Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Dławienie po gwałtownym dodaniu gazu 1.8 ADR 20V


wert141

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Jestem posiadaczem silnika 1.8 ADR 125KM 20V w budzie Audi A6 C4.

Samochód jest wyposażony w instalację LPG STAG-4 Eco, nowe wtryski LPG W-01

Objawy: 

- Na początku na samym gazie, a później też i na benzynie gdy silnik jest zimny po dodaniu gazu samochód z opóźnieniem wkręca się na obroty, ma dołka, na LPG znacznie bardziej jest to odczuwalne. 

Komputer był na pewno od dłuższego czasu nie podpinany pod komputer, jakiś tydzień - dwa temu wykasowałem wszystkie błędy i żaden nie powrócił.

Robiłem restart ECU, zakręcałem butlę od gazu, jeździłem na samej PB, czyściłem przepustnicę, adaptowałem przepływomierz.

Pojawił się też problem że samochód "kopie", po jakimś czasie tak się elektryzuje że boję się dotykać drzwi

Nagrałem film z pracy silnika, temp. płynu około 60 stopni.
https://www.youtube.com/watch?v=hP9cvT7F_F8&index=1&list=UUX9S1VlZBKTbUPdOSMAj-uA
https://www.youtube.com/watch?v=a4LkzV5PGhI&index=2&list=UUX9S1VlZBKTbUPdOSMAj-uA

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak to się dzieje na PB to na LPG też będzie wiadomo.

Sprawdź szczelność dolotu dokładnie bo być może zaciąga lewe powietrze i dlatego ma muła, to na początek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 28.02.2018 o 12:00, k232 napisał:

Jak to się dzieje na PB to na LPG też będzie wiadomo.

Sprawdź szczelność dolotu dokładnie bo być może zaciąga lewe powietrze i dlatego ma muła, to na początek.

Dolot sprawdzony, kolektor zdjąłem, sprawdziłem wszystkie węże, odmę wyczyściłem, opaski metalowe pozmieniałem, zmieniłem wąż ezektor -> kolanko (do przy przepustnicy).

Cewkę podmieniłem (już dwie w sumie podmieniałem), wymieniłem dwie nowe świece (ten sam model) bo akurat tylko tyle w sklepie mieli, wszystkie świece były szare z delikatnymi czarnymi miejscami na końcu gwintu, te które były czarniejsze te wymieniłem.

7055323100_1520493338_thumb.jpg 

No i generalnie bez różnic ;) 

Edytowane przez wert141
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To źle że zmieniłeś tylko dwie świece, a co z sondą?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, k232 napisał:

To źle że zmieniłeś tylko dwie świece, a co z sondą?

Świece ogólnie mają przejechane jakieś 3km km więc są nowe.

Mogę podesłać logi z pracy sondy, ktoś mi już je oceniał i powiedział że generalnie jest wszystko ok.

Po odpięciu aku:
log statyczny z rana zaraz po odpaleniu (z przełączeniem na lpg pod koniec): http://vaglogi.pl/log-007 001 002 r4kVV5.html 
log dynamiczny na rozgrzanym silniku do 6K RPM: http://vaglogi.pl/log-008 002 007 9eNbN.html 

Ponowne odpięcie aku:
log ze zmianą paliw co 60 sekund, (logowanie zaczyna się od benzyny): http://vaglogi.pl/log-002 003 007 0480oX.html 

Kolejne odpięcie  aku i:
log z pracą na zimnym na samej benzynie: http://vaglogi.pl/log-002 007 008 PREg70.html

Edytowane przez wert141
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ty ale z tego co widzę to masz pierdolniętą przepływkę..

Przy obrotach 5800 przepływka pokazuje 18g/s, co to w ogóle za wskazania, na wolnych obrotach pokazuje Ci ok. 5 g/s to jest ewidentnie za dużo..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po odpięciu akumulatora przepływka chwilę pokazuje dobrze ale już w następnym logu widać inne wartości, na samym początku na ssaniu masz dobrze, ale za chwilę spada do 5 g/s przez chwilę później znowu idzie dobrze ale później już jak zejdzie ssanie to pokazuje ponad 4 g/s.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 minut temu, k232 napisał:

Ty ale z tego co widzę to masz pierdolniętą przepływkę..

Przy obrotach 5800 przepływka pokazuje 18g/s, co to w ogóle za wskazania, na wolnych obrotach pokazuje Ci ok. 5 g/s to jest ewidentnie za dużo..

Te 5800 to po odpuszczeniu gazu, już na sam koniec, po prostu za późno wyłączyłem logowanie.
 

