Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Prośba o sprawdzenie logów 1.6 ALZ B7.


zielony0531

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich,

Bardzo proszę o sprawdzenie logów statycznych i dynamicznych audi A4 B7 Avant 2007 r. 1.6 ALZ, przebieg potwierdzony 90 tys km. Bo mam problem z wysokim spalaniem tak mi się przynajmniej wydaje oraz nieraz jak zapale to obroty mi spadają na 300 i od razu wracają na 760(czasami przy tym zgaśnie). Jest tez tak jak ruszam lub cofam to najpierw mi spadają, z tego co zauważyłem to problem się nasila. Sorka, ale logi są w języku niemieckim bo nie miałem innego labela który by mi czytał. Dodam tylko ze komputer nie pokazuje żadnych błędów, zrobiłem już tym autkiem 2 tys km i nie zauważyłem na miarce żeby brał olej. Z góry dziękuję za wszystkie odpowiedzi.

 

Próba dynamiczna 001/004:

http://vaglogi.pl/log-001_004_Y0vbX0.html

Próba dynamiczna 002/032/033:

http://vaglogi.pl/log-002_032_033_K9e93.html

Próba statyczna 001/004:

http://vaglogi.pl/log-001_004_K8PTJ.html

Próba statyczna 002/032/033:

 http://vaglogi.pl/log-032_033_002_F67S1vj.html

 

Edytowane przez zielony0531
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Korekty w normie... więc mieszanka jest OK. Może przyczyna leży w przepustnicy , nie wiem ten silnik miał już pewnie EGR ? ? ? 

Możesz przepatrzeć podstawowe wężyki, odmę itd... 

MAF też swoje pokazuje...

Spalanie z takim silnikiem i taką budą raczej nigdy nie będzie niskie :P:P:P

 

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wysokie spalanie tzn ile? I jak jeździsz bo jak w koło komina...

Logi są na prawdę, OK, nie ma się praktycznie czego przyczepiać. Poza jednym drobnym mankamentem. Powtórz kiedyś 002+033 dynamicznie, nie musisz  ciągnąc az do 6000RPM. Do tego 003+020, tez nie musi być do 6000.

Jak napisał Kamil ten silnik ma EGR i on może bruździć. Trzeba zrobić podstawowe rzeczy takie jak szczelność, świeczki, przepustnica, EGR.
Rozumiem, że czysta benzynka?

Edytowane przez zwonko
  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, zwonko napisał:

Wysokie spalanie tzn ile? I jak jeździsz bo jak w koło komina...

Przy tych mrozach co byly na odcinkach do 4 km około 12L, ale jazda na tzw. emeryta. Normalne jest takie spalanie? Bo wiesz jak to jest poczytasz trochę opini aż człowiek zastanawia sie czy u siebie w autku jest wszystko okej bo każdy zawsze obniża swoje spalanie( tak przynajmniej mi się wydaję) i wypisują ze 7/8L, a niektórzy nawet ze tyle gazu. Dlatego miałem lekki dylemat czy wszystko jest w porządku.

Godzinę temu, zwonko napisał:

Rozumiem, że czysta benzynka?

Czysta benzyna, robię około 10 tys km rocznie więc nie będę zakładał gazu bo głównie po mieście krótkie odcinki. Oki zrobię jutro logi i wrzucę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, zielony0531 napisał:

co byly na odcinkach do 4 km

No to jak takie krótkie odcinki to nie dziwne że spalanie duże. Nawet mimo emeryta, na początku są większe dawki paliwa żeby szybko rozgrzać silnik, katalizator i inne. Przejedź się poza terenem zabudowy 100km, z prędkością 80km/h to osiągniesz  to co piszą na internecie. Nie jestem w stanie okreslić ile spali 1.6 ale w moim autku ludzie też piszą, że da się osiągnąć 7L, a ja w życiu tyle nie widziałem. Ale po kompie widać że można, ale w lecie i jadac te 80 po równinnych terenach. Jak jeżdże podobnie jak TY choć powiezdiałbym, że mimo wszystko wiecej niż do 4km, to mi też zje te 12. Nawet diesel przy takich odcinkach zje...

