Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Pomiar spalin - lambda nie zgodna z lambdą ECU


HatefulEvil

Rekomendowane odpowiedzi

Byłem dziś na holernym TUVie i nie licząc paru rzeczy na które byłem przygotowany i mam umówione terminy żeby to ogarnąć, wyszedł problem ze spalinami. Mianowicie mimo, że emisja ch* wie czego tam jest spoko, to nie pasuje im, że lambda w kompie źle pokazuje, bo była cały czas podczas ich testu na ponad 1.2 (nawet nie wiem czy to znaczy że ubogo,że bogato, czy że jeszcze co innego). Gościu stwierdził, że skoro auto nie sprawia ogólnie problemów w trakcie jazdy, to załatanie dziury w rurze przy środkowym tłumiku od strony katalizatora powinno rozwiązać problem. Nie chce mi się jednak wierzyć, żeby tak odległa nieszczelność od lambdy mogła wpływać jakkolwiek na odczyty. Jest ktoś w stanie mi coś doradzić? Z wątku na forum vw o diagnostyce sond lambda i katalizatorów niestety nie wiele rozumiem. Przyszły tydzień mam urlop w polsce i musiałbym to ogarnąć.

Edytowane przez HatefulEvil
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Okej poszedłem do auta z lapkiem. Testy obu sond wypadły "OK"; test kata wypadł "OK". Jedyne co udało mi się ogarnąć, że się nie zgadza, to to że na 1 kanale w ostatnim bloku, cyfra piąta jest stale 0 " Układ regulacji lambda NIE działa prawidłowo". Co to może oznaczać? Dodam, że mam wadliwą listwę wtryskową i jeden wtrysk powoduje wypadanie zapłonu na biegu jałowym, ale normalnie podczas jazdy nie da się stwierdzić żadnych problemów (będę z tym jechać na reklamację w przyszłym tygodniu), ale czy mogłoby to wpłynąć na test spalin na benzynie (oba wychodziły ponad te 1.2)?

EDIT nie udało mi się rozszyfrować grupy 30 bo mam tam nie po 3 bity a 5 i 4.

Edytowane przez HatefulEvil
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, wrestling1000 napisał:

Ile jest w bloku 32 i 33. Dziura za kątem nie wpływa na nic. 

 

Na 32 jest około 1% dla jałowego i jakoś 8,5% dla jazdy - tylko co do jazdy jak ostatnio patrzyłem jak to działa, to zakładałem że to jest względnie stała liczba która powoli zmienia się w górę i w dół, a w trakcie jazdy zmieniało się praktycznie co chwilę i to dość sporo... Czy ta "stała wartość" jest stała, ale np tylko dla danych obrotów i obciążenia i dlatego w trakcie jazdy przy różnych prędkościach pokazuje inne rzeczy?

W 33 z tego co kojarze na benie przed skasowaniem korekt było raz stałe 0 a raz od -5 do 0 bodajrze i wtedy napięcie było 1,3-1,4, a jak usunąłem błędy (czyt. skasowałem korekcje) to napięcie wzrosło do 1,6-1,7 .

Druga rzecz to to, że może w kompie serwisowym wartość lambda była odczytywana ze spalin, a nie z ECU? Ktoś coś wie? Bo jeśli tak to w sumie mogło zasysać trochę powietrza przez tą dziurę i rozrzedzać spaliny? Podczas przegazówki na postju z tego co pamiętam lambda nie przekroczyła ani razu 1.1 chyba, że po wpięciu interfejsu do badania spalin działa to inaczej.

Edytowane przez HatefulEvil
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Błedu od kata nie masz? Ta dziura o ile jest za katalizatorem to nie ma żadnego negatywnego wpływu oprócz tego że jest głośniej. Nie patrz na napięcie sądy tylko na procenty. Skasuj błędy i przejedź się ok 10km na będzie najlepiej trasa. Zapisz 32 i 33. Znowu skasuj i daj na LPG i to samo. 

A może nie masz już katalizatora i to by wtedy wszystko klumaczylo z tymi spalinami

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, wrestling1000 napisał:

Błedu od kata nie masz? Ta dziura o ile jest za katalizatorem to nie ma żadnego negatywnego wpływu oprócz tego że jest głośniej. Nie patrz na napięcie sądy tylko na procenty. Skasuj błędy i przejedź się ok 10km na będzie najlepiej trasa. Zapisz 32 i 33. Znowu skasuj i daj na LPG i to samo. 

A może nie masz już katalizatora i to by wtedy wszystko klumaczylo z tymi spalinami

Nie mam żadnych błędów. Chyba emisja CO2 by się nie zgadzała zbytnio jakby katalizator był nie sprawny? Po południu wypełznę z chaty to zrobię to 32 i 33; w sensie nie logować przez te 10km tylko zapisać to co będzie tam pokazane jak już się zatrzymam na postoju?

EDIT. a co do kata to powinien być na miejscu, bo to w niemczech. Zreszt w książce serwisowej jest nawet wbit, że był wymieniany czy tam odnawiany przy 222k km

Edytowane przez HatefulEvil
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To na przeglądzie ci powiedzieli że przekracza emisję spalin? Kata nie da się naprawić tylko wymiana no a skoro Niemcy to pewnie Ori kata wsadzili. 

Tak po 10 km zrób fote potem skasuj bledy engine nawet jak ich nie ma żeby korekty się skasowały. Jak chcesz to możesz też zrobić logi dynamiczne 02 , 33, 20

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, wrestling1000 napisał:

To na przeglądzie ci powiedzieli że przekracza emisję spalin? Kata nie da się naprawić tylko wymiana no a skoro Niemcy to pewnie Ori kata wsadzili. 

