Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Oil catch tank zamiast pcv


daglas

Rekomendowane odpowiedzi

Witam Panowie

Wertuje od kilku dni temat oil catch tanka w 2.0 tfsi. Wiadomo, ze przez fabryczny zawor pvc sporo syfów idzie na kolektor i zawory.

Znalazlem w internecie dwa sposoby na usuniecie odmy.

1. 

537539850_2_644x461_pcv-delete-kit-usuni

 

Widac, ze ta opcja odpina calkowicie kolektor zaslepiajac dwa kanaly z pokrywy zaworów i tym sposobem calosc oparów idzie trzecią rurka w dolna czesc silnika ( podobno gdzies w okolice turbiny ) jezeli nadal jest to uklad dolotowy to pewnie zasyfi tez troche intercooler.

2. 35202901330_901835436a_o.jpg

Tutaj druga opcja juz z tytulowym oil catch tankiem. Tak samo jak w pierwszej opcji opary ida w dół trzecim otworem (btak samo z reszta jak w fabrycznej odmie ). 

Dwie rurki sa polaczone ze zbiorniczkiem. W wolnossacych opcjach zazwyczaj jedna rurka idzie z odmy w oil catch tank a druga z powrotem w uklad dolotowy dzieki czemu silnik nadal oddycha ale ewentualne skropliny zbieraja sie w zbiorniczku. Tutaj na foto widac ze oba weze sa szczelnie podpiete z pokrywa zaworowa. I teraz pytanie czy takowy oil catch tank posiada jakis zaworek dzieki ktoremu powietrze z niego ucieka ? Moze ktos sie orientowal jaka jest zasada dzialania w tym przypadku ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bede wywalał całkiem Odme, zaślepie i tyle. Jest drugi zawór którym bedzie ciśnienie uciekało, a nie bedzie jaj z odmą.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Testowałem oba rozwiązania i w sumie najprostszym i najmniej kłopotliwym jest PCV Delete. Rozwiązanie z catch tankiem jest ok, ale nie można zastosować pierwszego lepszego zbiorniczka, musi być przystosowany zbiornik oraz przewody o odpowiedniej średnicy ponieważ zbyt wąskie przejścia mogą prowadzić nawet do zatoru.

PCV Delete zakładam praktycznie wszystkim klientom, którym robię 2.0TFSI, bo jest to rozwiązanie skuteczne. To prawda, że drugi zawór w pokrywie głowicy tzw. "check valve" znajdujący się z drugiej strony jest puszczony bezpośrednio w układ dolotowy od strony turbosprężarki. Zawór ten działa bardziej ciśnieniowo, a zaślepienie przejścia z pokrywy głowicy do kolektora dolotowego nie zwiększa ilości oparów, które wyrzuca "check valve". Po długotrwałym testowaniu nie zauważyłem efektów ubocznych tego rozwiązania. Stosując zaślepienie odmy bardzo mocno ogranicza się powstawanie nagaru więc jak ktoś dodatkowo dba o odpowiednie interwały wymian i jakość oleju to przy takim rozwiązaniu po wyczyszczeniu układu dolotowego ma już problem z głowy na długi okres. Plusem zastosowania zestawu do zaślepienia odmy jest też zmniejszone zużycie oleju gdy auto użytkowane jest głównie w cyklu miejskim co wynika z temperaturowych właściwości oparów olejowych.

Gdyby ktoś był zainteresowany to posiadam na stanie zestawy do zaślepienia odmy ponieważ dużo tego montuję więc jestem zaopatrzony w to na bieżąco.

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najciekawsze że mi właśnie Dominik @winner4 montował PCV Delete Kit i wszystko działa bez zarzutu :thumbup1: przy okazji witam kolegę na forum :hi:

20180120_104523.jpg20180120_104518.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 godzin temu, winner4 napisał:

Testowałem oba rozwiązania i w sumie najprostszym i najmniej kłopotliwym jest PCV Delete. Rozwiązanie z catch tankiem jest ok, ale nie można zastosować pierwszego lepszego zbiorniczka, musi być przystosowany zbiornik oraz przewody o odpowiedniej średnicy ponieważ zbyt wąskie przejścia mogą prowadzić nawet do zatoru.

PCV Delete zakładam praktycznie wszystkim klientom, którym robię 2.0TFSI, bo jest to rozwiązanie skuteczne. To prawda, że drugi zawór w pokrywie głowicy tzw. "check valve" znajdujący się z drugiej strony jest puszczony bezpośrednio w układ dolotowy od strony turbosprężarki. Zawór ten działa bardziej ciśnieniowo, a zaślepienie przejścia z pokrywy głowicy do kolektora dolotowego nie zwiększa ilości oparów, które wyrzuca "check valve". Po długotrwałym testowaniu nie zauważyłem efektów ubocznych tego rozwiązania. Stosując zaślepienie odmy bardzo mocno ogranicza się powstawanie nagaru więc jak ktoś dodatkowo dba o odpowiednie interwały wymian i jakość oleju to przy takim rozwiązaniu po wyczyszczeniu układu dolotowego ma już problem z głowy na długi okres. Plusem zastosowania zestawu do zaślepienia odmy jest też zmniejszone zużycie oleju gdy auto użytkowane jest głównie w cyklu miejskim co wynika z temperaturowych właściwości oparów olejowych.

