Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Elektrozawór turbiny - jaki?


petrosdbz20

Rekomendowane odpowiedzi

Hej. Jakiś czas temu miałem regenerowaną turbinę i od tego czasu wyskakiwał mi check z błędem ubogiej mieszanki. Mój mechanik stwierdził szwankujący elektrozawór turbiny, przez co przeładowuje.
Wyjął zawór, którego zdjęcie wstawiłem na dole. Jego oznaczenie to 06f 145 710 c.
Szukał w serwisach takiego samego, ale nigdzie nie było identycznego. I tu moje pytanie:
Dlaczego przy wyszukiwaniu po powyższym nr wyskakują mi zawory z inną końcówką? O takie:
thumb?id=964712&lng=pl&e=&m=1

Jaka jest szansa, że będzie ok?
Na allegro znalazłem parę używek takich samych jak u mnie, ale nie mam pojęcia czy jest sens kupować używkę.
Aktualnie jeżdżę na starym, ale bawię się z tą turbiną już od ponad 2 miesięcy i chciałbym jednak zakończyć ten temat, a szkoda mi trochę kasy na nową, kiedy przed chwilą tą regenerowałem.
 

SAVE_20180205_095557.jpeg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jest zawór DV, który upuszcza ciśnienie przy zdjęciu nogi z gazu, turbo przeładowywać może przez uszkodzony zawór N75 który reguluje pracą gruszki otwierającą westgate w turbo. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do zaworów DV te montowane w turbo mają chyba ze 3 wersje bo je producent poprawiał, różnią sie literką na koncu koszt w aso to ok 240zł jak dobrze pamiętam, są również wersje przy k04 które DV mają na wężu obok pokrywy silnika, ale w a4 nie występują. Ten zawór nie bedzie powodować przeładowania, winna leży albn w n75, źle wyregulowanej gruszce. Najlepiej zrób logi 115+118 i wrzuć tutaj 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, lukaszlsw napisał:

To jest zawór DV, który upuszcza ciśnienie przy zdjęciu nogi z gazu

To może źle zrozumiałem lub mój mechanik źle się wyraził. Jeździł na diagnostykę i facet od kompa wskazał mu ten zawór. Mogłoby się to nawet zgadzać, bo miałem wrażenie, że check zapala się po puszczeniu gazu.
Jeżeli to jednak byłby ten zawór, to spokojnie można go zastąpić tym z pierwszego zdjęcia lub np. takim o nr zakończonym G:
https://www.olx.pl/oferta/zawor-dv-turbiny-06f145710g-2-0tfsi-nie-06f145710c-nowy-oem-CID5-IDrxbT1.html#050426154e

?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poszukałem trochę i wyczytałem, że najnowszy i niby najlepszy jest zawór o oznaczeniu 06H 145 710 D.
To prawda? Również ma inne zakończenie, ale rozumiem, że jednak są zgodne ze sobą i pasują wymiennie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W jakim celu chcesz zmieniać dv skoro twoje turbo trzyma zadane cisnienie i wstaje bardzo ładnie? Zmień lepiej mechanika :D 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, lukaszlsw napisał:

W jakim celu chcesz zmieniać dv skoro twoje turbo trzyma zadane cisnienie i wstaje bardzo ładnie? Zmień lepiej mechanika :D 

Więc to normalne, że w okolicach 1200 obr ciśnienie wynosi prawie 1000 przy oczekiwanych niecałych 400, a zaraz potem jest mniejsze niż oczekiwane?
Szczerze to już mam dość mojego mechanika, ale nie mam nikogo innego. Po ostatniej regeneracji turbo wywalało mi błędy z ubogą mieszanką na jałowym i czasem wypadanie zapłonu. Zostawiłem mu samochód na tydzień, miał ogarnąć z komputerem. Odebrałem samochód z wymienioną uszczelką kolektora wydechowego i diagnozą padniętego DV. Teraz to w ogóle dziwne rzeczy się dzieją, bo po odpaleniu i wyłączeniu ssania, przy 800 obrotach samochód się krztusi i ciągle mam check engine (wcześniej przynajmniej po paru dniach gasł).
Czytałem, że logi wystarczy do 4000,  poza tym zbrakło mi prostej na więcej. Przy okazji sczytałem błędy:
 

008801 - Boost Pressure Control Valve (N249) 
               P2261 - 008 - Mechanical Malfunction - Intermittent
             Freeze Frame:
                    Fault Status: 00101000
                    Fault Priority: 0
                    Fault Frequency: 2
                    Reset counter: 255
                    Mileage: 162521 km
                    Time Indication: 0