Tak po 10 km zrób fote potem skasuj bledy engine nawet jak ich nie ma żeby korekty się skasowały. Jak chcesz to możesz też zrobić logi dynamiczne 02 , 33, 20

Nie emisja właśnie była spoko, tylko lambda powyżej 1.2. Niestety ja byłem nie przytomny, bo po nocce, bo tak to bym zapytał od razu czy ten wynik to jest odczytany z ECU w który de facto byli wpięci, czy mieszankę też czytali sensorem w wydechu, bo jeśli to drugie to faktycznie jest szansa z tą dziurą o czym sam diagnosta wspomniał i zgadzałoby się dlaczego auto nie ma z tym problemu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Co to za parametr 1.2, jeżeli to korekta długoterminowa określona w procentach to wszystko w normie wręcz wzorowo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 minut temu, wrestling1000 napisał:

 Co to za parametr 1.2, jeżeli to korekta długoterminowa określona w procentach to wszystko w normie wręcz wzorowo

Wydaje mi się, że to to co jest w grupie 31. Wypełzam z domu pewnie do 2 godzin odezwę się z logami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak bym miał emisję to byś miał czeka z drugiej sondy o niesprawności katalizatora. Nie wydaje mi się że diagnosta podłączał się do ECU bo niby po co, wsadza w rurę sondę i widzi czy auto przekracza emisje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak bym miał emisję to byś miał czeka z drugiej sondy o niesprawności katalizatora. Nie wydaje mi się że diagnosta podłączał się do ECU bo niby po co, wsadza w rurę sondę i widzi czy auto przekracza emisje
Do kompa był wpiety pytanie po co.

Wysłane z mojego E6633 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dobra na benie jest w 32 1.1 oraz 0.8 w 33 wachało się od -3 do +3

na gazie jest w 32 -0.2 oraz 12.5 w 33 wachało się od -4 do +5 jakoś.

Wychodzi an to że gaz znowu do podciągnięcia - i tak miałem jechać bo listwa szwankuje więc leci na gwarancje.

Tylko, że lambda u nich na kompie nie zgadzała mi się ani na benie ani na gazie, wieć wychodzi na to, że oni to chyba czytali ze spalin a nie z ecu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

LPG do regulacji powinno być w przedziale od -5 do 5  ty masz 12,5 czyli trochę ubogo mało gazu. Nie ma błędów także nie szukaj dziury w całym. Na LPG to nawet bez kata przechodzi test spalin. Może w Niemczech inne normy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, wrestling1000 napisał:

LPG do regulacji powinno być w przedziale od -5 do 5  ty masz 12,5 czyli trochę ubogo mało gazu. Nie ma błędów także nie szukaj dziury w całym. Na LPG to nawet bez kata przechodzi test spalin. Może w Niemczech inne normy

Ostatnio mi ktoś pisał o 10 w długoterminowych. Ja nie szukam dziury. Nie przeszedł mi przeglądu i muszę to zrobić :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Korekty im bliżej zera tym lepiej. Ogólnie przyjęta norma wynosi +/-10 i to uznaje się za granicę tolerancji. Jakby mieściło się w granicach +/-5 to byloby praktycznie idealnie :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To naprawdę nikt nie jest mi w stanie potwierdzić, że lambde na przeglądzie mierzą swoim przyrządem ze spalin a nie przez ECU?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Okej byłem w Polsce na stacji. Wszystko jest odczytywane ze spalin - w tym mieszanka paliwowo powietrzna. Lambda (na kompie diagnostycznym, nie w ecu) po zaspawaniu tłumika dalej nie spełnia normy i wynosi 1.2 i jestem w czarnej d*pie...

Wysłane z mojego E6633 przy użyciu Tapatalka
 

Edytowane przez HatefulEvil
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skasowałem korekty; pojeździłem na samej benie na wszelki wypadek zanim udam się do gazownika i niestety wyszło to samo - ECU lambda: 1, ze spalin: ~~1.2 .

duck my life

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Byłem u kolejnego mechnika z wydechem. Zatykali tłumiki końcowe; przegazowywałem go; zagwarantował mi, że wydech jest szczelny.

Porobiłem logi na benie: 1, 31 ; 2, 33 ; 3, 20 ; 115, 118

Grupa 32 przed kasowaniem błędów po przejechaniu na samej benie jakichś 50 km wyglądała następująco: 0.8 / 3.1 .

Auto jeździ bez najmniejszych problemów; porobiłem testy lambd i katalizatora i według systemu wszystko ok; jedynie obroty skaczą o 40, co jestem wstanie stwierdzić dopiero po zajrzeniu do vaga i na jałowym i wyrzej - co mogłem zauważyć przy testowaniu lambd i katalizatora kiedy obroty blokowały się gdzieś na 2k.

Proszę czy jest mi ktoś w stanie powiedzieć czy można  z tych logów jednoznacznie wywnioskować, że lambda jest sprawna, albo że może przekłmywać o te 0.2 (w sumie jakby zamiast na 1 chodziła na 1.2 to chyba silnik byłby trup po paru k km jakby było tak ubogo...). Mimo to może ciula o te 0.2 i podaje mniejsze dawki paliwa czy coś? Kurde już rozkładam ręce :kwasny: wiedziałem, że jak się dosapią do czegoś ze spalin to będę w czarnej d*pie :(

 

Edytowane przez HatefulEvil
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...