Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Żarówki LED H7, czy warto ?


BEX4

Rekomendowane odpowiedzi

Jakie LEDy polecacie w miejsce żarówek drogowych ? Mijania mam xenony ale na długie (wiadomo żadko się ich używa ale jednak) chciałbym jakieś LEDY. Co polecacie aby dobrze świeciły ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kupiłem led cob 3000lm, założyłem jedną i czekam na wieczór żeby sprawdzić dokładną barwę i linię odcięcia..
wszystko pasuje bez problemu, nie trzeba nic rezać.

 

GaLYeWX.jpg

UgHl8A4.jpg

kI06wXI.jpg

T3vwq6v.jpg

8Rh0vKS.jpg

 

/////////////////////////////////////edit

 

 

efekt jest obiecujący, linia odcięcia jest wyraźna, nie ma poświaty jak na hidach.
ledy 3000lm świecą lepiej od philipsa night vision (żółta strona), mam nadzieję że wytrzymają więcej niż philipsy (10000km).
na postojówkach mam silikonowe ledy z barwą 5500k.

UsPqFs2.jpg

mj0fsDZ.jpg

QXh9x8l.jpg

 

Edytowane przez tracer123
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 27.02.2018 o 07:42, Lukasz_N napisał:

Przecież drogowe też są H7. Masz wszystko opisane w tym wątku.

No i właśnie w miejsce drogowych H7 chcę zamontować LED ale czytałem opinie że LEDy świecą mocno ale na bliskie odległości, im dalej tym światło bardziej się gubi. Jak wiadomo światła drogowe są takie które powinny świecić na odległość ponad 300m bez ukierunkowanego strumienia i linii odcięcia jak to ma miejsce w przypadku mijania, więc przy wyborze nie obchodzi mnie które LEDY będą miały lepszą linię odcięcia itp.tylko które będą świecić jaśniej na dalekiej odległości. Takich LEDów szukam i proszę o pomoc w ich wyborze. Wiem że są osoby które mają fabrycznie XENON w mijania a w miejsce dorogowych H7 montowały LEDy, prosiłbym je o wrzucenie zdjęcia jak to świeci po zmroku.

Edytowane przez pawlo_SL
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie dawno przyleciały mi żarówki zamawiane na ali - Nighteye o łącznej mocy 60W, 10000 lumenów z chipem ZES LUMILEDS LED i oryginalnej barwie 6500K, dodatkowo dołączone dwa filtry: 3000K i 8000K. Wczoraj zainstalowałem i jest mega różnica, światło jest bialutkie. Żarówki zaprojektowane pod lampy halogenowe. Mieszczą się w lampę jedynie przetwornica musiała pójść na zewnątrz. Minus jak narazie to błąd spalonej żarówki. Wrzucę za niedługo jakieś zdjęcia z jazdy.

Prezentacja żarówek:

 

IMG_20180228_155621.jpg

IMG_20180228_163108.jpg

 

Edytowane przez hejneken
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, pawlo_SL napisał:

No i właśnie w miejsce drogowych H7 chcę zamontować LED ale czytałem opinie że LEDy świecą mocno ale na bliskie odległości, im dalej tym światło bardziej się gubi. Jak wiadomo światła drogowe są takie które powinny świecić na odległość ponad 300m bez ukierunkowanego strumienia i linii odcięcia jak to ma miejsce w przypadku mijania, więc przy wyborze nie obchodzi mnie które LEDY będą miały lepszą linię odcięcia itp.tylko które będą świecić jaśniej na dalekiej odległości. Takich LEDów szukam i proszę o pomoc w ich wyborze. Wiem że są osoby które mają fabrycznie XENON w mijania a w miejsce dorogowych H7 montowały LEDy, prosiłbym je o wrzucenie zdjęcia jak to świeci po zmroku.

ledy nie nadają się na drogowe, przed samochodem jest bardzo jasno ale im dalej tym jest gorzej, światło się gubi.
mój brat na drogowe dał po prosyu hidy o barwie 6000k i świecą po prostu nieziemsko, może robić za latarnię morską. a że za hidy w miejscu drogowych nie mogą się przyczepić to można zakłądać.

no i ledy z dwoma źródłami światła mają pewien problem który jest eliminowany przez soczewkę. świecą w dwóch płaszczyznach, zaleznie jak je ustawisz, góra/dół, lewo/prawo. na zwykłym odbłyśniku będzie lipa.

