Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Ocena logów 1.8t APU


Miłosz1

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Posiadam passat b5 99 rocznik, 1.8t o oznaczeniu APU. 

Proszę o analizę:

 

Benzyna:

002-033

003-020

115-118

 

Gaz:

002-033

003-020

115-118

 

Dziękuję :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego zrób logi porządnie na 3 biegu od najniższych obrotów do końca (do czerwonego pola). Znajdź długą prostą bo osiągniesz ok 160 km/h

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Marcin13 napisał:

Kolego zrób logi porządnie na 3 biegu od najniższych obrotów do końca (do czerwonego pola). Znajdź długą prostą bo osiągniesz ok 160 km/h

Wydaję mi się, że do 5tys wystarczy, aby stwierdzić jakąś usterkę. Logi robione od 1200rpm na 3 biegu, gaz w podłogę + wszystkie odbiorniki wyłączone. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 minuty temu, Miłosz1 napisał:

ydaję mi się, że do 5tys wystarczy, aby stwierdzić jakąś usterkę

Zrób przynajmniej do 6 tys. Tyle razy wałkowane jak robić logi w benzyniakach...

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, przem8 napisał:

Zrób przynajmniej do 6 tys. Tyle razy wałkowane jak robić logi w benzyniakach...

Rozumiem, postaram się. Co czytam jak robić logi to mówią jedni że do 4, drudzy do 5 i już sam nie wiem. Na podstawie tych nie da się nic stwierdzić? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do 4 tys. to się w dieslu robi i sporo instrukcji robienia logów dotyczy właśnie tdi i stąd może takie problemy wynikają :P

Edytowane przez przem8
  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przedstawiam dodatkowe informacje:

Dzisiaj sprawdzałem poszczególne grupy dt. sond lambda:

W grupie 032:

1 - pokazuje między -0,2%, a 0,2%

2 - pokazuje między 22,7%, a 25%

W grupie 033:

2 - oscyluje między 0,3V a 0,8V

 

W grupach pozostałych tzn. informacje o sondzie ZA katem, informacja o temperaturze kata itd. rubryki są całkiem puste, nie wskazują nic!

Z tego wynika, że poprzedni właściciel wyciął katalizator? Co idzie za tym?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 sprawdz cisnienie paliwa bo masz ubogo ,do tego caly dolot czy jest wszystko szczelne do sprawdzenia dv. generlnie to ubogo,brakuje jakies 0.2 bara bosta w calym zakresie(wyglada jakby w trybie awaryjnym caly czas auto bylo bo zadane daje 0.4br powinno 0.6) do tego nie ma przeplywu (wiarze sie z bostem) jak ogarniesz porzadnie benzyne ze bedzie dmuchac wzorowo itp to wtedy gaz do regulacji porzadnej najlepiej na drodze. logi najlepiej robic na 3 bigu od 1500 do odciecia .  sprawdz n75 i wszystkie wezyki od niego.

 

jak cos to moge gaz wyregulowac :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

DV nowe zamontowane, wezyki od podcisnienia sprawdzone, wymienione wszystkie filtry, szczelność dolotu jest OK, odma czysta, przepustnica czysta. Ciśnienie paliwa jest OK (2msc temu nowa pompa + filtr). Do sprawdzenia zostało N75, jeśli to nie pomoże to zostaje przepływka. 

 

Uwaga, post wyżej który napisałem jest nieważny. Wersja APU ma jedną sonde, a korekta dlugoterminowa pokazywala 22% na sondzie ponieważ nie skasowałem błędów przed logami (a dlatego tak pokazala po jakis czas jezdzilem na zepsutej pompie). Dam znać co dalej :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie jest teraz trochę mały problem. Zrobiłem wszystko co napisałem wyżej i wiadomo, że przepływka jest do wymiany, ale powiedzcie mi dlaczego ciśnienie mierzone na turbie jest tak chu****:

http://log.malonetuning.com/chart/230464#H8KLCADDvD3CtVoCA23CjkEOwoMgEEXDrzLDqyHCkWp7GcOCwoLClsKJwpIowphhMMK2wqfCr2DDksK4w6hyw57Du8O%2FZ8KMAcKmJW3CpMK8E8KXSQA1w7YWw7%2FDoVvDhcKvwrQ8QyQ1ciprBsOsTjgnDh86TsKEwpEiwrETwoLDk8OEwo1YwpQkwrUrwrfCh8OaODtTw7DCl8O1DsOvKFzCqBrDp8K9esO%2Fw4LDgGHCnMKkwo0dw4nCizAdw7bDuMKof8OhYBF0wovCuCIpwq9zaMKTesKww7YLGRDCksOVw6EAAAA%3D

