Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Za wysoka temperatura, Pomocy


A4 B6

Rekomendowane odpowiedzi

Dzisiaj wracając z pracy zauważyłem że wentylatory chodzą na bardzo wysokich obrotach, temperatura była na 90*, jak dojechałem do domu samochód postał chwile na wolnych obrotach to temperatura dochodziła już do 100* wentylatory na maksymalnych obrotach, jak dodałem gazu to po chwili temperatura spadła znowu do 90*.

Co może być tego przyczyną?

Termostat był wymieniany na behr w lipcu 2017 roku, pompa wody 42 tysiące kilometrów temu (koniec 2016 roku), nie ma żadnych ubytków płynu.

W czym jest problem?? Termostat?

 

 

Edytowane przez A4 B6
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nic nie cieknie.

Chyba jest to czujnik temperatury g2 komputer wskazywał 102* a g62 90*, chyba nie powinna być aż taka różnica temperatur?  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...zacznij od podstaw - czyli sprawdzenie czujników ( na bloku,przy chłodnicy ), może któryś przekłamuje ? Skoro masz LPG przyjrzał bym się również modułowi wpiętemu w układ chłodzenia ( tzw.Parownik ) pod kątem jego szczelności oraz możliwego zapowietrzenia. Sprawdzenie termostatu zostaw sobie na końcu...niewykluczone że się zawiesza...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 6.02.2018 o 19:41, A4 B6 napisał:

Czujnik temperatury 

 

Który czujnik? 

Jechalem sobie dzisiaj przez Wrocław po trasie 100 km a w mieście przejechałem około 10 km w korkach itp i nagle wskazówka na 120 stopni i pikanie, szybko zjechałem na parking zgasiłem silnik wskazówka skakała raz na 120 po kilku sekundach na 90 i znów na 120 na zgaszonym silniku a włączonym zapłonie, sprawdzałem wzrokowo brak wycieków płyn chłodniczy zawsze wlany -35 stopni,  wentylator oczywiście schłodził silnik ale.... jadąc dalej po mieście temperatura na postoju stoi na 90 a gdy jade i nie ważne czy spokojnie czy nie to wzrasta na około 100 stopni na wskaźniku, wentylator nie włącza się, dodam ze pompa wody wymieniana była przy okazji z rozrządem na skf jakieś 20 tys km temu, a czujnik temperatury ten przy głowicy (G62???) wymieniany ja nowy ale chyba jakiś zamiennik pamietam ze 60 zł kosztował.

Auto mam 3 lata i nigdy nie było problemów z temperatura latem robiłem trasy po 600 km i nic się nigdy nie działo, płyn chłodniczy był wymieniany również jakieś 20 tys temu.

prosze o jakieś rady bo nie chciałbym wydawać nie potrzebnie pieniędzy. 

 

Uwaga! Zauwazylem delikatnie mokry króciec przy głowicy ale jest to raczej już jakiś czas i płynu nie ubywa wiec nie wiem czy ma to jakiś związek z tematem. 

Za fachowe posty dziękuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja stawiam na g62. Ostatnio miałem taki przypadek u znajomego. Silnik zimny bo dopiero wyjechał  z domu a wskaźnik temp zaczął wariowac. Raz 130 raz 90 raz 50 i tak w kółko. Wentyle na maxa. Koleś wystraszony. Czujnik wymieniony i auto śmiga. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie wsiadłem do auta i po 1.5 godz stania temperatura nadal około 100, wentylator się załączył po przekręceniu stacyjki, przejechałem  10km teraz przez miasto i około 100 stopni cały czas, przejechałem 100 km wracając do domu na trasie cały czas 140km/ temperatura spadła do 90 nieco ponad po przyjeździe do domu otwieram maskę dotykam ręka silnik zimny węże wszędzie zimne( prawdopodobnie jechałem cały czas na włączonym wentylatorze) czyli nie pozostaje mi nic innego jak kupić jutro nowy czujnik przy głowicy i zobaczymy, a swoją droga to dość często ulegają awarii bo tematów dużo w internecie.....

chcialem również sprawdzić temperaturę na komputerze ale mój kabelek za 80 zł i polski darmowy VAG 4.9 oczywiście po 2 sekundach przeglądania się rozłącza eh.....

zdazylem tylko zobaczyć w błędach silnika błąd czujnika temperatury silnika i jakiś błąd magistrali can, ale to pewnie od centralki bo czasami nie otwiera z pilota i błąd modułu sterującego silnika czy coś takiego.....

 

Edytowane przez chicel
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i gitara  czujnik g62 wymieniony i wszystko gra : ) 

po nocy samochód miał nadal 90 stopni na starym czujniku, temat się napewno komuś przyda czyli w 90% objawów winny jest czujnik, u mnie koszt 32 zł : ) pozdrawiam wszystkich forumowiczów

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 10.03.2018 o 17:07, chicel napisał:

No i gitara  czujnik g62 wymieniony i wszystko gra : ) 

po nocy samochód miał nadal 90 stopni na starym czujniku, temat się napewno komuś przyda czyli w 90% objawów winny jest czujnik, u mnie koszt 32 zł : ) pozdrawiam wszystkich forumowiczów

Sprawdziłeś kolego odczyty z tego czujnika VAGiem ?
Pytam ponieważ cena "ciekawa", a też wymieniałem czujnik G62 tydzień temu na oryginalny kupiony w sklepie motoryzacyjnym nawet z logiem audi na czujniku i był to bubel... temperatura na vag oscylowała miedzy 75 a 95 stopni i silnik był niedogrzany jak powinien mimo że wskazówka pokazywała 90 nie licząc kilku sporadycznych wahnięć.  Dopiero po zamontowaniu czujnika z ASO wszystko działa jak powinno tzn. temp od 85 do 105 stopni i wentylator załącza się na pierwszy bieg kiedy powinien i termostat ładnie pracuje co pokauje vag.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety tak jak pisałem mój kabelek nie daje rady : D a nie będę płacił za sprawdzenie tego 100 zł, myśle ze wszystko jest ok aczkolwiek pewności nie ma....


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...