Skocz do zawartości
IGNOROWANY

A4 B7 1.8T 163km wykres do analizy na PB i LPG


rafiki5

Rekomendowane odpowiedzi

Witam forumowiczów,

 

Zacznę od tego, że dzisiaj pojechałem do pobliskiego warsztatu zajmującego się chip tuningiem w mojej okolicy na hamownię w celu porównania fabrycznej mocy na benzynie i LPG. Ciągle mam wrażenie, że auto na benzynie lepiej się zbiera od niższych obrotów i jest bardziej elastyczniejsze niż na LPG. Na miejscu okazało się, że ten warsztat nie posiada hamowni tylko podpina jakieś ustrojstwo do tylnego koła i wykonuje pomiar w warunkach drogowych na laptopie... Zdziwiłem się strasznie bo na stronie nic o tym nie pisali, a i przez telefon nikt mnie o tym nie poinformował.. Odrazu zapaliła mi się lampka czy to nie jakiś warsztat pseudo tunera ale skoro już przyjechałem to chciałem wykonać ten pomiar. Najpierw wykonał pomiar na benzynie, a następnie na LPG ( nie wiem czy to istotne- w aucie w sumie 3 osoby ). Według jego wykresów pokazało zaledwie 151KM na PB I LPG  ( wykres PB to ten minimalnie wyższy). Stwierdził że auto jest zamulone i nie ciągnie za dobrze, a powyżej 3700Rpm turbo ma wahania - pompuje, przestaje i znów pompuje. Dziwi mnie to bo podczas jazdy jest to kompletnie nie wyczuwalne więc z kąd ten wykres? Zdziwiło mnie jeszcze te 285Nm, seria ma 225Nm więc z kąd te wartości, zapytałem tunera to nawet nie wiedział, że fabrycznie ma 225Nm i w sumie to mi nie odpowiedział na to pytanie. Żenada lekko mówiąc. Co wy myślicie o tych wykresach? Czy wogóle pomiar na tym sprzęcie może być wiarygodny?

Napiszę jeszcze, że około 15 tys. km temu wymieniałem wszystkie filtry, 4 cewki + świece zapłonowe, nową przepływkę na Ori Boscha i sprawdzałem DV- okazał się sprawny.                               Auto wcześniej wywalało checka i turbo raz ciągnęło, a raz wcale nowa przepływka rozwiązała problem i od tamtej chwili spokój.

Poniżej wykres

A4 1.8T pomiar.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Takie ustrojstwo jak to nazwałeś może być w miarę wiarygodne. Zrób podstawowe logi dynamiczne i będzie coś więcej można powiedzieć. Poza tym jeśli to byłby fachowiec to sam by to zrobił albo chociaż zaproponował :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam korzystam z tej hamowni jak operator kiepski to i wykres do d...y, to ustrojstwo jak to nazwałeś to dynomet, i przy dobrym operatorze, a ten raczej słabiuteńki wykresy między rolkami a dynometem to parę koni i parę nm różnicy, a to nazywa się błąd pomiarowy. Z tej hamowni korzysta przynajmniej kilku chłopaków zajmujących się programami na tym forum i żaden nie narzeka. Pomiar był wykonywany na tym samym odcinku drogi ? Auto ważone czy waga na oko ?

Edytowane przez Tom A4
  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobrze wiedzieć, pierwszy raz widziałem taki sprzęt. Spodziewałem się hamowania z prawdziwego zdarzenia. Co do wagi to wziął ją z dowodu rejestracyjnego i dodał wagę pasażerów. Pomiar wykonywany był na tym samym odcinku drogi. A z kad taki wysoki moment obrotowy skoro stwierdził że auto muł. Mogę ewentualnie na dniach zrobić samemu logi dynamiczne na benie. Mam kabelek to powinienem to ogarnąć 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ok czyli wiemy gdzie babol jest to waga ,a ten operator policzył wagę, gratów w bagażniku? wagę paliwa? ile waży twoje auto wg dowodu ? Ta hamownia ma zasadę działania podobną do inercji czy obciążeniówki tam rozpędzasz wagę rolek tu auta, podobnie z oporami. 

Edytowane przez Tom A4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Według dowodu waży 1525kg, widzę że dodał 245kg czyli dokładnie tyle co nasza waga bo nas pytał ile ważymy mniej więcej. Nie dodał wagi paliwa i gratów od instalacji gazowej ale czy to by była aż taka różnica w mocy? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak policz że np butla z lpg w jakimś stopniu napełniona waży około 50 kg ( teoretycznie bo nie wiemy jaka masz butle) plus to co jest w bagażniku i waga całej instalacji to kolejne pare kg czyli kolejna osoba o wadze 70-80 kg podaję to tak na oko ale przy takiej różnicy wagi wychodzą dziwne pomiary i tak jak u ciebie zawyżone Nm.

Edytowane przez Tom A4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kreski to sobie mozna w paintcie namalowac. Kolego zrob logi dynamiczne jak Bog przykazal i wtedy bedziemy mogli rozmawiac o tym co sie dzieje :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrobiłem dziś logi dynamiczne. Może one coś pokarzą, proszę o analizę :mellow:

http://vaglogi.pl/log-115_118_moqRPT.html

http://vaglogi.pl/log-002_033_mgDa99.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, rafiki5 napisał:

Zrobiłem dziś logi dynamiczne. Może one coś pokarzą, proszę o analizę :mellow:

http://vaglogi.pl/log-115_118_moqRPT.html

http://vaglogi.pl/log-002_033_mgDa99.html

Zdrowa seria.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli tak jak napisałem wcześniej,  kiepski operator Dynometa jeśli oni robią takie babole przy pomiarach to strach pomyśleć co się dzieje po ich programie :facepalm:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie tak jak piszesz. Najlepsze jest to że oferują Chipa za jedyne 800zl z tygodniowym okresem próbnym i klient decyduje czy chip zostaje czy oddają kasę. 

Dzięki wszystkim za pomoc, teraz jestem przynajmniej spokojny o auto i można robić Chipa u porządnego tunera 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokladnie tak jak mowisz, ja bym sie bal dac im auto do softu jak nie potrafia nawet pomiaru normalnie wykonac :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...