Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Dmuchawa nie chce ruszyć


gerber AJM

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Szukam tematu ale każdy inny niż mój. A problem jest taki że po włączeniu zapłonu w panelu sterowania siła dmuchawy sama się dodaje i odejmuje. Co jakiś czas silnik ruszy na małe obroty i zaraz zwalnia do zera i potem już nie chce ruszyć. Czy ktoś może pomóc gdzie i jak szukać usterki. Dodam jeszcze że wysiadło z dnia na dzień. Bardzo proszę o pomoc tym bardziej że nawet nie mam za co jechać na Wag-a a autko bardzo potrzebne. Będę bardzo wdzięczny za pomoc. Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego masz problem z zacinającymi się szczotkami wentylatora lub padła ci opornica nawiewu.
Dostęp do obu tych elementów jest bardzo łatwy, wystarczy wykręcić schowek.
Wykręć wentylator, sprawdź długość szczotek, oceń stan komutatora jak będziesz miał pod ręką małą szczoteczkę (nawet stara od mycia zębów się nada) wyczyść szczeliny komutatora z grafitu.
Jeśli z wentylatorem wsio dobrze to obok (to czerwone) masz opornicę wentylatora - https://i.imged.pl/silnik-dmuchawy-klimatronik-audi-a4-b5-4216142752.jpg

Wysłane z OP3T

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kurcze. Bardzo bardzo dzięki. Dziś mało czasu , jutro do południa się tym zajmę i odpisze co zdziałałem. Moja mycha się nie psuła, było oki. no ale to już 6 kwietnia skończy 18lat. Ale ducha ciągle ma. Pozdrawiam. Napisze co i jak. Dziękuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 22.02.2018 o 23:31, Hezen napisał:



Wysłane z OP3T
 

 

Edytowane przez gerber AJM
pomyłka
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Wyciągnąłem wentylator. Jest trochę inny niż na zdjęciu z linka. Podpiolem do wtyczki włączyłem i zacząłem ruszać.  Faktycznie. Zwalniala i ruszał dalej w różnych pozycjach. Za bardzo nie wiem jak go rozebrać i czy wogole się da. Nie mam pomysłu.   Bardzo proszę o dalsze porady. Będę wdzięczny. Nie umiem wrzucić zdjęcia. Za duży rozmiar. Mam tu taki numer 74.022.123.3F  i 8D1820021 i dziwną rzecz.jeden z pinów lekko jakby nadpalony u wejścia. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wrzuć fotki na imageshack.us albo inny host np. fotosik.

Niektóre wentylatory są "nierozbieralne", maszynowo profilowane kształtki i przy próbie rozłożenia takiego wentylatora najczęściej można go wyrzucić na złom.

 

Wysłane z OP3T

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć. Mam go tu przed sobą i myśle jak go rozebrać.  kurde, w Rybniku dobre-10.

Znalazłem taki na allegro. Są fajne fotki. Tamten ma wymontowany ten metalowy element chłodzenia silnika wentylatora,chyba.

podsyłam linka. Ten jest tani.  No zobaczymy. Pozdrawiam i dziekuje bardzo za pomoc.

http://allegro.pl/dmuchawa-wentylator-nawiewu-audi-a4-b5-2-8-v6-96-i6990742747.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Udało mi się wyciągnąć silnik z obudowy.  Wyciągnięte sprężynki,szczotki są dobre. potraktowane odpowiednim płynem w spraju. Komutator też wyczyszczony.

Podpięty silnik do napięcia 12 V i idzie jak burza. Cały problem w tym teraz że po zapięciu do wtyczki w aucie objawy dalej te same co w pierwszym poście pisałem.

Tak. Przynajmniej już wiem że szczotki są okey. Obawiam się tylko teraz że uszkodzona jest opornica nawiewu. Czyli u mnie to ten element w który wpinam kostkę a wygląda jak

radiator. A ma takie numery-74.022.601.3F.01 i chyba firma  NAGARES. Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wejdź w ukryte menu serwisowe klimatronika (jak to zrobić znajdziesz u wujka google) i podaj kody błędów.