             Freeze Frame:
                    RPM: 3536 /min
                    Load: 9.8 %
                    Speed: 134.0 km/h
                    Temperature: 87.0°C
                    Temperature: 13.0°C
                    Absolute Pres.: 980.0 mbar
                    Voltage: 13.843 V

000256 - Mass Air Flow Sensor (G70) 
               P0100 - 004 - Supply Voltage - Intermittent
             Freeze Frame:
                    Fault Status: 00100100
                    Fault Priority: 0
                    Fault Frequency: 1
                    Reset counter: 255
                    Mileage: 162539 km
                    Time Indication: 0

             Freeze Frame:
                    RPM: 0 /min
                    Load: 0.0 %
                    Speed: 0.0 km/h
                    Temperature: 15.0°C
                    Temperature: 12.0°C
                    Absolute Pres.: 990.0 mbar
                    Voltage: 11.684 V

008583 - Bank 1; System too Lean at Idle 
               P2187 - 004 -  - MIL ON
             Freeze Frame:
                    Fault Status: 11100100
                    Fault Priority: 0
                    Fault Frequency: 1
                    Reset counter: 255
                    Mileage: 162546 km
                    Time Indication: 0

             Freeze Frame:
                    RPM: 815 /min
                    Load: 16.5 %
                    Speed: 0.0 km/h
                    Temperature: 70.0°C
                    Temperature: 16.0°C
                    Absolute Pres.: 990.0 mbar
                    Voltage: 13.843 V

001287 - Idle Control System RPM 
               P0507 - 001 - Higher than Expected. - Intermittent
             Freeze Frame:
                    Fault Status: 00100001
                    Fault Priority: 0
                    Fault Frequency: 6
                    Reset counter: 255
                    Mileage: 162570 km
                    Time Indication: 0

             Freeze Frame:
                    RPM: 910 /min
                    Load: 14.5 %
                    Speed: 0.0 km/h
                    Temperature: 93.0°C
                    Temperature: 14.0°C
                    Absolute Pres.: 980.0 mbar
                    Voltage: 13.970 V

000768 - Random/Multiple Cylinder Misfire Detected 
               P0300 - 008 - 
             Freeze Frame:
                    Fault Status: 01101000
                    Fault Priority: 0
                    Fault Frequency: 1
                    Reset counter: 255
                    Mileage: 162708 km
                    Time Indication: 0

             Freeze Frame:
                    RPM: 790 /min
                    Load: 28.6 %
                    Speed: 0.0 km/h
                    Temperature: 46.0°C
                    Temperature: 33.0°C
                    Absolute Pres.: 990.0 mbar
                    Voltage: 13.335 V

000769 - Cylinder 1 
               P0301 - 008 - Misfire Detected
             Freeze Frame:
                    Fault Status: 01101000
                    Fault Priority: 0
                    Fault Frequency: 1
                    Reset counter: 255
                    Mileage: 162708 km
                    Time Indication: 0

             Freeze Frame:
                    RPM: 1417 /min
                    Load: 28.2 %
                    Speed: 17.0 km/h
                    Temperature: 47.0°C
                    Temperature: 24.0°C
                    Absolute Pres.: 990.0 mbar
                    Voltage: 13.589 V

000771 - Cylinder 3 
               P0303 - 008 - Misfire Detected
             Freeze Frame:
                    Fault Status: 01101000
                    Fault Priority: 0
                    Fault Frequency: 1
                    Reset counter: 255
                    Mileage: 162708 km
                    Time Indication: 0

             Freeze Frame:
                    RPM: 1417 /min
                    Load: 28.2 %
                    Speed: 17.0 km/h
                    Temperature: 47.0°C
                    Temperature: 24.0°C
                    Absolute Pres.: 990.0 mbar
                    Voltage: 13.589 V

000772 - Cylinder 4 
               P0304 - 008 - Misfire Detected
             Freeze Frame:
                    Fault Status: 01101000
                    Fault Priority: 0
                    Fault Frequency: 1
                    Reset counter: 255
                    Mileage: 162708 km
                    Time Indication: 0

             Freeze Frame:
                    RPM: 1417 /min
                    Load: 28.2 %
                    Speed: 17.0 km/h
                    Temperature: 47.0°C
                    Temperature: 24.0°C
                    Absolute Pres.: 990.0 mbar
                    Voltage: 13.589 V

Readiness: 0000 0000

Serio, nie wiem już co robić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...