Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Zmiana oleju - syntetyk, półsyntetyk


KenDob

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Zbliża mi się wymiana oleju. (Audi a4 b5 1.9 TDI 90 KM - AHU). Obecnie leje olej Castrol Magnatec 10w40. Pytałem kilku znajomych o zmianę oleju na syntetyk 5w40 ale odradzali twierdząc, że jeśli auto jeździ na 10w40 półsyntetyku to nie powinno się zmieniać na syntetyk czy też inny rodzaj oleju. Dodam, że AHU to toporny "klekot". Chciał bym abyście doradzili, na jaki zmienić olej by autko pracowało bardziej miękko i ciszej a zarazem by był bezpieczny dla tego silnika :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak nie zrobisz to będzie dobrze, oczywiście syntetyk jest lepszy zwłaszcza teraz zimą, gdyż masz tdi i tutaj powinien być syntetyk i nie słuchaj tych znajomych bo bzdury gadają. Ale jak będziesz jeździł dalej na 10W też się nic nie stanie. Mam do czynienia z maszynami oczywiście z turbo, które jeżdżą ponad 15 lat na 10W po 16 godzin dziennie i jeszcze nikt tam do silnika nie zaglądał:wink:.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat wałkowany dziesiątki razy.

Zalecany olej przez producenta do tego silnika to syntetyk i przy zmianie nic się nie stanie.

Jeżdżąc na szajstolu, kup płukankę i zalej do starego oleju przed wymianą a potem zalej syntetykiem, jeśli silnik jest w złej kondycji i gdzieś pojawi się wyciek to wymieniasz uszczelnienia z miejsc gdzie cieknie.

Każda wymiana oleju to płukanie silnika, silnik zawdzięcza swoją szczelność dzięki uszczelnieniom a nie złogom brudu i nagaru który odkładał się przez lata stosując niskiej jakości oliwy.

 

Wysłane z OP3T

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja polecam Valvoline synpower 5W40 505.00

Jeździłem na tym oleju, na tą zimę zalałem Motula X-Cess 5W40 505.00 i jednak Valvoline lepiej się spisywał - silnik go tak nie spijał i mam wrażenie że w niskich temperaturach silnik na nim troszkę lżej kręcił (a może akku już słabsze niż w zeszłym roku i stąd ta różnica? )

 

Wysłane z OP3T

 

 

 

 

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja tam przeszedłem z 15 na 10 i aktulanie 5. Prócz tego że mam silnik dojechany i tak i tak pił oliwe, to same plusy. Szklanki się nie tłuką z rana itd. Denerwują mnie ludzie twierdzący że nie powinno sie przechodzic z mineralnego na syntetyk. Jeśli zaczyna ciec, czy palic olej to znaczy że coś sie skończyło. Tuszowanie olejem tego nie naprawi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...