Edytowane przez tracer123
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szkoda bo drogowych chciałem też użyć jako dziennych. Mam moduł świateł dziennych i drogowe podczas tej opcji świecą na 30% mocy, przy takim prądzie to przetwornice przy HIDch nie bd działać

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hid w światłach drogowych ma tą wadę, że potrzebuje chwilę aby osiągnąć pełna wydajność. Stąd wymyślono bixenon który dzięki ruchomej przeslonie w projektorze zapewnia pelne światło od razu. Dodatkowo od częstego zapalania żarnik i przetwornica dostają w tyłek.

BTW Każda lampa ma homologację na konkretne źródła światła. Jeśli w zwykły odbłyśnik zamiast żarówki H7 włożysz Hid albo LED to jest to podstawa do tego aby stracić dowód lub nie zaliczyć przegladu.

Edytowane przez Lukasz_N
.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tracer123 masz różne wysokości linii odcięcia w lampach. Wymieniałeś prawą lampę na nowszą?

Wysłane z mojego HUAWEI VNS-L21 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mogły się przestawić przy zakładaniu.

Za tydzień mam przegląd to się to ogarnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a żeby wam tak pozabierali dowody za te wszystkie ledy, hidy i inne dziadostwa...

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też właśnie zastanawiam się nad zakupem. H7 drogowe dają radę, ale te cholerne mijania, a tym bardziej w deszczu to tak średnio. Dostałem propozycje kupna LED xhp70 35W 6000LM za 299. Co o tym sądzicie ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeśli jeden led ma 6000lm to może być, jak jest to łączna moc - odpuść.
3000lm x2 możesz kupić za 60zł i w niczym nie są lepsze od h7, po prostu jest zamiennikiem o innej barwie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 4.03.2018 o 15:04, Falcone napisał:

a żeby wam tak pozabierali dowody za te wszystkie ledy, hidy i inne dziadostwa...

kontrola i przegląd - żadnych problemów.
sprawdzili czy nie ma przetwornic i nie mieli się do czego przyczepić.
diagnosta jak ustawiał światła był zaskoczony wręcz idealną linią odcięcia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kontrola i przegląd - żadnych problemów.
sprawdzili czy nie ma przetwornic i nie mieli się do czego przyczepić.
diagnosta jak ustawiał światła był zaskoczony wręcz idealną linią odcięcia.

Podrzuc jakies zdjecia jak wyglada droga w nocy


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 5.03.2018 o 20:57, Sedrak Dan napisał:
Też właśnie zastanawiam się nad zakupem. H7 drogowe dają radę, ale te cholerne mijania, a tym bardziej w deszczu to tak średnio. Dostałem propozycje kupna LED xhp70 35W 6000LM za 299. Co o tym sądzicie ?

Tak się składa z opisu, że chyba posiadam te ledy, [emoji6] ciekawe czy od tej samej firmy [emoji6]. Generalnie liczba lumenów, szczególnie tych tanich żarówek to pic na wodę, bo część światła zostaje i tak blokowane przez przesłonę, a liczba lumenów na tych tanich aukcjach to po prostu pomnożona liczba lum x ilość diod. Jeśli mowa i tych pierwszych żarówkach, kupiłem dlatego, że XHP70 to najmocniejszy chip led na rynku narazie, a jest tylko jeden na żarówkę, co sprawia, że światło jest tylko po jednej stronie soczewki a po drugiej go brakuje, w zależności jak obrócimy ją w oprawce na kołnierzu. Z początku zamontowane miałem diodą do góry:

IMG_20180111_171626.thumb.jpg.9fc304b5afe88b8333aa289b4b088a4c.jpg

Później się kapnąłem i zacząłem obracać te żarówki i tak obróciłem je diodami na boki, tak aby lewa oświetlała lewą stronę a prawa prawe pobocze:

IMG_20180218_182829.thumb.jpg.04d25b2c3cc57c228c7a2d6f995c28f4.jpg

Jednak wyszło, że ciut brakuje światła na środku, co widać po zmniejszeniu czasu naświetlania zdjęcia:

IMG_20180218_182838.thumb.jpg.fb1a610d922efd6aaca8e1541d295ece.jpg

Aktualnie doszedłem do perfekcji, wracając lewą żarówkę o 45 stopni, co niezauważalnie w trasie zmniejszyło świecenie na bok a przesunęło do środka.

