Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Problem z przeładowaniem A4 B5 FL 1.9TDI 90hp


PawelVK

Rekomendowane odpowiedzi

21 godzin temu, wesz82 napisał:

Jakie masz korekcje?

Podpowiesz jak to sprawdzić tym VCDS'em?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

46 minut temu, PawelVK napisał:

Podpowiesz jak to sprawdzić tym VCDS'em?

Napisalem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 godzin temu, wesz82 napisał:

Napisalem.

faktycznie przeoczyłem to

Ok to tak sprawdzimy i mam tu napisać wachania jakie były? Czy nacisnąć loguj na jakiś czas?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OK tak zrobię, póki co kolega instaluje vcds'a i na dniach się mamy spotkać.

 

Koledzy ale mam świeże info które może coś zmieni lub Wam coś podpowie.

TAk jak pisałęm samochód jest mojej dziewczyny i trasy robi rzadko, bo raz na 2-3 tygodnie takie po 30-40km na co dzień jeździ po 2km do pracy i tyle.

Postanowiłem wczoraj na 2 pasmówce trochę "przegonić to auto"

1) Na początku złapałem przeładowanie i tryb awaryjny już przy dynamicznym rozpędzaniu na 4 biegu przy 100km/h

Zgasiłem odpaliłem

2) Znów rozpędzanie ostre i tryb awaryjny na 4 biegu ale już troszkę dłużej jechałem ok 110km/h Zgasiłem odpaliłem i jazda dalej

3) Potrzymałem ją trochę na wysokich obrotach ok 3tys 4 bieg i 100km/h pojechałem trochę i tryb awaryjny wrzucił się dopiero przy 130km/h Zgasiłem odpaliłem i jedziemy dalej

4)Następnie 5 bieg jazda ok 120km/h bez przeładowań przy dynamicznym rozpędzaniu parenaście minut jazdy i rozpędzanie dalej przełądowało dopiero przy ok 150km/h

5) Ostatnia próba brak już przeładowań na 4 biegu na 5 jazdy do 160km/h JUŻ BEZ PRZEŁADOWAŃ

 

Podpowie to Wam coś drodzy forumowicze?

Czy po prostu przegoniłem to auto bardzo dynamicznie i wywaliło tą sadzę ale nadal ciężko powiedzieć dlaczego ona tak szybko tam się zbiera i zapycha.

Dziewczyna moja nie jeździ wcale pomału jednak rozpędza to auto powiedzmy do tych prędkości 100-110 delikatniej, nie tak jak ja, że padał w gaz i ciśnienie cały czas.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tu nie chodzi tylko o dynamikę jazdy, tylko o krótkie odcinki... nasze klekoty nawet w upały nie zagrzeją się w pełni przejeżdżając 2km

Jak silnik zimny to ECU podaje więcej wachy na cylindry + niedogrzane i masz już odpowiedź zawalonego VNT

Najczesciej kończy się wykręcenie turbiny i czyszczeniu vnt, możesz jeszcze spróbować przegonić pająki ale prędzej czy później problem powróci jak autko będzie użytkowane jak do tej pory.

Żeby przegonić, dynamicznie rozpędzasz autko i trzymasz 4tys. rpm na 5 biegu przez kilkadziesiąt kilometrów. Najlepiej to robić późnym wieczorem albo po północy jak nie ma dużego ruchu.

 

Wysłane z OP3T

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 godzin temu, Hezen napisał:

Tu nie chodzi tylko o dynamikę jazdy, tylko o krótkie odcinki... nasze klekoty nawet w upały nie zagrzeją się w pełni przejeżdżając 2km

Jak silnik zimny to ECU podaje więcej wachy na cylindry + niedogrzane i masz już odpowiedź zawalonego VNT

Najczesciej kończy się wykręcenie turbiny i czyszczeniu vnt, możesz jeszcze spróbować przegonić pająki ale prędzej czy później problem powróci jak autko będzie użytkowane jak do tej pory.

Żeby przegonić, dynamicznie rozpędzasz autko i trzymasz 4tys. rpm na 5 biegu przez kilkadziesiąt kilometrów. Najlepiej to robić późnym wieczorem albo po północy jak nie ma dużego ruchu.

 

Wysłane z OP3T

 

 

 

 

No ale po 3 miesiącach takiej jazdy to normalne, że zawaliło "czystą" sprawną turbinę?

Bo przecież nie będziemy jej co 3 miesiące wyciągać i czyścić, teraz tą dynamiczną jazdą którą opisałem wyżej udało się i nie przeładowywuje le nadal mam wątpliwości czy z tym autem jest wszystko w porządku skoro tak szybko zabija te turbiny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie, nie jest w porządku pod warunkiem lania dobrej wachy.

Do kompletu z niedogrzewaniem i krótkimi odcinkami do sprawdzenia kompresja i wtryski.

Możesz jeszcze sprawdzić układ podciśnienia i czy dolot ci się poci na łączeniach - oznacza to nieszczelność (ściągasz łącznik, czyscisz wszystko i skręcasz najlepiej nową opaską)

 

Wysłane z OP3T

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Hezen napisał:

Nie, nie jest w porządku pod warunkiem lania dobrej wachy.