Jeśli nie ma żadnego a wentylator jest w porządku to opornica wentylatora powoduje taki stan rzeczy.

Tak, opornica wygląda jak radiator.

Jak widzę w kombiaku i sedanie inaczej wyglądają.

 

Wysłane z OP3T

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Posiedziałem troche w wozie wczoraj i spisałem wszystko. Temat ukrytego menu znałem już wcześniej, oglądałem filmiki i czytałem na naszym forum troche co i jak. Troche tego tam jest jak chodzi o moje autko. Tak w zasadzie według filmików to podobnie. Jedynie 19C mi sie nie podobało ponieważ odczyt jest dziwny : 0,0  6,8  10,6  i się powtarza. Bez błedów jest tylko kilka kanałów np: 50,8,17,44,48, i jeszcze kilka innych. Co miałbym Ci podać żeby wiedzieć że to ta opornica nawiewu. I czy "0" powinno być faktycznie prawie wszedzie, jak rozumiem na niektórych kanałach są odczyty z czujników podających faktyczną temperature.  Pozdrawiam z Rybnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Błędy masz tylko i wyłącznie na 1C czyli pierwszy kanał.
Reszta odpowiada za diagnostykę przeróżnych rzeczy:
https://a4-klub.pl/topic/26-kody-klimatronika/
Nie wiem czy w przypadku takim jak twój (problem z opornicą) klimatronik zapisze błąd?

Wysłane z OP3T

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znalazłem.  18.1  czyli napięcie dmuchawy świeżego powietrza.ciągle.  Czyli jak wnioskuje to ta opornica.  I teraz pytanie: czy ma sens pytać wogole i kupować nową czy kupić używke?  I czy na tym 1C pokaże od razu inne błędy czy trzeba coś naciskać żeby pokazać inne. Przepraszam za dociekliwosc ale to trochę z powodu braku wiedzy w tych tematach.  Pozdrawiam.  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zorientuj się po ile są zamienniki i sprawne używki.

Może na pobliskim szrocie będą mieli ori używkę i uda się ją wyszarpać za pół darmo? [emoji3]

Na 1C nic nie musisz dodatkowo przyciskać, w przypadku zapisania przez sterownik więcej niż jednego błędu same będą się cyklicznie zmieniać.

Wyciągnąłeś silnik wentylatora z plastiku? Jest on osadzony na trzech gumach, wystarczy je śrubokrętem wepchnąć w odpowiednią stronę i cały silnik wychodzi i masz dostęp do szczotek i komutatora.

Nie kupuj opornicy w ciemno, musisz być pewny że z wentylatorem jest wszystko w porządku.

 

Wysłane z OP3T

 

 

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Tak też zrobiłem. Silnik wyszedł i po podłączeniu 12V idzie jak burza. Wszystko wyczyszczone. Teraz szukam odpowiedniej opornicy nawiewu. Błędów więcej nie pokazuje. To dobrze. Znalazłem za 50zł na allegro cały wentylator. te same numery ale z silnika 2,4   Jest i taki za 100zł cały właśnie z takiej jak ja mam 99 do 01 lift. Teraz musze tylko wybadać czy na pewno są dobre. Jak tylko wszystko zrobie i zamontuje odezwe sie jeszcze. Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Wszystko się udało. kupiłem silnik z obudową i opornicą. Opis był że to z Lifta ale obudowa była bardziej płaska tam gdzie szczotki silnika. Przesmarowane wyczyszczone i założone. Pracuje jak trzeba. Błąd się stracił. Wskazuje 0,0

Dziękuje koledze bardzo za pomoc i podziwiam za wiedze. Pozdrawiam i jeszcze raz dzięki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...