IMG_20180323_185455.jpg

Co nie zmienia faktu, że gdyby były dwie diody na żarówkę to byłby dzień w nocy przed autem, bo prawa by pociągnęła dalej w lewo, tak jak lewa, a lewa by oswietliła środek i wsparła prawe pobocze. Tylko wtedy byłyby też znacznie droższe, sam chip led na Allegro nawet trochę kosztuje... [emoji6]. 

Pzdr.

 

 

 

 

Edytowane przez SzczYpior_n1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

SzczYpior_n1  - a jak wygląda sprawa z chłodzeniem tych LEdów ? - masz założone zmodyfikowane zaślepki (z otworami) ? Przetwornice dałeś radę upchnąć w lampie czy na zewnątrz umieściłeś ?

Edytowane przez zima007
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 22.03.2018 o 21:17, SzczYpior_n1 napisał:

Tak się składa z opisu, że chyba posiadam te ledy, [emoji6] ciekawe czy od tej samej firmy [emoji6]. Generalnie liczba lumenów, szczególnie tych tanich żarówek to pic na wodę, bo część światła zostaje i tak blokowane przez przesłonę, a liczba lumenów na tych tanich aukcjach to po prostu pomnożona liczba lum x ilość diod. Jeśli mowa i tych pierwszych żarówkach, kupiłem dlatego, że XHP70 to najmocniejszy chip led na rynku narazie, a jest tylko jeden na żarówkę, co sprawia, że światło jest tylko po jednej stronie soczewki a po drugiej go brakuje, w zależności jak obrócimy ją w oprawce na kołnierzu. Z początku zamontowane miałem diodą do góry:

IMG_20180111_171626.thumb.jpg.9fc304b5afe88b8333aa289b4b088a4c.jpg

Później się kapnąłem i zacząłem obracać te żarówki i tak obróciłem je diodami na boki, tak aby lewa oświetlała lewą stronę a prawa prawe pobocze:

IMG_20180218_182829.thumb.jpg.04d25b2c3cc57c228c7a2d6f995c28f4.jpg

Jednak wyszło, że ciut brakuje światła na środku, co widać po zmniejszeniu czasu naświetlania zdjęcia:

IMG_20180218_182838.thumb.jpg.fb1a610d922efd6aaca8e1541d295ece.jpg

Aktualnie doszedłem do perfekcji, wracając lewą żarówkę o 45 stopni, co niezauważalnie w trasie zmniejszyło świecenie na bok a przesunęło do środka.

IMG_20180323_185455.jpg

Co nie zmienia faktu, że gdyby były dwie diody na żarówkę to byłby dzień w nocy przed autem, bo prawa by pociągnęła dalej w lewo, tak jak lewa, a lewa by oswietliła środek i wsparła prawe pobocze. Tylko wtedy byłyby też znacznie droższe, sam chip led na Allegro nawet trochę kosztuje... [emoji6]. 

Pzdr.

 

 

 

 

ciemna plama dokładnie na środku i 2 super jasne plamy 5m przed autem - super się musi na trasie jeździć... albo w deszczu... masakra...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 29.08.2018 o 20:43, zima007 napisał:

SzczYpior_n1  - a jak wygląda sprawa z chłodzeniem tych LEdów ? - masz założone zmodyfikowane zaślepki (z otworami) ? Przetwornice dałeś radę upchnąć w lampie czy na zewnątrz umieściłeś ?

Nie, wszystko zmieściło się w środku na ori zaślepkach, wentylatory mają parę mm luzu w środku.

W dniu 3.09.2018 o 10:50, pawelosinski83 napisał:

ciemna plama dokładnie na środku i 2 super jasne plamy 5m przed autem - super się musi na trasie jeździć... albo w deszczu... masakra...

Są na tyle mocne, że w deszczu jest tak dobrze jak na halogenowych. O tej ciemnej plamie pisałem i to jest problem. Jasne nie przeszkadzają. Jeździ się bardzo dobrze, nie mniej jednak parę dni się oczy musiały przyzwyczajać. Aktualnie myślę o powrocie do stare ustawienia, tzn. diodami do góry. Mniej będę miał światła na boki ale przed sobą mocny snop bez ciemnej plamy. Prawda jest taka, że geometria halogenu też nie przewiduje mocnego oświetlania poboczy. Minus, że led nie ma geometrii i zaczyna świecić mocno już dość blisko przed maskę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...