Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Stan Oleju


Miskovsky

Rekomendowane odpowiedzi

Witam :)

Panowie wczoraj stała się u mnie jakaś anomalia :o Nie tak dawno wymieniłem filter i olej (Filtron + Castrol 10W40 ps. Tak wiem zwalilem bo powinienem włożyć knechta i olej valvoline albo motul ale to przy następnej wymianie) Wracając do tematu mianowicie przejechałem ok.1000km no i sprawdzam bagnet A tam praktycznie na samym dole no i stwierdziłem że to jest nie możliwe żeby wypił 4l oleju dolalem 500ml i jest max na bagnecie, jak myślicie to wina bagnetu czy coś innego ?

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba byś coś odczuł:)może plastik w który wchodzi bagnet nie jest dobrze wciśnięty lub jest ułamany

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 minut temu, sitar napisał:

Chyba byś coś odczuł:)może plastik w który wchodzi bagnet nie jest dobrze wciśnięty lub jest ułamany

Bagnet cały tak samo ten plastik :)

Docisne go i sprawdzę jeszcze :)

Taki mam bagnet u siebie:256f47cd5390396f7b2b676d06693466.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Stop, stop kolego. Z tego co mnie uczyli to na bagnecie pomiędzy max i min jest różnica około 1,0 litra. To jak Tobie zniknęło 4 litry? Chyba, że zaglądałeś do miski olejowej i masz tam sucho ale to raczej już by Ci to auto nie jeździło :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, bolnyj napisał:

Stop, stop kolego. Z tego co mnie uczyli to na bagnecie pomiędzy max i min jest różnica około 1,0 litra. To jak Tobie zniknęło 4 litry? Chyba, że zaglądałeś do miski olejowej i masz tam sucho ale to raczej już by Ci to auto nie jeździło :D

Było tyle

received_1611452315577097.jpeg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może plastik wyskoczył i nie siedzi jak powinien i oleju jest ponad stan

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, sitar napisał:

Może plastik wyskoczył i nie siedzi jak powinien i oleju jest ponad stan

Docisnąć to po prostu i będzie okej ? Bo dla mnie to jest dziwne że po dolewce raptem 0.5l jest ponad stan 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A po jakim czasie sprawdzałeś ten stan oleju? I głupie pytanie - samochód nie stał pod górkę? :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trochę pokręciłeś-jak zmierzyłaś że brakuje 4 litrów?wg mnie bagnet nie dotyka dołu miski olejowej i nawet jak na bagnecie nie masz nic to olej i tak jeszcze jest 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bo nie dotyka i bagnet pokazuje jakieś ostatnie 1,5l może ciut więcej (od min do max jest 1l i poniżej reszta).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

51 minut temu, przem8 napisał:

A po jakim czasie sprawdzałeś ten stan oleju? I głupie pytanie - samochód nie stał pod górkę? :D

Sprawdzane w garażu prosta powierzchnia :) Po przejechaniu około 1000km :)

47 minut temu, sitar napisał:

Trochę pokręciłeś-jak zmierzyłaś że brakuje 4 litrów?wg mnie bagnet nie dotyka dołu miski olejowej i nawet jak na bagnecie nie masz nic to olej i tak jeszcze jest 

Doszedłem do takiego wniosku że 4l po tym ile to było przed dolewka tych 0.5l (Zdjęcia wyżej przed zalaniem i po zalaniu zaznaczone czerwona kreską) 

Co radzisz zrobić żeby bagnet dotykał dołu miski ? Zależy mi na tym bo każdy wie jak ALTki lubia olej ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie miałem w ręku bagnetu od alt ale wydaje mi się że od czerwonej do czerwonej może być 0,5 litra lub troszkę więcej. Wychodzi na to że spalił ok 0.2 -0.3 l na 1000km bo pewnie nie nalałeś oleju przy wymianie na max. Chodzi mi oto że bagnet nie dotyka miski olejowej i nawet jak na bagnecie nie ma oleju to w misce i tak jeszcze jest. A z bagnetem pewnie jest wszystko ok. Sprawdź teraz poziom oleju tak z 20 min po zgaszeniu auta i po 1000km zrób to samo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Polecam sprawdzać olej gdzieś po 5 godzinach po zatrzymaniu silnika.   Z doświadczenia wiem, że olej ścieka do miski kilka godzinek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 minut temu, sitar napisał:

