Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Problem z ogromnym spalaniem.


Randor

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Mam problem ze swoim 1.8 ADR. Za 100zł robię ok 80km po mieście. Totalna tragedia. W aucie dość znacznie czuć zapach paliwa. Komp nie pokazuje żadnych błędów. Sonda lambda została wymieniona ok 3 msc temu i bez zmian. Od czego zacząć diagnozę?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oprócz wysokiego spalania wszystko ok? Sprawdziłbym w pierwszej kolejności czy jest szczelny dolot i przepływkę.

Edytowane przez Przemek.1997
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja sprawdził bym sondę jak pracuje . Czuć paliwo - więc dawka jest za wysoka , albo gdzieś cieknie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem ostatnio dość podobny problem, auto paliło jak smok, też czułem benzynę. Do tego miałem błędy od mieszanki i przepływki co skierowało moją uwagę właśnie w tamtym kierunku. Dlatego pytam autora czy po za wysokim spalaniem są jakieś objawy jeszcze. Sonda stała wysoko (no bo nie miała wyjścia skoro miał dawkę na słonia), przepatrzyłem dolot (okazało się że odma była pęknięta) ale to nie wiele dało, błąd przepływki dalej był i wartości przekłamywał (ok 4 g/s na jałowym na max było tylko ok 60 g/s), podmieniłem go na ori używkę- jeszcze gorzej, już nie mógł zapalić bo się dławił paliwem (wartości już nie sprawdzałem w takim stanie rzeczy). Dopiero jak kupiłem nówkę oryginał problem ustał. Żadnych błędów, sonda pracuje idealnie a spalanie spadło kolosalnie (ostatnio 8l/100 przy jeździe mieszanej na terenie górzystym, na takim mieszkam). 

Edytowane przez Przemek.1997
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na początek szukaj wycieku. Toż to wychodzi ~30l/100km.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja jak miałem problem z przeływką, za dużo pokazywała to palił więcej, ale nie aż tyle. Do tego błąd MissFire się pojawiał. Przy buscie wtryski były otwarte na maxa i zalewało motor aż tak że brakowało iskry.

Zrób logi, powinny coś pokazać.    

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No u kolegi błędów podobno niema więc albo faktycznie wyciek , a możliwe że odma.  Jak by nie patrzeć wszystko po kolei trzeba sprawdzać. Szczelność do lotu , odmę , wycieki  itd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za liczny odzew w temacie. Przepływka pokazuje ok 90-100g/s pod obciążeniem (3 bieg ok 6tyś rpm) i z tego co pamiętam 3-4 na postoju. Sonda została wymieniona na nowa boscha i jest bez zmian (sonda pracuje cały czas na minusie tak jakby chciała zmniejszyć ilośc paliwa ale się to nie udaje, jakby wtryski lały). Sporadycznie pojawia się błąd przekroczenia jakiegos limitu dawki ( 00561 - Mixture Adaptation 15-00 - Adaptation Limit (Add) Not Reached ). Pojawia się on co kilka dni ale tylko po ostrzejszej jeździe (powiedzmy od 4.5 tyś rpm w górę). Dolot jest raczej szczelny, przynajmniej ja nic nie znalazłem. Zrobiona jest także wolna odma także stan tej rurki nie jest istotny. Czujniki spalania stukowego pokazują dość spore wartości szczególnie na paliwie 95 oktan (czasem ponad 9.0)

Do tego silnik ma takie jakby wypadania zapłonów na biegu jałowym. Raz bardziej raz mnie ale są i kultura silnika nie jest za ciekawa.

Edytowane przez Randor
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...