Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Wypadanie zapłonu na biegu jałowym 3.0 ASN


MaciejMakabra

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich. Od 3 tygodni jestem posiadaczem Audi A4 B6 Avant Quattro 3.0 TipTronic. Samochód sprawuje się bezproblemowo, po za jedną rzeczą, już 3 razy zdarzyło mi się ( tylko na zimnym silniku przy pierwszym odpaleniu po nocnym postoju ), ze samochód odpala normalnie wskakuje na ssanie ok 1100RPM i po około minucie obroty spadają do 900RPM przy czym zaczyna wtedy szarpać sinikiem i mruga kontrolka check engine. Samochód wystarczy zgasić, odczekać chwilę i odpalić ponownie i wszystko śmiga już ok. Tutaj macie filmik 20 sekund na którym widać jakie błędy pojawiają się po takim "zdarzeniu". Potem kasuję błędy jeżdżę normalnie i nic się nie dzieje, sprawdzam błędy po długich trasach i jest brak błędów. Zauważyłem, że dzieje się tak jak jest duża wilgotność powietrza, np. dzisiaj padał deszcz i stało się tak po raz 3 odkąd go mam. Link do filmiku z błędami :

Jutro planuję kupić nowe świece, i jak to nie pomoże to będę wymieniał cewki ( samochód miał wymienione cewki w ramach akcji serwisowej w 2014 roku ). Czy idę w dobrym kierunku czy to na przykład może być coś innego ?? Może ktoś już miał takie objawy i taki problem i może zdradzić co było przycyzną. Zrobiłem nim od momentu zakupu 2,5 tys km i wszystko śmiga normalnie, nie pojawiają się żadne błędy tylko 3 razy wystąpiło to wypadanie zapłonu po całonocnym postoju. Pozdrawiam serdecznie

P.S. Podobno to istotne tutaj filmiki z grup 91 i 93 z silnika ( rozrząd ) :

 

Edytowane przez MaciejMakabra
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kiepsko widać, ale czy tam nie pojawia się błąd od czujnika wału korbowego?

Najlepiej przepisz błędy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zanim zacznie się to dziać udało mi się dzisiaj po wielu próbach odpalania i gaszenia jak na złość chodził normalnie wyłapać 2 błędy, które poprzedzają całą lawinę wypadania zapłonu :

17930 P1522 Bank2, Zmienna regulacja zaworu Błędna

17927 P1519 Bank1,  Zmienna regulacja zaworu Błędna

A po tych błędach następuje wypadanie zapłonów, błąd katalizatora i wałka korbowego. Kasuje błędy gaszę silnik wszystko jest ok zrobiłem dzisiaj 270km i zero błędów ale po przyjeździe z tej trasy zacząłem go gasić i odpalać i próbować wywołać ten błąd no i się udało i tak jak piszę wyżej zaczyna się od tych 2 błędów związanych z tym zaworem/zaworami szybko gaszę silnik i po ponownym odpaleniu jest ok a jak go zostawię to po jakiś 5 sekundach po tych 2 błędach z tych "zaworów" zaczyna się lawina wypadania zapłonów na wszystkich cylindrach. Muszę wygooglać co to za zawór i gdzie jest. Handlarz od którego brałem ten samochód umył brutalnie silnik karcherem i mechanik mnie ostrzegał, że teraz mogą się dziać takie "elektryczne" niespodzianki raz na jakiś czas i muszę powoli wszystkie kostki rozpinać czyścić kontakt sprayem itd.

 

Edytowane przez MaciejMakabra
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tutaj masz możliwe przyczyny powstania błędu 17930 (ze strony Ross-Tech)
 

Cytuj

 

  • *Okablowanie i / lub złącze (s) od / do czujnika położenia wałka rozrządu (G163)
  • *Okablowanie i / lub złącze (i) z / do zespołu przestawiacza wałka rozrządu (N208)
  • *Usterka mechaniczna zespołu regulatora wałka rozrządu (N208)
  • *Awaria modułu sterującego silnika (ECM)

 

i to co na początek trzeba sprawdzić

Cytuj
  • Sprawdzić okablowanie i / lub złącza z / do czujnika położenia wałka rozrządu (G163)
  • Sprawdź / wymień zawór regulacyjny wałka rozrządu nr 1 (N208)
  • Wykonaj test wyjściowy / ustawienie podstawowe
  • Sprawdź Okablowanie i / lub Złącza z / do modułu ustawczego wałka rozrządu (N208)
  • Sprawdź, czy prowadnice łańcucha regulatora wałka rozrządu (N208) nie są zużyte

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za info, poczyściłem 70% wszelkich wtyczek osprzętu silnika i problem na razie ustąpił :)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 8.03.2018 o 20:37, MaciejMakabra napisał:

Dzięki za info, poczyściłem 70% wszelkich wtyczek osprzętu silnika i problem na razie ustąpił :)

 

Siema, i jak problem u dało sie wyeliminować całkowicie ? Wystarczyło przeczyszczenie wtyczek ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 6.04.2018 o 23:58, AlexDLU napisał:

Siema, i jak problem u dało sie wyeliminować całkowicie ? Wystarczyło przeczyszczenie wtyczek ?

Siema sorry ale długo mnie nie było. Problem po przeczyszczeniu wtyczek ustąpił i do dnia dzisiejszego się nie pojawił :)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...