Gdyby ktoś był zainteresowany to posiadam na stanie zestawy do zaślepienia odmy ponieważ dużo tego montuję więc jestem zaopatrzony w to na bieżąco.

Co to znaczy, ze zbiornik musi byc przystosowany ? Wiadomo, ze gotowe kity z oil catch tankiem to kilkakrotnie wiekszy koszt niz delete kit. Jakbys mial jednak zakladac do swojego auta to zalozyl bys oil catch tank czy delete kit ? Zakladajac ze koszt bylby porównywalny.

Pytam poniewaz w drodze do mnie leci delete kit, mam zbiornik oil catch tank z poprzedniego auta i zastanawiam sie czy to przystosowac czy po prostu zalozyc tylko ten adapter.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, qruku napisał:

Najciekawsze że mi właśnie Dominik @winner4 montował PCV Delete Kit i wszystko działa bez zarzutu :thumbup1: przy okazji witam kolegę na forum :hi:

Witam serdecznie, trzeba było w końcu założyć konto na forum i zacząć się aktywnie udzielać, tym bardziej, że również stałem się posiadaczem OOOO :)

5 godzin temu, daglas napisał:

Co to znaczy, ze zbiornik musi byc przystosowany ? Wiadomo, ze gotowe kity z oil catch tankiem to kilkakrotnie wiekszy koszt niz delete kit. Jakbys mial jednak zakladac do swojego auta to zalozyl bys oil catch tank czy delete kit ? Zakladajac ze koszt bylby porównywalny.

Pytam poniewaz w drodze do mnie leci delete kit, mam zbiornik oil catch tank z poprzedniego auta i zastanawiam sie czy to przystosowac czy po prostu zalozyc tylko ten adapter.

Pisząc, że musi być "przystosowany" miałem na myśli gównie fakt, że nie może być to pierwszy-lepszy zbiorniczek z allegro. Musi przede wszystkim mieć odpowiedniej średnicy wejście-wyjście, żeby nie robiło zatorów. Dodatkowo ważną sprawą jest umiejscowienie w komorze silnika. Wbrew pozorom catch tank to nie jest tak trywialna sprawa jak się wielu może wydawać, a niech świadczy o tym m.in. fakt jak VW rozwiązał sprawę odpowietrzania w nowych silnikach.

Miałem w swoim Leonie (i dalej ma nowy właściciel) PCV Delete przez ponad 40 000km i kompletnie nic się nie działo. Początkowo byłem sceptycznie nastawiony do tego rozwiązania, ale później po przetestowaniu na swoim samochodzie doszedłem do wniosku, że to sensowne rozwiązanie. Przede wszystkim bezawaryjne (w stosunku do seryjnej membrany, która zwłaszcza przy większym doładowaniu potrafi po pewnym czasie przepuszczać) oraz bezobsługowe rozwiązanie. Zakładam to teraz klientom przy okazji czyszczenia układu z nagaru masowo, założyłem już kilkadziesiąt takich zestawów - jak dotąd bez zastrzeżeń. Do EA113 jak najbardziej polecam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli zastosuje pierwsze lub drugie rozwiązanie, to czy wówczas będzie ubywalo oleju? Obecnie mam wszystko ori i nie dolewam oleju. Od wymiany do wymiany trzyma stan. 2.0tfsi bgb 2005, wymiana co 15000km. Olej Motul 300v.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 17.03.2018 o 18:50, winner4 napisał:

Miałem w swoim Leonie (i dalej ma nowy właściciel) PCV Delete przez ponad 40 000km i kompletnie nic się nie działo. Początkowo byłem sceptycznie nastawiony do tego rozwiązania, ale później po przetestowaniu na swoim samochodzie doszedłem do wniosku, że to sensowne rozwiązanie. Przede wszystkim bezawaryjne (w stosunku do seryjnej membrany, która zwłaszcza przy większym doładowaniu potrafi po pewnym czasie przepuszczać) oraz bezobsługowe rozwiązanie. Zakładam to teraz klientom przy okazji czyszczenia układu z nagaru masowo, założyłem już kilkadziesiąt takich zestawów - jak dotąd bez zastrzeżeń. Do EA113 jak najbardziej polecam.