Dorób te logi w wolnym czasie.

Edytowane przez zwonko
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 godzin temu, zwonko napisał:

Dorób te logi w wolnym czasie.

Próba dynamiczna 002/033:

http://vaglogi.pl/log-002_033_87W9Sy4.html

Próba dynamiczna 003/020:

http://vaglogi.pl/log-003_020_jAMLI9.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prawdopodobnie masz coś nie tak z zapłonem. Spalanie stukowe jest, gorzej że nie równe.  Robione były świece, kable, cewki? Jak byś robił świece to sprawdź kompresje.
Jest też dziwny skok na przepływie, w pewnym miejscu i objawia się to gorszą mieszanką wtedy, ale cięzko mi powiedzieć co to jest (wczesniej tego nie widziałem). Jest on raczej nie związany ze spalaniem stukowym. Jest w tym silniku zmienny dolot? Możesz sprawdzić przepływke czy siedzi orginał.

Edytowane przez zwonko
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, zwonko napisał:

Robione były świece, kable, cewki?

Żadnych dziwnych dźwięków nie zauważyłam, silnik pracuje cicho i równo. 2015 r. w sierpniu wymieniono cewkę zapłonowej przy przebiegu 69tyś km. Świece ani kable nie były ruszane. Za dwa tygodnie będę wymieniał rozrząd z tatą więc sprawdzimy też kompresję. A jakie odchylenia uważamy ze wszystko jest w normie, a jakie za krytyczne? Bo z tego co widzę to dopiero przy 4.5 tys obrotu jest chyba tak jak być powinno. A to możliwe wogole ze 1 i 4 cylinder mają dokładnie takie same wartości?

Edytowane przez zielony0531
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, zwonko napisał:

Jest też dziwny skok na przepływie, w pewnym miejscu i objawia się to gorszą mieszanką wtedy

A możesz mi wskazać w którym miejscu odczytu to zauważyłeś żebym wiedział na przyszłość na co zwracać uwagę? Jest to duże odchylenie czy narazie jest to w normie i nie zawracać sobie tym głowy, oczywiście sprawdzę tez przeplywomierz jaki siedzi.

W dniu 14.03.2018 o 10:11, zwonko napisał:

Logi są na prawdę, OK, nie ma się praktycznie czego przyczepiać. Poza jednym drobnym mankamentem.

Co miałeś na myśli? Właśnie ten skok na przepływie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, zielony0531 napisał:

Co miałeś na myśli? Właśnie ten skok na przepływie.

Powiedzmy. Bo zauważyłem spadek napiecia na sondzie w grupie 033, a dopiero dzisiaj że jest powiązany ze skokiem przepływu. 

12 godzin temu, zielony0531 napisał:

A możesz mi wskazać w którym miejscu odczytu to zauważyłeś żebym wiedział na przyszłość na co zwracać uwagę?

Grupa 002, pomiedzy 7.57 a 7.91s w kolumnie 4. Ogólnie wczesniej tego nie zrobiłem ale przepływomierz sprawdza się dwojako. Ma dawać około 0.8*moc auta przy około 6000rpm, oraz wykres g/s od rpm powinien być "liniowy". Przynajmniej dotychczas takie widziałem. Gdy wykres jest poszarpany sa skoki to często wadliwy przepłwyomierz. Ale tutaj jest to dziwne bo skok jest tylko jeden w jednym momencie.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 godzin temu, zwonko napisał:

Robione były świece, kable, cewki?

 

21 godzin temu, zielony0531 napisał:

Żadnych dziwnych dźwięków nie zauważyłam, silnik pracuje cicho i równo. 2015 r. w sierpniu wymieniono cewkę zapłonowej przy przebiegu 69tyś km. Świece ani kable nie były ruszane. Za dwa tygodnie będę wymieniał rozrząd z tatą więc sprawdzimy też kompresję. A jakie odchylenia uważamy ze wszystko jest w normie, a jakie za krytyczne? Bo z tego co widzę to dopiero przy 4.5 tys obrotu jest chyba tak jak być powinno. A to możliwe wogole ze 1 i 4 cylinder mają dokładnie takie same wartości?

