Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B6 AVF] Niebieski dym po odpaleniu i telepanie karoseria


kubus00152

Rekomendowane odpowiedzi

Na początek robił bym uszczelniacze na pompkach.  Tragedii z nimi nie ma ale na czwartym po odpaleniu przekraczają 1 na plusie , bip-y na nim też są wysokie .

Po rozgrzaniu korekcje na czwartym są już w górnej granicy normy a bip-y w normie, co może świadczyć o przedostawaniu się spalin w sporych ilościach do szyny paliwowej w głowicy na zimnym silniku, a po odzyskaniu właściwości uszczelniających przez uszczelniacze sytuacja się poprawia  :hi:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mrozów nie ma . Na czwartym zauwazylem ze wartosc dochodzila do 2.99mg/str :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie było podobnie, wymieniłem gumki na pompkach, niby była poprawa ale dalej coś dziwnie odpalał. Odkręciłem pompę vacum i założyłem. Dwie nowe uszczelka które są między pompą vacum a głowicą i jak ręką odjął. Niestety ale na tej pompę jest zasilanie i powrót paliwa zaraz obok siebie i jeżeli uszczelka w kształcie 8 nie uszczelnia dobrze to ciśnienie ucieka w powrót . Druga rzecz warto zatankować min 2 razy pod rząd na innej stacji, u mnie niestety bp ma felerne paliwo a na shell-owskiej dużo lepiej chodzi 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

33 minuty temu, rudy51 napisał:

U mnie było podobnie, wymieniłem gumki na pompkach, niby była poprawa ale dalej coś dziwnie odpalał. Odkręciłem pompę vacum i założyłem. Dwie nowe uszczelka które są między pompą vacum a głowicą i jak ręką odjął. Niestety ale na tej pompę jest zasilanie i powrót paliwa zaraz obok siebie i jeżeli uszczelka w kształcie 8 nie uszczelnia dobrze to ciśnienie ucieka w powrót . Druga rzecz warto zatankować min 2 razy pod rząd na innej stacji, u mnie niestety bp ma felerne paliwo a na shell-owskiej dużo lepiej chodzi 

U mnie odpala od strzała tylko dziwnie pracuje po odpaleniu przez parę minut :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 minut temu, rudy51 napisał:

Ale puszcza syna niebieskiego przy odpaleniu?

Nie właśnie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, rudy51 napisał:

Tak zrozumiałem z postu, to kiedy dymi ?

Pochodzi chwile jakieś 2 min i się zaczyna telepanie i dymienie . I tak przez ok 7 min później jest spokój :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 godziny temu, kubus00152 napisał:

 Na czwartym zauwazylem ze wartosc dochodzila do 2.99mg/str :/

To tym bardziej wskazuje na uszczelnienie pompki na czwartym cylindrze.

Jak masz +2,99 na czwartym to spaliny przedostające się z komory spalana do szyny paliwowej  "zapowietrzają" zasilanie pompki w paliwo, nie ma ona co pompować , silnik nie pracuje na tym cylindrze przez co telepie i dymi na niebiesko :whistling:

Jak się trochę rozgrzeje to gumki robią się na tyle miękkie że następuje poprawa uszczelnienia na tyle że wszystko z grubsza wraca do normy :hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Piotrsob1  dobrze mówi, wymień uszczelniacze. Dodatkowo jeżeli nie wymieniałeś tych dwóch uszczelek pod pompa vacum to również wymień, koszt niewielki a poprawa B. Duża. U mnie po tym zabiegu bipy z minusowych mocno spadły bliżej zera 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sam tego nie wymienie prawda ? Co potrzeba do tego zabiegu sruby jakieś + oringi, podkladki pompowtrysków ? Mniej wiecej koszta czesci ? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czy nie jest tak że to miedziana podkładka na dole pompowtrysku jest główną uszczelką zatrzymującą spaliny? Następna to dolny mały oring który z reguły jest mocno zniszczony po jednej stronie. Te wszystkie problemy to przez jednostronne mocowanie pompki.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Machina dokładnie, ale jak się wymienia to tylko wszystkie oringi wraz z podkładką miedzianą.

U mnie w sklepie motoryzacyjnym płaciłem jakoś 130 zł za kpl na wszystkie pompowtryski. Ogólnie nie jest to trudne jeżeli ma się trochę pojęcia o mechanice. Warto przy wymianie kupić 4 nowe śruby które trzymają pompowtrysk. Bo właśnie one z czasem , także od temperatury wyciągają się i pompowtrysk zaczyna mieć luz w gnieździe głowicy .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 4.02.2018 o 14:06, rudy51 napisał:

Machina dokładnie, ale jak się wymienia to tylko wszystkie oringi wraz z podkładką miedzianą.

U mnie w sklepie motoryzacyjnym płaciłem jakoś 130 zł za kpl na wszystkie pompowtryski. Ogólnie nie jest to trudne jeżeli ma się trochę pojęcia o mechanice. Warto przy wymianie kupić 4 nowe śruby które trzymają pompowtrysk. Bo właśnie one z czasem , także od temperatury wyciągają się i pompowtrysk zaczyna mieć luz w gnieździe głowicy .

Sruby w Aso czy w sklepie dostane ? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja do siebie kupowałem w sklepie, są też w ASO 

Sztuk 4

I po wymianie uszczelek pompek ustaw pompki na 180 stopni 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 4.02.2018 o 12:12, machina napisał:

A czy nie jest tak że to miedziana podkładka na dole pompowtrysku jest główną uszczelką zatrzymującą spaliny? Następna to dolny mały oring który z reguły jest mocno zniszczony po jednej stronie. Te wszystkie problemy to przez jednostronne mocowanie pompki.

Mosiężna czy tam brązowa ( na pewno nie miedziana :P ) podkładka zapewnia wstępne uszczelnienie pompki , stabilizując ciśnienie spalin oddziałujące na dolny o-ring.

Jeżeli nie zapewnia ona tej stabilizacji ciśnienia ( powierzchnie podkładki , głowicy oraz pompki przylegające do niej pokryte są np. grubą warstwą nagaru ) to dolny uszczelniacz bardzo szybko się zużywa przemieszczając się góra-dół w swojej szczelinie w której jest osadzony :decayed:

A nieszczęsne mocowanie pompki jedną śrubką przykłada się do tego zużycia pełną gębą , bo dociśnięte jedną stroną do gniazda i w dodatku kiwające się pompki potęgują zużycie uszczelniaczy :whistling:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 4.02.2018 o 14:06, rudy51 napisał:

 

Edytowane przez kubus00152
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...