Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Obrobiona śruba


A4CCH

Rekomendowane odpowiedzi

2 godziny temu, A4CCH napisał:

Kod: DWH. Ciężki zabieg ? Bo tak to sobie wykombinowałem. I nie wiem czy to realne czy trzeba więcej rzeczy demontować.

odkręc wewnetrzny przegub od flanszy

nastepnie wyszarpnij flansze ze skrzyni (flansza na końcu ma zabezpieczenie )

w serwisie używają takiego ściągacza

image.png

ale może uda się za pomoca dwóch breszek wycisnąć

image.png

jak wyciągniesz tą flansze odkręcasz cały dekiel czyli 10 srubek torx i masz wszystko w reku

po tem zakładasz dekiel na pastę uszczelniajacą i składasz resztę

 

image.png

Edytowane przez MemberA4
  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A nie wyciągnę tego w całości ? Bez odkręcania przegubu wewnętrznego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Raczej to jest najprostsze rozwiązanie zeby 6 srub odkrecic od przegubu bo jak widzisz każda flansza półosi jest zapięta w dyfrze czy to lewa czy prawa

 

Wysłane z mojego ALE-L21 przy użyciu Tapatalka

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to wedle Twojego sposobu co bym musiał kupić ? Wolę wiesz wszystkie zabezpieczenia, uszczelki, o-ringi powymieniać. Nie chce złożyć i żebym znów rozbierał bo będzie ciekło. Poza tym jak będzie na wierzchu lepiej wymienić :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jesli bez problemu wyjdzie Ci flansza ze skrzyni i nie uszkodzisz simmeringu który ją uszczelnia(jest w tym deklu) to jedynie musisz kupic pastę uszczelniającą aby z powrotem uszczelnic i przykrecic dekiel od skrzyni, koszt ok 20zl


Wysłane z mojego ALE-L21 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na górze skrzyni powinieneś mieć otwór zaślepiony kawałkiem gumy który jest odpowietrznikiem i tamtędy zalej olej- tyle ile powinno być i po problemie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 godzin temu, MemberA4 napisał:

Jesli bez problemu wyjdzie Ci flansza ze skrzyni i nie uszkodzisz simmeringu który ją uszczelnia(jest w tym deklu) to jedynie musisz kupic pastę uszczelniającą aby z powrotem uszczelnic i przykrecic dekiel od skrzyni, koszt ok 20zl

Wole ten simmering też zmienić w razie "W" fortuny pewnie nie kosztuje a może pracy sobie zaoszczędzę. Wiesz o jaki simmering pytać, jak im to wytłumaczyć w ASO ? Pastę też najlepiej od nich czy kupić w jakimś normalnym sklepie ? Bo simmeringu w normalnym sklepie pewnie brak ...

Jak wykręcę przegub wewnętrzny tam nic nie muszę kupować ?

Edytowane przez A4CCH
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, misiek95 napisał:

Na górze skrzyni powinieneś mieć otwór zaślepiony kawałkiem gumy który jest odpowietrznikiem i tamtędy zalej olej- tyle ile powinno być i po problemie

Myślałem o tym, ale auto raczej zostaje ze mną na dłużej i chce to porządnie ogarnąć :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślałem o tym, ale auto raczej zostaje ze mną na dłużej i chce to porządnie ogarnąć [emoji4]

Moim zdaniem wymiana oleju w skrzyni to w tym przypadku praktycznie lifetime. Więcej możesz zepsuć niż naprawić. Przemyśl to
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

59 minut temu, misiek95 napisał:


Moim zdaniem wymiana oleju w skrzyni to w tym przypadku praktycznie lifetime. Więcej możesz zepsuć niż naprawić. Przemyśl to

Czemu niby coś ma się zepsuć ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, misiek95 napisał:

Moim zdaniem wymiana oleju w skrzyni to w tym przypadku praktycznie lifetime. Więcej możesz zepsuć niż naprawić. Przemyśl to

Podpisuję się pod tym. Skoro nie masz wycieków i auto nie wymaga rozbierania, to nie rób sobie kosztów. Narobisz się tylko. A ten olej będzie i tak już zmieniany ostatni raz w tym aucie :wink:

Jak dasz radę, to zalej ten olej od góry przez korek o którym wspominali przedmówcy i jest po temacie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, A4CCH napisał:

Wiesz o jaki simmering pytać, jak im to wytłumaczyć w ASO ? Pastę też najlepiej od nich czy kupić w jakimś normalnym sklepie ? Bo simmeringu w normalnym sklepie pewnie brak ...