???? Podczas wymiany rozrządu wyczyszczę przy okazji sobie przepustnice, przeplywomierz i egr. Zobaczymy na świecę i kable oraz sprawdzimy kompresję. Dodatkowo mam wymienić uszczelkę zaworów to wszystko dokładnie sobie sprawdzimy bo będę miał i tak pół auta rozebrane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrób odrazu sobie uszczelkę pod kolektorem ssącym, też często lubi tam zasysać przy nieszczelności ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zobacz też czy ten silnik ma zmienny dolot, i czy coś tam nie jest z nim ... bo mnie ten dziwny uskok w wykresie na to prowadziłby. Choć teoretycznie te 4000RPM to raczej nie jest moment zmiany jego długości... ale nic innego mi nei przychodzi na ten uskok do głowy. Zmienny dolot też dało się jakoś sprawdzić w VAGu jak działa(kiedy sie załącza), ale nie pamiętam jak :P 

23 godziny temu, zielony0531 napisał:

A jakie odchylenia uważamy ze wszystko jest w normie, a jakie za krytyczne? Bo z tego co widzę to dopiero przy 4.5 tys obrotu jest chyba tak jak być powinno. A to możliwe wogole ze 1 i 4 cylinder mają dokładnie takie same wartości?

Szczerze, VW dopuszcza duże odchyłki nie wiadomo czemu. W praktyce powinny być tam 0. Na internetach przyjmuje sie ze 3.0 jest dopuszczalne. No i faktycznie tak jest że do tych 3 to moze być jakas pierdoła, także trzeba to olać, powyżej pasuje już o tym myśleć.  Jak sam widzisz masz znacznie większe, na dodatek nie równe. Jak też iwdzisz na załączonym przykładzie możliwe jest że 1 i 4 mają te same wartości ;) czemu ciężko powiedzieć, ktoś mógł być oszczędny i wymienić, tylko dwa kable, dwie świeczki, mogą dwa wtryski nierówno lać, może kompresja nie taka na tych dwóch, w końcu coś może stukać w silniku i czujnik wyłapuje go jako stukowe a wcale go fizycznie nie ma. Żeby wyłapać przyczyne najłatwiej jest zmieniać rzeczy miejscami, no ale świece kable jak nie wiadomo kiedy ruszane to trzeba zmienić.

 

Edytowane przez zwonko
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 15.03.2018 o 10:41, zwonko napisał:

Prawdopodobnie masz coś nie tak z zapłonem. Spalanie stukowe jest, gorzej że nie równe.

Pogoda narazie się pogorszyła więc będę wszystko robił jak się zrobi trochę cieplej. To spalanie stukowe nie dawało mi spokoju dlatego zrobiłem przed chwilą jeszcze raz logi grupy 002/020/033, ale podczas normalnej jazdy po mieście 4,5 min taki odcinki własnie robię po 3/4km.  W jednym momencie nawet przycisnąłem na krótkim odcinku powyżej 3500 tys obrotów i tylko pojawiły się odchylenia tak jak poprzednio na cylindrze I i IV, ale wartości dużo niższe max 2,7 czyli w normie. Zerkną byś jeszcze raz, ale dlaczego teraz byłoby niby lepiej?

http://vaglogi.pl/log-002_020_033_q14sYW.html

Edytowane przez zielony0531
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bez gwałtownego przyspieszania stukac będzie mniej lub wcale. Najgorszy jest zawsze moment gwaltownego przyspieszania. Możesz Trec mieć np słabe kable czy cewki które przy innej wilgotnosci powietrza będą miały problem większy lub mniejszy

Edytowane przez zwonko
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 16.03.2018 o 08:48, kamil-vag napisał:

Zrób odrazu sobie uszczelkę pod kolektorem ssącym, też często lubi tam zasysać przy nieszczelności ;)

 

W dniu 24.03.2018 o 11:23, zwonko napisał:

bez gwałtownego przyspieszania stukac będzie mniej lub wcale. Najgorszy jest zawsze moment gwaltownego przyspieszania. Możesz Trec mieć np słabe kable czy cewki które przy innej wilgotnosci powietrza będą miały problem większy lub mniejszy

Witam ponownie,

Koledzy mam prośbę zerknęlibyście na moje logi ponownie bo ostatnio mi wywaliło błąd - 16556 P0172 40AC - Korekcja mieszanki FT, Bank 1 > Bogata mieszanka ( system too rich ), narazie chwilowo po usunięciu jeszcze się nie pojawił. Jestem po wymianie rozrządu, świec, odmy oraz czyściłem przepustnicę, ale dalej pozostał temat przygaszania i spalania stukowego.