Nie miałem w ręku bagnetu od alt ale wydaje mi się że od czerwonej do czerwonej może być 0,5 litra lub troszkę więcej. Wychodzi na to że spalił ok 0.2 -0.3 l na 1000km bo pewnie nie nalałeś oleju przy wymianie na max. Chodzi mi oto że bagnet nie dotyka miski olejowej i nawet jak na bagnecie nie ma oleju to w misce i tak jeszcze jest. A z bagnetem pewnie jest wszystko ok. Sprawdź teraz poziom oleju tak z 20 min po zgaszeniu auta i po 1000km zrób to samo

Możliwe że tak jest ale miara bagnetu była by tylko na Max 1l dziwnie trochę :) Jeżeli by palila 0.2-0.3l na 1000 to byłby chyba super wynik jak na ten silnik :D

5 minut temu, KierowcaTadek napisał:

Polecam sprawdzać olej gdzieś po 5 godzinach po zatrzymaniu silnika.   Z doświadczenia wiem, że olej ścieka do miski kilka godzinek.

Olej był sprawdzany O godzinie 00:30 dzisiaj w nocy a auto stało od godziny 13 w południe więc prawie 12h :)

Edytowane przez Miskovsky
Dopisanie
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

40 minut temu, doman96b6 napisał:

Między min. -max. jest 0,5l

No to mnie zszokowales, czyli ogólnie najlepiej często dolewać i nie oszczędzać na oleju w tym silniki tak ? :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bagnet ma 0,5l między min-max tak jak pisze doman. 

Co jedno pełne tankowanie sprawdzać stan oleju (na "nowym/poprawionym" bagnecie na ciepło) i ew. dolewać.
Gdyby oleju było zdecydowanie za mało to zapaliła by się kontrolka w FiSie (chyba że nie każda wersja/rocznik to ma). 

Olej w ALC'ie na czarnym bagnecie najlepiej sprawdzać na ciepło, zagrzać silnik do 90*c i po 3-4m od zgaszenia sprawdzić. ALT ma mieć odpowiednią ilość oleju w warunkach pracy. U mnie na oleju 5W40 na całkowicie zimnym silniku (12h+ postoju) a zaraz po zgaszeniu jest tylko 2mm różnicy z poziomem oleju, ale na np. 5W30 Mobil ESP była bardzo duża...

Edytowane przez Sulfur
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, Sulfur napisał:

Bagnet ma 0,5l między min-max tak jak pisze doman. 

Co jedno pełne tankowanie sprawdzać stan oleju (na "nowym/poprawionym" bagnecie na ciepło) i ew. dolewać.
Gdyby oleju było zdecydowanie za mało to zapaliła by się kontrolka w FiSie (chyba że nie każda wersja/rocznik to ma). 

Olej w ALC'ie na czarnym bagnecie najlepiej sprawdzać na ciepło, zagrzać silnik do 90*c i po 3-4m od zgaszenia sprawdzić. ALT ma mieć odpowiednią ilość oleju w warunkach pracy. U mnie na oleju 5W40 na całkowicie zimnym silniku (12h+ postoju) a zaraz po zgaszeniu jest tylko 2mm różnicy z poziomem oleju, ale na np. 5W30 Mobil ESP była bardzo duża...

Jest chyba ta opcja u mnie gdyż jak wcisne przycisk CHECK to mam po kolei: Bremse Kühlmittel Öldruck :)

Aktualnie trasa przede mną około 70km więc jak dotre na miejsce sprawdzę na ciepłym tak jak pisałeś 3m po zgaszeniu :)

 

Edit: Sprawdzone bagnet wygląda tak jak an zdjęciu po zgaszeniu silnika przetarciu go i włożeniu jeszcze raz. Sam nie wiem czy jest na Max czy też nie niby jest nad te przedzialki ale te przedzialki tak jak by suche mi się wydają :(

20180203_075100-2241x3984.jpg

Edytowane przez Miskovsky
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak nie widzisz ile oleju jest na bagnecie (bo jest czarny) to wytrzyj odpowiednio ścierkę/papier niepozostawiający pyłów i zobacz na papierze jak się odbije :P 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...