 

6 minut temu, k232 napisał:

Po odpięciu akumulatora przepływka chwilę pokazuje dobrze ale już w następnym logu widać inne wartości, na samym początku na ssaniu masz dobrze, ale za chwilę spada do 5 g/s przez chwilę później znowu idzie dobrze ale później już jak zejdzie ssanie to pokazuje ponad 4 g/s.

W tym logu na rozgrzanym: http://vaglogi.pl/log-002_003_007_0480oX.html
Pokazuje chyba okay, jest od 3 do 4 g/s

Ale faktycznie w pewnym momencie pokazuje powyżej 4 g/s na wolnych
Jakie powinny być wartości na biegu jałowym w takim razie ?

Edytowane przez wert141
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, wert141 napisał:

Te 5800 to po odpuszczeniu gazu, już na sam koniec, po prostu za późno wyłączyłem logowanie.

No ale przy takich wysokich obrotach jak źle pokazuje to jak ma auto dobrze działać? Znajdź na złomie gdzieś używkę oryginał i podmień, jak będzie zła to zawsze masz 7 dni na oddanie. Z tych logów co ja widzę to początek przepływomierza, raz pokazuje dobrze a raz źle i jeszcze jakieś wahania ma, po odpięciu aku zawsze chwile będzie pokazywało dobrze bo resetuje się cały komputer, ale po przejechaniu kilku km ustawienia wracają do normy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, wert141 napisał:

Te 5800 to po odpuszczeniu gazu, już na sam koniec, po prostu za późno wyłączyłem logowanie.
 

 

W tym logu na rozgrzanym: http://vaglogi.pl/log-002_003_007_0480oX.html
Pokazuje chyba okay, jest od 3 do 4 g/s

Ale faktycznie w pewnym momencie pokazuje powyżej 4 g/s na wolnych
Jakie powinny być wartości na biegu jałowym w takim razie ?

U mnie na padniętej przepływce na jałowym pokazywało mi 3,5-5g/s, przy ok 5-6k RPM ok 60 g/s. Teraz na na nowej przepływce na jałowym mam ok 2,5 g/s (+-0,2), przy 5-6k RPM ok 100g/s czyli tyle ile ma pokazać w wolnossaku 1.8 (wzór-moc auta*0,8)

Edytowane przez Przemek.1997
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

42 minuty temu, Przemek.1997 napisał:

U mnie na padniętej przepływce na jałowym pokazywało mi 3,5-5g/s, przy ok 5-6k RPM ok 60 g/s. Teraz na na nowej przepływce na jałowym mam ok 2,5 g/s (+-0,2), przy 5-6k RPM ok 100g/s czyli tyle ile ma pokazać w wolnossaku 1.8 (wzór-moc auta*0,8)

U niego też dobrze pokazywało do 6180 obrotów ale obroty spadły na 5800 i nagle pokazuje 17 g/s czyli coś już przekłamuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

32 minuty temu, k232 napisał:

U niego też dobrze pokazywało do 6180 obrotów ale obroty spadły na 5800 i nagle pokazuje 17 g/s czyli coś już przekłamuje.

Zgadzam się, tym bardziej że na jałowym też wartości wyglądają na zawyżone

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kupiłem używany sprawny przepływomierz. Ale sprawny tylko w teorii, po pierwsze jest nie oryginalny (kupowałem z allegro i nie było dokładnych zdjęć). A po drugie po zamontowanie są takie odczyty (ciepły silnik):

8344152400_1521372719_thumb.jpg 

http://vaglogi.pl/log-007_002_3I5jv.html

Po odpuszczeniu pedału gazu obroty masakrycznie spadają, wskazania lambdy na -25% to chyba przesada, już po odpięciu przepływomierza jest lepiej.

Sprawdziłem szczelność dolotu zatykając rurę do dolotu i samochód automatycznie gasł.

Więc chyba szukam kolejnej sztuki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To już jak wiesz, że to wina przepływomierza to kup oryginalny z Boscha i będziesz miał spokój ☺️

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, k232 napisał:

To już jak wiesz, że to wina przepływomierza to kup oryginalny z Boscha i będziesz miał spokój ☺️

W sumie to nie wiem, po odpięciu przepływomierza jest taka sama reakcja. Dzisiaj spróbuję wyczyścić ten swój i założę go, na ciepłym silniku wszystko jest super, może trochę gaz kuleje, powoli mam dość. A pytanie, czy uszkodzona grzałka sondy lambda też może dawać taki objaw ?