Proszę :) oczywiście jeśli masz silnik  jak w opisie ARG bo według niego szukałem :)

Zabezpieczenie flanszy (pierścień rozprężny) 012 409 413A    - jesli sie uszkodzi raczej ASO

uszczelniacz półosi (simmering 45x60x8)  016 409 399B    -  jest zamiennik z firmy Corteco

pasta uszczelniajaca AMV18800102    -  jest zamiennik pasta Victor Reinz

uszczelka przegubu wewnętrznego 8D0 407 309A   -  raczej ASO lecz może jej nie być oryginalnie bo przegub może mieś zaślepke metalową

Edytowane przez MemberA4
  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 godzin temu, MemberA4 napisał:

Proszę :) oczywiście jeśli masz silnik  jak w opisie ARG bo według niego szukałem :)

Zabezpieczenie flanszy (pierścień rozprężny) 012 409 413A    - jesli sie uszkodzi raczej ASO

uszczelniacz półosi (simmering 45x60x8)  016 409 399B    -  jest zamiennik z firmy Corteco

pasta uszczelniajaca AMV18800102    -  jest zamiennik pasta Victor Reinz

uszczelka przegubu wewnętrznego 8D0 407 309A   -  raczej ASO lecz może jej nie być oryginalnie bo przegub może mieś zaślepke metalową

Tak opis mam dokładny, a w razie gdyby na przegubie wewnętrznym była ta metalowa to na pewno ocaleje ? Czy też lepiej zakupić, do niej też masz numer ? Pracujesz w ASO, czy tak sprawnie władasz ETKA :P ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jesli będzie zaślepka metalowa przegubu to napewno ocaleje z resztą ona nie ma nr bo występuje razem z przegubem. Jakby oryginalnie nie było tez uszczelki to się nie martw bo przeguby były montowane tez na pastę uszczelniającą.

Nie w ASO nie pracuje a obsługa ETKI nie jest wcale taka trudna żeby znaleźć części :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

34 minuty temu, MemberA4 napisał:

jesli będzie zaślepka metalowa przegubu to napewno ocaleje z resztą ona nie ma nr bo występuje razem z przegubem. Jakby oryginalnie nie było tez uszczelki to się nie martw bo przeguby były montowane tez na pastę uszczelniającą.

Nie w ASO nie pracuje a obsługa ETKI nie jest wcale taka trudna żeby znaleźć części :)

Ok, nic więcej prócz chęci mi nie potrzeba ? Bardzo dziękuje za pomoc. Z tym tematem ruszę może dopiero w kwietniu, jak coś będę działał na pewno uzupełnię wątek dla potomnych. A numer uszczelki (o-ringu) wybieraka masz również ? Bo leci mi tam. Myślę rozczepić od niego ramię, skrzynia na poduszkach w dół i go wygrzebać :P Dobry pomysł robił ktoś ? No i oczywiście uważać na sam wybierak aby go czasem nie zarysować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

012301457C to jest ten uszczelniacz

16x24x6 zobacz czy po rozmiarze jakiegoś zamiennika nie ma przypadkiem

na forum nie jeden juz to wymieniał filozofii tam nie ma :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jest zamiennik z corteco za całe 8zł plus Kw :)

Edytowane przez MemberA4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

012 409 413A – 2,23 ZŁ/SZT.

016 409 399B – 81,66 ZŁ/SZT.

AMV18800102 – 272,38 ZŁ/SZT.

8D0 407 309A – 22,79 ZŁ/SZT.

012 301 457C – 23,1 ZŁ/SZT.

Ceny części w ASO.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, A4CCH napisał:

AMV18800102 – 272,38 ZŁ/SZT.

:facepalm:

zastosuj REINZOSIL zamiast tej drożyzny i bierz uszczelniacze z CORTECO zaoszczedzisz sporo kasy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...