Co się mogło stać? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

33 minuty temu, Viksc napisał:

Kat nie jest zatkany? Bo cisnienie tragedia 

Dodam, że wcześniej DV nie było i bez DV logi są na samej górze tego tematu, a po zamontowaniu takie coś.. Tam gdzie wchodziło DV były korki, a wężyk od podciśnienia zaślepiony śrubką :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przepływka do wymiany, to juz wiesz, jesli tam wogóle nie było dv, to turbina prawdopodobnie jest już trupem, zawór dv jest po to żeby nie uszkadzać turbiny... zdejmij tipa i sprawdz luz na wirniku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 godzin temu, Łukasz13 napisał:

Przepływka do wymiany, to juz wiesz, jesli tam wogóle nie było dv, to turbina prawdopodobnie jest już trupem, zawór dv jest po to żeby nie uszkadzać turbiny... zdejmij tipa i sprawdz luz na wirniku.

W przyszłym tyg się tym zajmę. Ale jak wyjasnisz to, że bez DV ciśnienie trzymało sie od 3tys po 1420mbar,a po zamontowaniu osiąga taką wartość przy 5tys? I dlaczego sterownik zadaje ciśnienie 1400mbar zamiast 1600 jak powinno być oryginalnie.

 

Dorzucam szybki log po odpięciu przepływki (auto jechało bez żadnych szarpnięć):

 

http://log.malonetuning.com/chart/230534#H8KLCAA7wpLCt1oCA23CjEsOwoMwEEPDrzJrR8Oiw5fDj11QFsKhGUEkIGgYEMOtw6kLRMKqWHTDqcO3bMOXNQkPcWXDo8KdwrrCmcKVUMKgwrTDuMKHwosDwr%2FDosOQwoTCkU0rccKZZkLClmAfJXx4wo%2FCoMKWRxbCp0zDicKMK8KLGsKNZjNuC8OHIm3CusOgL8OvGUrCqCx8GMOnwr15w7%2FDiiTCocOtw7Q8w5vCmxdRZ8Kow7DDgA13PC0oPytuw5E4T304L8Ozw4rDmi83w7jCnDDDoQAAAA%3D%3D

 

Edytowane przez Miłosz1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zanim zaczniesz wymieniac przeplywke to pierw zrób nqjlepiej zdjecie jaka tam siedzi czy wogole ori dedykowana, nastepnie skoro nie miales dv to tragedia i moze turbina byc smietnik,ale to tak jak kolega wyzej napisal rozebrwc tipa i sprawdzic moze jeszcze nie jest najgorzej z nia,dv zaloz tylko dobrze nie na odwrot, no i bedziemy walczyc dalej zeby to jechalo tak jak katalog mowi... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przepływka zamówiona taka sama jak ori z boscha o tych samych numerach. Ja wpadłem na taki pomysł, że skoro bez DV dmuchało turbo od tych 3000rpm, po zamontowaniu jest taka tragedia to jest tylko jedno wytłumaczenie na to. Zawór N249 jest do wymiany i prawdopodobnie zamiast otwierać się przy zamknięciu przepustnicy to jest otwarty cały czas. Zrobie dziś jeszcze z zaślepionym wężykiem, który idzie od N249 i wtedy będziemy mieć pewność.

Edytowane przez Miłosz1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A oto wynik po wypięciu wężyk do DV:

http://log.malonetuning.com/chart/230590#H8KLCABfDcK5WgIDbcKOQQ7DgjAMBMO%2Fw6JzLBHDoDdRDsKGWiFSG1fCjlsVXk%2FCmkoVB8KuM2vDr8KGAMOKwpPCrMKMAxlVNnAXd8KLw64fwr7DrsO4KcOTIxfDhsKkwrLDjMK1w6EDwo7CosO5w4N7ChIXVjLChsODwpTClcOVw5AEN8KkLcOXw7MRDQPCvk8EwprDk8OLw7pJa8O7EcKhw4XCncKPDnzCl8K0wpjDlHnDjH3CkMK%2Fw4fDuAXDhhsmwqvDgQAAAA%3D%3D

Idąc tym tokiem rozumowanie skoro zawór DV jest nowy, a gdy jest podpięty to upuszcza ciśnienie. Przed nim jest tylko N249.

Podaje pełno nazwę zaworu N249 i oryginalne numery z zaworka do mojego modelu 1.8T APU: Zawór regulacji ciśnienia (026 906 283J)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...