Edytowane przez wert141
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, wert141 napisał:

W sumie to nie wiem, po odpięciu przepływomierza jest taka sama reakcja. Dzisiaj spróbuję wyczyścić ten swój i założę go, na ciepłym silniku wszystko jest super, może trochę gaz kuleje, powoli mam dość. A pytanie, czy uszkodzona grzałka sondy lambda też może dawać taki objaw ?

Gdyby grzałka sondy była uszkodzona powinien pokazać się błąd. Wg mnie to przepływka tylko weź załóż sprawną w 100% to się przekonasz. Sonda tyle pokazuje bo skoro przepływka podaje 5 g/s to ewidentnie za dużo i mieszanka jest za bogata. Sonda próbuje ją zbić. Miałem to samo. Praktycznie cały czas sonda stała na -25%. Teraz po wymianie przepływki oscyluje w granicach 0 z małymi odchyłami. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 18.03.2018 o 19:48, Przemek.1997 napisał:

Gdyby grzałka sondy była uszkodzona powinien pokazać się błąd. Wg mnie to przepływka tylko weź załóż sprawną w 100% to się przekonasz. Sonda tyle pokazuje bo skoro przepływka podaje 5 g/s to ewidentnie za dużo i mieszanka jest za bogata. Sonda próbuje ją zbić. Miałem to samo. Praktycznie cały czas sonda stała na -25%. Teraz po wymianie przepływki oscyluje w granicach 0 z małymi odchyłami. 

Wiem że stary temat ale długo się naszukałem sprawnego przepływomierza... kupiłem niedawno w 100% sprawny przepływomierz i wskazania takie same - 4g/s na jałowych. Wiecie może jak szybko zrestartować komputer przez VCDS? Nie chce mi się za każdym razem odpinać klemy. Nie wiem w czym problem, komputer nie pokazuje żadnych błędów, chyba wymienię reduktor gazu i pojadę do kogoś ogarniętego na regulację bo cały czas gaz mi ingeruje w mapy benzynowe.

Edytowane przez wert141
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja też kupiłem niby w 100% sprawny przepływomierz, nawet gościu gwarancje dał (i to mnie uratowało). Przepływka była padnięta już całkiem, auto przez ułamek sekundy pochodziło jak wcześniej a potem już tylko jeszcze gorzej... Dobrze że udało mi się go zwrócić to odzyskałem pieniądze. Wtedy też postanowiłem że dość zabawy, wyłożyłem kasę i kupiłem nówkę oryginał Boscha. Od tego czasu jak ręką odjął. Nawet pierwsze odpalenie całkiem inne. Ja bym jeszcze dobrze przepatrzył dolot bo skoro ,,sprawny" a pokazuje tak samo to może gdzieś dolot jest nieszczelny. Jak dolot okaże się szczelny to zrób logi i wrzuć tutaj to sprawdzimy sprawność tego przepływomierza. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

38 minut temu, Przemek.1997 napisał:

Ja też kupiłem niby w 100% sprawny przepływomierz, nawet gościu gwarancje dał (i to mnie uratowało). Przepływka była padnięta już całkiem, auto przez ułamek sekundy pochodziło jak wcześniej a potem już tylko jeszcze gorzej... Dobrze że udało mi się go zwrócić to odzyskałem pieniądze. Wtedy też postanowiłem że dość zabawy, wyłożyłem kasę i kupiłem nówkę oryginał Boscha. Od tego czasu jak ręką odjął. Nawet pierwsze odpalenie całkiem inne. Ja bym jeszcze dobrze przepatrzył dolot bo skoro ,,sprawny" a pokazuje tak samo to może gdzieś dolot jest nieszczelny. Jak dolot okaże się szczelny to zrób logi i wrzuć tutaj to sprawdzimy sprawność tego przepływomierza. 

Dolot szczelny, wymieniłem wszystkie opaski, ściągałem cały kolektor. Po przytkaniu rury od dolotu ręką samochód automatycznie gaśnie.  Jakie logi mam zrobić ? Odpalanie na zimnym i log dynamiczny podczas jazdy ? Już mi się nie chce bawić w kolejne odsyłanie, a chyba nie stać mnie na oryginalny przepływomierz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Log dynamiczny na rozgrzanym motorze, z kanału gdzie masz wartości przepływomierza (2 albo 3 kanał). Co do nowego przepływomierza to zależy już od konktretnej sztuki. Jeden o danych numerach jest tańszy drugi droższy. Mój akurat do najtańszych nie należał. Musiałbyś się po prostu dowiedzieć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...