ja nie bardzo rozumiem jak to w takim razie dziala skoro z tego co widze (chyba, ze sie myle) to ta zeslepka blokuje wszystkie kanaly oprocz 1 z ktorego dochodzi waz z pierwszego separatora oleju na module filtra. w takim wypadku caly ten syf i tak wraca do skrzyni korbowej bo na pokrywie zaworow jest drugi separator i ujscie oleju spowrotem do ukladu. wiec fakt faktem syfic w dolocie nie bedzie ale co z odpowiednim cisnieniem w ukladzie ? no bo w takim celu powstala odma - wiadomo, ze zaden silnik nie bedzie w 100% szczelny ale jesli to ma, az tak maly wplyw, ze po 40000 srania sobie spowrotem w uklad nic sie nie dzieje to ladnie nas w c**ja robia z tymi wynalazkami :)

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakiego tunera, speca nie pytałem o to, każdy mówił że odma w naszych silnikach to pomyłka; jeden nawet fajnie skwitował  - ,ktoś musiał być na niezłej bani albo haju, jak to projektował'. 

Ja to mam od ok 13 tys km i wszystko kino, a dolot jak nowy. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, HOLMATRO napisał:

Jakiego tunera, speca nie pytałem o to, każdy mówił że odma w naszych silnikach to pomyłka; jeden nawet fajnie skwitował  - ,ktoś musiał być na niezłej bani albo haju, jak to projektował'. 

Ja to mam od ok 13 tys km i wszystko kino, a dolot jak nowy. 

 ktos kto to projektowal caly uklad zostosowal sie do zasady przerostu formy nad trescia... nie wspominajac juz o wadliwych samych zaworkach i tych membrankach z plasteliny.

ja ogolnie tez jestem ZA czymkolwiek innym niz ORI ? ale jeszcze sie zastanawiam bo opcji jest kilka, ten jest chyba taki najbardziej chamski ale skoro mowicie, ze jest ok...

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie słyszałem żeby komuś coś się posypało bo wyrzuceniu delete kitu, a i ja póki co mogę chwalić. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witajcie,

Większość znajomych w A4 B7 TFSI ( i innych EA113) jeżdzi na PCV Delete Kit, dolot ma czyściutki i wszystko gra.

W moim przy przebiegu ok. 65 tys. dolot był zaje...... na amen, jakby ktoś grubo masą bitumiczną leciał...

Winowajcą był nieszczęsny zawór w odmie...

Myślę, że im szybciej się tego ustrojstwa pozbędziesz i zrobisz porządne czyszczenie dolotu tym lepiej...

Pozdrawiam

 

Edytowane przez black4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od skrzyni korbowej idzie połączenie w stronę pokrywy głowicy i tutaj nic się nie zmienia. Likwiduje się tylko połączenie pomiędzy pokrywą głowicy i kolektorem. Za pokrywą głowicy jest check valve i tam uchodzi to ciśnienie, które normalnie uchodziłoby w stronę kolektora :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, winner4 napisał:

Od skrzyni korbowej idzie połączenie w stronę pokrywy głowicy i tutaj nic się nie zmienia. Likwiduje się tylko połączenie pomiędzy pokrywą głowicy i kolektorem. Za pokrywą głowicy jest check valve i tam uchodzi to ciśnienie, które normalnie uchodziłoby w stronę kolektora :)

to powiedz mi jeszcze konkretnie gdzie jest ten "check valve" i bede w pelni usatysfakcjonowany :)

p.s dobra juz chyba wiem - musze kiedys po prostu roz..... rozlozyc te cala pokrywe na czynniki pierwsze. jesli ten zawor jest tam gdzie mysle i to dziala

to taki delete kit jest jak zloto i nie widze juz zadnych przeciwwskazan ?

Edytowane przez KubiaK
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Piszecie o silnikach EA113, a co z odma w EA888? Mam 1.8 cdhb po modach i chcialbym kupic oil catch firmy ECSTuning. Z tego co piszecie to byloby najlepsze rozwiazanie bo eliminuje odme calkowicie a oil tank jest podpiety od strony turbo. Co o tym sadzicie?

Zobaczcie tutaj:

http://bd8ba3c866c8cbc330ab-7b26c6f3e01bf511d4da3315c66902d6.r6.cf1.rackcdn.com/PDF_16620_Audi_B8_2.0T_Catch_Can_Kit.pdf

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ECSTuning zna sie na rzeczy, solidna firma - ja bym bral : >

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wezme, tylko czy zawory pcv sa takie same w 1.8 i 2.0 tfsi drugiej generacji?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@winner4 a PCV delete kit do CDNC masz albo polecisz gdzie i jaki kupić? Ew jak nie PCV delete kit to może dedyk z oil catch tank kit. Szukam, szukam i znaleźć nigdzie tego nie mogę do CDNC. Z góry bardzo dziękuję za ew pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...