Dynamiczna 003/020:

http://vaglogi.pl/log-003_020_rN7M8.html

Dynamiczna 002/033:

http://vaglogi.pl/log-002_033_kWC814.html

Statyczna i dynamiczna 001/004:

http://vaglogi.pl/log-001_004_46IvVHD.html

Proszę zobaczyć na 18s zawsze po wrzuceniu na luz obroty falują, ale tylko dzieje się tak na rozgrzanym silniku. Czym wyższe obroty tym przy schodzeniu większe falowanie, nieraz auto potrafi zgasnąć podczas jazdy i problem się nasila. Drugi problem to przygaszanie przy ruszaniu, a przy cofaniu jeszcze bardziej odczuwalne temat wałkowany na forum, ale jeszcze nie znalazłem nigdzie trafnej diagnozy.

Statyczna i dynamiczna 002/032/033:

http://vaglogi.pl/log-002_032_033_b9nJ86v.html

Z góry dzięki za odpowiedzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dynamicznym 002/033 w 8sekundzie pojawia się uboga mieszanka. 
lekko stuka.
Nie poszarpuje Ci podczas jazdy? Nie wypadają zapłony? Jaka ta cewka została założona? Co z czyszczeniem EGR? 
zrób kilka rzeczy domowym sposobem

1) daj niskie obroty, powiedzmy blisko wolnych obrotów, tocząc się na 4tym biegu przy takich obrotach, depnij mu mocniej. Ma nie szarpać.

2) w nocy psikaj wodą, z takiego spryskiwacza jak z płynu do mycia szyb i w okolicach świec cewki kabli, obserwuj czy nie widać iskry
3) weź druga osobę i postaw ją przed kompem. Loguj grupę 033. Sam weź PLAK lub coś w tym stylu, łatwopalny spray, i psikaj w okolicę dolotu, tylko tak żebyś nie psikał do miejsca zasysania powietrza (wlot przed filtrem powietrza). Jak ten drugi ktoś zobaczy że wartości pójdą na minus, masz gdzieś nieszczelność

4) zajmij się egrem jeśli tego nei zrobiłeś

5) dolej do benzyny środku do czyszczenia wtryskiwaczy STP czy K2.

Edytowane przez zwonko
  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 27.11.2018 o 00:10, zwonko napisał:

5) dolej do benzyny środku do czyszczenia wtryskiwaczy STP czy K2.

Dzięki za podpowiedzi, powiem tak dolałem do benzyny ten srodek  STP do czyszczenia wtryskiwaczy i zalałem cały bak 98(zawsze leje 95), po przejechaniu jakieś 30 km obroty mi same wzrosły z 700 na 800 i juz podczas ruszania jest okej. Czego tak się stało to nie wiem, ale jak narazie jestem mega zadowolony:), druga rzecz to miałem pęknięty przewód od przepływomierza więc ustał temat falowania obrotów.

Zrobiłem też na szybko log dynamiczny 003/020:

 http://vaglogi.pl/log-003_020_40m84.html

Pozostał temat stukania, ale tylko na dwóch cylindrach i to delikatnie narazie nic nie będę z tym robił bo jest okej, co jakiś czas będę sobie sprawdzał vagiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zakładając że log jest już na 95, to tyle też bym olał. Mogłeś mieć przytkane wtryskiwacze. Świece mogły dostać po D na tych dwóch cylindrach.

Laleś K2 czy STP?

Przewodów? Chodzi o jakąś rurkę czy kabel?

Edytowane przez zwonko
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...