Do kompletu z niedogrzewaniem i krótkimi odcinkami do sprawdzenia kompresja i wtryski.

Możesz jeszcze sprawdzić układ podciśnienia i czy dolot ci się poci na łączeniach - oznacza to nieszczelność (ściągasz łącznik, czyscisz wszystko i skręcasz najlepiej nową opaską)

 

Wysłane z OP3T

 

 

 

 

Dziękuje bardzo za odpowiedź.

Co do wachy to lany jest zwykły ON z Orlenu więc nie powinno być źle pod tym względem.

Ok czyli do listy dla mechanika dopisujemy:
 

Wywalenia katalizatora (o ile on tam w ogóle jest)

Sprawdzenie dolotu (wężyki, gumy, opaski, icek) układ podciśnienia

Czyszczenie przepływomierza

SPRAWDZENIE WTRYSKÓW - o ile się to uda w naszych warunkach

Sprawdzenie kompresji

 

Koledzy gdybyście jeszcze mieli jakieś rady jak i co sprawdzać czy jak podpowiedzieć coś mechanikowi to będę bardzo wdzięczny jeśli to napiszecie.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zapchany katalizator jeśli jest, może zapychać vnt.
Co do układu podciśnienia i dolotu, samemu można to bez problemów ogarnąć to samo z przepływają - kupujesz środek do czyszczenia przepływomierzy, wykrecasz go i bezdotykowo czyscisz.
Są to banalne rzeczy a mechanik skasuje jak za zboże.
Co do wtrysków, potrzebna maszyna do tego przystosowana.
Zwykłym próbnikiem wtrysków jakich wiele na allegro sprawdzisz tylko jedno z dwóch ciśnień wtrysków tzw. ciśnienie pilotażowe, czyli te wstępne przed pełnym otwarciem wtrysku.
Kompresję zleć mechanikowi dla jednego lub dwóch pomiarów i dla jednego silnika nie opłaca się kupować zestawu... ale to moje zdanie ;)

Wysłane z OP3T

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mialem przypadek gdzie wymiana gruszki na nowa ori pomoglo bo w starych sprezyny juz liche i troche nagaru sprawia duzy problem a nowa troche lepiej sobie radzi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 9.04.2018 o 21:05, Mozgu napisał:

Mialem przypadek gdzie wymiana gruszki na nowa ori pomoglo bo w starych sprezyny juz liche i troche nagaru sprawia duzy problem a nowa troche lepiej sobie radzi

Jak kupowaliśmy te kilka miesięcy temu używaną turbinę mechanik mówił, że wszystko było w porządku, gruszka też. W starej ponoć było coś nie tak z tą gruszką  ale w tej "nowej" używanej ponoć była ok.

Na dniach auto idzie do mechanika, cały czas jest potrzebne więc tak się przeciąga, ale mam już przygotowaną listę od Was koledzy do sprawdzenia i przekaże ją mechanikowi, może w końcu dojdziemy do tego czego to jest wina, że auto tak szybko "zasyfia" te turbiny

Edytowane przez PawelVK
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gruszkę idzie łatwo samemu sprawdzić.
Sprawdzisz płynność jej pracy oraz szczelność.
Kawałek wężyka i strzykawka 100ml :)

Wysłane z OP3T

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Póki co auto cały czas potrzebne i wizyta u mechanika musi poczekać.

Natomiast po tym jak 2 tygodnie temu porządnie przegoniłem to auto to nie przeładowało ani raz od tamtej pory :D

Wczoraj znów nim jeździłem więc dostało trochę "po d*pie" na początku trochę czarnego dymu wyszło a później już 70% mniej tego dymu, nie przeładowało ani raz, więc leci już 3 tydzień po tym porządnym przegonieniu i bez przeładowań.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kontynuując Panowie bo auto jeszcze nie trafiło do mechanika, cały czas jest potrzebne....

Teraz reguralnie jest przeganiane raz na 2 tygodnie i problemów z przeładowaniami nie ma ale cholera jasna kopci na czarno dość ostro.

Czy to to będzie problemem "zabijania" turbiny? Jak się je przegoni to kopci sporo mniej, ale jednak kopci szczególnie przy dynamicznym rozpędzaniu

Panowie czy myślicie, że to może być ten katalizator? Dlatego by tak "walił" na czarno? Jak go wytniemy to auto przejdzie w ogóle przegląd?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 minut temu, Tracer39 napisał:

Zrób logi dynamiczne grupy 03 i 011, obstawiam dziurę w dolocie.

Obawiam się, że za głupi na to jestem...

Kolega ma VCDS'a dopiero go zakupił i nie potrafi jeszcze go obsługiwać. Jest gdzieś na forum instrukcja dla takich jak ja? Czyli krok po kroku jak zrobić to logowanie dynamiczne?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wchodzisz w engine potem w bloki pomiarowe ms  tam dajesz 03 na dole bedzie napis log klikasz w niego pojawi sie start.

Wbijasz 3 bieg obroty na 1 tys i w momencie wcisniecia pedalu w podloge dajesz start.

Pedal trzymasz az do 4 tys i po wciśnięciu stop puszczasz pedal.

O11 zrob na 3 i 4 biegu.

Silnik rozgrzej  dobrze i znajdz odp dlugi odcinek na 4 bieg.

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...