6 , ale ja bym wziął 5 najwyżej ciut niżej siądzie niż 20mm , a tył tak samo wychodzi wg tabeli 1be 7 , ale lepiej wziąść 6

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, greg2505 napisał:

My wzięliśmy 2 kategorie wagowe niżej i wyszło Ok, czyli ja masz 1ba 7 to wg tabeli 1be pasuje 6 , ale ja bym wziął 5 najwyżej ciut niżej siądzie niż 20mm , a tył tak samo wychodzi wg tabeli 1be 7 , ale lepiej wziąść 6

ok czyl jak mam przód kat 7 ,tył kat 8 to dobrze było by wziąć 1be przód 5 ,tył 6. ale lub przód 6 tył 7. To teraz jest kwestia akurat takich amorów z springami szukać, chyba to nie za łatwe zadanie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak wychodzi z tabeli , ale ja bym bardziej szukał 5 i 6 czyli 2 kategorię niżej niż masz na 1ba

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Amory bież nowe bo nigdy nie wiadomo co trafisz w używce szczególnie przód bo sporo roboty z wymianą 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...